Kettővel találkoztam. Mindkettő megúszta 16db himba és szelepemelő cserével. Nyakban eltörnek a himbák, szelepek nem görbülnek. Mondjuk ezek alacsony fordulaton történtek, de az egyiket próbálták behúzni is, de még így is túlélte. (arra figyelj, a magasnyomásút jelre kell tenni, minden látszat ellenére is)
Nem. Én szerintem ha valaki olyat mond ami neked nem tetszik, és ahelyett, hogy elgondolkodnál a dolgon a hozzászólót kezded el szidni az sok mindent elmond.
Te szerinted a vilagon csak nekem van ez a gond az autommal igaz ?!
Nezzd, ez egy forum. Az ember probal informalodni, meg akkor is ha a szereloje nem tudott segitteni neki, hisz barki masnak lehet meg ez a gondja , vagy talan egy kedves szerelo aki mar tapasztalt ilyen erre jar es elmondja..akar.
Te biztos csak olyan kerdest teszel fel, hogy miert ereszkedik az autodnak a gumija, amire minden ember tudja a valaszt , meg te is, csak 100%osan meg akarsz gyozodni magadban.
De ha ez a forum csak ilyen kerdeseknek lett ki talalva, amire mindenki tudja a valaszt akkor en kerek elnezest.
Ha azok a szerelők, akik helyszínen úgy, hogy látják és mérhetik nem találtak semmit, akkor miből gondolod, hogy innen online egy konkrét és helyes választ fogsz kapni?
Igen, valoszinu, de mi ? Mi tud ilyen terheles alatt ( csak balra kanyarnal ) erintkezni ?
A rázopad nem mutat semmit se. Allo helyzetben sem veheto semmi erintkezes eszre, meg ha a kormanyt balra fordittom teljesen meg ugysem.
Tudtommal ez a forum kerdeseknek lett ki talalva, nem de ? Es en egy normalis, valaszra varo kerdest tettem fel. Akkor meg milyen rejtvenyrol beszelsz te itt nekem ?
Majd nem lenne 4-5M hanem csak 2.5-3. Mert _köztudott_ lenne, hogy van egy ilyen baj. Ez beemelne egy értékvesztés lépcsőt a történetbe és kész.
Írod, ez csőd a tulajnak is(?), nem is értem, miért lenne csőd, aki elbukott egy szalonautón 7 milliót 8év alatt mondjuk, van a 11millás akárminek 4 millió piaci maradványértéke, nem fér neki bele még félmillió?
Írod, csőd a gyárnak, na ez végképp nem kóser, semmiféle csőd, nem emberek haltak meg a fék-légzsák, stb miatt, van egy nagyobb motorsorozatot érintő probléma. Volt már ilyen, sőt rosszabb, ld kénkorrózió az első alumotorokban. Százezer, milliószám cseréltek garanciában motort, nem mentek csődbe.
Arrol beszélgettünk, műszakilag milyen hibák, beépített aknák vannak MINDEN márka minden járművében, 2010 utántól, legalábbis valami ilyesmi kijelentést tettél.
Kíváncsian visszakérdeztem, ezt így japán autóra is tartod, erre közlöd, más a vásárlóközönség.
Végülis reagálátál, igen. Megkérdeztem kényelmes-e a szék, erre leirtad, esik kint az eső.
Sziasztok ! Van egy autom, melyben az utobbi ket honapban elol a kereknel ki volt cserelve minden. Féltengely (jobb felol ) , csapagyak, nyuszifulek, osszekotok,diok stb. Minden ! Meg a fek tarcsat-pofakat is ! Megis, van egy adott pont balra kanyaradasnal CSAK ,amikor egy bizonyos surolasi hangot ad ki az autom, amely JOBBROL jon. Tehat balra kanyarodom es jobbrol jon a hang.Forditva ( jobbra kanyarnal ) minden rendben.
Olyan mint amikor a kerek eri a sarvedot pl, es kisse rezeg az egessz auto. Valaki találkozott vagy hallott ehez hasonlot ? A szerelom szerint mar csak a kapcsoloszekrenyben feszulhet valami ami kanyarodasnal bezavar. Ez mennyire lehetseges ? Ha tudnam biztora hogy az, akkor bele is nyugodnek, de senki sem tud biztosat mondani. Ugy kezdodott h "biztos s diok, biztos a tengely s igy tovabb amig tenyleg mindent ki nem csereltettem.. De a kapcsoloszekreny mar nem kis penz sajnos. Esetleg mas milyen problema lehet ?
Ne mondja senki hogy valoban surol a sarvedo vagy valami mas mert ha ennyire elszantan ki csereltettem mindent akkor ne gondoljatok h nem ez volt az elso amit leellenoriztettem.
Elore is koszonom a segittsegetek, remelem jutunk valamire. Minden otlet hasznos lehet ! :)
Csak nekem mondjuk nem lenne mindegy, hogy 80 ezerből, vagy 800-ból áll meg a 4-5m ft-os használtautón olyan javítás, aminek meg sem szabadna történnie.
Távolkeleti autókat felesleges hasonlítgatni, más a vásárlóközönsége.
Ha, amikor a hibát "észrevették", javították volna a főtengelyt is, és bizonyos ponttól már a jót építenék be, felülírná a cikkszám a régit, aztán eldöntené a tulaj, mit lép, blokk ki és másik tengely, vagy csak láncot cserél, aztán karistol- ameddig.
Japán márkák sem vállalhatóak? Ja, drágább, és nem is mind olyan már, mint valaha, de ha nem robban a pofámba a motor 200e-nél, már megéri a -használtan- vételnél is többet költeni.
Éspersze, amit soha nem szabadott volna, és tűzzelvassal irtani, az a 30ezer km olajcsere történet.
Azért ez nem mindegy se a gyártónak, sem a kisembernek aki pl. bmw-t szeretne venni.
Ha egy egyszerű lánccserével megoldható lenne a dolog, akkor senki sem aggódna.
De sajnos a főtengely lánckerék a probléma okozója. A valódi gyógyír gazdasági totálkárt jelentene a gyárnak és a tulajoknak is.
Inkább terveztek új láncot ami optimális esetben 2x annyít bír mint az előzők, így a fontosabb piacokon visszaszorították a botrányokat.
Csak az ilyen évek óta tartó műhiba sorozatoknak az lett az eredménye, hogy a használt autóra szorulók 2008-2015 évjárat között nem találnak olyan vállalható márkát amiben ne kegyegne legalább egy, de inkább három időzített bomba.
Láttam már pár csupaszon 1-2 mostanihoz hasonló zivataros hónapra ereszalatt kinthagyott blokkot, ahol az aljában lényegében telivolt a forgattyúsház esővízzel.
Nyilván más a viszkozitása, és az olaj az lepergetni igyekszik, amig van a hengerfalon, de azért ha pl nyomatja a slaggal, miközben csodálkozik, jé, miért van ez igy elduggulva, jé, ....na nyomom még kicsiit...
így elég hamar lemegy az.
Nekem mindegy, tettem már tönkre elég motort saját káromra, mire meg is tudom javítani, ki-ki ahogy érzi.
Turbós autónál különösen hamar vége a történetnek, ha a legkevesebb víz is körbeszalad a kenési körben, a turbóban rögtön gőzzé válik, és pápá.
Köszönöm a jó tanácsokat!A turbót is persze átfújattam kompresszorral,nem maradt benne víz .Az izzító gyertya nem jutott eszembe ,kicsit azért megijedtem.Összeraktam a gépet és már meg is tettem vele néhány kilométert,úgy tűnik ,rendben van.Nagy kő esett le a szívemről.
Egy-kéthónapja feltettem egy képet törött Rocky főtngelyről.A autó előtte volt adagoló javításon.A hiba utána kb.1 hétre következett be.Kollegám hívta fel a figyelmemet,hogy NAGYON jól állítsam az előtöltést főtengelycsere után mert szerinte a nagy előtöltéstől el tud törni.Nem tudom csak kérdezem...
Tegnap iccaka állok a pirosnál, és elment a töltés, meg a szervókormány. Elügettem vele a következő város benzinkútjáig, s ott is hagytam. Mostanában mennék vissza érte, és egy gyors kérdésem lenne. Szerintetek milyen hibával találkozhatok a motortérben?
Kiszedtem az izzító gyertyákat ,sebességbe raktam tologattam ,előre,hátra.kidobott elég sok vizet.Simán hallom ahogy a dugattyúk járnak,nem akadozott egyáltalán .Kérdés ha már nem látok belőle kijönni vizet meddig hagyjam még esetleg száradni ? Tegnap már nem köpködött semmit sem. Hagyjam még száradni?
NemFőnök, a móricka azt képzeli, hogy a XXI. században egy nyomorult lánckerék, ami egy eléggé alap gépészeti elem, az nem gyártható le tűrésen belüli méretben, hogy jó legyen.
Az, hogy a minosegbiztositas kozel sem olyan egyszeru feladat, mint azt sokan hiszik.
De mint a lanckerek peldaja is mutatja, a tomeggyartasban nem feltetlenul lesz ezredmillimeterre azonos az osszes x millio legyartott peldany. Foleg, ha az eletciklus soran valtoztatasokat eszkozolnek (akar az alkatreszen, akar a gyartasban), koltseget csokkentenek vagy beszallitot valtanak.
Nem kell, hogy kihagyjanak vagy elszamoljanak barmit is.
A gyartas soran millio dolog tortenhet, egy hibas szeriahoz mar az is eleg, ha nem eleg nagy a tisztasag.
Szaporíthatjuk itt a szót, a lényeg valahol mégiscsak az, hogy egy alkatrész, melynek tömeggyártása 40 évvel ezelőtt is megoldott volt már, jóval egyszerűbb gépekkel, az manapság néha már nem megy, ilyenolyan indokokkal, holott sokkal jobb minőségű, pontosságú gépeken megy a gyártás, valamint a végellenőrzési módszerek is inkább javultak, mint romlottak a hetvenes évekhez képest.
"Általában dízelnek masszív a dugója, meg a forgattyús mechanizmusa."
