Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.31 0 0 30325

Nincs.

Előzmény: AlerMeta (30317)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.31 0 0 30324

Mi tart vissza? A félmilliós felár.

Octavia3, VW Sportsvan gyakorlati tapasztalat hogy másként vált a váltó az idő múlásával, kezd hülye módon viselkedni. Ha kap a vezérlője egy gyári beállítás visszaállítást (van rá gomb kombináció is, még kábel sem kell hozzá meg program) akkor megint rendesen működik. Egy ideig.

Előzmény: KAti (30323)
KAti Creative Commons License 2019.05.31 0 0 30323

Mi tart vissza attól, hogy automata váltós autód legyen?

 

Én ezt a tanulás dolgot nem értem, nem érzem, szerintem nincs is ilyen. Ne keverjük össze azzal, hogy különböző terhelés és út szituációk mellett másképp vált az autó.

Miből tanulna, ha automatikusan vált? Gondolatolvasás?

Előzmény: www.octinfo.com (30322)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.31 0 0 30322

Nekem nincs ilyen autóm, de azt el tudom mondani, hogy 0-100-as sprintet még sosem csináltam, ellenben már egyetlen M3 bevezetőn végigsz.pott dugó harmadik kuplungolásakor elküldöm az európai gyártókat a jó édes anyjukba hogy miért kell olyan űrtechnikának beállítani az automata váltót hogy az autó árának 10%-át kérik felárnak (és rendesen megcsinálni sem képesek), míg az USA-ban 60-70 éve nincs is más.

 

Én azt se bánnám ha folyadékos lassú automata lenne az autómban, csak lenne.

 

Vezettem sokat VW-től egy DSG-s autót, az se tökéletes, tud hezitálni, hülyén kuplungolni, ugratva megindulni, stb. Ahhoz is alkalmazkodni kell bár a váltó is alkalmazkodik, tanul (ezért néha nem árt reset-elni és akkor megint rendesen működik).

 

Kinek mennyire jön be. Én már borzasztóan unom a kézi váltót, városban folyton dugóban ülök, engem nem érdekelne semmi csak legyen automata.

 

Előzmény: AlerMeta (30321)
AlerMeta Creative Commons License 2019.05.31 0 0 30321
Köszönöm. Szóval ha nincs benne, ami valószínű, akkor utólagosan sem érdemes belerakatni a horribilis költségek miatt sem. Egyébként egy 1.4-es T-GDI automata váltós kombi a kiszemelt, utazó, CPB és ADA csomagokkal. Azt látom, hogy az automata 0-100 km/h gyári sprint értéke fél másodperccel rosszabb, mint a manuális váltóhoz megadott érték. Mostanában nem jellemző, hogy egy DSG/DCT stb. Lassabb legyen, mint a manuális váltóval szerelt változat. Jelent ez a gyakorlatban észrevehető kényelmetlenséget "mindennapi" használat mellett?
Előzmény: www.octinfo.com (30318)
meilinger Creative Commons License 2019.05.31 0 0 30320

Ráadásul gondolom az elvált műszerfal által okozott értékcsökkenés és a garancia hiánya az autó vételárában is benne volt. Szóval igazából az előző tulaj szívatta meg magát azzal, hogy elvesztette a garanciát, és nem tudta így ingyen megjavíttatni.

Előzmény: Tamasoccse78 (30313)
Tamasoccse78 Creative Commons License 2019.05.31 0 0 30319

2 év a PTK szerinti szavatosság ebben az esetben.

Előzmény: www.octinfo.com (30315)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.31 0 0 30318

Pont 2 napja néztem egy tesztet és úgy emlékszem: nincs.

Mivel oda sosem terveztek ilyet, nincs mit beépíteni, de ha lenne, akkor is horror áron lenne, de el sem vállallnák. Vagy a munkadíj lenne csak pár százer Ft ha szét kell bombázni a műszerfalat a hiányzó vezetékek behúzásához.

