Keresés

Részletes keresés

Gyurma73 Creative Commons License 2020.09.08 -1 0 52205

még nem tervez arra.

Előzmény: pentium10 (52204)
pentium10 Creative Commons License 2020.09.08 -1 3 52204

Feltetettem az M4 es A3-ast a Google Mapsre, par napon belul navigalni es aztan par heten belul live traffic informacio is lathato lesz rajta. 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52203

Nyilván '85-ben ay elvtársak még javában vasfüggönyben és KGST-ben gondolkoztak... ami akkor még oké lehetett, de illett volna a koncepciót felülviszgálni legeslegkésőbb az EU csatlakozáskor. Azóta is lefolyt már sok víz a dunán...

Előzmény: troglodita (52201)
troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52202

na igen, legalább egy városi elkerülő funkcióval bírna, ha mással már nem nagyon tud...

Előzmény: Jared- (52199)
troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 2 52201

Na de félretéve a viccet: jó kis elszigetelt jövőt gondoltak az elvtársak '85-ben, az egyszer szent! Úgy vékonyodik el minden út a határ felé, mintha ott csak a nagy nihil meg tohuvabohu lenne, semmi más. És persze sugaras az áldatlan, mi más is lenne ,-)

Előzmény: dimelo (52198)
troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 1 52200

Hát izé, az m60.hu nyilván nem mondhat mást, mint azt, hogy ő milyen fontos egy projekt...

És félreértés ne essék: én szeretek vezetni rajta, mert ritka jó dolog egy tök üres úton száguldozni 130-140-el ;-)))

Előzmény: dimelo (52198)
Jared- Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52199

Nem az M6-ot kurták el, hanem az M60-at.

Előzmény: troglodita (52197)
dimelo Creative Commons License 2020.09.08 0 1 52198

Kicsit elmélyülhettél volna, mielőtt írsz:)))

 

http://www.m60.hu/informaciok/epitestortenet

 

Tervezés szintjén már 1981-ben elkészült UVATERV-tanulmány is foglalkozott Pécs és térségének gyorsforgalmi útkapcsolatával,

M6-os autópályával számolt Budapest és a horvát határ (Udvar) között, és ebbe torkolló, ugyancsak autópályás bekötéssel látta el volna a baranyai megyeszékhelyet.

Alternatívaként akkor is, azóta is folyamatosan felmerült a meglévő 6-os főút négysávossá bővítése, ám tervezők az érintett térség gazdasági és kereskedelmi kapcsolatainak

szükséges élénkítése okán folyamatosan elvetették ezt, mint gyorsforgalmi alternatívát. Érdekesség, hogy az akkori tervek a mainál jóval tágabban értelmezhető

műszaki és környezetvédelmi szabályai szerint is számtalan völgyhidat tartalmaztak. (forrás: Unitef).

1998-ban ismételten napirendre került a kérdés, több, az ÁAK megrendelésére készült tanulmány ugyancsak az M6/M60 (helyenként M6/M56) autópályák

megépítésének szükségességét hangsúlyozta, a határátlépési pontot Ilocskát és Ivándárdát megjelölve.

 

 

Ne keverd össze az M6 nyomvonalát az alagút-dilemmával... (Pósta Zoltán konfliktusa)

 

Van a térképen több hasonló "bukfenc".

 

M0 full............

M3 Barabás (nincs Záhony, sem M49), nyomvonal Nyh. felett

M4 Debrecenhez és Nyíregyházáig...

M43 csak Tisza-hídig

M8 Székesfehérvár alatt, de ráhúzva Kecskemétre...

M81 Kisbérig...

M85 nem autóút, de 2x2 főút

M9 (M76 Zeg-Körmend, nem Vasvár)

 

van Mohácsi híd, de nincs Kalocsai...

Nincs M30 Miskolctól felfelé

nincs M35

nincs M86 csak Szombathely előtt 88. útig

 

határátkelők autópályátlanok, távlati kapcsolódással...

 

Biztos van még, ha láttok, írjatok...

Előzmény: troglodita (52197)
troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52197

M6, de azt is a szocik kúrták el ;-)))))

Előzmény: dimelo (52196)
dimelo Creative Commons License 2020.09.08 0 1 52196

Volt idő, amikor még Szolnoktól keletre képzelték az É-D elkerülést...

1985-ben ez volt a "Masterplan" nagytávra (2010-2030)

 

 

Érdemes áttekinteni, mi és hogyan valósult meg...

A vékony pirosak nem autópályát, vagy autóutat jeleztek.

 

Hálózati szempontból már majdnem minden a helyén volt.

 

Az eltéréseket biztosan észreveszitek:)

Előzmény: MZ/J (52174)
troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52195

autó a 20%-os lejtőn, anyuci izzad és tajtékzik, tinigyerek mellette guvadt szemmel navigál: ismerős élethelyzet ;-)))

Előzmény: ÁsítóSárkány (52194)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52194

Az csak néha küld el felfedezni, amikor a Waze kiváncsi egy alternatív útvonal idejére...

Előzmény: NAR (52192)
troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52193

na igen, ez asztali...

Előzmény: NAR (52192)
NAR Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52192

A telefonos app viszont jól tervez...

Előzmény: troglodita (52191)
troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52191

de amúgy be sem vagyok lépve és már minden cokiet töröltem, tehát elvileg tiszta lappal kéne tervezzen...

