Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mcsacs Creative Commons License 2021.03.30 0 0 33267

Koszi a valaszt! Igen, persze latatlanban csak talalgatni lehet. Nem ehhez hasonlit mint a videon. Nekem teljesen kiengedve nem jon semmi fura hang a kuplung pedal felol,hanem kiengedes kozben. Kiengedve meg kinyomva semmi.

 

Mar ugyis kb torzsvasarloim lehetne a szerelonel akihez jarok..

Kezdem mar azonosulni a francia autokrol alkotott velemenyekkel szepen lassan😂

Előzmény: attila0325 (33266)
attila0325 Creative Commons License 2021.03.30 0 0 33266

Látatlanban ehhez inkább jós kell, mint egy fórum, de első tippem a nyelestengely csapágy lenne. Ez nem 206, hanem suzuki, de hallhatod az alábbi videón, miről van szó.

Ha hasonló, tudsz viszonyítani:

https://www.youtube.com/watch?v=7a005EeMdqM

 

Előzmény: mcsacs (33265)
mcsacs Creative Commons License 2021.03.30 0 0 33265

Sziasztok!

 

Ket kerdessel fordulnek hozzatok.

Akad egy Peugeot 206+ 1.4 benzin 2009-es.

 

Atesett egy fotengely jelado cseren a napokban. Ezt kovetoen elso beinditaskor szerelotol elhozva nem tapasztaltam de munkabol hazafele beinditasnal igen, sot leallitas es ismetelt beinditas utan szinten. A jelenseg: gyujtas raad, kuplung kinyom, inditas, kuplung lassan felenged. Felengedes kozben egy recsego felig kerrego surlodo hangot hallat a kuplungpedal. Ez mitol lehet? Jelado csere elott nem produkalta. Lehetseges,hogy ahogy a valto kapja a terhelest kuplung kiengedeskor uresben ott szolhat valami? Lehet nem a pedal hanem maga a valto hangja ez? Lenyeg a lenyeg, nem indulaskor hanem uresben inditaskor kuplung kiengedeskor csinalja.

 

2. Jelenseg: ezt meg jelado csere elott is csinalta, mar jo par honapja azota is. 2100-2200as fordulatnal a gazpedal felol femes rezonalo hangot hallok. Mintha egy femdarabot megpengetnenek. Ez vajon mi lehet? Szerelohoz elvittem nala nem produkalta mondjuk nem is volt se 0 fok korul se minusz a kinti homerseklet.

 

Koszonom elore is ha esetleg valaki tippel tud szolgalni!

attila0325 Creative Commons License 2021.03.29 0 1 33264

Nekem is megérett a cserére a tömítés. Ha már szétszedem, megpróbálom kicserélni a radiátort is. Tervben van a teljes hűtőrendszer átmosása is, mert elég csúnyán néz ki benne a "latyak".

Még azt kellene kitalálnom, a műszerfal kiszedése nélkül hogy tudom kivenni a radiátort (az a szép, hogy itt is van a polcon az új).

Kicserélem a kiegyenlítő tartályt is, olyan rettenetesen néz ki szegény. Nincs mese, 21 év az 21 év...

Előzmény: Törölt nick (33263)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.27 0 2 33263

Az enyém is gyári állapotú volt, abban is csak egy csavar volt, igaz 14 évig bírta. 

Örülök, hogy segíthettem.

Előzmény: dexep (33262)
dexep Creative Commons License 2021.03.27 -3 1 33262

Ma elvégeztem a fűtőradiátorhoz kapcsolódó csövek tömítéseinek cseréjét. Úgy látszik sikerült a művelet, mert megszűnt a hűtővíz szivárgása az utastérben. Érdekesség, hogy amikor szétbontottam a csatlakozást (nagy valószínűséggel a gyári állapotot) akkor a 3 rögzítő csavarból csak egy, a középső (a képen piros nyíl) volt a helyén, tehát a 3 helyett csak 1 csavar rögzítette össze a két részt.

