Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.08.21 -5 0 355207

A fehér.

Előzmény: Taurus Obscurus (355158)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.21 -1 0 355206

Izé... 

 

... ezt már Advoval is lejátszottuk párszor... a prioritások kapcsán... hacsak nem úgy képzeljük el a világot, hogy a jóságos és mindenható

Bolygó-kapitány irányítja... akkor igen nehéz elhinni, hogy ELŐSZÖR mondjuk az energiaellátórendszert kell megreformálni, addig felkészül

a közlekedés, majd ha a közlekedéssel végeztünk akkor UTÁNA mondjuk a mezőgazdasággal fogunk foglalkozni...

 

... valamiért úgy látja ezt az én sötétzöld liberálbolsevik agyam, hogy az autóiparban, a mezőgazdaságban, az elektromos-ellátórendszerben,

építőiparban is simán lehet párhuzamosan fejleszteni... (az elmúlt 100+ évben mindenesetre sikerült) anélkül, hogy Bolgyókapitány vezényelt

volna...

 

.. a vezérelv pedig, hogy támaszkodj helyi erőforrásra, megújuló (villamos) energiára, hasznosíts mindent újra és ne szemetelj. (ez egyébként
ma talán a mezőgazdaságban és a közlekedésben a legnehezebben megvalósítható) 

Miért?

 

Mivel önmagában az energiaszektor érdemi átállítása kb 20+40 éves projekt... kétlem, hogy lenne időnk más területeken kivárni amíg azzal
végzünk. Ellenberger egy 20-40 éves projekt keretében már átállítható a közlekedés is, meg a mezőgazdaság is...kevésbé sokkos, többnyire
piaci mechanizmusokra támaszkodó, átgondoltan szabályozott módon...

 

... és nem... nem akadt még olyan olvtárs aki el tudta volna mesélni miért lenne lehetetlen a különböző területeket párhuzamosan dolgozni...

 

Előzmény: Boróka Mihály (355205)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.21 0 1 355205

"... ha mindenáron mániát szeretnél nálam felfedezni, akkor az az újrahasznosításra és megújulókra épített zárt láncú gazdaság. Ennek fontos

eleme az elektromobilitás."

 

Zárt láncban mehetne a nap/szél/víz -> hidrogén/metán/stb. is, nem? Te akarod kizárólag az EV-t észrevenni...

 

A prioritás listához meg annyi, hogy tőled eddig még egyet se láttunk... Én soha nem mondtam, hogy el a kezekkel a lapostévémtől. Ha(!) az okozza a legnagyobb gondot, akkor mondjunk róla le! De ehhez ugyebár előbb be kéne bizonyítani, hogy tényleg az a legkárosabb. Az meg szintén elég evidencs, hogy a harmadik világ joggal jelentkezik be arra az életszínvonalra, amit mi is tolunk - ponty ezért kéne nekünk visszavenni. Nekik sokkal inkább a népességrobbanást kéne visszafogniuk.

Előzmény: Auralianus (355204)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355204

Bocs, de ez a "kikiáltottad az autót főbűnösnek" úgy butaság ahogy van... legalább akkora, mint Advo csupa nagybetűvel szedett prioritásozása...

 

 

... ha mindenáron mániát szeretnél nálam felfedezni, akkor az az újrahasznosításra és megújulókra épített zárt láncú gazdaság. Ennek fontos

eleme az elektromobilitás. És nem, nem azért mert "meg akarom védeni a klímát" (annak már annyi) hanem azért, mert ez a civilizációnk
alkalmazkodóképességének alapja. Ezt be lehet látni, meg lehet nem-belátni. Aki nem szeretné belátni, az eddig is hülyézett, majd fog eztán
is, osztjóvan...