Előzmény: NAR (52189)
troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52190

Én azt imádom, amit a G is csinál, hogy ajánlgat fél-egy órával hosszabb utat is. Ha esetleg épp országnézésre adtad volna a fejedet... ;-)))

Előzmény: NAR (52189)
NAR Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52189

Be lehet állítani neki, hogy milyen matricád van (országos vagy melyik megyékre szóló). Azt többször észrevettem már, hogy a III. kerületből az M1 felé hajlamos Árpád híd - Váci út - Bajcsy - Kiskörút - Kossuth Lajos - Erzsébet híd - Hegyalja - Budaörsi út útvonalat tervezni, aztán amikor a Mozaik utcánál lemegyek a rakpartra, akkor jut eszébe, hogy van 10 perccel gyorsabb útvonal is...

Előzmény: troglodita (52188)
troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52188

Azt tudja valaki, miért lett idióta a waze? (Gondolom beragadt neki valahol, hogy nem akarok autópályán menni [csak az amúgy is fizetős M0-án ,-) ], de fogalmam nincs, hol kéne ezt kiverni a buta fejéből...)

troglodita Creative Commons License 2020.09.08 0 0 52187

Pontosan! Ha lennének ugyebár nagyívű és előre mutató tervekn nem csak ez az ad-hoc ötletelés...

Előzmény: Pompiere (52184)
Avaar Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52186

Így igaz. Ezzel most már nincs olyan 0-9 sorozat, aminek az összes eleme egy főút száma is. Így itt is csak 41-49 lesz, akárcsak a 30-as, illetve a 80-as sorozat. 

Előzmény: RadiX (52180)
Avaar Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52185

Elfér a 2x2 alatta, csak éppen akkor nem lesz hely a gyorsító-lassítósávoknak. 

Előzmény: Pompiere (52184)
Pompiere Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52184

A 45-ös úti felüljáró úgy van építve, hogy átfér alatta a 2x2. A kör felüljáróhoz nem hiszem, hogy hozzányúlnak.

Egyébként "szép" lesz ez a szélesítés. A vásárhelyi elkerülő két év fél éve készült el, a 47-est pár éve újították fel a békési megyehatárig. Szóval megint széttúrják a kereszteződéseknél, az építési forgalom meg tönkre teszi a többit...

Előzmény: troglodita (52164)
Pompiere Creative Commons License 2020.09.07 0 1 52183

Azt nem sajnálnám, ha Békéscsabáig M47 néven, fizetőssé tennék. :)

 

De csak akkor ha az összes körforgalmat kiszedik belőle Szeged, után. Akkor talán megéri fizetni érte. Ámbár mivel alternatív útvonal nincs  és talán nem is lesz Vásárhelyig meg utána, kivéve ha teljesen új nyomvonalon készül egy új út, akkor nem hinném, hogy fizetős lesz.

Előzmény: Aladár46 (52156)
mauzi Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52182

> az újakon már a 406-os út van jelölve észak felé

 

... és azt jelzi, hogy 406-os úton át az M4 6 kilométerre van, tehát, a jelenlegi (ideiglenes) M4 végponttal számol, nem a leendő M4 x 406 csomóponttal.

 

Előzmény: RadiX (52180)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.07 0 2 52181

Az "egyetlen eleme sem" azért erős túlzás. Nyilván a sorrendet erősen tervezni kell, előnyben részesítve

  • nagyobb városok elkerülésére alkamas szakaszokat
  • Budapest környékét
  • a Duna-hidakat és a bekötésüket a környező úthálózatba (akár M5-ig, küzeli kétszámjegyű utakhoz)

 

  Egyébként meg minél később kezdünk neki, annál később készül el, tehát az egyéb elkerülők mellett neki kellene kezdeni minél hamarabb, csak értelmes egész országra rendszerszintű tervezéssel.

Előzmény: troglodita (52178)
RadiX Creative Commons License 2020.09.07 -1 1 52180

A szolnoki elkerülő nyugati csomópontjában éppem most cserélik ki a nagy táblákat, az újakon már a 406-os út van jelölve észak felé, és a 4-es út Abony felé. Ezzel gondolom lezárul az Albertirsán, Ceglédbercelen, Cegléden és Abonyon áthaladó 40-es út története.

troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52179

Az igazság ennél is szomorúbb: egy eldeformált H betű akar a pálya lenni...

Előzmény: NAR (52177)
troglodita Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52178

Igen, de gondolj bele, hogy ez 200 km autópálya/autóút, amelyiknek egyetlen eleme sem "éri meg a pénzét" önmagában, csak ha az egész elkészül, akkor nyer értelmet. Csak az M81 nem segít az M1-M5-ön, ahogy ilyen tekintetben az M8 sem ér semmit. És akkor számítsuk ki, hogy hány év alatt lehet és mennyiért megépíteni ennyi gyorsforgalmit. 4-5 év és 1500 milliárd forint?

Előzmény: ÁsítóSárkány (52175)
NAR Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52177

Erről a rajzról az az anekdota jut eszembe, hogy amikor jött a Forma-1 Magyarországra, az illetékes elvtársak leültek Ecclestone-nal tárgyalni kaja mellett. Valahogy szóbakerült a pályák vonalvezetése, erre Ecclestone fogott egy szalvétát és arra firkált valamit. Később az illetékesek kimentették azt a szalvétát és az alapján rajzolták meg a Hungaroringet - azért lett ilyen kanyargós, mert Ecclestone éppen össze-vissza firkált. Az az érzésem, hogy ez a lenti térkép pont annyira komoly, mint Ecclestone szalvétája...

Előzmény: Aladár46 (52156)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.07 0 0 52176

értem... akkor viszont ennek a rajznak óígy sokkal kevesebb az értelme, mint sejtettem...

Előzmény: adiaboli (52160)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!