Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Egyiket sem. Bármelyiket is teszi(te)k át oda, kicseszés az utasokkal, mert elkerüli a Segner teret (TESCO, "decentrum"), valamint ami nagyobb gond, hogy az autóbuszállomást is!
Tehát összefoglalva: Miért jó az a tevásoknak/augusztásoknak, ha a teva/auguszta a végállomás?
Tulajdonképpen elég lenne betartani a tényleges indulási időt, és az m3-ban meghirdetett 21 perc helyett nem menne el 15-18 perc alatt a busz.
De én a 13-ason variálnék, a Tevához igazítanám az indulási időket, meghosszabbítanám a Vincellérig, és lenne 13A is, mint régen. Sajnos a DKV nem vette tudomásul, hogy hiába "pótolja" a 22-24-es csoport a 26-ost, a 26Y semmivel nem lett pótolva.
Ráadásul a munkaidő eleje-vége hivatalosan 15 percenként van (erre kell kerekíteni), a 12-es meg 20 percenként jár, ezért ha a munkaidő vége után mindig x perccel jössz ki, akkor a buszra 3-x, 8-x, 13-x vagy 18-x percet kell várni. Ebből a 8-x a legoptimálisabb, és mint kiderült a 3-x az már necces.
A végállomás dolgot még mindig nem értem. Miért jó az bárkinek, ha ahol ő száll fel, az végállomás?
Ha az én buszom a menetrend szerint 16:27-kor van az én megállómban (ez egy példa) akkor onnan 16:27 előtt NEM MEGYL EL SOHA, ha végállomás, ha nem. Az hogy begurul-kigurul egyből, vagy áll ott 5-10 percet, az miért nem tökmindegy?
Tehát összefoglalva: Miért jó az a tevásoknak/augusztásoknak, ha a teva/auguszta a végállomás?
Ha ezek a "rögzített" GPS-adatok pont olyanok, amit az utastájékoztató mutat, akkor köszi, inkább nem. :) Így alakul ki, hogy a Pesti utca legalább 20km, mert 20 perc kell, hogy végigmenjen rajta a busz...
Az sem megoldás, ha megállónként 1-2 percet várakozik az előírt indulási időre, mert akkor a járművön levő utasok fognak morogni rá.
Erre nem vennék mérget. Az állandóan 4-5 percet siető 19-es a Csokonai előtt vár a totemnél, amíg indulnia kell. Elég sokat. Az utasok meg se szólalnak.
Pedig jól tennék, mert nem a totemeknél kéne várni 4-5 percet, hanem 1 percet minden olyan megállóban, ahol elő van írva. A fedélzeti számítógépen nincs óra?
Viszont múlt szombaton pozitívan csalódtam, percre pontosan jött xx:25-kor a busz, egy percet várt, 27-re ért a Csokonaihoz, és egy percet várt ott is. A Jégcsarnokhoz is pontosan ért. Aki akar, az tud...
Nem feltétlen kell kimaradni az Augusztának. Elég, ha az indulási időt nem az Augusztánál várná meg - és menne el 5-10 perccel hamarabb a Tevától -, hanem a Teva előtt várakozna, és az eddig is előírt időre érne az Augusztához. A Tevánál egy "kicsit" többen dolgoznak, ráadásul az Augusztánál dolgozók jóval nagyobb része jár kocsival. Az új menetrend pedig nem igazodott ahhoz, hogy a Teva be- és kijárata már átköltözött. De így is meg lehetne oldani.
Elég baj ez. De mint már régebben felvázoltam, talán nem is a járművezetők a hibásak ebben. (van nekik elég bajuk a közlekedő autósokkal-biciklisekkel-gyalogosokkal, azért nem várhatjuk el tőlük, hogy minden egyes forduló másodperc pontos indulási idejét tudják fejből megállónként.) Az sem megoldás, ha megállónként 1-2 percet várakozik az előírt indulási időre, mert akkor a járművön levő utasok fognak morogni rá.
Talán az "illetékes elvtársnak" kellene vennie a fáradtságot, és igenis végigjárnia az ÖSSZES viszonylatot több alkalommal, és a mért (gondosan feljegyzett) megállóba érkezési idők alapján meghatározni egy olyan menetidőt, amelyet a jármű a hatályos közlekedési szabályok alapján (60-as táblánál NEM 30-cal menve) éppen be tud tartani.
Ezután meg kellene próbálkozni a járművezető felett található központi irányító berendezés HELYES felprogramozásával, amely pontosan mutatja a járművezető felé, hogy késésben/sietésben van-e. Azért vicces, hogy a Pesti utca-Segner tér közötti szakaszra több, mint 20 percet ír a computer. :)
vanyi94:
Nem jó, sokan járnak dolgozni/orvoshoz az Augsztához, velük lenne kicseszés.
Sajnos az ön által megadott adatok nem elegendőek az ön által jelzett probléma kivizsgálására, így ezt nem tudjuk megtenni. Megértését köszönjük."
Ez, vagy valamilyen hasonló üzenet a sablonduma az általad jelzett problémára. (Többször kaptam meg szóról-szóra ugyanazt, ha jeleztem vmi nyűgöt ezzel kapcsolatban.)
A Gyógyszergyárnál 15:53-kor lévő 12-es busz 15:51-kor elment, engem meg otthagyott. Kérném a sofőr megbüntetését, a folyamatról tájékoztatást kérek. És ez ne forduljon elő mégegyszer!"
Miért kell a járműveken ész nélkül fűteni? A 30 perc utazás (lmg-133, 386troli) után a t*kömről is folyt a víz, mert a buszon/trolin legalább 20-22 fok volt a kinti 0-hoz képest! Miért nem lehet normálisan beállítani a fűtés/hűtés értékét? Hány embernek kell még rosszul lenni a buszon, hogy végre kultúrált környezetben lehessen utazni?
Nyilván arra számítanak, hogy a Segneren majd mindenki ott fogja hagyni a biciklijét, hogy buszra / trolira szálljon. Természetesen hülye ötlet. Én magát a kivitelezést dicsértem, ettől még szar helyen van :)
Inkább a Hatvan utcát rendezhették volna, és a végében bővíthették volna a kerékpártárolót.
Aha, és ki a fene fogja ott hagyni a biciklijét a Segner téren dolgozó néhány DKV dolgozókon kívűl? Pont arra nem fogják használni amire az EU támogatást kapták....
Csak ha Szegeden van egy gondolkodó közlekedésmérnök, akkor Debrecen is kereshetne egyet.
Szerintem nem lehetetlen. És mint látjuk nem is ártana.
De amúgy ilyen kerékpár tárolók építését találom szükségesnek az olyan kistelepülések bejárati útjainál, ahová csak naponta néhányszor tér be a busz. Így ki lehetne a főútig, ott letenni a bringát, városba be, majd haza. És a drótszamár még mindig ott lenne, fedett biztonságos helyen.
Ehelyett ezek kistelepülések inkább felújították uniós pénzből azt a 4-6, x darab megállót, amiknek amúgy is gyér a forgalmuk.
Viszont a már említett Hatvan utcai összevont kerékpárút... Persze majd akkor lehet megoldani, ha kész lesz a második üteme az elkerülőnek, az még sok idő.