Nem engem kérdeztél, és lehet, hogy túl elvont a topikhoz, de számomra az egy érdekes kérdés, hogy miért alakult ki a ződekben, hogy az áruházból hazacipelt rengeteg felesleges fogyasztási cikk legkülső, milliméternél vékonyabb rétegét (a.k.a szatyor) kiáltják ki minden baj okának - és nem azt, ami belül van. Tán csak nem azért, mert ami belül van, annak gyártásához túl erős érdekek fűződnek...? (Pedig mondjuk pont az okozza a valódi gondot...)
No de nem akarom nullára vinni... ha rádszól a doki, hogy nem bírja a szíved a 150 kg-ot, akkor nincs az az épeszű ember aki a 35 kg-ot jelöli meg, mint ideális testsúlyt... tehát én sem tenném... mert hülyeség.
...repülőzni, teherautózni, cementet gyártani nem hobbiból szokás, hanem megrendelésre... kevesebb felhasznált anyag >
kevesebb megrendelés >> kevesebb repülőzés, teherautózás, hajózás meg cementgyártás...
...mondhatni azt is, hogy multiplikátor hatás. Gyaníthatóan gyorsabban megy, mint átállítani a repülést, hajózást, teherautózást
és hajókázást kibocsájtásmentesre... mindezt belátásos alapon... (meg némi rettegés árán, hogy jajj az egytonnás autóm nem
olyan biztonságos, és nem megy olyan gyorsan, mint egy kétésféltonnás SUV, most mi lesz velem?)
Ráadásul ezt nem csak az autók tömegére, de a Malayziából szállított palackozott vízre meg a spanyolországból importált krumplira IS ki lehet terjeszteni...
... gondolom nem lineáris az összefüggés ezért is nem értem jól, deszerintem ha két max egytonnás autó rongyol egymásba max 100km/h-s sebességgel, akkor egyiknek sem kell fél vagy másféltonnával nehezebbnek lennie ahhoz, hogy ne legyen az ütközés veszélyesebb, mintha két kétésféltonnás csókolózna össze 150km/h-s sebességgel...
... persze lehet, hogy valahol elvesztettem a fonalat és véletlenül "minden második"-at írtam minden helyett...
... az meg már csak hab a tortán, hogy a fogyasztás is gyaníthatóan másképp alakulna, bármiféle hajtáslánc esetén is...
Téged is szeretnélek csöndben megkérni, hogy sződd már bele valahogy az autók tömegének csökkentésének káros hatásait a letöltött élménytársadalmi infoáramlásba...
... tudod, csak a látszat kedvéért, hogy legyen valamiféle kapcsolódási pont is...
azért igazán kár volt benézned, hogy megint ne arra reagálj amit írtam...
... persze ha úgy döntöttél, hogy ezentúl majd csakis random írsz dolgokat és a biztonság kedvéért úgy csinálsz, mintha mi bármi olyasmit is írtunk volna ami akárhogy is kapcsolódik az önmagaddal folytatott beszélgetéseidhez, akkor az más...
A tömeg számára nem is jó tömegesen szállítani, ezt fenntartom
A maradék 10%-nak kellenek az utak (vasút is, stb.).
Az 50 km-es körzetből való szállításra is kellenek utak
A csúfolódó szösszenetet félretéve nekem az a bajom a "letöltöm-informatika-élménytársadalom" dologgal, hogy.
1. Az élménytársadalmi hozzáállással nem csökkented, hanem növeled a fogyasztás, pontosabban az igényt a fogyasztásra.
Értelmiségieskedő közhely-jópofasággal: az élménytársadalom a probléma része, nem pedig a megoldásé.
(Még akkor is, ha az internet hálózat viszont segít abban, hogy több ember maradjon a seggén, de gyebne a birodalom is hatékony maradjon - ahogy a távíró és postahálózat is segített ebben)
2. A mai és tervezett informatikai megoldásokat nem mindenre jó csodaszernek tartom, hanem igénytelenségnek.
Értem én, hogy akinek kalapácsa van, az mindent szögnek néz, na de az kalapács ráadásul ócskán is van megcsinálva.
Sosem fogsz tudni leszállni már erről a vesszőparipáról, ez egyértelmű...
Ha a világ összes személyautóját varázsütésre eltüntetnéd - SEMMI NEM OLDÓDNA MEG. A környezetszennyezés/klímaváltozás témakörére az egésznek pár százalékos ráhatása van, csak mivel ez pont a sűrű lakott területekre koncentrálódik, és az emberek számára látványos (azt a többség észre sem veszi, amit a kéményen kiereget - vagy amit máshol eregetnek ki egy kéményen, ha ő felkapcsolja a villanyt, feltekeri a fűtést, beindítja a klímát) - ezért a sablonos, egyszerű gondolkodásban végül túldimenzionálódik.