De van aki most vett ilyet, majd megírja jól tudom-e.

 

Kellene pl. egy új kormány, átvezető kábel (csúszógyűrű) csere, kormányelektronika csere, meg még ki tudja mi minden hiányozna.

Előzmény: AlerMeta (30317)
AlerMeta Creative Commons License 2019.05.31 0 0 30317

Sziasztok,

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy 3. generációs automata váltós ceed kormányán van váltó fül?

Vagy ha alapból nincs utólagosan beépíthető?

Köszi.

Airbag. Creative Commons License 2019.05.30 0 1 30316

Üdv,

Kérheted a méltányossági javítást,ha sokat jártál márkaszervizbe(időben )és ezt dokumentáltan tudod

eléjük tárni,akkor szokták ezt a fajta javítást elvégezni.

A képviselet,és a márkaszerviz is állja a javitás bizonyos százalékát

általában 50 százalékot állnak ők ketten,

de volt hogy mindenki a harmadát fizette(képviselet-márkaszerviz-tulaj)

 

 

Előzmény: János623 (30294)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.30 0 0 30315

Egyébként a 7 éves garanciát a KIA vállalta a saját feltételei szerint. Erre semmilyen törvény nem kötelezte. A kötelező jótállás (1 év) lejárta után elforduló, de gyártási hibákra visszavezethető problémákra a szavatosság adhat megoldást, de az meg - az én információim szerint - 4 év.

7 év után - tartok tőle - jogilag nem beszélhetünk garanciális ügyről.

www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.30 0 0 30314

Engem az érdekelne hogy ez még az első szériás Ceed problémája?

Előzmény: Tamasoccse78 (30313)
Tamasoccse78 Creative Commons License 2019.05.30 0 1 30313

Nekem van egy 9 éves IKEA-s faliórám, aminek az óralapja megsárgult, ráadásul csak félig, mert az óra kerete a jobb oldalán mindig árnyékot vetett, amikor a tőle jobbra lévő ablakból sütött be a nap. Nem szép, csúnya, szerintem az IKEA rakhatott volna bele olyan anyagot ami nem sárgul be, de ettől függetlenül eszembe nem jutna 9 év után visszavinni. Helyén kezelem a dolgot és elfogadom, hogy ilyen lett 9 év után.

 

Szerencsére én nem vagyok ebben érintett, de érdekelne, hogy ti egy 7, egy 10, egy 20 és egy 30 éves kocsit is ugyanúgy visszavinnétek hasonló üggyel a márkaszervizbe, hogy cseréljek ki a műszerfalat garanciálisan?

Előzmény: János623 (30294)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.05.30 0 0 30312

Vannak olyan funkciók is amiket tud az autó de nincs leírva sehol. Pl. OFF autónál bekapcsolt ablaktörlőnél ha hátramenetbe teszed a váltót, akkor a hátsó ablaktörlő is beindul pedig nincs a karon bekapcsolva.

Vagy tolatás közben átkapcsol a szellőzés belső keringtetésre hogy ne szívja be a ventilátor az autó saját kipufogó füstjét.

Ezekre magadtól jössz rá használat során, ha figyelsz.

Előzmény: Zsolt_555 (30311)
Zsolt_555 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 30311

Új tulaj vagyok, ezért minden érdekelne, de sajnos nem találok összefoglalót.
• Kérdésem, hogy honnan tudhatom meg, hogy milyen extra funkciók vannak a gépkocsiban. (Természetesen a plusz gombok és a leírás segítenek, de nem vagyok biztos, hogy mindent elmondott az eladó, mert nagyon nem értett hozzá.) Gondolok itt olyanokra amiknek nincs gombja, de "tudja" az autó. 
• Illetve érdeklődni szeretnék, hogy jelenleg a kijelzőkön nem található magyar nyelv a beállítások között, lehet e ezt valahogy magyarosítani (Rádió + műszerfal) és hogy lehet-e ezt az autót tovább okosítani, lehet e kapni valami kínai oldalon hibakód kiolvasót.

