Vagy elcseszte a címet, vagy kattintásvadász címet akart.
Nem állandó pálya lesz Alsóörsön, csak egybemutatót tartanak ott.
Eplény minden, csak nem ideális. Klasszikus magyar narancs. Egy óra alatt hatot tudsz csúszni, egyenként egy percig, a többi felvonózás. Már ha nincs tömeg a liftnél, mert akkor még kevesebbet. Mindezt 6000 Ft/2óra. Hó sincsen, és 800 egy sör a büfében :)
Vízi csúszda épül Eplényben, Alsóörsön sífutópálya lesz
nem fordítva kellene?
A családbarátot nem a pályára mondta, hanem a környezetre, (ami ugyanilyen Ausztriában is).
Egyébként abban igaza van, hogy a sielés megismertetésével Eplénynél ideálisabb helyszín nincs. Mondom ezt úgy, hogy soha nem volt síléc a lábamon, de elnézve az eplényi képeket, lehet, hogy egyszer kipróbálom.
Még most sem barátkoztam meg teljesen a várlifttel, de legalább azt már látom, hogy mi lehet az értelme, célja, funkciója. Örülök, hogy nem csak látványosságként, hanem szinte közlekedési eszközként tervezik megcsinálni. A fenntartásra azért kíváncsi leszek.
Az autók várból való kitiltása remek ötlet, de 100%-os autómentességet szerintem nem lehet ott elérni. Az 1000 körüli behajtási engedély elképesztően sok. Amúgy az idézett cikkből sok újdonságot lehet megtudni, és nem csak a várliftről. Várom a sorozat többi részét, mert az EKF projekt kommunikációja elég gyenge.
***
A google Earth programba bekerült egy 2019 novemberi műholdkép Veszprém térségéről, látható már az épülő uszoda és a Tüzér utcai jégpálya még kora ősszel elkezdett alapja (ahol azóta sem végeztek semmilyen munkát).
Most tartósan előoldali időjárási helyzet van egész Európában, azaz a kontinens belsejét nem érintik a frontok, nincs légtömeg csere. Tehát alig van légmozgás a Kárpát medence egészében, illetve ha van is, akkor inkább délies irányú a szél. A Bakony viszont északról határolja a várost ezért megreked a szennyezett, párás levegő.
Amúgy egy hidegfront vagy ciklon után nem hiszem, hogy kérdés lesz, hogy Veszprém még mindig szeles város
Az ominózus palotai sávlezárás teljes hosszban változatlan (miért kell egy km-t lezárni, nem értem).
Tegnao kocsiból láttam, amint az utászok "pogácsázták" az Almádi utat (életveszélyes mutatvány volt a Shell körforgó kijáratában minden látható terelés és jel nélkül voltak és üvöltöztek az autósokkal), de azt hiszem a Cholnoky-n is "pogácsáztak", majd megnézem közelebbről a hétvégén.
Apropó ez a rengeteg köd itt a városban (a környékhez képest is sok) könnyen lehet, hogy összefüggésben van a gyakorta nem kicsi levegőszennyezésünkkel? http://www.legszennyezes.hu/veszprem/
Afféle szmog. Elég durva szaga is van a levegőnek, ha kilép az ember. Újabban sokszor sok napig a szél sem lebben, pedig híresen az ország egyik legszelesebb városa lennénk (voltunk?). Persze ha fúj, akkor brutális, ld. dec.23. és utána jó pár viharos nap.
Kb. óránként jön vonat Pestről, ez jó. Másfél óra alatt leért. Ez jó.
Ára nekem rendben volt, fele ktg, mintha autóval mennék. Nyilván másként kényelmes, mint az autó, de ez ok.
Noha IC-nek hívják, pont úgy megáll Pétfürdőn, Öskün és Hajmáskéren, mint anno a gyorsvonat. Vicces.
Van karácsonyfa a veszprémi vasútállomás várójában :)
A veszprémi állomási buszvégállomás egy igazi időutazás. Határozottan emlékszem, h általános iskolás koromban is pont így nézett ki - pont ilyen szarul. Semmi nem változott ott. Csalk a kettes postát zárták be azóta. Se normális közvilágítás, se normális buszváró, se normális utastájékoztatás. HestegVp2023?
Egy jó volt - rögtön indult a 11-es busz, nem kellett félórát várni.
Egy veszprémi facebook csoportban posztoltak is egy fényképet valamikor az ősszel, ment a vita, hogy róka, vagy kutya van a képen, esetleg az álletkertből szökött meg egy sivatagi róka, de többen mondták, hogy aranysakál volt.
Emberre szerintem alapból nem veszélyes, de ha sarokba szorítják, akkor támadhat.