Az autó oldalra dőlt, motorolaj belefolyt a szívócsőbe. Tűzoltók visszabillentették és megpróbálták beindítani. Egyet csattant és nem fordult át. 2.0 TDCi. Van a műhely falra felakasztva egy ugyanilyen 1.9 PD is. Annak ismeretlen az ok, de (állítólag) az is indításkor történt.
Tehat a gyarto a hulye, ha a bulletinban okkent a lanckerekek fogainak elet (azaz nem megfelelo megmunkalasat) jeloli meg kivalto okkent, es azok cserejet is eloirja. (Itt szeretnem jelezni, hogy meg mindig csakis es kizarolag az N47-rol beszelunk, ha valakinek nem lenne vilagos.)
De nyilvan a gyarto a hulye, te mar eldontotted, hogy a lanc a szar es kesz.
Nem tudok mar erre mit mondani, ne haragudj. Azt hiszem, en ezen a ponton be is fejeztem.
Sajnos errol (sem) lehet ertelmes beszelgetest folytatni, mert mindenki azonnal hozza az osszeeskuveselmeleteit es az ideologiai meggyozodeseit. Es hiaba irja le nekik az ember huszadszorra is, hogy az adott motornal a lanckerek a felelos a lancszakadasert, akkor is a lanc van alultervezve es pont (bezzeg a zoccsegesmercibe a duplexlanc, abba vot anyag). Ami nem passzol a vilagkepukbe, az nem letezhet es kesz.
Ha indításkor nem hallottál valami szörnyűséget, és nem forgott körbe a motor, esetleg csak megállt az első munkaütmnél, akkor nem valószínű hogy baja lett.
De ő azt kérdezte, hogy mekkora baj történt ha MÁR RÁINDÍTOTT NEM KIVETT gyertyákkal. Gondolom megtette, és nem indult be ezért kérdezi ilyen kétségbeesetten. Na ilyenkor bizony én megnézném a károkat mielőtt újra megpróbálok valamit.
ritka tulaj az aki vegig rugja 200e km-en keresztul,.
es ritka szerviz az ,aki ennyi idon keresztul koveti a jarmuvet.
akkor honnan tudjuk, hogy miben hogy muzsikal, a milyen beepitett alkatresz ?
...képzelt beszélgetés egy autógyár garanciális meghibásodásokat vizsgáló műhelyéből..
"...te józsi, van itten néhány vezérműláncszakadt autónk, ami nemhogy a végtelent, de a 150 ezret se bírta ki.Most cserélhessük garanciába a motort, meg egyebeket.Mafaszt csinájjunk, mer ez így nem jó?
te béla, ez a motor a nyúzópróbákon elment egymillió km-t, nemhogy szakadás, de komolyabb nyúlás nélkül.a lothar&mattheus joint venture company gyártotta a láncot rá, nukleárisan edzett titánból.
Ne viccőjj má.
te józsi, hát nézd mege, nincs a lánckeréken fog, vagy ha van is, kétszer olyan hosszú a lánc, mint újkorába vót.
te béla, akkó nem jó a zalkatrész, kijapicsa csinálta eztet?
te józsi, hát ezt a jürgen gyártotta otthon, rozsdás kínai kistraktorból öntött rúdanyagból, kés nélküli cnc-n, szar hőkezelő kemencébe.
te béla, mennyit csinált ez a jürgen?
hát, vagy 600000 szettet.
te béla, akkó szopás van itten.Híjjuk a főnököt.
...
főnök, ezésez a gond, mit csinájjunk?
hát először is mélyen kussoltok róla, másodszor kiadtok a márkaszervízeknek egy bulletint, hogy amely autó várhatóan még gariidőben megfutja a 150 ezret, azon 120 ezernél lánccsere, de ízibe, főleg ha má csörgik, harmadszor szóltok a jürgennek, hogy nyugodtan gyárcsa tovább a szarát, mer senkit se érdekel, annyit kibír, hogy a nagyja kifusson a gariidőből...
dehát főnök, nemlesszezígyjó, szét fognak hullani a motorok, mi lesz így velünk...???
bélajózsi, először is a konkurenciának is a jürgen gyárcsa a láncszettet, másodszor amire ebből botrány lesz, addigra má fogunk tudni fizetni a jürgennek annyi pézt, hogy vegyen egy kést a kurva cnc-jébe, meg fölvegyen egy olyan gépbeállítót, amellik tud rajzot olvasni, és a hőkezelő kemencét is be tudja majd üzemelni, ha kifizette a közüzemi számláit...
...áááá, már értjük főnök, nem véletlen te vagy itt a főnök:-), na gyere béla, menjünk sörözni, lejárt a munkaidő..."
Hmmm.... Az én javaslatom az hogy trélerrel vitesd el szervízbe és ott ellenőrizzék. Szerencsés esetben felülről meg tudják nézni endoszkóppal, hogy van-e víz valamelyik hengerben,illetve alul leszedve a kartert hogy történt-e valami a hajtókarokkal. Utána meg majd kiderül hogy ha sérült valami akkor mi, és mennyibe kerül.
Sziasztok !! Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok ,hogy van-e tapasztalatotok EGR szimulátor témában ?
Beválhat -e? Vannak visszajelzések esetleg ? G Astrába gcc 1,4 Z14XE szerelném sokat vacakol ,megszorul és az ára sem mindegy ha teszi a dolgát a szimulátor olcsóbb ! Köszönöm előre is a segítséget !
Sziasztok!astra 1,7 dti.Y17 dt,motorkódú.Ki szerettem volna mosni a hűtőrendszert ,ez meg is történt ,de véletlenűl a turbó bevezető csövébe is öntöttem vizet .Kérdés ,ha rá is indítottam tette-e rendbe hozhatatlan kárt a motorba.Illetve ,mit tegyek ,hogy az esetleges vizet eltávolítsam ?
nehéz leirni kicsit hasonlít a gördülési zajhoz de nem az .illetve a legrosszabb mert hol csnálja ol nemolt már kerékcsapágy gondom de az mindig bugott
Az a baj, hogy az ABS gyűrűn van egy kis fészek és abban csücsül a csavar. :( Gondoltam megpróbálom az agyat kijjebb húzni, csak attól félek, hogy akkor a csapágynak is annyi. :(
A simplex lancok ellen folytatott altalanos boszorkanyvadaszat helyett az N47-re probalj koncentralni, mert az volt a tema. Nincs alultervezve semmi, a nem megfeleloen megmunkalt lanckerekek elei nyirjak el a lancot.
Az a fura helyzet állt elő, hogy a motorvezérlő javítását/cseréjét a szerviz garanciában végzi, mert a honosítás előtt ők javították, melyről nem tudtam semmit. Legalábbis ezt az infót kaptam tőlük. Egyébként Franciaországból behozott autóról van szó, valós 168 ezer kilométerrel.
Ők is sok méricskélésre készültek, ezt elmondták az autó megtekintésekor is.
Az előző szervizben mértek az akksin feszültséget, 13,2 V körül ingadozott.
nem szoktalak megkérdőjelezni Benneteketazt tudom csak mondani amit a szerelőa kocsi mellett valoban volt vagy öt féle csukló unictol bárditol Tlx től.viszont engem ez a bugás rohadtul zavar véletlen szerűen jön 80km/h felett lehet hallani tudom látatlanban nem lehet megmondani de ha csapágy. Akkor folyamatosan bugna
Jó reggelt mindenkinek!Egy kis segítséget szeretnék kérni. (Ford Fiesta 1,25 Zetec, 1999.) Sikerült eltörni kerékcserekor 2 tőcsavart. A fék lebontva, mert amúgy is tárcsa és betétcsere lenne. Viszont az ABS gyűrű miatt nincs hely kivenni a csavart. :( Valami ötlet, hogy ne kelljen szétlegózni az autót, levenni a csonkot? Ha valaki tud segítsen. Augusztusban vendégem egy kávéra, vagy sörre vagy mindkettőre. (Akkor megyek M.o-ra) Köszi! A feltöltött kép, nem az én autómról készült, de erről van szó.
Jó reggelt mindenkinek!Egy kis segítséget szeretnék kérni.Egy kis segítséget szer(Ford Fiesta 1,25 Zetec, 1999.)Sikeresikerült eltörni kerékcserekor 2 tőcsavart. A fék lebontva, mert amúgy is tárcsa és betétcsere lenne. Viszont az ABS gyűrű miatt nincs hely kivenni a csavart. :( Valami ötlet, hogy ne kelljen szétlegózni az autót, levenni a csonkot? Ha valaki tud segítsen. Augusztusban vendégem egy kávéra, vagy sörre vagy mindkettőre. (Akkor megyek M.o-ra) Köszi! A feltöltött kép, nem az én autómról készült, de erről van szó.
De néha teszek olyat ám! Például azon, hogy a jóhírű VAG kis Tsi motornál a harmadik vagy negyedik módosításnál tart a lánchajtás... (még most sem az igazi)
Azert majd te is gondolkodj el rajta, hogy a szervizutasitas miert irja elo a lanc mellett a lanckerekek cserejet is. Esetunkben a lanc nem tettes, hanem aldozat.
Nekem mégis az a tippem, hogy az a lánchajtás (több hasonlóan jól sikerült mellett) alul van méretezve. Ha nem mechanikai alapon, akkor gyártási alapon. Tudni illik, hogy mire képesek a beszállítók.
lekicsinylő jelzős szerkezeted díjazom (x-el) örülök hogy magad nyilván nem sorolod a gyengébbek közé. bár szerintem ezzel a véleményeddel magadra maradsz
nyilván nincs alulméretezve, csak egyszerűen az a gyenge pontja.
ettől még (pont ezért) lehetne rá csereperiódust előírni.
a szarra hiába mondod hogy csoki kevesen fognak ráharapni
2002es seat Leon 1.6 benzin létezik hogy a féltenfely csuklók miatt búg 80km/h felett? Illetve az hogy a hosszabik féltenengelyen lévő belső csuklót nem lehet kap?ni? Szerelő szerint 4félével szerelték
Elöljáróban annyit, hogy autószerelésben nem vagyok járatos, tehát kérdésemet laikusként teszem fel.
Kb másfél hónapja vettem egy 2000-es évjáratú, 1.8-as benzines Opel Zafirát (motorkód X18XE1).