Kétségtelenül van tennivaló autó-fronton is a világban - DE NEM ŐK A FŐ PROBLÉMA, még mellékesnek is valójában valahol 15. hely környékén vannak a prioritási listán...
Bocs, de az én autóm tömegén ne spórolj már, főleg, ha arról van szó, hogy a plusz fél tonna a biztonság miatt került bele; ha pl. egy őrült szemből belém rongyol, akkor jobb eséllyel fogom túlélni...
Valami fóbiád van egyébként az autóktól, hogy a világ minden baját bennük látod? Miért nem az egyéb, valóban felesleges fogyasztásokat akarod megnyirbálni...?
Csodálkozom ezen a kis szösszeneten... hiszen már többször is sikerült odáig eljutnod ebben a topicban (is), hogy a legoptimálisabb megoldás amikor semmit sehonnan sehová nem szállítunk...
... biztos már régen találkoztál a boszival aki gyíkká változtatott mielőtt olyanokat bírtál írni... és ugye már elmúlt...
Vagy csak más dimenziókban gondolkodom... monnyuk ha egymillió autó mindegyikén spórolunk átlagosan 1 tonna nyersanyagot... az mennyi is?
És ha ezt felszorozzuk a világban legyártott évi 80 millióval? Na pont ennyit nem kell se kibányászni, se elszállítani sehonnan sehová, se feldolgozni...
Értemén, hogy ez így még mindig csak linerális... de akkor se ebírom kiverni ezt a fejemből... hiába no... én már csak ilyen kis egybites vagyok...
Csajágröcsögsatöbbibe be van vezet ve a gigabites internetinformatika, és letöltik netről tűzifa-appot.
Vagy már bevezették az élménytársadalom rendszerét is, és letöltik a tűzifaélményt.
Út sem kell, hisz a kocsi egy négykerekű gigabites szórakoztatóközpont, de mivel arrafelé szegények az emberek, ezért a négy kerék hiányzik, és mvel elmaradtottak, ezért úgy sem mennek sehova.
1: Mi akadályozta őket eddig, hogy ügyeljenek a dolgozóik jólétére?
2: Attól, hogy agresszíven terjeszkedő multicégek vezetői, még ne pofázkodjanak bele társadalmi kérdésekbe! Egy Apple vezérigazgató foglalkozzon azzal, hogy jó kütyüket gyártsanak, társadalmi kérdésekben kussoljon...
van uj lenin, marx bácsi aki nyomja a régi bazihomályos igéket. szétkell osztani a milliárdokat, és minden jo lesz.
a igazság bajnoka, hiszen minden "csorinak" fexik
csakhogy ma a világ egészmás hiszen Kinába, Oroszba, vannak a nagy milliárdos vagyonok ahol nemrég "marxizmus" volt (igaz, hogy akkoriba mindenki szegény volt)
Ma keményen megvan adoztattva a vagyon és mégkeményebben meglesz adoztattva a jövöbe "nyugaton" (kemény munka folyik a háttérbe) de nemlesz ekobozva, mert butaság kihalászni a aranyhalat, és megeni.
a 150 éves Marx idejébe nemvolt pénz 80% igazi csori volt, igy az a pár "kapitalista" nagyon kitünt,
Szinte biztos, hogy tovább bírnák a közutak is, ha max 1000 kg-os személyautók közlekednének rajtuk és nem 2,5 tonnás
divatterepjáró-szörnyek...
.... de lehet valamit rosszul látok :Đ
Hát elég vastag a hályog a szemeden, ugyanis a 40 tonnás kamionok azok amik tönkre vágják az utakat. Olyan 3 nagyságrenddel nagyobb az útra gyakorolt hatása egy kamionnak mint egy személyautónak.
Mostanában minden hétre jut egy ilyen. Ez is fiatal friss jogaival. Lassan az autóknál is be kellene vezetni valami korlátozást. Mit tudom én friss jogsinál 1-2 évig max 12-14kg/Le 250-300Le fölött meg alapból valami külön sport jogosítvány évenkénti vezetéstechnikai tréninggel meg extra környezetvédelmi adóval. Őrület , hogy milyen fakezű barmok ülnek nagy teljesítményű autókban ami még egy 70 lovas fiestában elmegy viszont egy sportautóban már tömegpusztító fegyver.....