 

 

Azzal sokat nem tudok kezdeni, amikor átmegyünk óvodába és mindenki előhúz egy listát, amin azok a dolgok szerepelnek amiket szeret

(foci, autók, repülőzés ibizára, szilikoncsöcsű csajok, kubai szivar + steak) és ezeket semmiféleképpen nem tartja káros dolognak, mert

ugye ott vannak az ezerszer károsabb dolgok (pl hogy Afrikában nem hajlandóak a középkorban élni, a buzik levegőt vesznek és a brazilok

erdőt írtanak) amiket inkább kéne megváltoztatni...


...ilyenből bárki bármikor előhúz négyet, gyaníthatóan ezért nem lehet népszavazást tartani arról, hogy kelljen-e adót fizetni. Részemről

tehát buksisimi és átlapozom. Még pár év és rájön az illető, hogy nem velem volt vitában + vége a kívánságműsornak. Egyébként még csak

azt sem hiszem, hogy lenne olyan épeszű ember aki ezzel ne lenne tisztában.

Ennél egyértelműbben meg nem tudom mindezt leírni (már megtettem párszor, ezek szerint mindig más nem olvasta el)... majd megkönyvjelzőzöm

aztán linkelgetem, amikor úgy érzem megint valaki valami fölött átsiklott...

 

Előzmény: Boróka Mihály (355203)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.21 0 3 355203

Szerintem nekem is, és a többieknek is az a gondja a hozzáállásoddal, hogy pont te vagy az, aki nem priorizálsz. Kikiáltottad az autót fő bűnösnek, és most már évek óta ezen pörögsz.

 

Én hajlandó lennék lemondani sokmindenről, de csak akkor, ha értelmét is látom. Ha át kellene ülnöm egy kis pötsch, életveszélyes kocsiba, miközben bárki kiszámíthatja, hogy nem oszt, nem szoroz semmilyen szempontból, és emellett ugyanúgy nyomjuk tovább az eszetlen fogyasztást, ugyanúgy tömeggyártjuk továbbra is a felesleges termékeket, akkor azt fogom mondani, hogy lófaszt a seggébe annak, aki ilyet kitalál...

 

De az az igazság, hogy ezt már 1000x elmondták neked, nem hiszem, hogy pont most értenéd meg...

 

Előzmény: Auralianus (355188)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.21 -1 0 355202

Erre mit?

Ha ennyire bénák vagytok, akkor ne akarjatok meteorológuskodni... gyaníthatóan van az előrejelzéseitek pontatlanságának némi köze ahhoz,
hogy a klímatológiát nem tekintitek tudománynak... 

 

... és nem haragszom, inkább csodálkozok, hogy ennyire nincsenek meg nálad az alapösszefüggések.

Előzmény: AeNau (355200)
GPS Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355201
AeNau Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355200

"Majd ráérünk 

aggódni akkor, hogyha már mindezt sikerült + elolvadtak a gleccserek is és kiderült, hogy a libbant komcsi zöldnáci propaganda mégsem volt

szemenszedett hazugság."

 

Nézd. Jelenleg ott tartunk, hogy hőmérsékletet/csapadékot/szelet tessék-lássék tudunk 3 napra előre jelezni. egy hetes előrejelzések meg már a jóslás kategóriája.

 

Jön erre néhány "klimatológus" és benyögi, hogy 30-50 év múlva milyen lesz a földi klíma...

 

és különben is 8,5 év múlva vége a világnak.....

 

 

Ne haragudj ha erre nem vagyok hajlandó sokat költeni....

Előzmény: Auralianus (355188)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355199

Én ezt átmeneti problémának látom (súly)... ahhoz meg túl sok hozzáfűzni való nincs, hogy 3,5 tonna...

 

...kétlem, hogy az ilyen monstrumoknak bármiféle jövője lenne... zsákutca az egész vonal, beleértve az
Audi szörnyet is...

Előzmény: z_a_p (355190)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355198

Nem zavarnak, ha nem jonnek le ide hozzam a volgybe. Ha en megyek latogatoba a gleccserhez az ugy rendben van (bar baromi kenyelmetlen a hoban aludni).

