Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412963

Nem mintha mást gőzerővel fejlesztenének, sem a vasutat, sem a városi közlekedést, sem a mellékúthálózatot nem fejlesztik kellő mértékben, holott lehetőség lenne rá, mi döntöttük el, hogy a 8000 milliárdos EU-s forrásból csak 1500 milliárdot fogunk közlekedési infrastruktúra fejlesztésre költeni, ami 1000 milliárddal kevesebb, az előző ciklusénál.

Előzmény: vrobee (412957)
nidsz Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412962

nem olvastál elég figyelmesen...a Nosztalicskás járatról tudok, már 3x is voltam vele B.csabán.

Engem az ezen kívül szerveződő különvonatok érdekelnének.

Előzmény: jwkllr (412960)
Rangun Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412961

Nem hiszem, hogy rajtunk kívül bárhol a világon létezik főváros vidék ellentét.

Előzmény: vrobee (412956)
jwkllr Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412960
Előzmény: nidsz (412959)
nidsz Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412959

itt is megkérdezem, mégiscsak többen olvassák ezt a topikot:

 

Érdeklődnék, hogy a nem a Nosztalgia által szervezett békéscsabai kolbászfesztiváli különvonatokra hol lehet jelentkezni?

Egyáltalán mennyi egy út és honnan indulnak különvonatok? (Hegyesből szokott lenni Flirt, azt tudom)

martinaxe7 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412958
vrobee Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412957

Magyarországon semmi olyan komolyabb égető fejlesztési szükséglet nincs,

...a szigorúan vett autópálya-építés terén! (Mielőtt valaki félreérti...)

Előzmény: vrobee (412956)
vrobee Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412956

A csehek nem bánják, ha növekszik a főváros mérete és azt sem, ha Prága centrikus az autópálya, és vasút hálózatuk.

Hogy bánják-e, az nyilván náluk is egyénfüggő :) . A cseh hálózat smúgy pont annyira prága-centrikus, amennyire maga az ország: elég világosan kirajzolódik a másik súlypont a keleti országrész nagyobb városai környékén. Az országhatárokat tekintve Prága amúgy jobban középen van, mint Budapest.

 

Magyarországon az M4-es kiépítése indokoltabb lenne, mint az  M6-os léte, vagy az M8 is fontosabb, lenne, mint az M3 folytatása Nyíregyháza után,  az M0 befejezése is fontos lenne, itt azonnal nagy forgalom jelenne meg, nem kellene az ukrán gazdasági csodára várni.

Ez így ebben a formában nagyjából stimmel, de a Pest-környéki (amúgy haladgató) fejlesztéseken túl Magyarországon semmi olyan komolyabb égető fejlesztési szükséglet nincs, mint amilyen mondjuk Csehországban számos helyen. Golaz eredeti állítása, amire reagáltál, igaz.

Előzmény: Rangun (412946)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412955

Együtt állnak a csillagok a Rail Cargo Hungária (RCH) Zrt. részleges államosításához.

 

Ezt miből olvastad ki? A szándék mindig megvolt az utóbbi négy év kormányzatában. Évente megpendül ez a húr, szerintem már ciki, ahogy az osztrák tulajdonosról visszapattan az erőlködés. Ebben a cikkben sincs másképp:

 

 a kisebbségi RCH-részvényhányad esetleges megszerzésének szóba hozásához is adott volt a diplomáciai hátszél.

 

Bármennyire is kedvez azonban az idő az osztrák vasút magyar áruszállító vállalkozásának már 2010-ben meglebegtetett részleges visszaszerzéséhez, a tárgyalások csak a stratégiai együttműködésről szólnak.

 

z RCH igazgatóságának elnöke lapunknak annyit mondott: a magyar kormánnyal évek óta folyamatban lévő stratégiai partnerségi tárgyalásoknak nem része az osztrák cég tulajdonosi szerkezetének megváltoztatása.

 

Tehát teljesen mindegy, ilyen kész forgatókönyve van a magyar kormánynak, ha az RCH-ra nagy betűkkel ki van rakva a NEM ELADÓ tábla.

Előzmény: martinaxe7 (412947)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412954

Az RCH épp szolid nyereséget termel.

Előzmény: Rangun (412948)
gmarc Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412953

Az Samu, és nem Hernyó. A vonat Tatabánya felé haladt, tehát szerelvény lent nem maradt elvileg.

Előzmény: v_peti (412952)
v_peti Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412952

A képen Hernyó látszik. Bánhidán van az erőmű, lehet, hogy van ott betáp is! Ha van, akkor meg tud menni.

 

 

Előzmény: v_peti (412951)
v_peti Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412951

M47+a szerelvény, ha az egy Hernyó light. :)

Előzmény: Lovrin (412943)
poliver85 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412950

Lelki szemeim előtt magam előtt látom a felújított tűzpiros őbébés Sziliket, ahogy tehereznek a Semmeringen (természetesen dízel előfogattal, "hidegen").

 

A labancok helyében már emelném a telefont, mielőtt az ajánlattevők meggondolják magukat.

Előzmény: martinaxe7 (412947)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412949

Jó nagy zöldség.

 

Persze,a Gigantokért (amik a vastagon fogó ceruza szerint érhetnek 100 millió Ft-ot darabonként), azaz 5,2 milliárd forintért lehet 25%-os részesedést szerezni egy 102,5 milliárdért eladott cégben!

 

 

 

Előzmény: martinaxe7 (412947)
Rangun Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412948

És mért lesz az jó, ha újabb veszteséges céggel gyarapodik az állami vagyon?

