Üdvözletem a fórumozóknak. Segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabbaktól.
Tegnap este az autópályán megállt alattunk egy jumper 2007 2.2 hdi motorral, PSA4HU. Hirtelen jelentős erővesztés, megállás után hátul, turbó környékéről füst szállt fel, leállítás után, a nívópálcát kihúzva, jó fél deci olaj, sugár formában lövellt ki a pálca mellett. kb 3 hete lett a vezérlés komplett cserélve, izzítógyertyákkal együtt. Hidegen már nem is indult, viszont a beöntősapkát levéve indítózás során láthatóan füst jelenik meg és száll fel a vezérműtengelyek felől. Arra gondolok, hogy tűzkarika(ák) égett át és ezért nőtt meg a nyomás a forgattyúsházban, csak nem tudom mennyire jellemző ez erre a motorra, kiánál ismerem, ott rendszeresen előfordul, sőt visszahívása is volt a nem megfelelő leszorítócsavarok alkalmazása miatt.
Holnap tudunk ránézni, mert az éjszaka csak hazahúztuk, ha van ötletetek(ük) szívesen venném, a tapasztalatokat főleg.
Van egy 2007-es évjáratú céges Ducato-nk. Az ablaktörlővel van probléma! Mégpedig az, hogy amikor úgy gondolja, akkor töröl, amikor úgy gondolja, akkor meg nem! A szélvédő mosó működik, de nem törli az ablakot! Gondol egyet és megint töröl, aztán egyszer csak megint nem! És bármelyik fokozatba állítom, ugyanez a hibajelenség! Tudnátok valami okosságot mondani ezzel kapcsolatban? Találkozott már valaki ezzel a hibával vagy hasonlóval? A relét néztük, de nincs gond vele!
Lenne pár kérdésem. Próbáltam használni a keresőt de nem igazán akar szót fogadni.
Ez a 2.2 Hdi motor Ford vérvonalú vagy sem? A kocsihoz kapott kezelési útmutató nem is hozza ezt a motort. :S.
Van egy kiegészítő fűtés a vezető ülése alatt. A műszefalon lehet kapcsolni a ventilátorát. Ez a hűtővizzel üzemel vagy elektromos? Nem volt még időm tesztelni de a kezelésiben nem találtam róla infót csak annyit , hogy van ilyen funkció. :)
Segítségetek szeretném kérni van egy 2014-es Ducatom, amiben nem volt első ködlámpa viszont gyárilag ki volt vezetékelve,illetve biztosíték is benne volt .
Bele raktuk a gyári ködlámpákat és a gyári sorkapcsolót,de nem tudjuk működésre bírni.
tudtuk valami ötletet,hogy hogyan lehetne gyári kapcsolóval működtetni?
Nekem is ez a tipusom van , lexiával lett feltanítva és a vezérlés felől kellett számolni a hengereket. A lexia végigvezet a feltanitáson mert előbb rajzot mutat a blokkról hogy honnan számold.
A folyamat úgy néz ki hogy előbb fel kell melegíteni a motort kb.70 C-ra utánna enged tanítani, elősször a nagynyomású szivattyút a hozamszabályozó szeleppel kell tanítani és ha azt elfogadta akkor lehet a befecskendezőket tanítani.
A közös főnyomócsövet néztétek mert én megszívtam vele,egy garnitúra befecskendezőt eldugított a benne lévő ragacs így kezdhettem 800 km-után előlről az egészet.
A fogyasztás terhére nem akarom a dolgot, mert az most tényleg nagyon jó, a nagy felépítmény ellenére is. Viszont a ráncfelvarrás foglalkoztat, csak lenne már kicsit jobb idő.
Hát 1,9-essel volt szerencsém menni. Vagy is inkább vánszorogni. A 2,5 Td-ből egy kis dinamikát hiányolok, de főképp egy csendesebb járást. A fogyasztással elégedett vagyok, 90-es tempóval 8 literrel megelégszik. Szóval tényleg jó lett volna egy kis plusz lóerő, de inkább a fogyasztás maradjon kevés és lemondok a száguldozásról.
A régi 2445 ccm TD 92 Le,az "új" 2500 ccm 95 Le. A legegyszerűbb tuning: tegyél rá egy intercoolert. Adj neki egy kevés előtöltést,tekerd beljebb a füstcsavart (coolerrel sokkal több gázolaj képes elégetni füstölés nélkül) és sokkal jobban fog menni.Nekem egy Panorama buszban volt 2500 TD,a leghosszabb váltóval,intercoolerrel a 160-as órát simán leforgatta.4.-ben 120-ig forgott.
A 290-esé sem sokkal erősebb, talán 97 LE a nagyobbik turbóval. Az adagolón lévő ún. füstcsavaron tekerhetsz befelé, akkor jobban mehet, de többet is eszik. Másik tanács: legközelebb próbáld ki 2.5 d, vagy inkább a 2.4 D motoros testvérét az autódnak :), utána majd lesz : Köszönöm Uram! :):):)
Nekem is hasonlóak a tünetek, fűtés ablaktörlő belső világítás tűnik el .
Ja és a műszerfal külön élete él .
Világítás kapcsolóból 6 féle van legalább, /gyártó és csatlakozó függő/ kormányt lekell szedni, csak akkor látod milyen és ha lufis akkor 3 óra áramtalanítás.
Segítséget szeretnék kérni! 2004-es 2.3-as duksim azt a hibát produkálja,hogy járó motornál felkapcsolom vagy villogok a reflektorral azonnal leállítja a motort! Ekkor az index visszajelző folyamatossan világít illetve elveszi a világítást is! Gyujtást leveszem , utánna vissza és indul is világít is! De ha megint felnyomom a refit ismét produkálja! Bizonyos idő után engedi használni a refit ,de van ,hogy megint produkálja a jelenséget!
valaki hallott már ilyenröl??
illetve kormánykapcsoló lehet-e?(néztem van raktáron mindkét fő alkatrészkereskedőnél) nem is kevés ezért tippelek arra is!?
..és inkább ez a "többi zavaró körülmény" amit orvosolni szerettem volna egy modernebb motorral. Nem egy gyorsulási bajnok, de 130-at tud menni így is. Csak elég út kell hozzá. :-)
Dinamika: könnyen előfordulhat, hogy a kipróbált egyed nem azonos váltó áttételű, ezért tűnt gyorsabbnak. Nyilván ettől a többi zavaró körülmény még adott... Amennyiben erős a motorod, akkor egy hosszabb 5. sebességet simán elbír.