Azért, mert a szentesítési joga annyira terjed ki, hogy megállapítja, hogy pontosan annyi ülés van-e benne, amennyi a forgalmiban és a típusbizonyítványban van.
Igen, Veszprém esetében már volt ez a lehetőség, sőt oda a napijegy is megváltható volt, de az a lehetőség (veszprémi helyi napijegy váltás MÁV-Start pénztárban) most megszűnik a közlemény szerint.
Veszprém esetében ez már évek óta létezik, a különbség az volt, hogy mostanáig kizárólag a vasútállomásról elhordó járatokon volt érvényes. Vagy eltépték, vagy ráfirkáltak a járművezetők, attól lett érvényes. :)
Azt viszont nem tudom, milyen technikai eredetű oka lehet ennek a listának. Egyik ismerősömet már jól ismerték egy pesti agglós pénztárban, hogy ő ilyet szokott venni - de az állomás most nincs a listán...
Én is feltételezem, hogy gépből nyomja ki, mint a BKK 24 órás jegyet és érdekes lesz, hogy ezt a vezető érvényesíti (nem géppel az utas pl. Veszprémben):
"a jegyet az utazás megkezdésekor az utasnak kell az autóbuszra felszálláskor a buszvezetővel érvényesíttetni."
Igyekeztem tartani az eredeti formátumot, tördelési okok miatt az eredeti 12 oldal (HAM 1993/94 1 kötet 35.-46. old.) helyett 11 oldal lett, a kék színt feketére cseréltem. Az eredetiben szereplő hibákat (Tallin városrész, Mőzs, Új telep, stb.) igyekeztem megtartani, de egyeseket akaratlanul is javítottam, míg máshol hibákat ejthettem. Kaposváron és Pécsett épp ekkor vált tanácsivá önkormányzativá a közlekedési társaság, de a hiányzó csillagokat nem pótoltam. Ahol értelmezést akadályozó hiba volt (pl. a salgótarjáni 11-es járatszám hiányzott), azt igyekeztem javítani.
"2017. évben összesen 101 db autóbusz forgalomba állítását tervezzük a régióban, melyből 50 db alacsony belépési magasságú szóló helyközi-elővárosi, 44 db alacsonypadlós csuklós helyközi és 7 db távolsági kialakítású jármű. Közel 50%-uk Borsod-Abaúj-Zemplén megyében áll üzembe. Eszközgazdálkodási tervünk nagyságrendileg hasonló darabszámú járműbeszerzéssel tervez a következő évekre is."
"November végéig várható a tervezett 7-ből 6 db távolsági kivitelű szóló autóbusz beérkezése, illetve a csuklós autóbuszok beszerzésére irányuló közbeszerzési eljárás előkészítése is folyamatban van. A járműpark megújítása tehát folyamatos, jó ütemben zajlik, és egyre inkább érezhető a megye helyközi-elővárosi közlekedésében."
Ha diákokat szállító busz gyullad ki külföldön, éjszaka, akkor azt korlátozzuk.
Ha nyugdíjasokat szállító, belföldön, reggeli után, ahogy az nemrég Németországban történt, akkor majd azt.
Ha menetrend szerinti, akkor azokat. Igyekszünk majd úgy megfogalmazni, hogy a zöld színű buszokra vonatkozzon a tiltás, a narancsszínűekre nem (vagy fordítva, igény szerint).
Mintha nem ugyanolyan sofőrök vezetnének, nagyjából egyforma konstrukciójú buszokat, uyganazon az autópályán.
Attól, hogy olyan feltételei teljesülnek, amit a jogalkotó előír.
Ha kijön a törvény/jogszabály szövege, akkor meglátjuk Palkovicsnak mit jelent az iskolai jelző.
a./ Eddig ugye arról beszélt ha az iskola szervezi és az utasok fele diák.
b./ Mikor kiderült, hogy a veronait nem az iskola szervezte akkor Palkovics változtatott és már 10 diák esetén is iskolainak minősítette volna a buszt.
c./ Erre szóltak neki páran, hogy bármely nemzetközi menetrendszerűn lehet éppen 10 diák is mint utas, tehát ez nem jó ötlet.
Szigorodnak az iskolai buszos kirándulások szabályai
2017. Október 4.
A jövő évtől több ponton szigorodnak az iskolai buszos kirándulásokra vonatkozó szabályok - jelentette be Palkovics László oktatásért felelős államtitkár szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) államtitkára kifejtette, 2018-tól miniszteri rendelet írja majd elő, hogy a külföldre tartó iskolai autóbuszos kirándulásokon a járművezetők este 11 és másnap hajnali 4 óra között nem vezethetnek, és ezt a pihenőidejüket is a buszt elhagyva kell eltölteniük.
Kiemelte, az új előírások értelmében 13 évesnél idősebb busszal nem lehet majd iskolai kirándulást szervezni, továbbá minden oktatási intézmény csak olyan szolgáltatóval köthet szerződést, amely garantálja, hogy járművezetője nem szenved a közlekedést veszélyeztető alvászavarban.