Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A sok nagyszájú, de ugyanúgy tudatlan miatt hanyagolok 1 sor topikot. Ha megfigyeled, 1etlen vadászpilóta, irányító, vagy ilyesmi sem ír a fórumba. Eddig (vagy 10 év alatt), összesen 1 valamikori karbantartót fedeztem itt fel. A többiek is csak azt tudják, amit olvastak. Ami aztán vagy igaz, vagy sem.
Nem jöhetett át. A Toshibát nagyon alaposan megbüntették 1 nagy CNC eszterga miatt. Nagybratyóm pont ezen a vonalon dolgozott. Texas Instruments cuccokat "szereltek össze". HT néven forgalmazták. 78ban 1 ilyen számológép 74ezer Ft volt. 1 Zsiguli 72. És ez csak 1 elemes asztali számológép.
Jajjj, a COCOM lista.:) Ha volt az érdekelt félnek valutája, akkor hiába volt listás a termék, átjöhetett a cucc máshonnan: Japán, Svájc, Szingapúr, Ausztria, Hong-Kong :) Az a lista lassította az áramlást, és ennyi.
"A 70es években a KGB óriási erőfeszítéssel lopott a Siemens számítógépet, aztán az elrohadt a pincében. Sose merték használni. Lehet hogy alaptalanul gyanakodtak?" --- Szerintem Te még csak gondolatban léteztél (minden személyeskedés nélkül) mikor a rendszerváltás előtt történt az alábbi eset.
A MOM Budapesten felépített új Központi Gyárában amit az előző nap adtak át, hirtelen tűz ütött ki ami szinte megsemmisítette az egész komplexumot. Ennyi a hivatalos verzió.
Aztán kiderül a rendszerváltás után, hogy az amerikai titkosszolgálatok közül valamelyik (pontosabban én sem emlékszem rá) művelete volt az egész. A MOM-ban egyébként ha jól emlékszem 386-as chipeket gyártottak volna a COCOM előírásait kicselezve behozott nyugati szerszámgépeket. Ez akkor a korszerű chip volt, de az is lehet hogy valamelyik alacsony órajelű 486-os volt a gyártandó chip. Az amcsik megvárták míg felépítjük berendezzük stb. és utána léptek akcióba, hogy súlyosabb legyen a kár.
A 70es években a KGB óriási erőfeszítéssel lopott a Siemens számítógépet, aztán az elrohadt a pincében. Sose merték használni. Lehet hogy alaptalanul gyanakodtak?
A 60 Rafale csipjeit alighanem végignézték. Ez nem valami nagy sorozat. A spéci csipeket meg mindenféle módon másolhatatlanná tették. Van ennek is módszere.
Szia Érdemes elolvasni. http://www.militaryaerospace.com/index/display/article-display/372406/articles/military-aerospace-electronics/volume-21/issue-1/features/special-report/us-navy-avionics-systems-embrace-open-architectures.html Tehát az a "militarized" kérdés kissé bonyolultabb, de a lényeget a cikk elmondja.
Ez elnézését, de hülyeség. Nagy valószínűséggel a keleti technikába épített "nyugati" chipek-be nem "csempésztek" be semmiféle olyan utasítást, hogy az X esetben, hogyan működjön. Az INTEL mérnökei nagy része pld orosz. A világon mindenhol dolgoznak kínaiak - Kínában működik a világ legrégebbi és leghatékonyabb titkosszolgálata (mennyi mindent loptak el már mindenhonnan..).. A RAFALE, az AIRBUS, és rengeteg egyéb cég mellett pld. a MiG is használt (használ?) 486DX66-os chipeket. És lehetne folytatni a sort... Az űrrepülőgépeknél amelyek x millió alkatrészből állnak, néhányszor kénytelenek voltak a start-ot elhalasztani műszaki okok miatt és több "HAMIS" alkatrészt találtak bennük. Még az amerikai elnöki légiflottánál is volt ilyen alkatrész.
A feketepiac virágzik, ha van HAMIS márkájú, ruházati, műszaki stb. termék akkor éppúgy hamisítják a chipeket is. Ezek inkább veszélyeztetnek minden katonai és polgári repülőgépet, amelybe beépítik, mint az ilyen elméleti "belecsempészet" utasítások..
Persze a komolyabb légitársaságok, a katonai repülőgépeket építő cégek stb. megpróbálják a legtöbbet kiszűrni, de egyenként nem lehet nagyobb sorozatnál mindent tüzetesen végignézni, illetve iszonyúan megdobná a gyártási költségeket és ezt senki sem engedheti meg magának. Ezért vannak a klf. minőségbiztosítási szabványok, szövetségek stb. Mivel minden ilyen dokumentumokkal, különféle azonosítókkal dolgozik ezért klf módon a hamisításuk is lehetséges. Emlékezzetek vissza néhány éve mekkora problémát jelentettek akár Intel, akár AMD Chipek átszitázásai és egyéb hamisítási módszerek.
The baseline for onboard computers has also moved up significantly. Whereas eighties generation aircraft were hamstrung by a US DoD directive to use the Mil-Std-1780 16-bit (defacto PDP-11) architecture, the latest generation of aircraft commonly exploits the militarised variants of the latest commercial processor chips. The Rafale for instance uses a SPARC architecture RISC processor. We can expect to see this trend broaden, with militarised variants of the MIPS R-series, DEC Alpha and Intel i960 chips proliferating further.
Ebből ért valaki valamit? Itt militarised variantról van szó.
Nem biztos hogy így van. Lehet valami spéci izé is. Biztos ti is olvassátok a HTKAt. Ott kicsit pontosabban le van írva. A korai orosz robotrepülőkben valami hong kongi játékrobotból kioperált csip volt. Kifelejtették a cocom listából.