Nagyon tetszik eddig, pár hete átestünk az olaj- illetve vezérléscserén is, szóval úgy tűnt, minden szuper. Egyik nap azonban egy viszonylag hosszabb út elején kigyulladt a hűtésvisszajelző lámpa, ezzel egyidejűleg pedig, a vízhőfok kijelző nem mutatott semmilyen értéket, a mutató "beesve" maradt. Természetesen megnéztem, amit tudtam (hűtőfolyadék, stb), minden okésnak tűnt, ezért tovább mentünk.
Az út végeztével a városba beérve a lámpa spontán kialudt, és a vízhőfok mutató is felkúszott kb 95 fokra. Másnap a lámpa ismét világított, betértünk egy szervizbe (ott csinálták a vezérléscserét is), ahol előadtam a problémát, itt ezt nem sikerült orvosolni, mert nem nagyon foglalkoznak autóelektronikával. Azóta (kb egy hete) a lámpa folyamatosan világít, egyszer szintén kialudt magától.
Összegezve a tünetek a következők (bocs, ha a saját szavaimmal írom le):
- hűtésvisszajelző lámpa világít
- vízhőfok mutató nem mutat semmit
- csak gyújtást ráadva a hűtőventillátor alacsony fordulaton elkezd járni, ha előtte állt a kocsi, akkor is (hűtő, motor hideg)
- beindítva mindkét ventillátor, a külső és a belső is magas fordulaton forog, leállítva még kb két percig forog a hűtőventillátor alacsony fordulaton, aztán leáll
- az autó viselkedése, teljesítménye egyébként normális
Rádugva gépre beindítás után a következők derültek ki:
- hűtő hiba (nem meglepő)
- a paraméterek szerint a motorvezérlő 59 fokosnak látta a hűtővizet, mely szépen lassan kúszott felfelé, ahogy járt a motor, így ez rendben lévőnek tűnt
- egy másik paraméter szerint a műszer maga viszont stabil 135 fokosnak érzékelte, ami irreális, és valószínűleg ezért is kapcsolt be a ventillátor
Egy kis adalék, nem tudom, számít-e: A vezérléscserekor derült ki, hogy a vezérműtengely-holtponti jeladó vezetékein a szigetelés szinte elporladt, zárlatot okozhatott volna, ezért ki lett cserélve. Ebből arra következtetek, hogy az autó kora miatt máshol is előfordulhat kontakthibás, megtört, esetleg hiányos szigetelésű vezeték. Szintén adalék: az akkumulátor negatív saruja tűzforróra melegszik.
Az autót az ajánlott autóvillamosságis szervizbe történő bevitelt követően másfél nap után azt mondták, hogy rossz a motorvezérlő.
Kérdésem: Ha a motorvezérlő rossz, akkor miért nem a motor check-lámpája gyulladt ki?
Másik kérdésem: Ti mit gondoltok?
Elnézést, ha hosszúra nyúlt, a válaszokat pedig előre is köszönöm.
Elvittük itt egy magyar sráchoz diagnosztikára... ott AC pumpat mondtak rá.. bár nem volt meggyőző... nem mértek rajta sem üzemanyagnyomást, sem nézték meg szerintem a vezérlést a kérésemre.. (hogy nem e ugrott át 1 fokot esetleg)... 40 eur minusz eddig...
ezzel a benzinszűrő dologgal csak az a gondom.. hogy oké, még a rángatás is.. bár inkább a fuldoklásnak kellene lennie kis fordulaton is.. de mitől csörög akkor be nagyon csúnyán, mintha a gyújtás teljesen szar helyen lenne?!..
Köszönöm. Tehát akkor max egy zéger. Csak az egyik felét kell leszednem, most fejből nem tudom, de azt, ahol szakadt a gumiharang, előtte úgyis látni fogom, ha aláfekszek. Nyilván a gumiharang szakadása miatti porbejutás ölte meg.
Még egy kérdés. Ahhoz, hogy a kopott külső (kerék felőli) gömbcsuklót leszedjem a féltengelyről kell valami célszerszám, lehúzó, stb. vagy "sima" szerszámokkal is leszedhető?
Meg egy kerdes a 2.5tdi 6sebesseges crafter hidegen nehezkes egyes-kettes-hatramenet berakassal kapcs.
Ugye belekerult az uj gyari vw valtoolaj amivel sokkal jobb lett hidegen is,melegen meg hibatlan.
A kerdesem az,h mi mehet tonkre egy kuplung esetleg valtoba amitol kizarolag CSAK hidegen az elso 10-20km-ken nehez egyes-kettes-hatramenetbe rakni,,,?
1994-es Volvo 850 T5 féltengely csukló cseréjével kapcsolatban van kérdésem.
Menete: (szerintem)
- Eleje megemel, alábakol, kerék le, gólyaláb két csavar le, kormányösszekötő (külső) egy csavar le, fékcső a gumibölcsőből kihúz, kerékagy kibuktat, akkor a féltengely külső fele már szabad.
Ahhoz, hogy a váltóból is kihúzzam kell még kiszedni csavart, vagy simán kijön, mint pl. egy 1.4-es Daewoo Kaloson?
Bocs hogy beleszólok engem csak hobbi szinten érdekel az autószerelés.
Hétfőn lent voltam az autószerelőnél ( Levették a váltót man 5 sebességes a 2007 1.9 pdtdi BXE skoda octavia 2 -ről a váltót ,tiszta spén volt a váltóolaj ,szürke,5 csapágyból 3 szétment ,fogaskerekek csodával megúszták csak egyet kell cserélni azt elég rendesen kezdte megenni a spén,így menthető és fel lesz újítva,amire nagyot nyeltem hogy vitte magával a kettőstömegüt is "szétverte"hát ez nem volt belekalkulálva )
A lényeg miközben nézegettem a váltó és a kettőstömegű alkatrészeit ,pont emeltek ki egy 110 ezer km -et futott 15 millás prémium AUDI-ból a motort, vezérlés,lánc megnyúlott.
Én mint laikus abban a motorban ránézésre olyan lánc volt hogy a gyerekem aki 4 éves annak a bicigliében komolyabban néz ki a lánc :O
Ahoz hogy hozzáférjenek a lánchoz ki kellett venni az egész motort,bass.....15 millióért veszel egy autót és ilyen bajai vannak ez felháborító,az új autót vegyenek minnél előbbre épül az autóipar .
Szarják ki 8 percenként a gyárak az audikat,BMW stb-ket ....Hova??....már a használtautó piacon érezni hogy sok van ,lassan megint válság jöhet az autóiparban,fel fognak halmozódni az új autók.
A mérnökökre nehezedő nyomás ,felgyorsul világ,ECO tököm ,fogyasztás ,spórolás ezeket a hibákat szüli .
Mondjuk ha azt nézzük hogy az zsigulinál régebben meg már 100 ezer km előtt hengerfejet kellett cserélni vagy motor regenerált kellett csinálni ,akkor meg jól állunk mikor 200 ezret elfutnak az autók,csak hát akkor olcsón meg lehetett úszni most meg azért már elég zsebbe nyúlós gondok akadnak.
Még egy példa sokáig egy 2008-as 3-as 2L CR 183 LE BMW -vel jártunk ki Ausztriában. 223 ezer km-nél már meg volt a második vezérműlánc csere (bontott motor volt benne az első már régen meg halt) nem olcsó játék és nagyon drága autó volt és szabályosan egy fostalicska ,kényelmetlen,csomagtere kb egy lap top és fogkefe elfér ,állandóan volt valami nyűgje ,mindig világított valami a műszerfalon,csak pályáztunk vele ,de a részecskeszűrő még így is volt mikor visszajelzett és szervízbe kellett vinni kényszer regenerálásra.
Nem hiába csinálják a németek hogy új autó lejár a gari betol kihoz másikat és így megy a havi részletfizetés életük végéig és mindig új autókban ülnek ,ha nyűgje van betol gariba megcsinál ,mehet tovább,nincs probléma.
Gari lejár visszateker behoz Magyarországra itt meg a magyar rákölti a gatyáját mert 200 ezer km -nél már a zsebbenyúlós dolgok jönnek és akkor les ,de hát csak 87 ezer km-van az autóba?!
Nincs pénzünk új autóra így ez maradt ,de legalább megy az autószerelőknek :)
Nekem egykettes Corsával voltak hasonló gondjaim. A megoldás - amire elég későn jöttünk rá - ez esetben pofon egyszerű volt: a hátsó kipufogó dobban levált az a belső valami (zajszigetelés?) és részben eldugult a dob, emiatt szelepváltáskor a forró kipufogógáz visszafújt a (műanyag) szívósorba ami ezért kilyukadt és hamisat szívott a motor.
A hátsó dob és a szívósor cseréje megoldotta a problémát (persze ez nem azt jelenti hogy a Te esetedben is ugyanez a gond, egy lehetséges okot írtam le).
Bizonyára nem, csak arról lehet szó, hogy tévedhetetlennek gondolva magát, képtelen beismerni ha melléfogott. Azt nem gondolnám, hogy bárki ennyire naiv lenne.
Sziasztok, adva van ismerősömnek egy régi Suzuki Swift 1.3 -s (2000-s évjárat), annyi lenne vele, hogy hirtelen menet közben 120-nál elkezdett fulladni, mintha nem kapna benzint rendesen. padlógáznál jött elő a dolog... Azóta alacsony fordulaton rángat, elég csúnyán össze-vissza, be is csörög rendesen, mintha teljesen szar lenne a gyújtás vagy az előgyújtás, de nem puffog be !!, és 3500 fölött nem igen képes menni.. viszont bizonyos fordulat felett be is fullad, mintha nem kapna elég benzint... összeségében 100 fölé nem igen akar menni.. erőtlen.. füstölni nem füstöl, de eléggé gyenge... (tippek: átugrott egy fokot a vezérlés, valami főtengely vagy vez.teng. jeladó szar, előgyújtás vez. pluszban esetleg AC vagy benz. nyom szab.) ..Tudjuk, fel kellene keresnie egy szervizt, csak hirtelen nagy szükség lenne a kocsijára és ráadásul egy idegen országban van, csak azért érdeklődök hátha van ennek valami olyan típushibája, amire ti kapásból tudtok valamit, mert a jelenségek alapján könnyen beazonosítható, netán sokaknak előjött ennél a típusnál.. Esetleg ha mázlija van, beszerez alkatrészt, könnyen orvosolható... Hátha megúszik egy drága szervizt, mert itt ingét gatyáját leveszik.. Köszi előre is...
