Ott könnyű a helyzet, ugyanis a legtöbb nagyváros két fővonal mellett helyezkedik el (Westbahn/Südbahn), így oda lehet csoportosítani a legtöbb erőforrást. Na meg ott az elővárosi forgalom.
Emellett az ITF és a Westbahn tevékenysége is jócskán hozza a forgalmat.
A km-adatok mellett az ország méretét és formáját is figyelembe kell venni. Dánia és Svájc kis ország, Svájc meg ráadásul akkora, mint a Dunántúl, de egyenletlen eloszlással, mintha hazain példára lefordítva, Nyugat- és Észak Dunántúl lenne csak, délen meg csak elvétve lennének nagyobb települések. Németország a nagy mérete ellenére gyengébben szerepel, de itt a vasúti jegy is drágább, valamint Ausztriával ellentétben itt más a vasúti és a településtruktúra.
Az Eurostat évente kiadja a Statistical pocketbook 20xx transport in figurescímű füzetét.
ebben a tagállamok és pár más állam személyszállítási modal splitjét közzé teszi.
Ugyanezt a teherszállításról már nem teszik nyilvánossá, bár ott is megadják - tagállamokként - külön-külön a különböző közlekedési alágazatok éves teljesítményét, millió tonnakilométerben mérve.
Sőt.
Ezt kétféle képen adják meg :
- tengerhajózást, part menti hajózást is beleszámítva,
- illetve csak vasút+közút+csövezeték+belvizi hajózás bontásban.
Mivel hazánk (még) nem tengerhajózási nagyhatalom, ezért a különböző szakmunkákban általában a második számoszlopot használjuk.
Egy kedves volt kolléga most megküldte az általa, az eurostat táblázatból számolt, képeket, közzététel céljából, azoknak akik inkább vizuális típusúak.
Megj. Svédország például nem szolgáltatott az Eurostatnak adatot, a belvizi hajózás éves teherszállítási teljesítményéről, és a csövezetékeiről se. Így ennél az országnál értelemszerűen csak vasút-közút adat szerepel.
Csakhogy az eredeti hozzászólásban az amerikai villamosokról volt szó. Ezek között van sok Inekon, vagy Inekon - Skoda. De ezek olyan üzemek, amiket kb. azért építettek, mert a Fishbowl busz magaspadlós és már nem trendi.
A Szent Tehén egy zajos lom. A kollégák szerint..-:)
Nem tudom idézni de a Cyrano De Bergerac c. irodalmi alkotásban van valami olyan, hogy....Magamat gyalázhatom, de ha más....Arra harapol. A lényeg ez lenne. Meg az "érted haragszom, nem ellened"...Érted ?..-:)))
Videón láttam-hallottam a cseh remeket, hát.....Nem ugrottam ki a gatyából miatta....Miért nem törekedtek az egységesülő vezetőállás kialakításra ? Hm....Érdekes....
Az hogy egy randa dög, ami mellett a NBombi vagy a Tau egy kecses szépség, valahogy nem bejövős. Persze a battai ingán jobban tetszene, mint a Fő-Lom, de akkor is...
A cseh példányok több kerültek, mint a Taurus, vagy a Traxx, persze azóta lehet ,hogy olcsóbban gyártják a mozdonyokat, de ha mégsem, a teljes szerelvény biztos, hogy olcsóbb, mint a nyugati versenytárs.
Igen. Ami a nyugdíjbavonulás előtti utolsó szolgálat alatt dolgozik lattam. Kramanc ? Jobban tetszene ? Az olyan sm-es, répásos, nekem nem tetszik. Rokka, gebe, ló, szekér, talicska, taliga, stb.......Igazad van, a lom a régi kohóérett , néhányak eltartás miatt újragányolt szekere...
Jó....Motorvonat...Igazán a mozdony db/euro érdekelne. Versenyélénkítés , azt is értem, de....
Az , ha nagyobb volumenű megrendelést kap egy cég, mondjuk a Siemens, akkor több embert kellene foglalkozttnia. Aztán ha teljesített, akkor ki kellene rúgni sok embert. Nem ezért tökölnek annyit ? Keletebbre ez nem probléma....
Szerencsére csak a Siemnes, Bombi, ill. Stadler lomokat hajkurászok, de beszélegettem olyanokkal akik hajtják ezt az izét is. Skoda-csodát. Hát....Nem voltak elájulva tőle....Azért gondolom-gondoltam, hogy lényegesen olcsóbbak lehetnek....