Keresés

Részletes keresés

newman_2018 Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355159

És azzal viszed a családod tengerpartra. LOL

Előzmény: QuantumSingularitas (355150)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355158
Melyik is volt az?

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_Camry
Előzmény: Törölt nick (355157)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.21 -6 0 355157

Korábban egy Toyota Camryvel élt együtt a család.

2.0 literes, benzines kombi volt.

Normális méretű és kényelmű autó.

950 kiló volt.

Előzmény: Taurus Obscurus (355153)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355156
Előzmény: advocatusdiaboli (355133)
mica-r Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355155

Akkor inkább Taurus hibrid Toyotája!

Előzmény: ,m,1710 (355154)
,m,1710 Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355154

Jeep Compass ajánlom hoszab utra

potom 1650kg

Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355153
A mostani autóm 1,7 tonna körül van.. ez már egy normális méretű és kényelmű autó.
Előzmény: Törölt nick (355147)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355152
Amibe mondjuk én sanszosan bele se férek...
Előzmény: QuantumSingularitas (355150)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355151
A VW up indul 930 kiló körül, a 3 ajtós alapkivitel.

Normális méretű autót nem lehet egy tonnából kihozni.
Előzmény: advocatusdiaboli (355149)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355150
Na új MX5 180 pacival sperr difivel kemény tetővel 1050 kg.
Előzmény: Taurus Obscurus (355145)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355149

Szerintem meg egész normális és biztonságos kis/kompakt kocsit lehet ebből a súlyhatárból kihozni, ami nem is fapados, nem is rossz. Azt is vedd számításba, hogy te a mostani életmódod mellett elsősorban nagyobb távolságú és családos utazásokra használod a kocsidat (legalábbis az általad előadottakból ez áll össze), nem mondjuk napi szintű, rövidebb távú városi/munkába szaladgáláshoz.

Előzmény: Taurus Obscurus (355145)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.08.20 -1 1 355148

Bedobtam őket. Annyiszor, hogy más könyvet írhatnék róluk...

Olvasd vissza.

 

Ipar és energetika, népesedéspolitika - egyértelműen errefelé kellene most koncentrálni főleg az erőforrásokat.

 

Az EV a valóságban olyan mérhetetlenül jelentéktelen dolog, mint egy erdőtűznél egy vízipisztoly. 

Előzmény: elfmage (355134)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.20 -5 1 355147

Hány kiló kell a segged alá, ami méltón cipelheti?

Előzmény: Taurus Obscurus (355145)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355146
Nem csak biztonság hanem első körben komfort.
Előzmény: Boróka Mihály (355131)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.08.20 -1 2 355145
1000 kilós autóval közlekedjen akinek két anyja van és mindkettő Béla.
Előzmény: Auralianus (355118)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355144

A sebességet én is csökkenteném (írtam is anno, hogy én simán kötelezővé tenném a ~140-150 km/h-nál nagyobb sebességet nem engedő automatikát, ill. jobban büntetném a gyorshajtást), főleg mivel ugyebár a sebességgel négyzetesen nő az energia, ami biztonsági és pazarlási szempontyból se mindegy...

Előzmény: Auralianus (355142)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355143

Nem engem kérdeztél, és lehet, hogy túl elvont a topikhoz, de számomra az egy érdekes kérdés, hogy miért alakult ki a ződekben, hogy az áruházból hazacipelt rengeteg felesleges fogyasztási cikk legkülső, milliméternél vékonyabb rétegét (a.k.a szatyor) kiáltják ki minden baj okának - és nem azt, ami belül van. Tán csak nem azért, mert ami belül van, annak gyártásához túl erős érdekek fűződnek...? (Pedig mondjuk pont az okozza a valódi gondot...)