Nem fér el. Mert a flottakezelő végignézi a karbantartási utasítást, és az alapján számol. Ha drágább a szerviz, lehet, hogy nem ezt a kocsit veszi. Ezért nem írják elő a cserét. Aztán bírja, ameddig bírja. Az, hogy néhányan kiábrándulnak a márkából, nem gond. Azért van a PR osztály, hogy mindig fogjon újabb madarat az elhullottak helyett. A többiek meg úgy is jóval a probléma előtt eladják a kocsit, és elégedetten vesznek egy újat.
Az ugyfelet nehezen tudjak tajekoztatni, ha hozzad viszi.
Esetleg lehetne olyan szervízleírást közzétenni(data stb), melyben leírják, hogy B+ paraszt 150 ezernél cserélj láncszettet, mert jó eséllyel szét fog hullani, ha nem?
Miért kell ezeknek a dolgoknak a neten kitudódni(sok ember kárán), tényleg nem lenne egyszerűbb hivatalosan leírni, hogy cserélni kell?Ennyi már nem fér fel a gyártó(k) arcára?
Az alapjárat ingadozik 800-850 között és eléggé érezhető mert lökdösi a kasznit. De terhelés alatt ( légkondi ha megy) beáll szépen.
Cseréltem alapjárat motort, szétszedtük a pillangószelep házat ki lett takarítva tisztára. Csatlakozók tisztítva.
Gyertya csere, légszűrő csere megvolt. Az első lambda rossz volt, kicseréltük. Vettem üzemanyag szűrőt, kicserélem de szerintem nem az a gond. Hibát nem ad a számítógép.
Kozeli rokonsagban van egy csalad akiknek az osszes tagjanak a vej-sogorig a legujabb bmw-ik vannak.A legujjabb x5m50d-k,gt,f10,f30,uj x3 stb. amiket 3evente cserelnek nagyon nagy harccal ugyanis az utolo szazezernek is odanez,pedig nem egy milliard a vagyona.
Részecskeszűrő tisztításnak (rengeteg ilyen cég van) van bármi féle értelme,tényleg értékelhető hosszabb távú jó hatása vagy ezek a különféle módszerek csak mind parasztvakítás és csak annyit segít, hogy egy eltömődöttből kihoznak egy annyit hogy nem villog a lámpa ,de ugyan úgy pl 70% tömődötségűből csak 50% -osat tudnak kihozni?
Itt a közelben van egy cég akik diag és kamerával is felmérik a részecskeszűrő állapotát.
Láttam egyet szátvágva hát kétségeim vannak hogy azt az útvesztőt olyan hossza ki lehet hatákonyan tisztítani bármivel is,azokat a besült salakokat olyan hosszan.
Kérhetek tanácsot az ügyben hogy érdemes e ,megpróbálkozni vele vagy az ember vegyen inkább egy új utángyártottat?
A suhogós melegítős, lakkcipős, bikaláncos réteg valóban így gondolkozik, de szerintem inkább a swift/fabia* tulajok nincsenek tisztában a maradványérték fogalmával.
* Kéretik nem megsértődni, írhattam volna bármi más olcsó kisautót.
A többtízmillás autók vásárlóit szerintem pont nem érdekli, hogy mennyiért válnak meg a kocsitól. Így is úgy is náluk a legnagyobb az értékcsökkenés. 30 milláért vett kocsinál oly mindegy már, hogy eladja 3 misiért, vagy 300e-ért vasáron.
Természetesen. De ha a többtízmillás BMW-t csak vasban lehet leadni (figyelem! sarkítok! szándékosan!) alacsony futásteljesítmény mellett is, akkor azt a gyár is meg fogja érezni.
Végeredményben ugyanoda lukadunk ki. Nyilván kicentizik az alkatrészt (költségét is) de kihagynak valamilyen tényezőt. Nem tudom milyen gyártási toleranciák és hogyan vannak kalkulálva, de sokszor alapvetően rossz a termék.
Csak a változatosság kedvéért térjünk el az adott lánchajtástól: VAG keresztmotorokra is sikerült kb 2004-től vicces képességű váltókat tervezni. Nem is kell rosszul legyártani, helyből vacakul van kitalálva. Pesze látom benne a sok euro megtakarítást.
Dehogynem. De mint a lanckerek peldaja is mutatja, a tomeggyartasban nem feltetlenul lesz ezredmillimeterre azonos az osszes x millio legyartott peldany. Foleg, ha az eletciklus soran valtoztatasokat eszkozolnek (akar az alkatreszen, akar a gyartasban), koltseget csokkentenek vagy beszallitot valtanak.
Nézd, ha valamiről, ami világszerte ismert, a gyár évek alatt sem szerez tudomást, ott nincs infoáramlás, vagy tudatos szarépítés. Magyarázhatod ezt napestig, akkor sem lesz más a helyzet.
Ne haragudj, de te mirol beszelsz? Az, hogy valamire keson jonnek ra, nem azt jelenti, hogy nincs informacioaramlas, hanem hogy adott esetben nagyobb futasteljesitmeny kell, mire elojon a problema.
"Senki nem gyart szandekosan szart, ebben biztos lehetsz."
Pedig de, és ezt nem is titkolják.
Egy szűk prémium szegmenst kivéve az autógyárak nem engedhetik meg maguknak, hogy tartós jó minőséget gyártsanak. A piac úgy alakult, hogy ebbe tönkremennének.
A dolog másik oldala, hogy azok a piacok, ahová a gyárak döntően termelnek, nem is igényli az "örökéletű" autókat. (csak ezt nekünk még nehéz megérteni :// )
Naja... ezért kell nekem egy-egy 5 kilós alkatrészhez 40 oldalnyi dokumentációt küldenem. :-/ Lassan több lesz a papírmunka, mint az érdemi gyártástervezés.
na ebbe tett bele egy nagy lapattal a kia, meg a hyundai. :)
Toyota...?...vagy az is odavan már..? A hondárol tudom, neki már annyi, japánban különben is óriásiak a bajok minden téren, még nagyobbak mint eu-ban, de mintha még a mazda+tojó azért tartaná magát..?
bmw, vw, opel, csigas..MIND lancproblemas, es egynel sincs szerviz intervallum a lancra
csigásak=bmw közös fejlesztésű alapmotorok..innentől nincs több kérdés, azonos paletta..
btw, ha idejében cserélnek, mondjuk 80ezer mérföld, elég lenne a láncot magát, vagy teljes szett kell, mert addigra odavan feszítő, lánckerék ugyanugy,..?...
... vagy azt csak a végén veri apróra, mikor már repül mint anno 120-as skodában, kényszerfutása van, mert le akar esni..?
DE! Tudják, ezer éve tudják, hogy ez a motor a beépített pocsék lánctól egy öngyilkos fos.
Az első pár év és hatalmas, részben még garanaciális meghibásodási arányok, sajtóbotrány hullámok, stb,stb óta tudják.
És hiába, itt az utca szerelőjének tapasztalata, _pont_ ugyanugy esnek szét az utolsó szériák is, mind. Csak közben hazudtak egy kurvanagyot, hogy "nem, kedves vevők, nem lesz baj, javítottuk", hátha nem _annyira_ esnek vissza az eladások...
Nem, ez a lánc, mérhetően, bizonyíthatóan, tesztberendezésben nagyon hamar (hónapok) kimutathatóan egy kiló szar. Már az első teszteken meg kellett volna örökre buknia beszállítóstul, anyagminőségestül, midnenestül. És mégis beteszik, mert ha megvan a szükséges profitráta és egyéb üzleti cél, teljesen mindegy a termék milyen.
Nagyon -NAGYON- messze van már az az idő, amikor egy elrontott tágulási tartály, ami megrepedt a csonknál, kedvezményes -szerintem kb beszállítói, 0% haszonkulcs- áron volt, és javították, erősítő acélgyűrűt présel(tett)tek bele.
Pedig ha elreped, az lehet akár "szerelési hiba" is, és nem 2-3-5 éves autókban követklezett be és nem kirobbant az összes víz, megfőzve az egész bazért, csak diszkréten folyni kezdett.
De azokban az autókban még ugye az "elpusztíthatatan" sor6-os legenda szív dobogott, a nagy "örökéletű" rombolókat gyártó mercivel ment a felső kategóriában a "fight"..más világ volt.
Másban is van ilyen, pixelhibás kijelzőből is volt aki megvette a gyárit, majd 5 év mulva megint és rá jópár évre megint. És nem lehetett ott sem azt mondani, najóvan beszállító, megpróbáltátok, akkor keresünk valakit aki meg is tudja csinálni. hanem kiárulták a szart, majd gyártattak másba más kijelzőt, ugyanazt a szart, végül már a rajongók sem tudták mentegetni, ma meg már nem kell, mert 10 gyártó kijelzőjéből 8-9 egy pár év alatt olvashatatlanra kisülő kiló szar.
Gondolom ez a történet már abba a globális világba született, ahol megvolt a milliódarabos berendelés, kifizetett (filléres, szemétre sem elég) távolkeleti szállítási szerződés, és egyszerűen a managment hallani nem akart semmiről, mert újonan megveszik igy is a vasat, kiaf@sznak fáj, hogy 5-8-9 évesen mindenféle "útszéli csórónak", aki akár csillaggarázsban tartja, hideg, meleg, hideg meleg, és nem a klimás garázsában, háza aljában, majd neki kisül a kielző szalagkábel.
Ez még valahol védhető, érthető, csak kicsit elkeserítő, mert láthatóan az első lépés azon az uton, amin ide jutottunk, lerobban a lánc, felrobban a motor a gecibe, tudottan, beépítetten, kimérhatőan, kiszámíthatóan, és semmi.... senkit nem érdekel, megveszik így is?,láthatóan meg, akkor meg nem mindegy..