Előzmény: martinaxe7 (412947)
martinaxe7 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412947

Együtt állnak a csillagok a Rail Cargo Hungária (RCH) Zrt. részleges államosításához. A 2007-ben rekordáron privatizált MÁV Cargo utódvállalatának kisebb részvénycsomagjáért a MÁV felújításra érett mozdonyaival fizetne a kormány. Feltéve, hogy megállapodnak az osztrák tulajdonosokkal.

 

http://nol.hu/gazdasag/mozdonyok-huzta-allamositas-1493497

Rangun Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412946

A csehek nem bánják, ha növekszik a főváros mérete és azt sem, ha Prága centrikus az autópálya, és vasút hálózatuk. A számos közepes méretű város, pontosan kettőt jelent, a többi város méret nálunk is megtalálható.

 

Magyarországon az M4-es kiépítése indokoltabb lenne, mint az  M6-os léte, vagy az M8 is fontosabb, lenne, mint az M3 folytatása Nyíregyháza után,  az M0 befejezése is fontos lenne, itt azonnal nagy forgalom jelenne meg, nem kellene az ukrán gazdasági csodára várni.

Előzmény: vrobee (412944)
martinaxe7 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412945

vrobee Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412944

Az a kilenc jó négynek (plusz egy majdnem autópálya jellegű és néhány kurtább autóút).

 

Bár nem közvetlenül pöcsmérészeti érvek (kinek hány db. metrója, autópályája van) téged hidegen szoktak hagyni, azért megpróbálom...

 

Csehországban alapvetően más a népesség eloszlása, más (nagyobb) mobilitási igényekkel. A fővárosuk valamivel kisebb, de van számos közepes méretű város. Ebből a K-Ny nagyobb városok közti forgalom gyakorlatilag egyetlen útvonalon, a D1-es autópályán zajlik, a nemzetközi (pl. Prága-Bécs) és a délre induló forgalommal együtt. Az a pálya durván túl van terhelve. (Az állapotát most ne is említsük). Ennek fejlesztésre, és az északi párhuzamos útvonal (Olomouc) befejezésére óriási szükség van, akárcsak a Budejovice felé vezető útéra. Magyarországon talán a nyugati határszélet és kisebb szakaszokat leszámítva nincs olyan szakasz, ahol nincs autópálya, de kellene. Fejlesztésre szükség lenne, de az nem csak autópálya lehet. Persze az M6-oshoz hasonló sikertörténetet lehet még párat kreálni, nyilván az teszi majd rendbe a gazdaságot...

Előzmény: Rangun (412940)
Lovrin Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412943

"Az utasokat Tatabánya és Környe között vonatpótló autóbuszok viszik."

 

Környe-Oroszlány között mi jár? Maradt fent motorvonat, és még van is helyben betáplálás?

Előzmény: sssey (412941)
sssey Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412942

Nem képek, hanem A kép...

Előzmény: sssey (412941)
sssey Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412941

Autóbusz ütközött a személyvonattal

A Tatabánya-Környe vasútvonalon, 9 óra 17 perckor a jól működő fénysorompó tiltó jelzése egy utasokat szállító autóbusz a Tatabányára közlekedő vonat oldalának hajtott. Jelenleg áll a vasúti közlekedés a rendőrségi helyszínelés idejére. A vonaton nem sérült senki. Az autóbuszon több súlyos sérült is van. Az ütközés következtében egy felsővezeték tartó oszlop is kidőlt.  A MÁV-START Zrt. a volán társaságtól megrendelte a buszokat az utasok elszállítására. Az utasokat Tatabánya és Környe között vonatpótló autóbuszok viszik. Az utasoknak 20-30 perces késére kell számítaniuk a délutáni órákig.

A baleset okozta késésekért és kellemetlenségekért utasaink szíves megértését kérjük, türelmüket köszönjük.

Budapest 2014. 10. 20.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság MÁVINFORM

(kiadta: Both Ferenc sajtóügyeletes)

 

 

A képek alapján: Biztos, hogy így történt?

 

sssey

Rangun Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412940

Inkább, mondjuk azt, hogy többet építenek, pl. Prágából 9 autópálya indul ki. A magyar tervek szerint is sok autópályát kellene építeni, de nem nagyon épülnek, az elmúlt 4 évben alig épült valami, és ez után sem nagyon fog, de maradjunk a a vasútnál, ott már majdnem végig 160-as a törzshálózat, és mégis több pénz költenek a vasútra, mint mi.

Előzmény: GOLAZ111 (412932)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412939

Dunaújváros.

Előzmény: Rollende Landstrasse (412937)
sssey Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412938

v_peti

 

Milyen vonat az áldozat? Flirt vagy Samu vagy Selyemhernyó jár most arra, vagy szilis inga?

 

Peti!

 

A képen rajta van a válasz a kérdésedre. Csak meg kell nézni...

 

sssey

Előzmény: v_peti (412936)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412937

Ez hol van?

Előzmény: gertam (412935)
v_peti Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412936

Milyen vonat az áldozat? Flirt vagy Samu vagy Selyemhernyó jár most arra, vagy szilis inga?

Előzmény: martinaxe7 (412933)
gertam Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412935

PANTOGRÁFOSAT!

 

Ami a kitett táblát illeti:

 

  

 

Igényesség, szakmaiság, Kazinczy díj: NO COOMENT :-(

 

  

Üdv

 

- gertam -

 

nazareth Creative Commons License 2014.10.20 0 0 412934

Előzmény: martinaxe7 (412933)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!