Európában városi autópályát már gyakorlatilag csak mélyvezetéssel épitenek. A KKK-nák (ha egyáltalán megépül), az arany középutat figyelembe véve alapvető szempontnak kell lennie, hogy a közelében lakók életminőségét ne rontsa, tehát ezeken a területeken mélyvezetéssel, tehát befedve KELL (és nem lehet) vinni, valamint a kiirtott erdő helyett pedig ennek sokszorosát kell telepiteni a közelben, alkalmas területen.
Megjegyzem, hogy EU támogatással városban már csak tömegkezlekedést is fejlesztő projecteket lehet inditani, a városi autópályák felszini vezetésének kora leáldozóban van.
(még annyit érdemes hozzátenni, hogy az építési hatóságok is elő szokták írni, hogy adott méretű áruházhoz milyen kapacitású úthálózat kell, addig nem is adnak építési engedélyt...)
A KKK szükségességét nem vonom kétségbe, bár ha aközelében laknék, lehet hogy mást gondolnék, az azonban biztos, hogy a két új híd fontosabb lenne. Meg kell nézni például a Nagykörutat: Hiába újitják fel a házak homlokzatát 5-10 évenként, úgy néznek ki mint nyugatabbra egy külváros, az állandó dugók generálta koromtól.
A Galvani utcai hid nem érint lakott területet, mint már irtam, ha az Ador utcát kéreg alatt vezetik, az acquincumi hid pedig, ha a vasút megfelelő oldalára teszik, kb. 10 háztulajdonosnak lép a tyúxemére, az M3-ig. Onnantlól az M5-ig végig lakott területen menne tovább a körvasútsori körút, ez szerintem reménytelen. Itt jöhet képbe a KKK, de csak a két hid megépitése UTÁN, fontossági sorrendben, és akkor, ha tényleg mélyvezetésű a lakott területeket érintő szakasza. Onmagában a KKK alig javit a főváros közlekedésén a M0 mellett. Tehát jóval nagyobb közlekedési hasznot hozó beruházásokra is lehetne ennek ezt az összeget (részben) költeni.
Már régóta kikívánkozik belőlem, hogy megpróbáljam rendberakni ezt az Auchan dolgot.
Először is, valahol jogos az Auchant piszkálni, de nem olyan primer módon, mint ahogy mondjuk a lakossági fórumon tették. Az Auchan egy profitorientált üzleti vállalkozás, őt nem érdekli semmi más - különösen idegen országban - csak a haszon. És nyilván nem is teljesen hülyék, nem fognak csak úgy beépíteni a rozsdazónába egy áruházat, hogy ezt a környéket egyszer majd úgyis rendeznie kell az önkormányzatnak. Nem. Sokkal inkább megnézik, hova terveznek főutat, aztán ők is odatervezik az áruházukat. (És nem csak ők, hanem az egyéb kisebb bevásárlóközpont jellegű áruházak is - de nevezzük most őket is Auchan-nak.) Természetes az is, hogy csak úgy, az önkormányzat 30 szép szeméért nem fognak bele a költséges tereprendezésbe, építkezésbe, nem csapolják le a pakúrát, nem építenek közlekedési csomópontot, négysávos utakat - csak akkor kezdik el, ha az önkormányzat is elkötelezi magát, hogy márpedig itt út lesz. És itt van a bibi. Hogy a fényestekintetű önkormányzat úgy kötelezte el magát, hogy 'elfelejtette' megkérdezni az érintett lakosokat. Most viszont nincs más alternatívájuk, mint csellel/erőszakkal keresztülverni a KKK kerületi szakaszát, ugyanis egyébként hatalmas anyagi érvágást szenvedne el a kerület. Azaz lehet anyázni az Auchan(oka)-t, mert most már valahol ők pörgetik a háttérben a motort, de sokkal inkább érdemes anyázni a felelőtlen önkormányzatokat. És akkor még nagyon naív voltam, ha csak ennyit feltételeztem. (Hogy ez mennyire nem pusztán fikció: azt már beismerték, hogy pont ez történt a cséry-telepi komposztálóüzemmel - csak ott a főváros felé kötelezték el magukat.)