Egy kérdés, amiatt, mert eddig teljesen tájékozatlan (tudatlan) voltam (arany)sakál kérdésben. De az elmúlt napokban gyakorlati megtörtént esetekről hallottam (elég autentikus körökből), és eléggé megdöbbentem. Óvatosan kezelem a hallottakat, mivel én nem éltem meg ezeket, így a topiklakóktól is kérdem, mit tudnak a dologról Veszprém ill. a megye vonatkozásában? Elkezdtem keresgélni a neten, és találtam cikkeket, és már több éves cikkek is azt írják, hogy probléma van, aminek fényében amiket hallottam, egyáltalán nem meglepőek. Konkrétan azt hallottam, hogy városunk belterületén is előfordulási esetek voltak! A szaporodásuk gyorsasága elképesztő, a fifikájuk úgyszintén. Megyebeli településen a birkaállományt is dézsmálták már. A kab-hegyi erdőben állítólag sötétedés után mindig hallani vonyításukat. Aggasztó dolgokat hallottam és olvastam, ráadásul frisseket nem is nagyon lehet olvasni. Nagyon óvatosan írom le, de nem veszélytelen emberre sem, főként mikor falkában támad. Sajnos amiket olvastam, nem cáfolatok. Elnézést, ha OFF-nak találjátok a témát, de valószínűleg nem az, szembesülni kell evvel.
És ma világosan láttam, hogy beton elválasztó elemekkel rakták végig a lezárást. Ez tuti tavaszig így marad. Eszméletlen. Ki engedélyez egy ilyen dolgot? Sejtem senki. Bármit bárhol bármekkora időre bárhogy lezárhatnak.
A fvári M7 kihajtónál hónapok óta volt egy kátyú. Még megvan. És képződött még kettő. Waze sokszor jelzi is. De nem mindig. Tavaszig maradnak. Ha nem tovább.
Azt mi dilettáns okostojások nem tudhatjuk, meg a körülményeket se, amik behatárolják a különben elhivatott, geniális tervező és kivitelező szakemberek végtelen tehetségének szárnyalását :)
Az iccaka jöttem hazafelé, akkor már a kapaszkodó sáv lezárása egész fölig teljes volt. Lehet tippelni miért. Sztem a felső hidat is alátámasztják. Ilyenkor várnám ide a szakértőt, hogy akkor ez bő 2év után hogy is van, miért is van, tervszerű-e.... Ja perszeez normális. Ja, nem :( Csak nálunk az.
Ha közlekedés, akkor még egy: m7-en átadták a kenesei kerülőre (710) a lehajtót. De vigyázat! A régi lehajtónál nem lehet kijönni (ha pl. Aligára v. Akarattyára... akarna valaki ott kimenni). Akkor is az új kihajtón kell lemenni és van ott egy felvezető út párhuzamosan az m7-el a régi kihajtóig. Olyan szempontból nem tartom jó megoldásnak, hogy így mindenkinek ott kell kisorolnia. Ha maradt volna a régi, akkor némileg megoszlott volna a kisorolók hada (nyáron főleg) a kettő között. A waze már tudja, a gugli map még nem.
Sikerült beszélnem az ügyfélszolgálattal: kicsi a kapacitásuk, és "bitang sok" amit el kell szállítaniuk, így türelmet kérnek, most is csinálják.
A bejelentett egyik közvilágítási hibát megoldották. A másikat nem, de az olyan helyen van, ami nem kosaras kocsis művelet, de úgy gondolom, azért megoldható (a lámpa hiánya este balesetveszélyes ott a lépcsőkön).
Szoktunk beszélgetni a Szfvár lejárónál uralkodó állapotokról. Tegnap reggel én akkora sort láttam kint az m7 leállósávban (döntően kamionok), ami minden eddigit felülmúlt, amit én láttam eddig. Az összes előjelző táblánál odébb álltak. Ugye most kitettek oda egy 100-as korlátozást, ill. egy táblán a lemenő sávra vonatkoztatva 60-ast is. De azt odébb übereli egy megismételt generál 100-as tábla. Tapasztalatból mondom, szinte senki sem veszi figyelembe a 100-ast sem. És vannak renitensek, aki megelőzik az álló kisoroló sort és az utolsó pillanatban satulva sorolnak be (mögöttük 100 fölötti forgalomnál). Szörnyen balesetveszélyes, minap épp elém jött egy ilyen már a záróvonalon, jobbra lehúzódva beengedtem nyilván, no de kérem ...
A várpalotai emelkedőn a legbelső (3.) sáv el van kerítve több napja, indokolatlan hosszon, mert csak egy felüljáró hídnál buherálnak valamit, de a sokszorosát záták le. Egy hókáoszban lenne jelentősége, amikor nem mindegy, hogy mekkora helyen csúszkálnak egymásba az emelkedőn... :)
Én kétlem, hogy tudják mit hogyan mikor. Az elhordás határideje a hétvégével letellt, erről szórólap is tanúskodik. Dózsában volt utca, ahol kétszer is elvitték, itt meg egyszer sem, ami tuti, mivel a szomszéd az első hétvégén kitett 3 zsákot és most is ott állnak. Már a szórólapon leírtak is elég zagyvák.
Bár a mi utcánkból már elvitték, ugyanezen a környéken még láttam kirakva zsákokat. Illetve volt egy ügyes polgártársunk, aki a hét elején rakta ki a zöldhulladékát.
Én nem látom a rendszert a VKSZ hulladék összegyűjtési gyakorlatában, de ettől még ők tudhatják, hogy mit miért csinálnak és milyen sorrendben.
Még szerencse, h szeretem a motorsportot, de nem mindenki. Mi lenne, ha vérfarkasként üvöltenék éjszaka a városban, az ilyen filmeket is, ezeket is sokan szeretiik.)