Keresés

Részletes keresés

Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355143

Nem engem kérdeztél, és lehet, hogy túl elvont a topikhoz, de számomra az egy érdekes kérdés, hogy miért alakult ki a ződekben, hogy az áruházból hazacipelt rengeteg felesleges fogyasztási cikk legkülső, milliméternél vékonyabb rétegét (a.k.a szatyor) kiáltják ki minden baj okának - és nem azt, ami belül van. Tán csak nem azért, mert ami belül van, annak gyártásához túl erős érdekek fűződnek...? (Pedig mondjuk pont az okozza a valódi gondot...)

 

Előzmény: elfmage (355134)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355142

... azért én még mindig ott tartok, hogy a gyűrődési zónát az erőhatáshoz méretezzük... az pedig valamiféleképpen

a sebesség meg a súly által kerül meghatározásra... tehát a sebesség és a súly csökkenésének kell valamiféle hatása

legyen a gyűrődési zóna méretésre is...

 

... de lehet tévedek, mert ugye ez sem lineáris összefüggés... mondd meg te...

Előzmény: Boróka Mihály (355141)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355141

Mivel sokkal nagyobb lehet a gyűrődési zóna, DE...

Előzmény: Auralianus (355138)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355140

No de nem akarom nullára vinni... ha rádszól a doki, hogy nem bírja a szíved a 150 kg-ot, akkor nincs az az épeszű ember
aki a 35 kg-ot jelöli meg, mint ideális testsúlyt... tehát én sem tenném... mert hülyeség.

 

...repülőzni, teherautózni, cementet gyártani nem hobbiból szokás, hanem megrendelésre... kevesebb felhasznált anyag >

kevesebb megrendelés >> kevesebb repülőzés, teherautózás, hajózás meg cementgyártás...

 

...mondhatni azt is, hogy multiplikátor hatás. Gyaníthatóan gyorsabban megy, mint átállítani a repülést, hajózást, teherautózást

és hajókázást kibocsájtásmentesre... mindezt belátásos alapon... (meg némi rettegés árán, hogy jajj az egytonnás autóm nem

olyan biztonságos, és nem megy olyan gyorsan, mint egy kétésféltonnás SUV, most mi lesz velem?)

 

Ráadásul ezt nem csak az autók tömegére, de a Malayziából szállított palackozott vízre meg a spanyolországból importált
krumplira IS 
ki lehet terjeszteni...

 

... pont ugyanannyi krumplit lehet kajálni...

 

Előzmény: orgonatündér (355139)
orgonatündér Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355139

Advora hallgassál.

Vidd le képzeletben nullára, és nézzed meg, mit kapsz.

Tömeges hajózás, repülés, teherautózás, cementgyártás.

 

A konkrét kocsi dologról

1-1.5 tonna sajáttömeg kb. láthatóan megfelel egy kocsinak (és az acél tulajdonságainak), amitől 0.5 tonna hasznos teher hordását várjuk el.

Ez alá menni úgy tűnik nem lehet.

 

De csökkentsed a tömeget, a 100km-re jutó fogyasztást, bármit, takarékoskodj vele.

 

Exponenciális folyamatot (igény-növekedést) azt nem fogsz meg egységugrással, de lineáris ellenfolyamattal sem.

(Sőt, polinomiálissal sem. Egy deriválás, egy lépcső.)

Előzmény: Auralianus (355137)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355138

... gondolom nem lineáris az összefüggés ezért is nem értem jól, de szerintem ha két max egytonnás autó rongyol egymásba max 100km/h-s sebességgel,
akkor egyiknek sem kell fél vagy másféltonnával nehezebbnek lennie ahhoz, hogy ne legyen az ütközés veszélyesebb, mintha két kétésféltonnás csókolózna
össze 150km/h-s sebességgel...

 

... persze lehet, hogy valahol elvesztettem a fonalat és véletlenül "minden második"-at írtam minden helyett...

 

... az meg már csak hab a tortán, hogy a fogyasztás is gyaníthatóan másképp alakulna, bármiféle hajtáslánc esetén is...

 

 

Előzmény: Boróka Mihály (355131)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355137

Téged is szeretnélek csöndben megkérni, hogy sződd már bele valahogy az autók tömegének csökkentésének káros hatásait a letöltött
élménytársadalmi infoáramlásba...

 

... tudod, csak a látszat kedvéért, hogy legyen valamiféle kapcsolódási pont is...

 

 

Előzmény: orgonatündér (355135)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355136

azért igazán kár volt benézned, hogy megint ne arra reagálj amit írtam...

 

... persze ha úgy döntöttél, hogy ezentúl majd csakis random írsz dolgokat és a biztonság kedvéért úgy csinálsz, mintha mi bármi olyasmit is
írtunk volna ami akárhogy is kapcsolódik az önmagaddal folytatott beszélgetéseidhez, akkor az más...

 

... akkor nem szóltam, hajrá.