Midegyik olyan fontos beruhazas amely sok penzt igenyel. A KKK/ra koltott penz kb olyan a fov szempontjabol mitha az ehezo nincstelen ember egy szajspret venne eloszor. Ezt a logokat nehez megmagyarazni nekunk.
A madaras aruhaz csak neked szolt mint magas labda - te is remenytelen eset vagy... Persze a kkk epitese a fontosabb dolgok elleneben lehet hogy csak szimpla emberi hulyeseg erdeme.
szerinted az acquincumi hídhoz kapcsolódó új körút melletti lakók nem fognak hozzátok hasonlóan pampogni? (minekideút? mennyenek az M0án vagy a hungárián!)
vagy ők le vannak xarva?
melyik ez a "keleti-körút", ami fontosabb lenne, mint a KKK?
az 5ösmetró, meg 1esvillanyos hogy jön ide, mikor útépítésről van szó?
Lehet, hogy ordináré módon laikus vagyok, de a még mindid akut hidhiánnyal küzdő fővárosunkban nem lenne fontosabb a hiányzó két (acquincumi és déli, galváni-úti) hid megépitése? Mivel most észak Bp kap új hidat, vegyük a galváni-úti hidat: Könnyitene a Hungárián, és ha az Andor utcán - Európában példátlan módon, hehe - kb. 1 km hosszan alagútban vezetnék, Csepelen és az Illatos úton mindenféle lakott terület érintése és terhelése nélkül érhetné el az M5-ös bezetőt.
Mivel az Egérúttal együtt ez új, használható kapcsolatot adna a legnagyobb forgalmú M1-M7 felé a város elég jelentős részének, a belváros forgalmára a Hungária krt forgalmának csökkentésén keresztül szintén jótékony hatással lenne, valódi menekülési-út alternativát kinálva a Hegyalja - Irinyi kapcsolatok mellé (ezeken kivül jelnleg nincs más mód, hogy az M1 M7 felé elhagyjuk a várost, ha csak nem a zsufi déli M0).
És mellékesen nem terhelné sokak életminőségét, sőt, erdőt sem kéne irtani hozzá.
Na végigrágtam magam a topikon. Kicsit érintett vagyok a témában, ha jól számolom 7 utcára van ide a tervezett nyomvonal. Vicces, hogy a topikhoz legnagyobb számban olyasvalaki szól hozzá, aki nem is érintett a témában és valószínűleg életében nem fogja használni a KKK-t (*).
Bár sokan megpróbálták, leírnám, kedves Laci, mivel is van problémánk:
- olyan utat akarnak végigvinni egy csendes, az átlagnál szerintem jobb levegőjű kertvárosi övezeten, amiből az egész kerületnek 0 előnye származik. Kvázi az eddig szétszórt forgalmat ezentúl egy 20m széles teknőben fogják koncentrálni, viszont konkurenciát építenek a már megépült M0-s pályának. - kéregben történő elvezetésről van szó, befedési lehetőséggel. A kulcsszó a lehetőségen van, ez Magyarországon azt jelenti, hogy ezt húzzák le először, ha borul a költségvetés. Nem is lesz befedve, csak ott, ahol az utak keresztezik. - olyan kérdésben lesz népszavazás, ami félrevezető, félreértelmezhető - az Önkormányzat 1 éve nekünk is úgy adott építési engedélyt, hogy a környéken nem lesz lényeges területrendezés. Aztán mégiscsak lesz. - nincs pontosan megfogalmazott és felvállalt tervezet és vélemény a kerületi Önkormányzatban, éppen mi a jó alapon megy a ködösítés - ígéret szintjén sincs biztosítva az, hogy a megépülő úton nem lesz tranzitforgalom
Jó olvasni, ahogy minden érintett itt lakót lehülyézel, kigúnyolsz. Gondolom ha holnap téged keresnek majd fel, hogy a telked közvetlen szomszédságában létesítendő új kerületi sertésnevelde és fehérjefeldolgozó telep építését megkezdjék, Te sem fogsz ellenkezni egy szóval sem. Nem, a te telked nem kell a projekthez, te csak szagolni fogod. De kimutatások szerint ez a város többi részének jó lesz , és nem is fog hasonlítani a fontosabb sertéstelepekhez, itt csak 324,8 lesz az ÁNSVA (Átlagos Napi Sertés Vágási Arány), nem is olyan büdös meg zajos.
