Keresés

Részletes keresés

Syracusa Creative Commons License 2019.10.09 0 1 98961

Huh, sok mindenre felkészültem annak idején, na de légynek lenni pókhálóban?

Ha csonttörésekkel megúszta, az azért mázli. Tíz év múlva fizetnek neki két kört, ha elmeséli.

Előzmény: martinaxe7 (98958)
dezso Creative Commons License 2019.10.09 0 0 98960

A pilota kiesett a kabinbol, tobbszoros csonttorest szenvedett.  Az utan fejjel lefele logva benn maradt, konnyebb serulesekkel meguszta.

 

https://www.rainews.it/tgr/tagesschau/articoli/2019/10/tag-Flugzeug-Absturz-Lombardei-9aad23f8-21d6-4512-a935-71c77e15bec7.html

Előzmény: XANTIi (98959)
XANTIi Creative Commons License 2019.10.09 0 0 98959

Ölég szarul néz ki az biztos.

Előzmény: martinaxe7 (98958)
martinaxe7 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 98958

XANTIi Creative Commons License 2019.10.09 0 0 98957

Bocs, 3 hét a javítás.

Előzmény: XANTIi (98956)
XANTIi Creative Commons License 2019.10.09 0 0 98956

Az eddig vizsgáltak 5%-a. Kb 1 hét a javítás a belinkelt vizsgálat alapján.

Előzmény: B7378 (98954)
altset Creative Commons License 2019.10.08 0 0 98955
Előzmény: B7378 (98954)
B7378 Creative Commons License 2019.10.08 0 0 98954

Én olvastam, kedves Fórumtárs, csak nem akartam az egészet bemásolni. 

A gond csak ott van, hogy ezt az alkatrészt a gépek teljes tervezett élettartamára tervezték, ami a nyolcszázasok esetében 90.000 ciklus. Itt meg 25.000 után megrepedt (az eddig megvizsgált) gépek fele....

Előzmény: Syracusa (98941)
XANTIi Creative Commons License 2019.10.08 0 0 98953
Előzmény: KeresztesschyTádé (98952)
KeresztesschyTádé Creative Commons License 2019.10.08 0 0 98952

A gép egy erdős, fás térségbe csapódott, nagyobb kárt nem okozott.

Előzmény: KeresztesschyTádé (98951)
KeresztesschyTádé Creative Commons License 2019.10.08 0 0 98951

Németországban lezuhant egy amcsi F-16. A pilóta katapultált, nem sérült meg komolyan.

KeresztesschyTádé Creative Commons License 2019.10.08 -1 1 98950

Szerencsétlen.

Előzmény: etomcat (98949)
etomcat Creative Commons License 2019.10.08 -7 0 98949

> KeresztesschyTádé

 

Ez egy hírhedt fideszes troll, hetente 2x tiltják ki és mindig visszajön másik nicknévvel, onnan lehet megismerni, hogy az ssy kombináció szerepel a nickjében. Szóval mit keres ez itt?

Előzmény: KeresztesschyTádé (98947)
varhonita Creative Commons License 2019.10.08 0 0 98948

Nem sérült meg senki; 

 

https://www.krone.at/2019130    

KeresztesschyTádé Creative Commons License 2019.10.07 -2 1 98947

Téged itt (sem) látnak szívesen.

By!

Előzmény: etomcat (98946)
etomcat Creative Commons License 2019.10.07 -17 0 98946

> A repedés az egyik legveszélyesebb hiba, ennél már csak az a rosszabb, ha csak nézegetjük, hogy ez még elbírja...

 

Ugyan már... Svájcban konkrétan a légierő 1,5 évig letagadta az öreg F5 vadászgépeik szárnyainak repedését és úgy repülgettek tovább - amíg a félrevezetett nép szavazása le nem állította a már kiválasztott Gripen NG váltótípus beszerzését és csak utána ismerték be a problémát.