Előzmény: advocatusdiaboli (355133)
orgonatündér Creative Commons License 2019.08.20 0 2 355135

A tömeg számára nem is jó tömegesen szállítani, ezt fenntartom

A maradék 10%-nak kellenek az utak (vasút is, stb.).

Az 50 km-es körzetből való szállításra is kellenek utak

 

A csúfolódó szösszenetet félretéve nekem az a bajom a "letöltöm-informatika-élménytársadalom" dologgal, hogy.

 

1. Az élménytársadalmi hozzáállással nem csökkented, hanem növeled a fogyasztás, pontosabban az igényt a fogyasztásra.

 

Értelmiségieskedő közhely-jópofasággal: az élménytársadalom a probléma része, nem pedig a megoldásé.

 

(Még akkor is, ha az internet hálózat viszont segít abban, hogy több ember maradjon a seggén, de gyebne a birodalom is hatékony maradjon - ahogy a távíró és postahálózat is segített ebben)

 

2. A mai és tervezett informatikai megoldásokat nem mindenre jó csodaszernek tartom, hanem igénytelenségnek.

Értem én, hogy akinek kalapácsa van, az mindent szögnek néz, na de az kalapács ráadásul ócskán is van megcsinálva.

Előzmény: Auralianus (355130)
elfmage Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355134

Dobjál be pár témát, hogy mik azok amik a fő problémák, rágódjuk egy kicsit azokon. :)

Kicsit én is unom a tesla-EV témát állandóra kötve.

Előzmény: advocatusdiaboli (355133)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.08.20 -1 1 355133

Sosem fogsz tudni leszállni már erről a vesszőparipáról, ez egyértelmű...

 

Ha a világ összes személyautóját varázsütésre eltüntetnéd - SEMMI NEM OLDÓDNA MEG. A környezetszennyezés/klímaváltozás témakörére az egésznek pár százalékos ráhatása van, csak mivel ez pont a sűrű lakott területekre koncentrálódik, és az emberek számára látványos (azt a többség észre sem veszi, amit a kéményen kiereget - vagy amit máshol eregetnek ki egy kéményen, ha ő felkapcsolja a villanyt, feltekeri a fűtést, beindítja a klímát) - ezért a sablonos, egyszerű gondolkodásban végül túldimenzionálódik.

 

Kétségtelenül van tennivaló autó-fronton is a világban - DE NEM ŐK A FŐ PROBLÉMA, még mellékesnek is valójában valahol 15. hely környékén vannak a prioritási listán...

Előzmény: Auralianus (355129)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355132
Mert felült a libtard setétzűd hypetrainre.
Előzmény: Boróka Mihály (355131)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.20 0 2 355131

Bocs, de az én autóm tömegén ne spórolj már, főleg, ha arról van szó, hogy a plusz fél tonna a biztonság miatt került bele; ha pl. egy őrült szemből belém rongyol, akkor jobb eséllyel fogom túlélni...

 

Valami fóbiád van egyébként az autóktól, hogy a világ minden baját bennük látod? Miért nem az egyéb, valóban felesleges fogyasztásokat akarod megnyirbálni...?

 

 

Előzmény: Auralianus (355129)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355130

Csodálkozom ezen a kis szösszeneten... hiszen már többször is sikerült odáig eljutnod ebben a topicban (is), hogy a
legoptimálisabb megoldás amikor semmit sehonnan sehová nem szállítunk... 

 

... biztos már régen találkoztál a boszival aki gyíkká változtatott mielőtt olyanokat bírtál írni... és ugye már elmúlt...

Előzmény: orgonatündér (355127)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355129

Vagy csak más dimenziókban gondolkodom... monnyuk ha egymillió autó mindegyikén spórolunk átlagosan 1 tonna nyersanyagot... az mennyi is?

 

És ha ezt felszorozzuk a világban legyártott évi 80 millióval? Na pont ennyit nem kell se kibányászni, se elszállítani sehonnan sehová, se feldolgozni...


Értemén, hogy ez így még mindig csak linerális... de akkor se ebírom kiverni ezt a fejemből... hiába no... én már csak ilyen kis egybites vagyok...

Előzmény: Boróka Mihály (355126)
orgonatündér Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355128

Minek azt vágni?

Le kell tölteni!

Előzmény: Boróka Mihály (355126)
orgonatündér Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355127

Nem.

 

Csajágröcsögsatöbbibe be van vezet ve a gigabites internetinformatika, és letöltik netről tűzifa-appot.

Vagy már bevezették az élménytársadalom rendszerét is, és letöltik a tűzifaélményt.

 

Út sem kell, hisz a kocsi egy négykerekű gigabites szórakoztatóközpont, de mivel arrafelé szegények az emberek, ezért  a négy kerék hiányzik, és mvel elmaradtottak, ezért úgy sem mennek sehova.

 

És ha nem kell út, nem kell felújítani sem.

 

Így kerek az informatikavilág.

