... ezt már Advoval is lejátszottuk párszor... a prioritások kapcsán... hacsak nem úgy képzeljük el a világot, hogy a jóságos és mindenható
Bolygó-kapitány irányítja... akkor igen nehéz elhinni, hogy ELŐSZÖR mondjuk az energiaellátórendszert kell megreformálni, addig felkészül
a közlekedés, majd ha a közlekedéssel végeztünk akkor UTÁNA mondjuk a mezőgazdasággal fogunk foglalkozni...
... valamiért úgy látja ezt az én sötétzöld liberálbolsevik agyam, hogy az autóiparban, a mezőgazdaságban, az elektromos-ellátórendszerben,
építőiparban is simán lehet párhuzamosan fejleszteni... (az elmúlt 100+ évben mindenesetre sikerült) anélkül, hogy Bolgyókapitány vezényelt
volna...
.. a vezérelv pedig, hogy támaszkodj helyi erőforrásra, megújuló (villamos) energiára, hasznosíts mindent újra és ne szemetelj. (ez egyébként ma talán a mezőgazdaságban és a közlekedésben a legnehezebben megvalósítható)
Miért?
Mivel önmagában az energiaszektor érdemi átállítása kb 20+40 éves projekt... kétlem, hogy lenne időnk más területeken kivárni amíg azzal végzünk. Ellenberger egy 20-40 éves projekt keretében már átállítható a közlekedés is, meg a mezőgazdaság is...kevésbé sokkos, többnyire piaci mechanizmusokra támaszkodó, átgondoltan szabályozott módon...
... és nem... nem akadt még olyan olvtárs aki el tudta volna mesélni miért lenne lehetetlen a különböző területeket párhuzamosan dolgozni...
"... ha mindenáron mániát szeretnél nálam felfedezni, akkor az az újrahasznosításra és megújulókra épített zárt láncú gazdaság. Ennek fontos
eleme az elektromobilitás."
Zárt láncban mehetne a nap/szél/víz -> hidrogén/metán/stb. is, nem? Te akarod kizárólag az EV-t észrevenni...
A prioritás listához meg annyi, hogy tőled eddig még egyet se láttunk...Én soha nem mondtam, hogy el a kezekkel a lapostévémtől. Ha(!) az okozza a legnagyobb gondot, akkor mondjunk róla le! De ehhez ugyebár előbb be kéne bizonyítani, hogy tényleg az a legkárosabb. Az meg szintén elég evidencs, hogy a harmadik világ joggal jelentkezik be arra az életszínvonalra, amit mi is tolunk - ponty ezért kéne nekünk visszavenni. Nekik sokkal inkább a népességrobbanást kéne visszafogniuk.
Bocs, de ez a "kikiáltottad az autót főbűnösnek" úgy butaság ahogy van... legalább akkora, mint Advo csupa nagybetűvel szedett prioritásozása...
... ha mindenáron mániát szeretnél nálam felfedezni, akkor az az újrahasznosításra és megújulókra épített zárt láncú gazdaság. Ennek fontos
eleme az elektromobilitás. És nem, nem azért mert "meg akarom védeni a klímát" (annak már annyi) hanem azért, mert ez a civilizációnk alkalmazkodóképességének alapja. Ezt be lehet látni, meg lehet nem-belátni. Aki nem szeretné belátni, az eddig is hülyézett, majd fog eztán is, osztjóvan...
Azzal sokat nem tudok kezdeni, amikor átmegyünk óvodába és mindenki előhúz egy listát, amin azok a dolgok szerepelnek amiket szeret
(foci, autók, repülőzés ibizára, szilikoncsöcsű csajok, kubai szivar + steak) és ezeket semmiféleképpen nem tartja káros dolognak, mert
ugye ott vannak az ezerszer károsabb dolgok(pl hogy Afrikában nem hajlandóak a középkorban élni, a buzik levegőt vesznek és a brazilok
erdőt írtanak)amiket inkább kéne megváltoztatni...
...ilyenből bárki bármikor előhúz négyet, gyaníthatóan ezért nem lehet népszavazást tartani arról, hogy kelljen-e adót fizetni. Részemről
tehát buksisimi és átlapozom. Még pár év és rájön az illető, hogy nem velem volt vitában + vége a kívánságműsornak. Egyébként még csak
azt sem hiszem, hogy lenne olyan épeszű ember aki ezzel ne lenne tisztában.
Ennél egyértelműbben meg nem tudom mindezt leírni (már megtettem párszor, ezek szerint mindig más nem olvasta el)... majd megkönyvjelzőzöm
aztán linkelgetem, amikor úgy érzem megint valaki valami fölött átsiklott...
Szerintem nekem is, és a többieknek is az a gondja a hozzáállásoddal, hogy pont te vagy az, aki nem priorizálsz. Kikiáltottad az autót fő bűnösnek, és most már évek óta ezen pörögsz.
Én hajlandó lennék lemondani sokmindenről, de csak akkor, ha értelmét is látom. Ha át kellene ülnöm egy kis pötsch, életveszélyes kocsiba, miközben bárki kiszámíthatja, hogy nem oszt, nem szoroz semmilyen szempontból, és emellett ugyanúgy nyomjuk tovább az eszetlen fogyasztást, ugyanúgy tömeggyártjuk továbbra is a felesleges termékeket, akkor azt fogom mondani, hogy lófaszt a seggébe annak, aki ilyet kitalál...