*: valójában már az építkezésnél itt fogsz sündörögni. Kissé izgatottan, idegesen, izzadtságtól nedves tenyeredben tartod majd digitális fényképezőgépedet, remegve figyeled majd, hogy nehogy elszalaszd az egészet az első kapavágástól az utolsó festékcsík megfestéséig.
Tudod, lehet, hogy téged ezért sem izgat, ha az erdőnket kettévágja egy 2x2 sávos út.
Minket meg azért izgat, mert mi nyulakat, fákat, élőlényeket szoktunk fényképezni.
Várjál, ha csak ott kezdi lejtetni, akkor nem igaz az, hogy "Az 5+344,98 km szelvénytől térszín alatti fedett vezetésben" - legalábbis a 'fedett' biztosan nem.
erre a kisajátítási problémára az lenne a megnyugtató megoldás, hogy ha a delikvens fellebbezése nem lenne halasztó hatályú, a kiköltözésre adott határidő (pl. 2hónap) és a felajánlott pénz utalása után mehetnének a dózerek, a delikvens meg pereskedjen ameddig akar.
ha az M0 a jelenlegi 2*2 sávos autóút formában kevés a gépjárműforgalom átvezetésére, akkor kevés lesz a 2*2 sávos autópálya formában is.
ez igaz.
a sávok szélesítése + leállósáv nem növelik meg a kapacitást (még a nagyobb sebesség révén sem, hisz a sebességgel együtt a követési távolság is nő)
viszont a balesetek és torlódások száma jelentősen csökkene, és menteni is könyebb lenne, kevesebbszer kéne útzár...
- feltéve, hogy a cikk írása szerint a déli szektort 2*3 sávossá alakítják az M5-ig,
nagyon remélem, hogy ezt akarják... (egyszerűen szánalmas, hogy még mindig nem egyértelmű, hogy pontosan mit akarnak csinálni, csak beszélnek összevissza, hol 2x2ről, hol 2x3-ról...)
akkor a három sávon érkezőknek az M5 csomópontnál szűk keresztmetszet keletkezik.
És, onnan hogyan tovább? Az M0 keleti és északi szektora tudtommal ismét csak 2*2 sávos, és a tranzitforgalom jelentős része haladna tovább arrafelé.
nem egészen.
az M0D legterheltebb szakasza az M6/6 - 51es közötti rész (napi 70e), mivel ez a környék egyetlen dunaátkelési lehetősége.
(a forgalom jelentős része helyi forgalom...)
a déli szektor többi része ( az M1-M6/6 között, ill. az 51-M5 között) már jóval kisebb forgalmú (40-50e), úgyhogy nem lesz torlódás az M5xM0 csp-ban... :-)
Itt jönne képbe a KKK? Személyforgalom => KKK; tranzit teherforgalom => M0.
jelenleg a keleti szektoron (M5-M4 között) napi 11e a forgalom.
a keleti szektor többi részének átadásával ez felmegy kb. 20-25e-re...
úgyhogy itt jópár évtizedig biztos, hogy elég lesz a 2x2sáv...
jelen pillanatban nincs fontosabb útépítési kérdés ma Magyarországon, mint az M0.
így van.
Mindaddig másról, pl. egy KKK-ról beszélni, amíg megnyugtató módon nem rendeződik Budapest körül a tranzit elvezetése, szerintem nem lenne szabad, de legalábbis felelőtlenségnek tartom.
hát szó se róla, van pár fontosabb dolog, mint a KKK, akkor is, ha csak pestet nézem. (pl. munkáskörút, M0 nyugat, pár új bevezető út, a meglévő utak bővítése, felüljárók)
viszont egyszerre több vasat is tartani kell a tűzben, mertha 1xre csak 1 dologgal foglalkoznánk, akkor igen lassan (még a mostaninál is lassabban) haladnánk csak előre...