Vazze, 2016-ot írunk, 50 éve embert küldtünk a Holdra, át tudunk ültetni belső szerveket úgy, hogy működjenek, lassan molekula méretű cuccokat tudunk előállítani, de egy kibasz*tt láncot tartósra legyártani, ami 30 éve még ment, az már nem megy:-)), elképesztő.
Biztos, hogy elérné? Értem én ezt úgy, hogy vegyétek figyelembe kérlek, hogy programozó vagyok ( :D ), de ha mondjuk elindulok hátra, akkor nagyobb súly terhelődik előre, nem lehet, hogy akkor éri csak el? A terhelés változás miatt.. :)
abban kérném segitségeteket, hogy van egy Alfa Romeo 147es autóm, 2001-es benzines 1.6-os.
A hiba az lenne, hogy tolatáskor a jobb első keréktől kopogó hangot hallok, nagyjából arányos tempóba, mint ahogy gurulok. Ha lassan gurulok nincs kopogás, ahogy rálépek a gázra, azonnal elkezdi. Csak tolatásnál és csak akkor, ha közben kanyarodok. A hiba a gumicsere után jött elő közvetlenül. Van tippetek mi lehet ez?
Sziasztok! Van egy 2008-as G-s Astránk. Szeretnék bele rakni ködlámpát. Találtam egy pár bontott lámpát egy 2000-es G modellből korrekt áron. Az eladó szerint mindegy milyen évjáratú, mert jó bele. Én azért megkérdezném a jártasabbakat, hogy érdemes-e megvenni így látatlanban? Nem szeretném, ha szerelésnél derülne ki, hogy valahol nem stimmel a cucc. Köszi.
Üdv. Adott egy 2011-es golf, 1,4tsi. Kiguruláskor elölről elég hangos kotyogó hang van, gyorsításkor elmúlik, illetve ha fékezek akkor is. Mi az ördög lehet ez?
sziasztok :) egy olyan kérdésem lenne h mi lehet annak az oka hogy 1500és 2000 között a kocsi fémesen csattog ? ? ? meg amikor kicsit felpörgetem kb 2500 ig és amikor esik le a fordulat akkor 2000 alatt ugyan azt csinálja :S ?? csattog! :S
gyújtas beallitas? Elogyujtas lehet nagy vagy kicsi?
suzuki swift 1.0
mechanikailag a motor rendben lehet.. Egyszer szet lett szedve minden rendben volt.. Koromlerakodas az volt de semmi mas. Hengerfej akkor felujitottan kerult vissza..
12 ezer km en meresztul nem jelentkezett a zaj, de most ujra.
Nagyjabol ugyanaz, mint egy manualis es egy automata klima kozott: ketzonas, es joval intelligensebb, mert a napfeny beesesi szoget es a kulso homersekletet is figyelembe veszi, tovabba minden legcsatornahoz egy elektromotorral iranyitott flap tartozik, amivel tudja iranyitani, hogy mikor hova mennyi levego menjen. Ez a gyakorlatban a futodoboz komplett cserejet jelenti (a klimarendszer evakualasaval es a hutoviz leeresztesevel egyutt).
Ezt a zörgést próbáltátok már úgy modellezni, hogy az autó fel van emelve a hátsóhídnál egy aknaperem emelővel és ott sebességben életszerűen megforgatva figyelni a zörgést? Gondolom ezt a szerelő már megpróbálta. Így sem hallott, látott semmit? A difinek és a váltónak is van valamennyi holtjátéka, máshogy nem is nagyon működne.
Sziasztok! Adott egy 1998-as 320d BMW e46-os. Érdekes probléma áll fent, én adagolóra vagy EDC fejre tippelek, kíváncsi vagyok ti mit mondtok. Az autó nem indul be egyáltalán, kiveszek egy porlasztót ráküldöm a nyomócsőre és semmi. Porlasztó nélkül a nyomócsövön nyom valamennyit, de szinte 0, kézzel be lehet fogni. Az adagolóig eljut a gázolaj, a kisnyomású szivattyú is nyom, levegősödés nem áll fent. Kérdésem az lenne, hogyan tudnám biztosan megmondani, hogy az EDC fej vagy az adagoló halt be? Az adagoló egy bosch vp44-es darab. Válaszotokat segítségeteket előre is köszönöm.
A szerelo ahogy forgatta jobbra balra a kardant volt boven holtjateka es kotyogo hangja is a difinel es vmennyi a valtonal is.Ugyanazt a hangot hallom zakatolva ahogy gurulok uresben rossz uton.
O azt mondja mindnek van kb ennyi es menjek igy nyugodtan mert semmi baja nem lesz.
Baja lehet nem lesz de nem szeretnek vegig csattogtatni utcakon uresben gurulaskor.
Azt a sztem nagy holtjatekot kotyogassal a difinel hogy lehet megszuntetni?
miért neked kellene tudni hogy kell megszüntetni?
de elmondom, difficserével
vagy hozzáértő szétszedi és újra hézagolva összerakja a hibás alkatrész kicserélésével vállalva azt hogy utána esetleg búgni fog
Szia!A fojtószelepet állítólag cserélték mielőtt vettük az autót.Sőt állítólag 2x is mert elsőre nem jót rendeltek. Ma reggel kiívillantotta nekem az EPC -t és a menetstabilizáló jelet is.A z alapjáratom föl le ingázott és teljesen leszabájozta a motort.
Ugye te sem figyelsz!!milyen futomuveshez vigyem mikor sebessegben haladva egy mukk zorges nincs csak ha nincs hajtas,szoval uresben vagy benyomott kuplunggal gurulva rossz uton vagy bukkanokon.
na azert mondom,hogy a levegobe beszeltek,,ugyanis voltam bekescsaban a auto koros vw-be mar 2-szer is amit ide is irtam,ahol azt mondtak ez ilyen szokjam meg.
ne gondold h partizezer plusszert inkabb g@cizek itt egy forumon!
hanyinger az egesz hogy fizetnek barmennyit csak menjen az auto ahogy hidegen megy es ne zorogjon alulrol semmi rosszabb uton uresben vagy benyomott kuplunggal ha nincs hajtas.
olajokbol is a legjobbakat kertem mint mindenbol szoval nem en mokuskaztam ott sem.
Igazán nem értem, miért nem viszed el márkaszervizbe, vagy futóműveshez, ahol értenek hozzá.
Az alacsony fordulat probléma miatt meg bejelentkezhetnél a Novoth Tibihez.
Amúgy ez egy fórum, és mivel ingyenes és nyílt ,akár rossz információt is lehet kapni. A java aki ide ír, alapvetően segítő szándékkal teszi. Így neked sem kell elolvasni, sőt, ide olvasni járni sem kötelező.
Ha magad cseréled az alkatrészeket, azért mert 60%-os, és szerinted az a baj, mit is szeretnél?
Beleteszel valami nevesincs olajat, és várod a csodát?
Pedig nem konyokolnem ossze az arcat egyiknek sem amiert nem tudja elsore mit kell cserelni.
az 1900-as fordulatig valo erotlensegre is kicsereltem 40e-ert a legtomegmerot (mert "elo" adatban kb 60%-ot tudott) es megsem az a baja,igy itt van polcon az is:).
Nem te-ti vajjudtok it PARAN (t kivetel),akik meg eddig csak felreinformaljatok a nepet rohadt nagy baromsagokkal??!egy ertelmeset nem tudtok kovetkeztetni csak beszologatni!!!??!?
Megegyszer mondom,lehet kerulni-ugrani a beirasaimat akinek vmi nem tetszik kurv@ nagy ivben.
Nincs itt vki aki bekescsaba-budapest vonalon vhol bevallalna az elobb leirt hibat es a csak 1900-as furdulattol valo meglodulasnak a tuzetes "kivizsgalasat" boven megfizetve?
Mind a negy kereszt feszes jo allapotu,ugynugy a felfuggesztok is.
tele van a f@szom mar,h mindig olyan problemaim vannak autokkal h barmit fizetnek is megoldhatatlanok.
Suly nelkul nehez eloidezni,sullyal viszont csak ki kel lokjem uresbe es mar zakatol is doccenokon,rossz utfeluleteken atgurulva.Folyamatos sebessegben tartva egy mukkot nem hallani barmilyen alacsony fordulaton megyek szandekosan lyukakba.
A szerelo ahogy forgatta jobbra balra a kardant volt boven holtjateka es kotyogo hangja is a difinel es vmennyi a valtonal is.Ugyanazt a hangot hallom zakatolva ahogy gurulok uresben rossz uton.
O azt mondja mindnek van kb ennyi es menjek igy nyugodtan mert semmi baja nem lesz.
Baja lehet nem lesz de nem szeretnek vegig csattogtatni utcakon uresben gurulaskor.
Azt a sztem nagy holtjatekot kotyogassal a difinel hogy lehet megszuntetni?
Üdv mindenkinek. VW Polo classic Variant kombival kapcsolatban van valakinek tapasztalata?Típushibák, alkatrészárak, tartósság, minőség, rozsdásodás.. ilyesmi. Azért itt kérdezem, mert a polo classic topic eléggé kihalt. Egy régi swiftet cserélnék le erre a típusra. Köszi előre is!
P0106 hibakód Szívócső abszolút nyomás/barometrikus nyomás áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba
Ezt írja ki az autóm.Volkswagen Golf 5 benzines 1.6 -osról van szó.Ez a hiba lehet annak a tünete,hogy indításkor dörmögő hangot ad az autó ,az alapjárat felmegy 1300 ig majd szép lassan leesik 700 körülire .A motor hangja is szépen elcsendesedik.
Sziasztok ! Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok ,hogy van-e tapasztalatotok EGR szimulátor témában ?
Beválhat -e? Vannak visszajelzések esetleg ? G Astrába gcc 1,4 Z14XE szerelném sokat vacakol ,megszorul és az ára sem mindegy ha teszi a dolgát a szimulátor olcsóbb ! Köszönöm előre is a segítséget !
Mercedes w126 280SE 1982bõl. Ha a gyári 3,46os difit lecserélem egy hosszabb 2.82esre az árthat az automata váltónak? Pályára túl rövid nekem ez a gyári áttétel...