(Megért nekik ennyi kockázatot egy új tender, mert nagy ikerturbinás vadászt akartak a katonák, leginkább Rafale-t. A masszív árkülönbözetet meg úgysem ők fizetik, hanem az adózók.)

Előzmény: Kisa (98940)
etomcat Creative Commons License 2019.10.07 -11 0 98945

> Gondolkodni nem kell, csak olvasni! Isztambul volt a cél.

 

Papíron, az meg sok mindent elbír. Az autóipar a leggazdaságosabb termelésre van beállítva, óriási darabszám kibocsátása minimális profit réssel az erős verseny miatt. Ki az aki 10 tonna autó-alkatrészt kerozin-zabáló 1968-os óriás négy hajtóművessel szállíttatna, mikor pl. egy B737-800 kargó is elvisz 13 tonnát fele fogyasztással?

 

Az An-12 roncs jellege is arra utalhat, hogy a szállítmány értékesebb volt az életüknél, a pilóták meg sem próbáltak csúsztatni oldalra, hogy a törzs kapja a fákat a fülke helyett. (Az oroszok megígérték, hogy bármi áron megakadályozzák a Javelin típusú, infra-önirányító fejes és felülről támadó páncél-elhárító rakéták átadását Ukrajnának, amikkel a putyini tankokat tudnák kikergetni a megszállt Donyeckből. Ők üres ígéretet nem tesznek.)

Előzmény: Katana750 (98937)
DAttis Creative Commons License 2019.10.07 0 0 98944

Ja világos, már egy fokkal kevésbé vagyok hülye   :P  

Előzmény: trizs77 (98943)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.07 0 1 98943

De most tényleg  ez miért volt kényszerleszállás?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Azért mert nem lezuhantak mint egy tégla, hanem irányított (ember által irányított) földnek ütközés történt.

 

Mondjuk azért maradt egyben a gép kb. 60%-a.

Előzmény: DAttis (98942)
DAttis Creative Commons License 2019.10.07 -1 0 98942

"...Kényszerleszállás közben balesetet szenvedett pénteken egy ukrán teherszállító repülőgép Lemberg (Lviv) megyében..."

De most tényleg  ez miért volt kényszerleszállás? A gép már nem a leszálló egyenesen normál megközelítés közben volt, amikor elfogyott a nafta? Nem meglepetésszerűen érte őket a keró kifogyása??

De ha észre is vették nem lesz elég keró a célrepülőtérig  nem kellett volna leszállni pld Ungváron? Ennyire hülyék még ezek (ukrán?) pilóták se lehettek.

Előzmény: martinaxe7 (98926)
Syracusa Creative Commons License 2019.10.07 0 0 98941
http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgad.nsf/0/b7003a93c909869e8625848800467eb9/$FILE/2019-20-02.pdf
Előzmény: B7378 (98939)
Kisa Creative Commons License 2019.10.07 0 0 98940

A repedés az egyik legveszélyesebb hiba, ennél már csak az a rosszabb, ha csak nézegetjük, hogy ez még elbírja...

Előzmény: B7378 (98939)
B7378 Creative Commons License 2019.10.07 0 1 98939

Tisztelt fórumtársak, 

 

jelenleg úgy tűnik, hogy OFF topic, de könnyen lehet, hogy aktuális témává válik. Remélem nem, mert akkor sok ember halna meg, nem kéne. 

 

Ide másolnék egy friss FAA Ad-t a B737 800 szériáról. Nem elég, hogy sújtja őket a baj a MAX gépek kapcsán, most a "húzóágazat", a -800 került a reflektorfénybe. 

Csak MAGÁN vélemény. Azért érdekes egybeesés... lehet, hogy a politika pl Airbus vagy más - kicsit rásegített a dologra? Nincs ez felfújva? A 737 széria héjszerkezetű szárnnyal rendelkezik. tehát nem egy főtartó van bekötve egy csappal, hanem sok helyen van a héjszerkezet a törzskeretekhez erősítve. Részleteket nem tudok, majd utána olvasok, hogy néz ki a szárnybekötés. Csak úgy érdekes, ha egy szárnyat 30-50 csavar tart a helyén, akkor azért statikailag határozatlan szerkezetről beszélhetünk... ha egy helyen elreped, azért a többi még megtartja pár éven át..... 