Úgy döntöttem, hogy beszerelem a vásárolt javító szettben levő a 3db új anyáscsavart + a 2db lemezcsavart, ami a fedelet rögzíti, így az egy darab régi középső anyáscsavar is cserélve lett.

A cső kihúzása a radiátorból egészen addíg nehézkes volt, amíg ki nem csavartam egy, a párhuzamos csöveket kb. középen rögzítő csavart..... utána már nagyobb volt a mozgástér és már könnyen be lehetett tenni az új tömítő gyűrűket a helyükre.

Köszönöm még egyszer, hogy megosztottad a tapasztalataidat ez ügyben, így könnyebb és gyorsabb volt a javítás.

Előzmény: Törölt nick (33241)
marcony Creative Commons License 2021.03.26 0 0 33261

T. Uraim!

 

Mennyi az alapjárati fordulatszám hivatalos értéke, 206 2.0 gti-nek?

 

Kérem, valaki mondja meg, ha tudja.

 

Köszönettel:

M

Törölt nick Creative Commons License 2021.03.24 0 0 33260

"hogy mit is kell pontosan össze zárni"

A javaslatok közül, mi az, amit alkalmazni akarsz?

Előzmény: dzsoke2 (33259)
dzsoke2 Creative Commons License 2021.03.24 0 0 33259

Bevallom őszintén,elég amatőr vagyok főleg így villamossági téren nem tudom 100% bizonyossággal hogy mit is kell pontosan össze zárni,+nagyon kevés a hely(lehet egy hozzáértő már tudná innen működtetni)de nekem még plussz hely kell.Odáig eljutottam hogy a hely már elegendő.Holnap folyt köv... 

Mindjárt mennem kell dolgozni.

Addig is ha van valakinek bármiféle ötlete,esetleg fotója ami segíthet nekem azt nagyon szívesen venném és előre is megköszönöm. 

Előzmény: dzsoke2 (33258)
dzsoke2 Creative Commons License 2021.03.24 0 0 33258

Huhh.... Ez elég sok minden így a leírás után.

Multimétert nem tudtam szerezni,de próbalámpa van.

A gyújtáskapcsoló új.

Most lent vagyok az autónál és próbálom az általatok javasolt dolgok kipróbálását.

Előzmény: Törölt nick (33257)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.24 0 1 33257

Oké. Köszönöm! De mielőtt egymásnak adnánk további ötleteket, jelezném feléd, hogy az én autómnak semmi baja, ha meg lesz megcsinálom. De jelenleg az a helyzet, hogy dzsoke2 barátunknak van gondja. Neki nem akarsz segíteni?

Előzmény: FeZ_ (33256)
FeZ_ Creative Commons License 2021.03.24 0 0 33256

"Ha érzékeled, hogy a mágnes beránt -márpedig ezt, ha ráteszed a kezed, érzed-, akkor kizártad a gyújtáskapcsolót"

 

Pont emiatt írtam, amit írtam. Mert ezzel nem zártad ki 100% bizonyossággal a gyújtáskapcsolót. Nem egy kolléga pislogott, amikor hallotta kattanni (és ilyenkor kézzel is azt érzed, hogy kattan) az indítómotort (nem relét, nem a műszerfalban valami) és az indító csere után maradt minden, csak kattant az indítómotor. (mert nem kapott elég áramot a gyújtáskapcsoló áramkörétől, ami nem csak a gyújtáskapcsolót jelenti) 

Ilyenkor direkt szállal áramot adva minden esetben rendesen behúz és tekeri a motort az indítómotor, akkor az indítómotor hibáját kizártad, marad az indító áramkör. Ha direkt kábellel is csak kattan, akkor jöhet az indítómotor kiszerelése.

