Az 5w-30 A5 alternatívára reagálva mondtam másik - szerintem ebben az esetben talán jobb - alternatívaként az 5w-20-at. Valóban túlzás volt talán mindjárt márkét és típust is monadanom.
Én nem szeretem, de ez csak pártos vélemény - nehéz 27-es áfával terhelve árversenyt tartani velük, akik szlovák, 20%-os áfával dolgoznak.
Ha megnézed az Árukeresőn a véleményeket, nagyjából mindenki elégedett - bár az 1-3 csillagosoknál egy kicsit hisztisnek látszik a kommunikációjuk.
Egyébként többé-kevésbé a Formula 3000 Bt szlovák tükrözése optimalizált áfatartalommal - annyira, hogy nemrég még az Árukeresős fiókjuk is közös volt.
" .... 0W-20 helyett miért nem a 0W-30 a javaslat? Miért az 5W-30? .... "
Motorja válogatja, az optimális olajat szvsz nem is maga a hibrid technológia léte hanem sokkal inkább azon belül a belsőégésű motor konstrukciója szabja meg.
A Honda már a 0W-16-ban gondolkodik, a "green" oil pedig 0W-10-es.
" ... 190 ezret futott Honda Jazz 1.2-es autómba a legutóbbi időkig 5W40 es vagy 0w40-es olajakat tettem, .... Legutóbb aztán 10W40 Magnatecet ... Azonnal észrevehető volt, hogy a motor sokkal csendesebb üzemre váltott. ... Aztán viszont azt is tapasztaltam, hogy közel 1 litert kellett utána töltenem a 10 ezer kilométeres csereperiódus alatt. .... "
A 10W-40-es (hidrokrakk) olaj - bármennyire is "sűrűbb" a betöltéskor - hamarabb lenyíródik így egy idő után gyorsabban csökken a viszkozitása mint a teljesen szintetikus 0W-s és 5W-s (PAO) olajoké.
" .... Most megint csere előtt állok és nem tudom mi legyen... ? Csendesebb üzem, kicsi olajfogyasztással, vagy térjek vissza a hígabb (jellemzően full szintiként hirdetett) olajokhoz, amikből nem fogyott? ... "
Ha nekem lenne ilyen autóm akkor visszatérnék a 0W-s vagy 5W-s olajhoz.
" ... A típus EGR rendszere kissé érzékeny a kokszra, ez is egy szempont - nem tudom az elfogyott olajat vajon viszont fogom-e látni az EGR csatornában? ... "
Az anyagmegmaradás törvénye itt is érvényesül: az olaj egy része a dugattyúgyűrűk mentén "felszökve" bekerül az égéstérbe, onnan pedig a kipufogó rendszeren keresztül az EGR-be. :((
190 ezret futott Honda Jazz 1.2-es autómba a legutóbbi időkig 5W40 es vagy 0w40-es olajakat tettem, Castrolt, vagy Mobil1-t, párszor Eneos-t. Mikor melyik volt jó áron. Soha nem volt jelentősebb olajfogyasztás, soha nem kellett utána tölteni a periódus alatt.
Legutóbb aztán 10W40 Magnatecet tettem bele (hivatalos kereskedésből), mert éppen számított a pár ezer forintos különbség.
Azonnal észrevehető volt, hogy a motor sokkal csendesebb üzemre váltott. Ez tetszett, gondoltam ennyi kilométernél már úgy látszik sűrűbb olajat kíván...
Aztán viszont azt is tapasztaltam, hogy közel 1 litert kellett utána töltenem a 10 ezer kilométeres csereperiódus alatt. Most megint csere előtt állok és nem tudom mi legyen... ?
Csendesebb üzem, kicsi olajfogyasztással, vagy térjek vissza a hígabb (jellemzően full szintiként hirdetett) olajokhoz, amikből nem fogyott?
(A típus EGR rendszere kissé érzékeny a kokszra, ez is egy szempont - nem tudom az elfogyott olajat vajon viszont fogom-e látni az EGR csatornában?)
SLX-350 nem említette, de a régi hibrid benzines motorokba nem volt azért annyira általános a 0W-20 as olaj itt, Európában. Talán nem is volt igazán elérhető az OEM olajok kivételével. Az A5-ös olajok Sae 5w-30-ban nincsenek messze a 0w-20 tól. 100 fokon a 30-asok 9és 10 közötti, a 20-asok 8 és 9 közötti kin. viszk.-úak, általában van API minősítésük is. Ha nehezen találsz, vagy drágább a 0w-20, szerintem egy 5w-30 is jól működhet abban a motorban.
" .... Az észter bázisú olajokat nem csak verseny célokra szokták javasolni? ... "
Annyiban igazad van hogy az észter olajokat elsősorban verseny célokra használják de az nem jelenti azt hogy "utcai" autóhoz ne lennének alkalmasak. Amint írtam is: ha megvan az adott autóhoz előírt minősítése vagy jóváhagyása ......
Azokat a motorokat kivéve, ahol a HTO-06 5w-30 van előírva, a Honda visszamenőleg a régebbi modelljeibe is Sae 0w-20 GF-4, GF-5 nek megfelelő olajat javasolja. Miért tervezted ezt a váltást?
" ... 0W20; API SM és ezt ki szeretném váltani a következő szerviztől 0W50; API SN-re ... Mint látható a szabvány szerinti jobb értékekre hajazva állítom, hogy a gyárinál jobb kenőolajakat használok ... "
Nem vagyok meggyőződve arról hogy a Honda motorhoz a 0W-50-es olaj jobb megoldást jelent mint a 0W-20-as (az pedig egyértelmű hogy távolról sem tartozik az "EC" kategóriába).