 

Előzmény: elfmage (355134)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355142

... azért én még mindig ott tartok, hogy a gyűrődési zónát az erőhatáshoz méretezzük... az pedig valamiféleképpen

a sebesség meg a súly által kerül meghatározásra... tehát a sebesség és a súly csökkenésének kell valamiféle hatása

legyen a gyűrődési zóna méretésre is...

 

... de lehet tévedek, mert ugye ez sem lineáris összefüggés... mondd meg te...

Előzmény: Boróka Mihály (355141)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355141

Mivel sokkal nagyobb lehet a gyűrődési zóna, DE...

Előzmény: Auralianus (355138)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355140

No de nem akarom nullára vinni... ha rádszól a doki, hogy nem bírja a szíved a 150 kg-ot, akkor nincs az az épeszű ember
aki a 35 kg-ot jelöli meg, mint ideális testsúlyt... tehát én sem tenném... mert hülyeség.

 

...repülőzni, teherautózni, cementet gyártani nem hobbiból szokás, hanem megrendelésre... kevesebb felhasznált anyag >

kevesebb megrendelés >> kevesebb repülőzés, teherautózás, hajózás meg cementgyártás...

 

...mondhatni azt is, hogy multiplikátor hatás. Gyaníthatóan gyorsabban megy, mint átállítani a repülést, hajózást, teherautózást

és hajókázást kibocsájtásmentesre... mindezt belátásos alapon... (meg némi rettegés árán, hogy jajj az egytonnás autóm nem

olyan biztonságos, és nem megy olyan gyorsan, mint egy kétésféltonnás SUV, most mi lesz velem?)

 

Ráadásul ezt nem csak az autók tömegére, de a Malayziából szállított palackozott vízre meg a spanyolországból importált
krumplira IS 
ki lehet terjeszteni...

 

... pont ugyanannyi krumplit lehet kajálni...

 

Előzmény: orgonatündér (355139)
orgonatündér Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355139

Advora hallgassál.

Vidd le képzeletben nullára, és nézzed meg, mit kapsz.

Tömeges hajózás, repülés, teherautózás, cementgyártás.

 

A konkrét kocsi dologról

1-1.5 tonna sajáttömeg kb. láthatóan megfelel egy kocsinak (és az acél tulajdonságainak), amitől 0.5 tonna hasznos teher hordását várjuk el.

Ez alá menni úgy tűnik nem lehet.

 

De csökkentsed a tömeget, a 100km-re jutó fogyasztást, bármit, takarékoskodj vele.

 

Exponenciális folyamatot (igény-növekedést) azt nem fogsz meg egységugrással, de lineáris ellenfolyamattal sem.

(Sőt, polinomiálissal sem. Egy deriválás, egy lépcső.)

Előzmény: Auralianus (355137)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355138

... gondolom nem lineáris az összefüggés ezért is nem értem jól, de szerintem ha két max egytonnás autó rongyol egymásba max 100km/h-s sebességgel,
akkor egyiknek sem kell fél vagy másféltonnával nehezebbnek lennie ahhoz, hogy ne legyen az ütközés veszélyesebb, mintha két kétésféltonnás csókolózna
össze 150km/h-s sebességgel...

 

... persze lehet, hogy valahol elvesztettem a fonalat és véletlenül "minden második"-at írtam minden helyett...

 

... az meg már csak hab a tortán, hogy a fogyasztás is gyaníthatóan másképp alakulna, bármiféle hajtáslánc esetén is...

 

 

Előzmény: Boróka Mihály (355131)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355137

Téged is szeretnélek csöndben megkérni, hogy sződd már bele valahogy az autók tömegének csökkentésének káros hatásait a letöltött
élménytársadalmi infoáramlásba...

 

... tudod, csak a látszat kedvéért, hogy legyen valamiféle kapcsolódási pont is...

 

 

Előzmény: orgonatündér (355135)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355136

azért igazán kár volt benézned, hogy megint ne arra reagálj amit írtam...