Nyilván egy csomó biztonsági dolgot be kell tartani, azonban aki otthon szerel, az ezeknek nézzen utána, vagy kérdezzen meg valakit előtte ! Vagy használja a neuronjait. ;-)  (nyilván üresbe kell csinálni, gyújtás nélkül, stb) 

"Ott vagy van feszültség az indításnál, vagy nincs. Ha  nincs feszültség, "

Ez jó módszer, azonban itt is érhetik meglepetések az embert, de ha indítózás közben mér ott feszültséget és kevés a feszkó (nem nincs, mert akkor nem is fog kattanni egyáltalán semmi, a nagy csönd lesz csak, hanem kevés, hasra csapva mondjuk 9 volt alatti), akkor lehet az áramkörrel foglalkozni. A próbalámpa a felhasználó ismereteinek a hiányát küszöböli ki, tehát átlag felhasználónak jobb módszer, mint a multiméter. 

Előzmény: Törölt nick (33255)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.24 0 0 33255

"A méregetéssel is az a baj, hogy a műszernek nincsen elég nagy terhelése és mutathat megfelelő áramot"

(Az "elbizonytalanodásommal" én is azt kívántam jelezni, hogy nem ugranák addig neki az önindító levételének, amíg nem vagyok biztos abban, hogy az a rossz.)

A kézrátétel nem zárja ki a direkt kábellel történő meghajtást, viszont első körben egyszerűbb. Ha érzékeled, hogy a mágnes beránt -márpedig ezt, ha ráteszed a kezed, érzed-, akkor kizártad a gyújtáskapcsolót. Ettől még persze viheted a direkt kábelt. (Te mindenképpen, mert tudod hogy mit csinálsz és tudod, hogy mihez nem szabad hozzáérnie annak a direkt kábelnek...)

Ami a méregetést illeti, én azt javasoltam, hogy mérjen rá a behúzómágnes azon pontjára, ahová a gyújtáskapcsoló vezetéke kapcsolódik. (M6 anya?) Ott vagy van feszültség az indításnál, vagy nincs. Ha  nincs feszültség, akkor nem az önindító irányában kell keresgélni. Erre egy próbalámpa is tökéletesen megfelel, nyilván. Talán még jobb is.

Előzmény: FeZ_ (33254)
FeZ_ Creative Commons License 2021.03.24 0 0 33254

"Ha behúz a mágnes -az adja a kattanó hangot- azt érzed a kezeddel. "

 

Aztán néha érheti az embert olyan meglepetés, hogy kicseréli az önindítót és a jelenség marad, mert nyilván ebben az esetben nem az indító volt a hibás. 

A kézrátételes módszer- és méregetés helyett ajánlanám az indítómotor direkt, kábellel való indíttatását ! Ez esetben megállapítható, hogy az indító rossz vagy nem kap elég áramot az áramkörből. (és direkt nem gyújtáskapcsolót írtam, de ahogy te is mondtad, az az első amit ellenőrizni érdemes)

A méregetéssel is az a baj, hogy a műszernek nincsen elég nagy terhelése és mutathat megfelelő áramot, ami terhelésen szépen eltűnik. Ilyen eseteknél a multiméternél jobb egy komolyabb teljesítményű próbalámpa, ha az világít rendesen, akkor az áramellátással biztosan nincsen gond. 

 

Előzmény: Törölt nick (33253)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.24 0 0 33253

A hiba okával kapcsolatosan -mármint, hogy önindító hiba- bizonytalanodtam el, annak ellenére, hogy az általad leírtak önindító -vagy akkumulátor- hibát sejtettek. Főleg azok után, lettem bizonytalan, hogy a kattanást a gyujtáskapcsoló környékére teszed. Mert miből indulunk itt ki?

1.) A gyújtáskapcsoló jó, mert új. Tényleg: újat tettél bele, vagy bontottat?   (mennyi az esélye annak, hogy amit beletettél az hibás?)

2.) Az önindító eddig jó volt, pont most romlott el? Ennek mennyi az esélye?

3.) Akkumulátor? Eddig jó volt, pont most?  Ennek mennyi az esélye? (Ne tévesszen meg, hogy terheletlenül rámérve jónak tűnik!)

Az IMO-t kihagynám, mert attól az önindítónak még pörgetni kell a motort.