Előzmény: QuantumSingularitas (355125)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355126

Nem nagyon vágod te a nemlineáris összefüggéseket. 2x tömeg nem 2x útterhelés...

Előzmény: Auralianus (355124)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355125

Tehát a Csajáröcsögealsótüttösi mellékutak a 40 tonnás kamionok alatt mennek tönkre...

Csajáröcsögealsótüttösibe biztos teleportál az árú, a tüzifa, a termény stb.

Előzmény: Auralianus (355124)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355124

Tehát a Csajáröcsögealsótüttösi mellékutak a 40 tonnás kamionok alatt mennek tönkre...

 

... értem, nincs több kérdésem...

Előzmény: QuantumSingularitas (355119)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355123

1: Mi akadályozta őket eddig, hogy ügyeljenek a dolgozóik jólétére?

2: Attól, hogy agresszíven terjeszkedő multicégek vezetői, még ne pofázkodjanak bele társadalmi kérdésekbe! Egy Apple vezérigazgató foglalkozzon azzal, hogy jó kütyüket gyártsanak, társadalmi kérdésekben kussoljon...

Előzmény: GPS (355102)
padisah Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355122

visszaolvasva látom hogy volt a topikon legalább 3 ember, akinek nem sikerült szöveget értelmezni

na mindegy ...

,m,1710 Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355121

Ha Marx élne ma elámulna, a pénz elosztáson a világon

 

csakhogy ma ezerszeressére nölt a érték, meg a pénz, igy a arányok is növekedtek, (néha csak papiron)

meg a Forbes info könyvekbe, de a valovilágba is, amit csiklandozva olvasol,

Marx bácsi nemélne meg ma.

Előzmény: ,m,1710 (355120)
,m,1710 Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355120

van uj lenin, marx bácsi aki nyomja a régi bazihomályos igéket. szétkell osztani a milliárdokat, és minden jo lesz.

a igazság bajnoka, hiszen minden "csorinak" fexik

 

csakhogy ma a világ egészmás hiszen Kinába, Oroszba, vannak a nagy milliárdos vagyonok ahol nemrég "marxizmus" volt (igaz, hogy akkoriba mindenki szegény volt)

 

Ma keményen megvan adoztattva a vagyon és mégkeményebben meglesz adoztattva a jövöbe "nyugaton" (kemény munka folyik a háttérbe) de nemlesz ekobozva, mert butaság kihalászni a aranyhalat, és megeni.

 

a 150 éves Marx idejébe nemvolt pénz 80% igazi csori volt, igy az a pár "kapitalista" nagyon kitünt,

Ma viszont sohanemlátott pénzbe fullad a világ. 

 

 

 

 

 

Előzmény: padisah (355104)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355119

Szinte biztos, hogy tovább bírnák a közutak is, ha max 1000 kg-os személyautók közlekednének rajtuk és nem 2,5 tonnás

divatterepjáró-szörnyek...

 

.... de lehet valamit rosszul látok :Đ

Hát elég vastag a hályog a szemeden, ugyanis a 40 tonnás kamionok azok amik tönkre vágják az utakat. Olyan 3 nagyságrenddel nagyobb az útra gyakorolt hatása egy kamionnak mint egy személyautónak.

Előzmény: Auralianus (355118)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355118

Nem lenne egyszerűbb ha az autók nem lennének képesek 200 km/h-val menni akár van bennük chip akár nincs?  :Đ

 

Korlátozod az járművek teljestményét / maximális tömegét kategóriánként. Ilyen ma is van, csupán másként súlyozva.

Szinte biztos, hogy tovább bírnák a közutak is, ha max 1000 kg-os személyautók közlekednének rajtuk és nem 2,5 tonnás

divatterepjáró-szörnyek...

 

.... de lehet valamit rosszul látok :Đ

Előzmény: manta-z (355116)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.20 -2 0 355117

Van erre szolgáltatás, a jogi korlátozás több problémát okozna, mint amennyit megoldana.

 

Gyakorló vezetés jogosítvánnyal.

 

Gyakorló vezetés oktató felügyeletével jogosítvánnyal rendelkezők részére

Előzmény: manta-z (355116)
manta-z Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355116

Mostanában minden hétre jut egy ilyen. Ez is fiatal friss jogaival. Lassan az autóknál is be kellene vezetni valami korlátozást. Mit tudom én friss jogsinál 1-2 évig max 12-14kg/Le 250-300Le fölött meg alapból valami külön sport jogosítvány évenkénti vezetéstechnikai tréninggel meg extra környezetvédelmi adóval. Őrület , hogy milyen fakezű barmok ülnek nagy teljesítményű autókban ami még egy 70 lovas fiestában elmegy viszont egy sportautóban már tömegpusztító fegyver.....

Előzmény: GPS (355100)
FRANKYE. Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355115

Egy Lenin veszett el benned.

Előzmény: padisah (355104)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355114

az újkori érték alapján. = **inflációval korrigált

Előzmény: Auralianus (355113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!