Most megpróbálok egy olajcserét.Piros olaj van benne.Gondolom automataváltó olaj.Gyárilag zöld kell ezekbe,de mivel autósboltban szintén a piros automataváltó olajat adták volna,így azért rákérdezek,hogy az alábbi olaj kell ebbe a típusba?:
Sziasztok. 89.évjáratú 1.7d Opel Kadett. Sajnos a hűtő ventilátor kábele besül arra gondoltam megrelézem. Leírná valaki a mit hova kössek a relén, ilyen relém van, köszi.
Sziasztok!2002-es 6n vw polo 1,9 sdi, sebességváltót keresnék hozzá, eddig nem sok sikerrel, a váltón a 48dch120161076 gravirozott kodot találtam.vagy esetleg hátha tudja valaki mi lenne jó helyette köszi dio
Kössétek le a kardán kereszteket legfőképp azt a ami a difinél van és nézzétek meg, hogy valamelyik irányba nincs-e berágódva és megszorulva. Elő szokott fordulni. A hosszkiegyenlítőnél lévő kersztet is nézzétek meg. Ezek törnek a legnagyobb szögben, tehát ezek mennek tönkre leghamarabb. Ha már fel van emelve és le van véve a kardán akkor forgassátok meg kézzel a hátsó kerekeket, hogy a hátsó hídból vagy a dob kéziféktől nem jön-e valami zaj?
kissé zűrzavarosnak tünik a hsz-m utólag olvasva, ezért újra:
Szóval hogyan kell a hűtőfolyadékot leengedni? A motorblokkon nem találok leeresztőt, esetleg mind kifolyik a hűtő alján levő leeresztőcsavaron? valahol olvastam, hogy állítólag melegen (nyitott termosztátnál) kell, nekem nem tűnik logikusnak.
Bosch akku van a PUG-ban az enyémben nincs "start stop " (hál isten)ezért is gondolom hogy nem AGM akku van benne
Látni nem látom mert rajta vannak a tápok ,alatta van az akku,de diag felismerte 70A/h Bosch -ír alacsony kapacitással 62%-os (kérdeztem PUG 508-as körökben sokaknak 4-5 éves korra adta meg magát a gyári akku)
Persze ,csak naggyából be akartam lőni + -20 ezer ft mennyibe kerülhet pl ha váltótartó bak akkor 20 ból meg van ,de ha nekerék akkor 100 ezer felett,hát váltó lett belőle ez sem olcsó,nem is lenne érdekes mert ha rossz ez van ki kell cserélni azt meg meg kell fizetni.
Csak tavaly mikor úgy döntöttem meghagyom és oda adom az asszonynak 600 ft-ot költöttem a motorjára ,új turbó,PD sor,tömittés cserék,összes szűrő,olaj,erősebb vezérlő szoftver,motoron kívüli költség fél éve első hátsó tárcsák betétek,első lengéscsillapítók Sachs-ra,hátul porvédők+ 7000km-el ezelőtt lett teljes vezérlés csere + összes szűrő,olaj,boldogság tipp topp az autó motorja ,meg belselye erre szétmegy a váltó :(
Azt nem is érdemes megemlíteni hogy a parkolóba rányitották a jobb hátsó sárvédőre az ajtót ügy hogy behorpadt ...megcsináltattam erre rá 2 hónapra kb a bal első sárvédőre ,az is behorpadt + 2 hete belement egy biciglis és a motorháztető cserés lenne ,csak a rendőrségi papírt várjuk amivel mehetünk a biztosítóhoz ,mert én a külselyére már egy forintot sem fogok költeni az tuti.
8 éves az autó 267 ezer km van benne talán 1.6 milláért ha el vinnék duzzogva, lassan már 1 millát ráköltöttem,most már inkább addig lesz hajtva míg kirohad alólunk mert lassan minden új rajta :)
200 ezer km-előtt érdemes lenne mindig lecserélni az autókat......
Tegnap el vittem szerelőhöz ,beültünk az autóba mentem 50 métert ,már mondta is hogy váltó és már ne is nagyon mennyek vele mert hamarosan szétesik és ott maradok az út szélén.
Motorféknél mindegy milyen fokozat kerepel,kattog ,mintha elszabadult volna és már csak az ima tartja össze ,le is lett rakva az autó most egy darabig,mert ő csak műszakiztat már,külön nem szerel mert nagyon sok a műszakis autó és mindig gondok vannak velük,nincs ideje .
Abba segít hogy szerez egy bontott JCR 0A4-es váltót,arra még lenne ideje kedve kicserélni ,de váltót nem szedi szét mert nem fér bele ,nincs ideje rá.
Úgy hogy most áll az autó 3 hete vettem bele egy új EXIDE 77A/h 760 indítóval,úgy döntöttem kiszedem belőle és beteszem a Peugeot 508 -ba abból meg a gyári Bosch 72A/h 4 éves gyárit meg beteszem az oktiba (úgy is diag szerint 62%-os)
Nem engedtem még le hűtőfolyadékot, most hogy cseréltem az olajat, a hűtő alján megtaláltam a leeresztőt, de a motoron semmit. Elképzelhető, hogy csak a hűtőn keresztül leereszthető mind?
Vagy keresgéljek tovább, esetleg egy csövet kell lebontani? (nem akarnám)
Sziasztok Mesterek ! Valakinek van esetleg egy olyan fotója amin látszik a G astra gyári ablakemelő és szerkezete is ? Átépítéshez jól jönne segítségnek !? Részletes rajz még a nagykönyvben sincs ! Köszönöm ha valaki segít előre is !
Nekem volt már vele,lent maradt lükvercben és nem jött fel vagy ha fel jött nem talált egyest csak 3-as 2-es,aztán be 5ös haza jöttem vele így 400km-et éjszaka pályán,másnap szerelő,valami gyűrű féle eltört benne pár ezer ft volt a javítása.
Volt hogy lefullasztotta,de nem jellemző meg 1500 fordulat alatt nem használja,mindig azért kipörgeti.
Én úgy hallom mintha egy alkatrész szárazon forogna,darálna és már nem sok van neki,alapjáraton semmi,valahol reménykedem,hogy csak valami tartóbak öregedett el váltó vagy motortartó bak,minden más ami szóba jöhet elég költséges.
Holnap kiváncsi vagyok mit mondanak 3. -ban motorfék 40km/h -nál 1500-1600 fordulatnál a leghangosabb,meleg motornál.
2007.10.15 az autó 2008 -as modell alvázszám szerint JCR váltó kódja tehát 0A4-es váltó van benne ,de nem olyan hangot ad mint ha nyelestengely baja lenne....
Annak nincs semmi előjele. Csak egy nagy durranás és kész.
Nem a csavarokkal van baj. SD hajtókart kapott egy széria BXE 2oo8-ban.
Csak azok mentek szét. Én is megjártam, 12oe km-ben. Igaz, csippes volt.
Kikonyökölt a blokkon, kuka volt az egész motor. Szétszedtem, semmi kopás nem látszott sehol. A főtengelysalnik is teljesen rendbe voltak, a vezmű tengely is. 15ekm kapott rendesen olajat.
Maradt egy BXE hengerfejem, meg pár apróság, ha valakit érdekel... de elég nehezen tudnám elküldeni.
Nem ,pont most este haza fele próbálgattam és olyan száraz ropogo hangja van és már egyre hangosabb ,főleg 3. ban 40 km/H-nál 1500 fordulatnál,itt már olyan mint ha szét akarna esni "tuk tuk tuk tuk " ilyen hangja van,egyedül benyomom a kuplungot akkor nem hallani ,mikor huzatom akkor meg elnyomja a motorhang gondolom én.
Holnap viszem szervízbe,mert nem sok lehet már benne ,úgy érzem bármikor széteshet.
Hajtókar csapágy sem hangzik jól :(
Meg kell bontani az egész motort hozzá?
BXE híres volt a hajtókar szakadásokról ...hajtókar csavar törésről .....
Kuplung még mindig puha és ugyan ott fog mint amikor cserélve lett ,leállításkor nem csörren meg ,alapjáraton nincs hangja ha benyomom a kuplungot sincs semmilyen hangja ,sem érezni semmit ,a kasznit sem rázza se a kormányra nem jön át semmi.
Akkor csinálja ha a motor már meleg pl a hüttővíz hőmérséklete már eléri a 70 fokot legalább ( vezérlés most lett lecserélve,vízpumpával stb görgőkkel 7 ezer km-el ezelőtt)
Kezdek nagyon pipa lenni az autóra ,mert ezzel tényleg mindig foglalkozva volt és van.......
kuplung szerkezet nincs megégve mert puha a kuplung ,benyomva kinyomócsapágynak sincs semilyen hangja 63 ezer km-el ezelőtt lett kuplung kettős cserélve és SACHS kettős lett belerakva,nem tudom jó márkának mondják a lengéscsillapítók is Sachs-re lettek cserélve...panaszom nincs a márkával,nagyot csalódnék ha egy kettős tönkremenne 63 ezer km -alatt :(
Főleg úgy hogy Ausztriába jártam vele 80% -ban autópályán :(
Skoda Octavia 2 2007.10.15 (2008 -as model év) 1.9 pdtdi 105 LE 77KW BXE motorkód 267 ezer km-el 5 sebességes manual.
Tél óta kicsit kerepelősnek éreztem az autót ,motorhangal egy ütembe ,de nem a motortól inkább bal elölről vagy a váltó alól jött a hang,Mindig ráfogtam hogy a HDI -után átülve ez ilyen hangos és kész,de sejtettem hogy ez nem ilyen volt.
Jelenség 1500-1900 fordulatnál motorféknél már kopogó hang jön a motor ritmusával megeggyező ütemben ,enyhe gázadásra mint ha kerepelne a motor,huzatva és emberes gázra semmi hang ,se benyomott kuplungnál sem alapjáraton se 1. fokozatban 5. -ben meg 60 km/h körül motorfékkel már kopog 3. és 4. fokozatban motorféknél 40-70 km/h -nál is kopog,kerepel és 4. fokozatban már a váltó is rezeg ,ha lefogom és hátrafeszítem a kezemmel érzem hogy nagyon remeg,de csak 4.-ben
Először nyelestengely csapágy hibára gondoltam mert az 0A4-es váltónál ezt tipushibának olvastam annak utána jártam hogy JCR ,QGG váltókód erre utal,nem tudom kiolvasni az enyém milyen mert annyi ott a kosz hogy nem látom.