Előzmény: Auralianus (355197)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355197

Ízlések és pofonok, ha ennyire zavarnak a gleccserek, miért nem költöztetek Ausztráliába? :Đ

Előzmény: Törölt nick (355194)
FRANKYE. Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355196

Igen. Többet fogok fel mint akik a közlekedést szervezik Budapesten. Először náluk kopogtass. :) 

Egyébként ennek a mostani zöld hisztinek politikai okai vannak.

Előzmény: z_a_p (355192)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355195

Akárhonnan is nézem, de szeirntem eléggé könnyűnek tűnik... kellemes az nem lesz persze... ellenberger gyorsan és könnyen fog menni.

Előzmény: mica-r (355193)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355194

"Majd ráérünk aggódni akkor, hogyha már mindezt sikerült + elolvadtak a gleccserek is és kiderült, hogy a libbant komcsi zöldnáci propaganda mégsem volt

szemenszedett hazugság."

 

Ha mar mindenkeppen valamit csinalnia kell a gleccsereknek akkor inkabb olvadjanak. 1.5 km jeg alatt elni erosen lecsokkenti a komforerzetet.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%BCrm_glaciation#/media/File:Map_of_Alpine_Glaciations.png

Előzmény: Auralianus (355188)
mica-r Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355193

Egy jól bepörgetett fogyasztói világ ilyen. Nem lesz könnyű visszalassítani. Ződkomcsi szokta írni kb, hogy ehhez Mohács kell. Egy nagy Mohács.

Előzmény: Auralianus (355188)
z_a_p Creative Commons License 2019.08.21 0 1 355192

Én személy szerint teszek a lepkékre és a jegesmedvékre.

 

Jaaa, hogy te ennyit fogsz fel az egeszbol??

Előzmény: newman_2018 (355169)
FRANKYE. Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355191

Az összes embert ki kell írtani és akkor a jegesmedvék megmaradnak.

Azt te sem gondolod nem fogok elmenni ( és mások is ) nyaralni mert az idén több jég olvadt el.

 

Előzmény: Auralianus (355188)
z_a_p Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355190

hogyha egy autó sem nehezebb 1000kg-nál

 

Ez mondjuk az elektromos autoknal meg komolyabb problema lesz, az akksik plusz sulya miatt.

Epp ezt latom:  az emelt padlóba bújtatott 90 kilowattórás akkumulátorok etetik a 3,5 tonnás kisbuszt.

 

Előzmény: Auralianus (355166)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355189

jogos... hiszen nem mindegy, hogy korrelációról vagy kauzalitásról beszélünk... eézrt is kértem meg azt, aki szerint kauzalitásról és nem korrelációról

vagy szó, hogy ugyan tegyen már az állítás mögé számokat....

Előzmény: FRANKYE. (355187)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355188

Szerintem egy nem lineáris ütemű változás elején járunk és az alkalmazkodási képességünk egyelőre zéró, a globális ellátólánctól való függésünk
meg 100-hoz közelít... a megfigyelések szerint régóta és rendszer szinten becsüljük alul a potenciális következményeket olyan érvek mentén amiket
itt is hangoztattok.

Valamiért nem áll össze a kép azügyben, hogy miért lenne jogosabb a ti igényetek egy kéttonnás SUV-ra (mert az a biztonságos) mint a brazilok

igénye arra, hogy ők is nagyépernyős TV-n nézzék a fociVB-t és nyáron elutazzanak repülővel nyaralni. Különbség annyi, hogy van aki mérnök,

van aki műkörmös... és olyan is van aki favágó ... esetleg szénbányász... 

 

... miért lássa be ő helyettünk?