 

A felsorolt három elem közül kettő változatlan (önindító és akkumulátor) egy elem új . A gyújtáskapcsoló. Lehet Ő is a ludas. Nem hagynám ki a gyanusítottak közül.

Javaslat: Mindenek előtt határozd meg -ehhez kell segítség-, hogy indítózásnál mi történik. Honnan jön a kattanó hang, de az a biztos, ha rámérsz az önindítónál a gyújtáskapcsolótól jövő vezetékre. Ha kiveszed a légszűrőházat hozzáférsz. Vagy az is elég lehet elsőre, hogy ráteszed a kezed az önindítóra és valaki indítóz. Ha behúz a mágnes -az adja a kattanó hangot- azt érzed a kezeddel. 

Tehát: el kell döntened, hogy a három elem közül melyik a hibás. De ne álljon gyanún felül a gyújtáskapcsoló sem!!

 

 

Előzmény: dzsoke2 (33252)
dzsoke2 Creative Commons License 2021.03.23 0 0 33252

Ma sajnos nem volt időm vele foglalkozni,holnap újra nekiállok.

Miben bizonytalanodtál el? 

Így van mind a két rész cserélve lett.

Előzmény: Törölt nick (33251)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.23 0 0 33251

"Csak is kizárólag mechanikai rész lett cserélve,"

Végig olvastam az egész levelezést, és elbizonytalanodtam. A gyújtáskapcsoló lényegében két részből áll. Egy alu részből amibe a kulcsot dugod, ehhez kapcsolódik a kormányzár is és egy műanyagházas rész, amiben az érintkezők találhatók, ide kapcsolódnak a vezetékek is. A két rész összeszerelve alkotja a gyújtáskapcsolót. Mind a két részt (tehát a komplett kapcsolót cserélted?) cserélted?

Előzmény: dzsoke2 (33234)
attila0325 Creative Commons License 2021.03.22 0 0 33250

Ha épp olyan kommutátor szeleteknél áll meg, ahol nem ér neki a kefe, simán lehet. Derítsd ki, hol kattog!

Célravezető lehet egy multiméter használata kis segítséggel. Önindítónál rámérni indítózási kísérlet közben, hogy egyáltalán megy-e oda villany

Előzmény: dzsoke2 (33248)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.22 0 0 33249

Hát.... azt azért meg kellene határozni, hogy hol kattog! 

Előzmény: dzsoke2 (33248)
dzsoke2 Creative Commons License 2021.03.22 0 0 33248

Gyorsan kimentem megnézni,fényszóró fel.. Indítási kisérlet a fényszóró épp hogy egy nagyon minimális mértékben halványúlt el.

Tehát aksi így is azt mutatja hogy jó és rámérve is.

A bendix problémát ismerem,biztosan nem az.

Szénkefe lenne? (Eggyik pillanatról a másikra?) 

Gyújtás kapcsolót csere elött semmi gond nem volt vele (már amikor tudtam indítani,azért kellett cserélni mert még gyújtásra rá tudtam adni,de nem fordult el a kulcs indításhoz)

A kattanást leginkább az utastérben,a gyújtáskapcsoló körűl lehet hallani.

Előzmény: Törölt nick (33247)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.22 0 1 33247

Ezt korábban is jelezhetted volna, mármint, hogy nem pörög az önindító!!!! Lényegében egyetértek attila0325 barátunkkal, a tünetek leginkább önindító  kefe problémák  lehetnek. Ha  bendix (ez a fogaskerékkel egybeépített szabadonfutó) hiba van,  akkor olyan sírós hangon pörög az önindító, de nem hajt. Hiába zárod rövidre, ha kefe hiba van, nem fog menni.  A tünetek legnagyobb valószínűséggel  önindító hibát jeleznek, én levenném az önindítót és bevizsgálnám, de előtte azért az meggyőződnék arról is, hogy az akkumulátor tutti-e. Legegyszerűbben úgy, hogy felkapcsolt fényszóróval indítózok. Ha "katt" és kialszik a fény, akkor akkumulátor. Ha a fényszóró ég, akkor kifelé az önindítóval!

