Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411556

http://index.hu/gazdasag/2014/09/15/imadjak_a_vonatozast_az_osztrakok/

 

Ott könnyű a helyzet, ugyanis a legtöbb nagyváros két fővonal mellett helyezkedik el (Westbahn/Südbahn), így oda lehet csoportosítani a legtöbb erőforrást. Na meg ott az elővárosi forgalom.

Emellett az ITF és a Westbahn tevékenysége is jócskán hozza a forgalmat.

 

A km-adatok mellett az ország méretét és formáját is figyelembe kell venni. Dánia és Svájc kis ország, Svájc meg ráadásul akkora, mint a Dunántúl, de egyenletlen eloszlással, mintha hazain példára lefordítva, Nyugat- és Észak Dunántúl lenne csak, délen meg csak elvétve lennének nagyobb települések. Németország a nagy mérete ellenére gyengébben szerepel, de itt a vasúti jegy is drágább, valamint Ausztriával ellentétben itt más a vasúti és a településtruktúra.

 

trizs77 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411555

411533-III.

 

 

Franciaország :

 

 

---------------------------------------------------

Horvátország :

 

-----------------------------------------------------

 

Görögország :

 

 

-------------------------------------------

 

Hollandia:

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411554

411553-II.

 

Dánia :

 

 

----------------------------------

 

Észtország :

 

 

--------------------------

Finnország :

 

trizs77 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411553

Az Eurostat évente kiadja a Statistical pocketbook 20xx  transport in figures című füzetét.

 

ebben a tagállamok és pár más állam személyszállítási modal splitjét közzé teszi.

 

Ugyanezt a teherszállításról már nem teszik nyilvánossá, bár ott is megadják - tagállamokként - külön-külön a különböző közlekedési alágazatok éves teljesítményét, millió tonnakilométerben mérve.

 

Sőt.

 

Ezt kétféle képen adják meg :

 - tengerhajózást, part menti hajózást is beleszámítva,

 - illetve csak vasút+közút+csövezeték+belvizi hajózás bontásban.

 

Mivel hazánk (még) nem tengerhajózási nagyhatalom, ezért a különböző szakmunkákban általában a második számoszlopot használjuk.

 

Egy kedves volt kolléga most megküldte az általa, az eurostat táblázatból számolt, képeket, közzététel céljából, azoknak akik inkább vizuális típusúak.

 

Megj. Svédország például nem szolgáltatott az Eurostatnak adatot, a belvizi hajózás éves teherszállítási teljesítményéről, és a csövezetékeiről se. Így ennél az országnál értelemszerűen csak vasút-közút adat szerepel.

 

S akkor lássuk az országokat:

(több hozzászólásba fog csak beleférni)

 

---------------------------

 

 

----------------------------

 

 

------------------------------------

 

v_peti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411552
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411551

A belföldi "gyors" Kunszentmiklós-Tass után mindenhol megáll :)

Előzmény: manhattani (411512)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411550
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411549

Inkább legyen stabil 120.

Előzmény: manhattani (411512)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411548

Nahát, egy Baldwin.

Előzmény: hmsoft (411541)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411547

Csakhogy az eredeti hozzászólásban az amerikai villamosokról volt szó. Ezek között van sok Inekon, vagy Inekon - Skoda. De ezek olyan üzemek, amiket kb. azért építettek, mert  a Fishbowl busz magaspadlós és már nem trendi.

Előzmény: Rangun (411514)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411546
Előzmény: Törölt nick (411530)
manhattani Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411545

Neeem, lépj túl a villamosos gondolkodáson:-)

 

Van olyan, hogy nagy teherforgalmú egyvágányú vonalon kikerülő vagy megelőző vágány van (siding).

Itt csak annyi a különbség, hogy a siding jobban elválik a fővonaltól és bemegy a lakott helyre.

 

Na, majd ha ráérek, szerkesztgetek menetvonalakat.

Előzmény: Charleston (411513)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411544

Már készülgetnek azok is:

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (411543)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411543

6db. De a törökök 80-at rendeltek, amit a Skoda a Hyundai-Rotem-val közösen készít.