De az az igazság, hogy ezt már 1000x elmondták neked, nem hiszem, hogy pont most értenéd meg...
Ha ennyire bénák vagytok, akkor ne akarjatok meteorológuskodni... gyaníthatóan van az előrejelzéseitek pontatlanságának némi köze ahhoz, hogy a klímatológiát nem tekintitek tudománynak...
... és nem haragszom, inkább csodálkozok, hogy ennyire nincsenek meg nálad az alapösszefüggések.
aggódni akkor, hogyha már mindezt sikerült + elolvadtak a gleccserek is és kiderült, hogy a libbant komcsi zöldnáci propaganda mégsem volt
szemenszedett hazugság."
Nézd. Jelenleg ott tartunk, hogy hőmérsékletet/csapadékot/szelet tessék-lássék tudunk 3 napra előre jelezni. egy hetes előrejelzések meg már a jóslás kategóriája.
Jön erre néhány "klimatológus" és benyögi, hogy 30-50 év múlva milyen lesz a földi klíma...
és különben is 8,5 év múlva vége a világnak.....
Ne haragudj ha erre nem vagyok hajlandó sokat költeni....
Nem zavarnak, ha nem jonnek le ide hozzam a volgybe. Ha en megyek latogatoba a gleccserhez az ugy rendben van (bar baromi kenyelmetlen a hoban aludni).
"Majd ráérünk aggódni akkor, hogyha már mindezt sikerült + elolvadtak a gleccserek is és kiderült, hogy a libbant komcsi zöldnáci propaganda mégsem volt
szemenszedett hazugság."
Ha mar mindenkeppen valamit csinalnia kell a gleccsereknek akkor inkabb olvadjanak. 1.5 km jeg alatt elni erosen lecsokkenti a komforerzetet.
jogos... hiszen nem mindegy, hogy korrelációról vagy kauzalitásról beszélünk... eézrt is kértem meg azt, aki szerint kauzalitásról és nem korrelációról
vagy szó, hogy ugyan tegyen már az állítás mögé számokat....
Szerintem egy nem lineáris ütemű változás elején járunk és az alkalmazkodási képességünk egyelőre zéró, a globális ellátólánctól való függésünk meg 100-hoz közelít... a megfigyelések szerint régóta és rendszer szinten becsüljük alul a potenciális következményeket olyan érvek mentén amiket itt is hangoztattok.
Valamiért nem áll össze a kép azügyben, hogy miért lenne jogosabb a ti igényetek egy kéttonnás SUV-ra (mert az a biztonságos) mint a brazilok
igénye arra, hogy ők is nagyépernyős TV-n nézzék a fociVB-t és nyáron elutazzanak repülővel nyaralni. Különbség annyi, hogy van aki mérnök,
van aki műkörmös... és olyan is van aki favágó... esetleg szénbányász...
... miért lássa be ő helyettünk?
Különben sem irtottuk még ki az összes esőerdőt, szennyeztük szarrá az összes óceánt és tettük tönkre a folyókat műtrágyával (mert a disznót
meg a marhát etetni kell és különben is egyen salátát akinek két anyja volt) tehát nem is állítható biztosan, hogy akkor baj lesz. Majd ráérünk
aggódni akkor, hogyha már mindezt sikerült + elolvadtak a gleccserek is és kiderült, hogy a libbant komcsi zöldnáci propaganda mégsem volt
szemenszedett hazugság.
----------
Tehát nem mondom én, hogy nem jogos az igényetek, de pont ennyire nem mondhatjátok ti sem, hogy másoké jogtalan.
Akárhogy is, de szinte biztosan meg fogjuk látni igen gyorsan, hogy helyes-e a mai preferenciasorrendünk.
Fának, oszlopnak, kamionnak is lehet ütközni. És nem direkte a tömeg a lényeg, hanem hogy legyen minél nagyobb (energiát elnyelő) gyűrődési zóna, plusz az utasokat védő (nem gyűrődő) rész legyen minél merevebb. Ez mindenképp plusz tömeg, de ahogy a topiktársak is írták, meg lehet nézni a statisztikákat, hogy most mennyivel kevesebb a súlyos/halálos baleset. Sóval szvsz. pont olyan helyen próbálsz (megint) spórolni, ahol nem kéne. Az egyéb, felesleges fogyasztást kellene visszaszorítani (nyugaton), és a népességrobbanást (a harmadik világban), ha azt akarjuk, hogy kihúzza még egy darabig ez a planéta...
Meg legyen biztonságos is. Nem kell rögtön halálra gondolni de nem mindegy kiszállsz sértetlenül vagy kisebb törésekkel és zúzódásokkal megúszod . A balesetek nagy része koccanás sokszor még rendőrt sem hívnak.
Az első mondatodban lévő állítást NEM lehet megoldani. Fuss neki még egyszer.
40-50 éve tartottak ott az autók amit emlegetsz TÖBB volt a halálos baleset mint most és akkor tényleg ritka volt 200Le-s és 200+ km/h sebességet tudó járművek.