Előzmény: dzsoke2 (33245)
attila0325 Creative Commons License 2021.03.22 0 0 33246

Ha az immo miatt nem indul, attól az önindítónak még tekernie kell. Ha csak egyet kattan, az kb. bendix és/vagy (bronz)kefe hiba is lehet. Csak tipp. Honnét jön a katt, azt meg tudod saccolni?

Előzmény: dzsoke2 (33245)
dzsoke2 Creative Commons License 2021.03.22 0 0 33245

Nos nem sikerült indulásra bírni.

Mikor indítanám egy kattanást hallok és semmi más nem történik.

Még egy ötletem van csak nem tudom és nem is találtam infót róla... 

Egy próbát megér.. ne.Hol kell a motortérben az önindítót rövidre zárni?

 

Előzmény: Törölt nick (33240)
dexep Creative Commons License 2021.03.21 -3 0 33244

Közben néhény rajzot is megnéztem a rendszerről és az alapján is azt látom, hogy nincs semmi szelep, tehát úgy van, ahogy írod a fűtőradiátorban állandóan áramlik a hűtőfolyadék. A folyadékleszíváshoz használandó fedcskendő praktikus ötletnek tűnik, valószínűleg használni fogom.

 

 

Előzmény: Törölt nick (33242)
dexep Creative Commons License 2021.03.21 -3 0 33243

Elolvastam, hasznos információk. Köszönöm szépen!

Előzmény: Törölt nick (33241)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.21 0 2 33242

Még annyit, hogy a fűtés kikapcsolásnak nincs jelentősége, mert a radiátoron ezeknél mindig átáramlik a folyadék, akkor is ha nem fűt! Ha a motortérben a gumicsövek lebontása után bedugsz egy vékony gumucsövet a műanyag csőbe egészen a radiátorig, akkor egy nagyobb fecskendő segítségével leszívhatod a radiátorban maradt folyadékot, így az O-gyűrűknél történő megbontásnál nem folyik ki semmi!

Előzmény: dexep (33239)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.21 0 1 33241

Ajánlom figyelmedbe a 33142-es bejegyzést!

Előzmény: dexep (33239)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.21 0 0 33240

Véleményem szerint a cikkben leírtak arról szólnak -ha helyesen értelmezem- hogy a komplett kulcsokat is cserélik. Ebben az esetben nyilván össze kell tanítani az autót a kulcsokkal -pontosabban a kulcsházakban levő imo chipekkel-. A te esetedben az imo gyűrű (antenna) és a kulcs (chip) kellene hogy ismerjék egymást. (Feltéve, hogy nem keletkezett valami kontakthiba a szerelésnél.)

Előzmény: dzsoke2 (33238)
dexep Creative Commons License 2021.03.21 -3 0 33239

Sziasztok!

 

P 206 CC vezetőoldali lábtér kárpit nedvesedik, a gyanúm igazolódott folyik a fűtésrendszer. Alvázszám alapján az alábbi szettet kaptam az UNIX-nál a javításhoz, bízom benne, hogy nem a radiátor a hiba oka és megoldható a probléma a szettben talált alkatrészekkel.

 

Felmerül több kérdés is .....

 

Ha első körben csak a 2db gumigyűrűt és a csavarokat cserélném akkor ez megoldható nagyobb bontás nélkül?

Ha a fűtés ki van kapcsolva akkor kevesebb folyadék folyik ki a szereléskor?

Ismer valaki olyan megbízható szerelőt, aki szakszerűen megoldja ezt a problémát?

dzsoke2 Creative Commons License 2021.03.20 0 0 33238

 

Nem tudtam pontosan mire gondolsz, de így már világos.

Természetesen az immobiliser gyűrű is felszerelésre került.A linkelt videót megnéztem és az összeszerelést ugyanúgy csináltam.

Itt találtam egy írást.

Elképzelhető hogy ebben a cipőben járok én is? 

 

https://autotechnika.hu/cikkek/diagnosztika/12305/mas-karan-tanul-az-okos

Előzmény: Törölt nick (33237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!