Senki nem vegye sértésnek, de legfőképp Mészáros úr véleményére lennék kíváncsi.....

 

 

 

The FAA have issued Airworthiness Directive AD-2019-20-02 requiring repetitive inspections of the so called "pickle forks", a suspension system for wing-fuselage mounts, for all The Boeing Company Model 737-600, -700, -700C, -800, -900, and -900ER series airplanes.

The FAA reports: "In September 2019, the FAA received reports of cracking discovered in the left and right hand side outboard chords of the station (STA) 663.75 frame fittings and failsafe straps adjacent to the stringer S-18A straps on multiple Boeing Model 737-800 airplanes during a passenger-to-freighter conversion. The affected airplanes had accumulated between 35,578 and 37,329 total flight cycles. Cracking in the STA 663.75 frame fitting outboard chords and failsafe straps adjacent to the stringer S-18A straps, if not addressed, could result in failure of a Principal Structural Element (PSE) to sustain limit load. This condition could adversely affect the structural integrity of the airplane and result in loss of control of the airplane."

The FAA stated: "This AD requires repetitive inspections for cracking of the left and right hand side outboard chords of the STA 663.75 frame fittings and failsafe straps adjacent to the stringer S-18A straps. This AD also requires repair of all cracking using a method approved by the FAA or The Boeing Company Organization Designation Authorization (ODA). This AD also requires sending a report of all results of the initial inspection to Boeing."

 

By the A.D. Aircrafts with 25.000 or more cycles have 7 days to have the pickles checked otherwise will be grounded.

Aircrafts with less than 25.000 cycles have longer schedules.

In 5 of 10 first aircrafts checked (all with more than 25.000 cycles) the cracks were found and are grounded. They don't have any idea for how long since there is no definitive bulletin to repair it (the A.D. only states which aircrafts will be checked first and to have all aircrafts with cracks grounded until further instruction)

They are guessing they will be grounded for more than 40 days.

BJani Creative Commons License 2019.10.07 0 0 98938

És autóalkatrész az áru...

Előzmény: Katana750 (98937)
Katana750 Creative Commons License 2019.10.05 0 0 98937

Gondolkodni nem kell, csak olvasni! Isztambul volt a cél. 

Előzmény: etomcat (98936)
etomcat Creative Commons License 2019.10.05 -11 0 98936

> Ennyire nem kéne kicentizni/kidecizni...

 

Gondolom NATO hadisegélyt szállított az An-12 Spanyolból Ukrajnába (pct. rakéték valószínűleg), de az orosz ügynökök megoldották, hogy leessen.

Előzmény: martinaxe7 (98926)
LAK Creative Commons License 2019.10.04 0 0 98935

Ez meg mi? Hajtóműtűz?

Előzmény: BPeter01 (98933)
NYUGDIJAS TROTY Creative Commons License 2019.10.04 -3 0 98934

"megoldjuk okosba" Odahaza olcso a kero majd ott tankolunk.

 

Gondolom en.

Előzmény: trizs77 (98928)
BPeter01 Creative Commons License 2019.10.04 0 0 98933
XANTIi Creative Commons License 2019.10.04 0 0 98932

Ezek is úgy szoktak összejönni, hogy több szerencsétlen körülmény egyszerre fut be. A számoltnál nagyobb ellenszél, vihar miatti kerülő, kicsit nagyobb súly a számoltnál. Egy kis műszer pontatlanság. Esetleg meg nem kapott magasság. Egyenként mind belefér. Aztán mikor már a levegőben jönnek sorban, akkor beüt a ménkű.

Előzmény: trizs77 (98928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!