Vagy esetleg lehet váltótartó gumibak vagy egyébb valami ami elfáradt .......
Kettőstömegű kuplung cserélve lett 60 ezer km-el előtt,turbó újra lett cserélve 15 ezer km-el előtt,pd sor cserélve 15 ezer km-el előtt ,váltó olaj is ekkor lett cserélve,12 ezrenként van olajcserén a legutolsó 7 ezer km-el előtt volt az összes szűrővel együtt
Közel 600 ezer ft-ét költöttem az autóra 1 évvel ezelőtt,attól félek ez is valami nagy összeg lehet :(
Szót sem szóltam az autódról. Mindössze arra a kérdésre válaszoltam, hogy kinyomott kuplungnál melyik csapágy forog. Ettől függetlenül az a 110ekm semmire sem garancia.
a cégnek fénykorában volt kb 70 db ilyen autója, most csak kb 20 db van. Kb 300 000- 690 000 km van bennük. Az, hogy 5-600 ig semmi gond az nem igaz. Én azt mondanám, hogy egy nagyon jó autó akkor ha jó a sofőrje és a szerviz háttere. Vannak típus gondjai, gyenge pontjai ennek is. De melyiknek nincsenek ??? Ezeket a bajokat kezelni kell. A cég mostani autói jellemzően jumper, boxer ducato. Én százszor jobban szeretem a Craftert a francia csodáknál, de ez az én véleményem.
A típusgyengeségekről annyi elmondható, hogy valamelyik hiba minden példánynál előjön. Ilyen hiba pl a kardán keresztek tönkremenetele. Van olyan hiba ami típushibának mondható de nem minden autónál fordul elő. Ilyen pl: akkumulátor-gen- indítómotor főkábel elágazó csatlakozó szétégése.
Ha van olyan szerelő aki ismeri ezeket a gyakori hibákat és még kezdeti stádiumban elcsípi őket, pl:időszakos szervizkor tudatosan átnézi, akkor egész jól fenntartható autó.
A szar úton való csörömpölős zörgés miatt megnézném a hátsóhídnál, hogy a rugókengyel anyák nincsenek-e fellazulva. Elég sokszor kell utána húzni az anyákat. A kardán kersztek jó állapotban vannak? Néztétek már?
Jó Estét Urak! Ha valaki tudna segíteni! Saját!! Santa fe 2005 2.0 crdi autómatav. Tempomat meghalt. A netet böngészve mindenűtt a féklámpa kapcsolót emlegetik. 3 éve van nálam azóta hol jó hol nem. A féklámpa kapcsolót már kb. 2 perc alatt kiveszem csukott szemmel. Eleinte csere után jó volt 1 hónapig, mostanában 1 napig. kb 3 x cseréltem, + 5 x csiszoltam az érintkezőket. Most éppen nem reagál a cserére. Találtam egy cikket ahol azt írták, hogy a A/T karnál van valami kapcsoló ami nem érzékel. Valaki tudja e hogy az mi lehet ill. hol van? Diag látja a tempomatot?
hidd el ,ha nem egy 110e km-s ,tulzas nelkul szinte uj teherautorol lenne szo,azonnal megbontanam blindre is akar,de mivel nagyon sajnalom inkabb szedegetem be az infokat.
Koszi,Barcsak az lenne de en mar meg vagyok ilyedve hogy valto baja lesz ugyanis sokszor erzek a valtokaton "daralast,mozgast,hullamzast" a berakas pillanataban mintha a fogaskerekeket ereznem es barmilyen fura leginkabb rossz minosegu utakon.
Boccs a kavarasert csak most tesztelgettem jobban.
Szóval egyenetlen/rossz uton ha nem kap hajtást tehat gurulva utesbe zorog alul valami femesen pont mint mikor a fekbetet elenged ,mikor raengedem vmelyik sebessegbe a kuplungot ,raengedes pillanataban mintha hangosabb lenne a zorges es ahogy raengedtem teljesen akkor elhallgat.
egyebkent a reggeli kucsit nehezkes elso egyes es hatramenetbe rakason kivul hibatlan minden szempontbol az auto.
Nem csak hidegen,ugyanugy zorog benyomott kuplunggal gurulva egyenetlen uton melegen is,ahogy kiengedem a kuplungot nem zorog.(ja es mikor raengedem a kuplungot csattan vmi)
Meg egy eszrevetel a hidegen nehez egyesberakas a crafternel,hogy ugyancsak hidegen benyomot kuplunggal egyenetlen uton zorog valami femes hangon ahogy kiengedem elhallgat,mindegy hogy sebessegbe vagy uresbe de mikor menyomom zorog valami.mi lehet?
Sziasztok. Opel Kadett 1.7 d 89. évjárat szürke kombi. Volt egy problémám, nem állt amikor levettem a gyújtást. Szétlelt szedve az adagoló, ki lett cserélve pár dolog benne azóta le áll úgy ahogy kell.
Nem ismerem a típust. A trafót meghajtó végfok mondhatja fel a szolgálatot - lásd: Samara gyújtás. A vizes rongy állandó szerelvény volt, azzal hűtöttük vissza, és ment újra.
Bontott MAF-ra cserelve, elotte hiba uzenet a computerben csere utan eltunt a hibauzenet.
Nezd meg a videot.
Üzaszűrő frissen cserélve, nyomás terhelés alatt is 35 felett.
A Ford márkaszervíz megbontás nélkül nem tudta/akarta megmondani a hiba okát. De közölték, hogy a
levegőbeömlő gyűjtőcső (intake manifold), hibás azt úgy is cserélni kéne, ez náluk kb. 325000 Ft. plusz ideje lenne cserélni a vezérmű láncot, az meg kb. 170000 Ft. (sugva: inkább cseréljen motort, ne keresgélje a hibát).
Sziasztok, lenne egy kérdésem. Golf 4 1.9 TDI ALH motorkód, 90ló, úgy tudom ezt a motort gyártották vnt15 turbóval és 1749v-vel is. Honnan tudom, hogy az enyémen melyik van?
Sziasztok! Talán tudtok segíteni. 2002-es Toyota Corolla (ZZE12) a 200 ezres szemléjén mit KELL megcsinálni? Ezenkívül "kutyacsontból" melyik típust ajánljátok?
Sziasztok szeretnék egy dolgot meg kérdezni, ha tudnátok orvosolni nekem egy Renault megane scenic 1.4 benzines autóm van a motor térben bal oldalt sarokban van egy nagy biztosíték ami 30 aperos már másodszor veri ki és ilyenkor meg is áll az autó és nem tudom újra indítani ez mitől van . Ha leveszem az akkumulátor sarut majd 3 perc múlva vissza rakom akkor újból tudom indítani meg tudná valaki mondani ez mi lehet. Előre is köszönöm
Két csőkulcsom van amiket az egyik túl hosszú nem fér be a másik túl rövid nem tudok ráfogni :(. Mitől állítódhat el a gyújtás, szerintem használat közben semmitől..
Igen ez a kérdés, nyomom a gázt, növekszik a fordulatszám, 1900-nál "megtorpan", "hörög", és visszaesik a fordulat 1400-ra, nem porog fel akar padlogaznal sem. Ha elveszem a gazt es ujra nyomom, 1900 aztan csak 1400. Nincs hibauzenet.
Sziasztok, 2002 Ford Explorer Limited 4.6 lit. boldog tulajdonosa vagyok! A kocsi motorja szépen jár alapjáraton, de nem lehet 1900-as fordulatszám fölé pörgetni. Van valakinek ötlete? (a Ford szervizben motorcserét javasoltak).
A gyertyákat még nem szedtem ki, van ugyan hosszított 19-es dugókulcsom, de tartok tőle rövid lesz, de azért megnézem. A gyertyakábeleket párhónapja cseréltem.
Most azt figyeltem meg, hogy 3-asban finoman gyorsítva kb 1500-tól becsörög, de nagyon kell fülelni, esélytelen, hogy rögzítsem a hangot.
Semmi "olyan" nem érint. Köszönöm a választ, igazából én is gondolkozom rajta a BMW mellett, esetleg csak tanács kérés miatt kérdeztem, ha nem vagyok pofátlan. Ha nem voltam az, esetleg kérhetek elérhetőséget privátban? Köszönettel: bogusz
Nem jó a helyzet Pesten, nem kell irigykedni :) Egy cimborám a PoHu-nál van, lassan el akar jönni (mert apránként csökken a fizu), próbálják nagyon marasztalni, de ugye ott nem nagyon tudnak több pénzt adni mert alap plusz némi jutalék van a munkából.
Némi segítségre lenne szükségem! VW Golf 6 2.0 tdi alapjárat magas (kb. 1000 f/perc, fogy:1-1.2 l/h). Indításnál normális, de ha elindulok vele kb. 50-100 m után már magas. Megállásnál nem esik vissza normálisra, hanem a fenti értéken forog, függetlenül a motor hőfoktól. A hűtőventilátor is hamar bekapcsol és nagyon sokáig megy. Olyan mintha regenerálna, csak ez hidegen nem is lehetséges, műszer szerint nem is indokolt.
Légtömegen, fojtószelepen (hibás volt) túl vagyunk, még sem jó. Jelenleg nem ír be hibát sem, csak sz@r. Ha valakinek van valami ötlete megköszönném. De ha valaki tudna korrekt hozzáértő profi vw szerelőt Bp-n vagy környékén, hát az lenne a legjobb.
Ne okoskodásnak vedd, csak a jó szándék vezérel... én, Te is tudod, nem ma kezdtem a műhelyvezetést ( mint ahogy itt elég sokan... ) Eljutottam oda, ahova látom Te is, hogy pályakezdőket is keresel. Nekem most van két 20 éves fiatal kollégám ( az egyik, egy középiskolai osztálytársam nővérének a fia, tehát a fiam lehetne mindegyik már sajnos...). Ami a lényeg: Nagyon jók! Állandóan morgó, otthon maszekoló, összes műszeremet hazahordó, 280000 ft-ot kereső, + cégautóval járó tapasztalt kollégát küldtem el ( egy BMW X1 kormányművel kísértem ki a műhelyből...) ahelyett azt mondtam, próbáljuk meg a fiatalokat, és nem csalódtam. Megy nekik a pico, érdekli őket minden, kérdeznek ha valami nem tiszta, de NINCSENEK MEGSAVANYODVA!!! Nekem szerencsém van lehet, de tényleg érdemes megpróbálni ezt az irányt is. ( Amúgy más lehetőségünk úgyse nagyon van, mert nincs sok szakember a munkaerő piacon, akivel minden rendben.)