 

Különben sem irtottuk még ki az összes esőerdőt, szennyeztük szarrá az összes óceánt és tettük tönkre a folyókat műtrágyával (mert a disznót

meg a marhát etetni kell és különben is egyen salátát akinek két anyja volt) tehát nem is állítható biztosan, hogy akkor baj lesz. Majd ráérünk 

aggódni akkor, hogyha már mindezt sikerült + elolvadtak a gleccserek is és kiderült, hogy a libbant komcsi zöldnáci propaganda mégsem volt

szemenszedett hazugság.

 

----------

 

Tehát nem mondom én, hogy nem jogos az igényetek, de pont ennyire nem mondhatjátok ti sem, hogy másoké jogtalan. 

 

 

Akárhogy is, de szinte biztosan meg fogjuk látni igen gyorsan, hogy helyes-e a mai preferenciasorrendünk.

 

Előzmény: Boróka Mihály (355184)
FRANKYE. Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355187

Le lehet vezetni de te is utána nézhetsz a halálos balesetek a töréstesztek javulása és a gépkocsik súlya között van-e összefüggés.

Előzmény: Auralianus (355186)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355186

Izé... ha a harmadik mondatodban megfogalmazott állításodat le tudod vezetni a gépjárművek súlyának változásából, mit fő tényezőből akkor jó...

 

... minden más esetben meg fuss neki kérlek mégegyszer ennek a gondolatmenetnek... 

 

 

Előzmény: newman_2018 (355181)
mica-r Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355185

Nagyon sokat fejlődött a karosszéria biztonsága. Persze ez sem fogja levinni nagyon alacsonyra a tömeget. Az EV talán még feljebb fogja vinni.

Előzmény: newman_2018 (355181)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355184

Fának, oszlopnak, kamionnak is lehet ütközni. És nem direkte a tömeg a lényeg, hanem hogy legyen minél nagyobb (energiát elnyelő) gyűrődési zóna, plusz az utasokat védő (nem gyűrődő) rész legyen minél merevebb. Ez mindenképp plusz tömeg, de ahogy a topiktársak is írták, meg lehet nézni a statisztikákat, hogy most mennyivel kevesebb a súlyos/halálos baleset. Sóval szvsz. pont olyan helyen próbálsz (megint) spórolni, ahol nem kéne. Az egyéb, felesleges fogyasztást kellene visszaszorítani (nyugaton), és a népességrobbanást (a harmadik világban), ha azt akarjuk, hogy kihúzza még egy darabig ez a planéta...

Előzmény: Auralianus (355166)
mica-r Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355183

Engem is kevésbé érdekel. De városi ovijáratnak pont az a kategória lenne alkalmas .

Előzmény: Taurus Obscurus (355180)
newman_2018 Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355182

Meg legyen biztonságos is. Nem kell rögtön halálra gondolni de nem mindegy kiszállsz sértetlenül vagy kisebb törésekkel és zúzódásokkal megúszod . A balesetek nagy része koccanás sokszor még rendőrt sem hívnak. 

Előzmény: Taurus Obscurus (355180)
newman_2018 Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355181

Az első mondatodban lévő állítást NEM lehet megoldani. Fuss neki még egyszer. 

40-50 éve tartottak ott az autók amit emlegetsz TÖBB volt a halálos baleset mint most és akkor tényleg ritka volt 200Le-s és 200+ km/h sebességet tudó járművek. 

Tehát onnan indultunk amit szeretsz emlegetni. 

Előzmény: Auralianus (355176)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355180
Nem, de engem ez az aspektus kevésbé érdekel.

Kényelmes legyen meg csendes.
Előzmény: mica-r (355174)
newman_2018 Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355179

Az esélyeket kell nézni: minél "jobb" autód van annál kisebb az esélye, hogy jobbal ütközz. 

Az egy tonna környéki autók a mai világban már nem autók. 

Előzmény: mica-r (355178)
mica-r Creative Commons License 2019.08.21 0 0 355178

Igen 
(de mindig van jobb...)

Előzmény: newman_2018 (355175)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!