Előre is nagyon szépen köszönöm segítségeteke

R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.05.30 0 0 30310

Ezek mind kopó alkatrészek, egyébként sem vonatkozik rájuk garancia, nem szerepelnek a karbantartási tervben, ott cserélteted őket, ahol akarod.

Előzmény: hantorish (30306)
aamen Creative Commons License 2019.05.30 0 0 30309

az elmélet az, hogy azon nem gyári cuccok beépítése okozhat gari vesztést ami összefügg a hibával
tehát - elméletileg - egy féktárcsa nem okozhat motor gari vesztést
gyakorlatban, három dolgot kell figyelembe venni
az egyik, hogy honnan a rákból venné észre a motorgenerálod kapcsán a szerelő hogy történt bármi is a féktárcsáddal
hiszen ahhoz hozzá se nyúl, nincs vele dolga, ott és akkor
el van foglalva a motoroddal
a másik, hogy nem is érdekelt abban hogy nekiálljon a féktárcsáddal okoskodni
mert a márkaképviselet a garis munkát majd szépen kifizeti a szerviznek és az mindenkinek jó, ha viszont bevisz téged egy garis-nem garis vitába akkor lehet hogy utoljára akkor látta az autót és elbukja a szép nagy kövér garis munkát, hiszen ha egyszer nem garis akkor nyilván elviszed az autót privát szervizbe motort generálozni a feléért se
a harmadik dolog, hogy ha az előzőek ellenére valahogy mégis a márkaképviselethez jut az infó arról a fránya fékbetétről, akkor legyen egy ügyvéded
aki az első, a gari alóli kibújásra irányuló jelre helyreteszi a márkaképviseletet
erre nem alkalmas az "ismerős" vagy a munkahelyi vagy más mezei ügyvéd, olyat kell találnod aki kifejezetten fogyasztóvédelmi ügyekben járatos
persze nem olcsó egyik ügyvéd se de ez tipikusan az az eset amikor kifizetődik

Előzmény: hantorish (30306)
Benben Creative Commons License 2019.05.30 0 0 30308

Azt nem tudom bukod-e a garit, de az árkülönbözet tényleg jelentős nagyságrend. A hátsó tárcsák + betétek cseréjére kaptam a márkaszervtől egy 118 ezres árajánlatot, a saját szerelőm ezt a harmadából megoldotta a gyár által is használt, TRW szettel.

Előzmény: hantorish (30306)
KAti Creative Commons License 2019.05.30 0 0 30307

Ezen a kérdésen okoskodhatunk, de a hiteles választ a márkaképviselet adja meg.

Őket kérdezd szerintem.

 

Előzmény: hantorish (30306)
hantorish Creative Commons License 2019.05.30 0 0 30306

Sziasztok,

 

 

Az idén decemberben jár le az autónkon a garancia. Az lenne a kérdésem, hogy ha féktárcsát, fékbetétet, esetleg lengőkart, szilenteket nem márkaszervízben cseréltetek ki, a garanciát elvesztem, ha pl nem ezekkel az alkatrészekkel lesz probléma?

 

Tehát, ha pl. bármilyen motor, váltógondja lenne az autónak, előbbi alkatrészek cseréje miatt bukom a garit? (csak azon egyszerű okból kérdezem, hogy nagyon-nagyon jelentős árkülönbség van a márkaszervíz és a független szervíz ajánlata között).

 

A választ előre is köszönöm.

ralpar Creative Commons License 2019.05.30 0 1 30305

Nem tesz fel valaki képet, hogy hogy is néz ki ez a műszerfal púposodás? A második generációs Ceed-et érinti ez?