A fotóról tényleg ennyi, csak megint felhúzott, amikor megláttam.
Arra amit a Lacinak írtál, ha szabad, válaszolnék én...
Az M1 és M7 közt járható az út, szerintem elegendő a 2x2. Ahogy becsatlakozik az M6, onnan akarnak 2x3-at, ez jogos, mert a 6-ról van a aki a városnak megy tovább. Viszont a 2x3 nem az M5-ig, hanem csak az 51-esig lenne, de onan Y ban elágazik a 0-ás 2x2 sávval a régi nyomvonalon délpestnek a sátáni Öcsán felé, és szintén 2x2 sávval az új átkötésen a 4-es felé...tehát azon a szakaszon a forgalom oszlik szét, szerintem elég lehet a 2x2x2sáv. A logisztikai központok mind szinte az 51 mellé települtek a ROLA és konténer depóval együtt. Elméletben elegendő lenne ezesetben a régi 2x2 + az átszelés gyál felé szintén 2x2.
Az m0 keleti szektorban nem várható a délihez hasonló hatalmas forgalom, bár reméljük elég erős lesz, hogy tehermentesítse a Hungáriát és az egyéb külvárosi utakat, kőbányai, pongrácz, kerepesi, határ út, stb. Végig sem lehet sorolni...
Az m31-el meg szintén a csömöri rész tehermentesíthető.
Szerintem ez az elképzelés teljesen megfelel, és én azt is gondolom, amit a cikk nem, hogy nagyon sűrgős az m6 és 51 közt a 2x3, de nem valóbb előbre az m0 keletnél, annak semmilyen formában nem mehet a kárára. A cikk nem beszél arról, hogy esetleg a lágymányosin és budafokin javul a helyzet, az megy ideiglenesen az m0 déli hátrányára, reméljük minél rövidebb ideig...
Csak lennének már bíróságon! ott elállna a csaj az irreális követeléseitől. 1 az, hogy ott ahol ő lakik, nem is lehetne lakóház. Innentől kezdve már irrális a ház alapján bármit követelnie. Aztán odahívogatja ő meg a TV a szakértőket, és elfeledkeznek arról, hogy ez egy zárt kert. Ilyen mellé odaállni, aki pénzt akar kiszarolni, ha már egyszer arra megy az M0?? ugyanmár! Csak meg kellene ismertetni az emberekkel a tényeket, és azt bemutatni, nem csak a csaj szempontjait kellene bemutatni!
A cikk alapján bennem elég sok kérdés vetődött fel. Néhány ezek közül:
- ha az M0 a jelenlegi 2*2 sávos autóút formában kevés a gépjárműforgalom átvezetésére, akkor kevés lesz a 2*2 sávos autópálya formában is. Nem nő az út áteresztő képessége, csak az elméleti végsebesség, amit determinálnak az egymást 91 km/h-val előzgető kamionok.
- feltéve, hogy a cikk írása szerint a déli szektort 2*3 sávossá alakítják az M5-ig, akkor a három sávon érkezőknek az M5 csomópontnál szűk keresztmetszet keletkezik. És, onnan hogyan tovább? Az M0 keleti és északi szektora tudtommal ismét csak 2*2 sávos, és a tranzitforgalom jelentős része haladna tovább arrafelé. Itt jönne képbe a KKK? Személyforgalom => KKK; tranzit teherforgalom => M0.
- jelen pillanatban nincs fontosabb útépítési kérdés ma Magyarországon, mint az M0. Mindaddig másról, pl. egy KKK-ról beszélni, amíg megnyugtató módon nem rendeződik Budapest körül a tranzit elvezetése, szerintem nem lenne szabad, de legalábbis felelőtlenségnek tartom.
A múltkori "HŐS" akiről beszéltünk, és én aljas módon legyökereztem, hogy ezért a szép palotáért csak párszor 10 misit kér...pedig egy egész nemzetet mellette áll.
Kutyavilág lesz, az tény... de ez speciel a KKK-t - legalábbis a Flórtól felfelé - nem érinti. A II. fázis olyan 2012 körülre várható, addigra meg akkor is elkészül a teljes keleti M0, ha 2008-ban kezdik el.