 

... persze ha úgy döntöttél, hogy ezentúl majd csakis random írsz dolgokat és a biztonság kedvéért úgy csinálsz, mintha mi bármi olyasmit is
írtunk volna ami akárhogy is kapcsolódik az önmagaddal folytatott beszélgetéseidhez, akkor az más...

 

... akkor nem szóltam, hajrá.

Előzmény: advocatusdiaboli (355133)
orgonatündér Creative Commons License 2019.08.20 0 2 355135

A tömeg számára nem is jó tömegesen szállítani, ezt fenntartom

A maradék 10%-nak kellenek az utak (vasút is, stb.).

Az 50 km-es körzetből való szállításra is kellenek utak

 

A csúfolódó szösszenetet félretéve nekem az a bajom a "letöltöm-informatika-élménytársadalom" dologgal, hogy.

 

1. Az élménytársadalmi hozzáállással nem csökkented, hanem növeled a fogyasztás, pontosabban az igényt a fogyasztásra.

 

Értelmiségieskedő közhely-jópofasággal: az élménytársadalom a probléma része, nem pedig a megoldásé.

 

(Még akkor is, ha az internet hálózat viszont segít abban, hogy több ember maradjon a seggén, de gyebne a birodalom is hatékony maradjon - ahogy a távíró és postahálózat is segített ebben)

 

2. A mai és tervezett informatikai megoldásokat nem mindenre jó csodaszernek tartom, hanem igénytelenségnek.

Értem én, hogy akinek kalapácsa van, az mindent szögnek néz, na de az kalapács ráadásul ócskán is van megcsinálva.

Előzmény: Auralianus (355130)
elfmage Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355134

Dobjál be pár témát, hogy mik azok amik a fő problémák, rágódjuk egy kicsit azokon. :)

Kicsit én is unom a tesla-EV témát állandóra kötve.

Előzmény: advocatusdiaboli (355133)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.08.20 -1 1 355133

Sosem fogsz tudni leszállni már erről a vesszőparipáról, ez egyértelmű...

 

Ha a világ összes személyautóját varázsütésre eltüntetnéd - SEMMI NEM OLDÓDNA MEG. A környezetszennyezés/klímaváltozás témakörére az egésznek pár százalékos ráhatása van, csak mivel ez pont a sűrű lakott területekre koncentrálódik, és az emberek számára látványos (azt a többség észre sem veszi, amit a kéményen kiereget - vagy amit máshol eregetnek ki egy kéményen, ha ő felkapcsolja a villanyt, feltekeri a fűtést, beindítja a klímát) - ezért a sablonos, egyszerű gondolkodásban végül túldimenzionálódik.

 

Kétségtelenül van tennivaló autó-fronton is a világban - DE NEM ŐK A FŐ PROBLÉMA, még mellékesnek is valójában valahol 15. hely környékén vannak a prioritási listán...

Előzmény: Auralianus (355129)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355132
Mert felült a libtard setétzűd hypetrainre.
Előzmény: Boróka Mihály (355131)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.20 0 2 355131

Bocs, de az én autóm tömegén ne spórolj már, főleg, ha arról van szó, hogy a plusz fél tonna a biztonság miatt került bele; ha pl. egy őrült szemből belém rongyol, akkor jobb eséllyel fogom túlélni...

 

Valami fóbiád van egyébként az autóktól, hogy a világ minden baját bennük látod? Miért nem az egyéb, valóban felesleges fogyasztásokat akarod megnyirbálni...?

 

 

Előzmény: Auralianus (355129)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355130

Csodálkozom ezen a kis szösszeneten... hiszen már többször is sikerült odáig eljutnod ebben a topicban (is), hogy a
legoptimálisabb megoldás amikor semmit sehonnan sehová nem szállítunk... 

 

... biztos már régen találkoztál a boszival aki gyíkká változtatott mielőtt olyanokat bírtál írni... és ugye már elmúlt...

Előzmény: orgonatündér (355127)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!