Előzmény: irreverzibilis (30304)
irreverzibilis Creative Commons License 2019.05.29 0 0 30304

ezt írtam én is naggyából:D

Előzmény: Lbx (30302)
Lbx Creative Commons License 2019.05.29 0 1 30303

Plusz szerintem azok az anyagok deformálódtak, így hiába akarod visszaerőltetni az eredeti helyére, nem fog sikerülni :-(

Előzmény: l.csaszar (30301)
Lbx Creative Commons License 2019.05.29 0 0 30302

Kik a fogyasztóvédelem? Amennyire tudom, vitás ügyekben elsőként a cégnél kell kérni a javítást/cserét/árleszállítást, stb, és ha a cég erre nem hajlandó, akkor irány a Békéltető Testület. Amennyiben a Békéltető Testület döntését valamely fél nem fogadja el, nem teljesíti, akkor a következő jogorvoslati fórum a polgári per. És ennyi.

Előzmény: irreverzibilis (30298)
l.csaszar Creative Commons License 2019.05.29 0 1 30301

Szerintem kidobott pénz. Először is fizetési meghagyást csak pénzkövetelésre érvényesíthetsz, vagyis előbb saját költségen kicserélteted, aztán valahogy bizonyítod a másik fél tartozását. A fogyvéd járhatóbb út, de azt is el fogják utasítani, mert nem tudod bizonyítani, hogy nem a te hibádból történt, pl. tűző napon álltál egy hétig. Szurkolok, mert engem is érint. Véleményem szerint a házilagos javítás lehetőségét kellene körüljárni, pl. valami ragasztót, szilikont, mittudmén mit benyomni, és valahogy ügyesen lepréselni, amíg meg nem szárad. De sajnos a szellőző műanyag is el van deformálódva, és vannak rajta azok a félgömbök, ki tudja hova vannak bekötve, és mi rögzíti az egész cuccot.

Nekem szélvédőcserénél megragasztották (mert akkor jól hozzá lehetett férni), nem lett tökéletes, és most megint elvált jobb oldalon a szellőző nyílásnál.

Van az a gyurmaszerű ragasztó, amit felhasználás előtt gyúrni kell, aztán odanyomni, és megkeményedik. Talán valahogy be lehet tuszkolni, de attól tartok, hogy a régi ragasztó ott maradt, mint valami nyálkás anyag, vagy ami még rosszabb, elporladt állapotban. Arra pedig nem lehet ragasztani, le kell előtte tisztítani valami vegyszerrel.

Előzmény: irreverzibilis (30298)
KAti Creative Commons License 2019.05.29 0 1 30300

Érdemes talán a nyilvánosságot is, legalábbis azzal fenyegetőzést bevetni.

Egyeztetni pl. a Totalcar-ral, hogy akarnak-e cikksorozatot az ügyről - és ezt persze megmondani a KIA-nak is, ha a sajtó rámozdul.

 

Előzmény: irreverzibilis (30298)
irreverzibilis Creative Commons License 2019.05.29 0 0 30299

ja és annyira nem elveszett az ügy,ettől necesebb volt a múltkor a wizzairnél és mégis a fogyvédesek kinyomtak rájuk egymillás büntit

irreverzibilis Creative Commons License 2019.05.29 0 0 30298

nekem van türelmem ezekhez, még dobok egy levelet egy helyre a Kia Ügyfélszolgálat után,utána Fogy.védelem,ha kell Békéltető Testület is jöhet,de műszaki szakértő erre nem egy nagy pénz, ismerek is egy párat,ez annyira nyílvánvaló, ott vannak a fórumokon a sok hsz. is, össze lehet itt ácsolni a várat,a végén 5rugóért legyártatok egy fizetési meghagyást és ha akkor sem akkor pör,az se kerül sokkal többe,nekem megér ha már ennyire kisstílű egy ekkora cég

Előzmény: Lbx (30295)
meilinger Creative Commons License 2019.05.29 0 0 30297

Igen, mert nem teljesíted a garancia feltételeit.

Előzmény: irreverzibilis (30296)
irreverzibilis Creative Commons License 2019.05.29 0 0 30296

éppenhogy nem akarják cserélni

Előzmény: meilinger (30293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!