Előzmény: Rangun (411521)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411542
Előzmény: Rangun (411514)
hmsoft Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411541

Na de a Szent Tehén és a lomok között mik szerepelnek?

 

Gondolom minél turcsibb az orra, annál jobb. Ígyhát íme egy turcsiorrú, az 1520 (illetve akkor még 1524) milliméteres hálózatról. :)

 

hm

 

Előzmény: M63 010 (411536)
sörösgigant Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411540

Hát.....Miért is nem vagyok túl boldog...-:)

 

Előzmény: koller andor (411539)
koller andor Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411539

Nemsokára hajkurászhatod a gányolda által ápolt tarka villamost. :-)

Előzmény: sörösgigant (411531)
sörösgigant Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411538

A Szent Tehén egy zajos lom. A kollégák szerint..-:)

 

Nem tudom idézni de a Cyrano De Bergerac c. irodalmi alkotásban van valami olyan, hogy....Magamat gyalázhatom, de ha más....Arra harapol. A lényeg ez lenne. Meg az "érted haragszom, nem ellened"...Érted ?..-:)))

Előzmény: M63 010 (411536)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411537

Bezzeg Gyékényesen meg Koprivnicában jól elszaroznak a stokkozással az érintett vasúttársaságok!

Előzmény: Lovrin (411496)
M63 010 Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411536

Csak ő meg a Szent Tehén. Na de a Szent Tehén és a lomok között mik szerepelnek?

Előzmény: sörösgigant (411535)
sörösgigant Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411535

Talált, süllyedt...

Előzmény: M63 010 (411533)
sörösgigant Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411534

Értem, legalább is érteni vélem....

Akkor valami railjetes valami lesz ? 

Videón láttam-hallottam a cseh remeket, hát.....Nem ugrottam ki a gatyából miatta....Miért nem törekedtek az egységesülő vezetőállás kialakításra ? Hm....Érdekes....

Az hogy egy randa dög, ami mellett a NBombi vagy a Tau egy kecses szépség, valahogy nem bejövős. Persze a battai ingán jobban tetszene, mint a Fő-Lom, de akkor is...

Előzmény: Rangun (411532)
M63 010 Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411533

Nohab :)

Előzmény: Törölt nick (411530)
Rangun Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411532

A cseh példányok több kerültek, mint a Taurus, vagy a Traxx, persze azóta lehet ,hogy olcsóbban gyártják a mozdonyokat, de ha mégsem, a teljes szerelvény biztos, hogy olcsóbb, mint a nyugati versenytárs.

Előzmény: sörösgigant (411529)
sörösgigant Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411531

Igen. Ami a nyugdíjbavonulás előtti utolsó szolgálat alatt dolgozik lattam. Kramanc ? Jobban tetszene ? Az olyan sm-es, répásos, nekem nem tetszik. Rokka, gebe, ló, szekér, talicska, taliga, stb.......Igazad van, a lom a régi kohóérett , néhányak eltartás miatt újragányolt szekere...

Előzmény: Törölt nick (411530)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411530

Létezik olyan vasúti jármű Európában, amit nem ,,lomoztok" le?

Előzmény: sörösgigant (411529)
sörösgigant Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411529

Jó....Motorvonat...Igazán a mozdony db/euro érdekelne. Versenyélénkítés , azt is értem, de....

Az , ha nagyobb volumenű megrendelést kap egy cég, mondjuk a Siemens, akkor több embert kellene foglalkozttnia. Aztán ha teljesített, akkor ki kellene rúgni sok embert. Nem ezért tökölnek annyit ? Keletebbre ez nem probléma....

Szerencsére csak a Siemnes, Bombi, ill. Stadler lomokat hajkurászok, de beszélegettem olyanokkal akik hajtják ezt az izét is. Skoda-csodát. Hát....Nem voltak elájulva tőle....Azért gondolom-gondoltam, hogy lényegesen olcsóbbak lehetnek....

Bár lehet tévedek, ezért kérdezek....

Előzmény: koller andor (411528)
koller andor Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411528
Előzmény: sörösgigant (411526)
Grgabácsi Creative Commons License 2014.09.14 0 0 411527

Nem hiszem, hogy olcsóbb lenne.

Előzmény: sörösgigant (411526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!