De. Amit szeretnék Neked ajánlani, hogy Ne rakd be őket abba a kosárba, hogy " pályakezdő 100000 Ft ". Nálam az egyik srác 1700000 Ft-ot kért kezdő fizetésnek, gondoltam van pofád öcsém, de megadtam Neki. Tényleg jól dolgozik, pontos, nem hibázik szinte semmit, lelkes. De ha letörném a lelkesedését azzal, hogy itt akármilyen jól is dolgozol, mivel pályakezdő vagy 100000 Ft-ot lehet csak keresni, lehet inkább elmegy valahova pincérnek, mert ott van lehetősége olyan jövedelemhez jutni, hogy tud venni a csajának is valamit...Én belegondolva ebbe, szintúgy ebben a korban akartam legjobban megváltani a világot.
Tudom, hogy nem szorulsz rá az én tanácsaimra, csak mivel nekem van friss tapasztalatom e korosztállyal is, gondoltam megosztom Veled az észrevételeim.
( azt már alig merem megemlíteni, hogy a másik fiatal srác az elbeszélgetésen fizetési igény nélkül jött volna dolgozni, mondván, hogy Neki megtiszteltetés, hogy nálam dolgozhat...) ez komoly. Remélem nem okoskodásnak veszed, de azt gondolom nyúlj hozzájuk bátran, adj Nekik lehetőséget dolgozni, és pénzt is keresni. Ők a jövő...
Sziasztok! Örülnék, ha tudna segíteni valaki az az alábbi problémában. 2002-es 1,3 -as 8 szelepes Swift. Az utóbbi időben elkezdet csörögni a motor egyenletes sebesség mellett, először csak 100 km/ó környékén alig hallhatóan és ritkán pár pillanatig, de most már 80-nál is és egész jól hallhatóan, és szinte folyamatosan.
Én a gyújtás környékén kerestem a hibát, az elosztófedél középső érintkezője láthatóan nem érhet a rotorhoz, és mintha meg is égett volna, (képen látható) gy.e. fedél 4 érintkezőjén vastag fehér réteg volt ami könnyen le is hullott, a rotor érintkezője fekete volt, alig tudtam lecsiszolni róla.
Ma vettem új elosztófedelet és rotort, ez utóbbi réz érintkezője kisebb a gyárinál (nem tudom gond-e) beraktam, de sajna ugyan úgy csörög. Ami lehet még, hogy gyújtást kell állítani, régen 12 V-os próbalámpával be tudta állítani, de az oly rég volt, hogy már azt sem tudom miként csináltam, közben utánaolvastam, valószínűleg megpróbálom, legalább ellenőrizni. Akinek van valami ötlete kérem ossza meg velem, előre is köszönöm.
Segítséget szeretnék kérni, talán lenne valakinek egy jó tippje vagy konkrét megoldása a problémámra. Renault master 2.5dci (G9UB) 2008-as évjárat,150LE.-ről lenne szó. Németországi friss vásárlás.
Jó állapotú autó, szervízkönyves, 170000 km-rel, az biztos, hogy nem egy lepusztult példány. Elindulás után 110km/h-ig semmi probléma, húz mint az állat, személyautókat megszégyenítően gyorsul. 110 után viszont vége, szerencsés esetben 120-ig lehet max. kipörgetni. Emelkedő vagy szembe szél esetén még eddig sem. Van a környezetemben 101LE, 120LE változat, azok nagyságrendekkel jobbak. Fontos információ, hogy vonóhorgos és digitális tachográf van benne. Azt gyanítom, hogy valami tiltás vagy valamilyen sebességkorlátozó lehet benne. Hogy és hol lehetne ezt kideríteni? Ja, hibakód az nincs! Van viszont fogyasztás, 14-15 liter, gondolom az állandó padlógáz miatt. (autópálya) Mit lehetne csinálni, merre kellene elindulni?
A történet érdekessége, hogy a barátom ugyanilyen, friss vásárlású németországi autója ugyanezt produkálja. Azt még elfelejtettem, hogy a gép 7személyes, duplakabinos doka platós változat.Ha lenne valaki aki tudná a megoldást bárhová elvinném az országban. (Bp X.kerületben vagyok)
Na jó, ha ezt is figyelembe vesszük akkor is találnánk olyan embert akit nem ismersz és akinek azt mondanád, hogy "mé ugrott elém, most nézze meg mit csinált, magától pókhálósodott be a szélvédőm". :)
Időközben újra megnéztem és kiderült, hogy a szélvédő már cserélt... (nordglass, a többi meg eredeti nissan)
Használtan vettem kb. fél éve a kocsit, akkor még biztosan nem volt berepedve, gondolom eladás előtt kicserélték aztán simán szarul ragasztották bele és valami feszültség vagy rozsda miatt megrepedt. nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy a kerettől indul a repedés és utána vékonyodik. lehet majd megpróbálkozom az eladónál valami reklamációval, bár valszeg úgyis széttárja a kezét, hogy sorry...
nem ismerem a konkrét típust de rengeteg autónál a szélvédő alsó peremébe akaszkodik a koszorút takaró műanyag, elég egy ügyetlen mozdulat pl pollenszűrő csere miatt és elrepedt...
bár én az mondom hogy kaptál egy pici éles kavicsot csak nem tudod mit kellene látni.
köszi mindenkinek a segítséget, egyelőre használom tovább, aztán legkésőbb következő műszaki előtt kicseréltetem. ami továbbra is nyugtalanít az a hogyan alakult ki kérdése, de akkor lehet hogy erről a rozsdás dologról van szó. (bár egy 4 éves Qashqainál kicsit korainak érzem)
úgy érzem bele kell pofáznom, 5 évig munkafelvevősködtem autóüveges cégnél.
ilyen repedés nem rövid idő alatt alakul ki és az ablaktörlő kar nem tud ilyet csinálni.
általában ha a fekete szélén kap bármilyen kis kavicsot onnan elindul, normál esetben máshol egy kis kagylós törés lesz esetleg apró sugárirányú repedésekkel a szélén (ezek képesek továbbnyílni)
tévhit hogy a repedést meg lehet állítani. általában a buszosok szerették volna ezt mert 5-6 százezres szélvédők is előfordulnak ott.
oktatópéldaként tartottam kézügyben egy fotót amin egy kb 20x megfúrt repedés látszott mint egy gyöngysor.
ha valóban nincs kavicsnyom akkor esélyes hogy alározsdásodott a ragasztás egy ponton, és a rozsda feszítő hatása repesztette
hivatalosan ha nincs a látómezőben (ablaktörlő által tisztított felület) akkor nem jelent problémát, viszont ezt az utcán nehéz egy rendőrnek elmagyarázni.
parázni nem kell ettől nem fog beesni, bepókhálósodni, (ragasztott többrétegű üveg)
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, mert elakadtam.
SAAB 9-3 1.9 TTID 150KW
Megvettem, ment jól kb 1.000 km, de néha részecske szűrőre panaszkodott. Nem tette vész üzembe soha. Aztán elkezdett füstölni, megállt és azóta nem indul.
Részecske szűrőt kiheréltem.
Porlasztó csúcsot bemérettem.
Összerakás után egy "víz az üzemanyagban" hibaüzenetet ír ki, de nem indul.
"Ha szélvédőjavító iparos meg tudja állítani a repedés végét"
Az nem mindegy, ki szerint.(állt meg a repedés)
Nem tudom, milyenre gondolsz, én már javíttattam ilyen "mobil" emberrel kavicsfelverődést, szart sem ér, persze arra jó, hogy vizsga előtt eltüntesse időlegesen.
Használd, ameddig csak tudod. Szerintem a vizsgán is lehet, hogy átmegy, ha nem hívod fel a figyelmet rá. (tessék mondani, ez még így elmegy? :-))
Én már ettől feljebb levővel is vizsgáztam (ami nem a fekete részen volt)
A teljes berepedezéstől tudtommal nem kell félned, az a tipusú üveg, ami úgy törik, ma már csak az oldal, és hátsó ablakokban van, az első mind ragasztott, többrétegű üveg.
Arra számítottam, de addig még van majdnem másfél év.
Ezért kérdezem, hogy használhatom így a kocsit, jelent-e nagyobb veszélyt? pl. autópályán nagyobb sebességnél vagy alagútban vagy bárhol történhet olyan hogy egyszercsak az egész szélvédő megadja magát?
Nezd meg, hol a repedes masik vege. Ilyen repedes pl akkor alakul ki, amikor lapat nelkul racsapodik az ablaktorlokar a szelvedore. Szelvedocsere, nem javithato.
Szélvédőjavítással kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Egy elég furcsa repedés jelent meg egy Qashqai szélvédőn. (nyilakkal jelöltem, mert nehezen látható). Két kérdésem lenne:
- hogyan alakulhatott ki, mi történhetett? nem látszik kőfelverődés nyoma és nem is vettem észre hogy történt volna kőfelverődés, pontosabban volt egy kisebb a télen, de az teljesen máshol volt, és annak nem látszik a nyoma.
- javítható-e? (a repedés eléri az üveg szélét és elég hosszú, viszont úgy látom, hogy csak a felső réteg üveg repedt)
Az lehet tudni, hogy csak tapadós talajon abs-ezésnél ( azaz erős fékezésnél) csinálja, vagy csúszóson is? Csak mert utóbbihoz viszonylag gyakran van szerencsém, de száraz úton rég fékeztem igazán nagyot. Tehát a fékezés ereje is szàmít, vagy csak az, hogy dolgozzon az abs?
Még mindig a "1.7 cdti Opel Zafira a kérdés alanya. 2009-es évjárat, mesebeli 190.000 km-rel. 110 lovas." - ről lenne szó, amiből elment az olajnyomás.
- mint írtam, teljes nagyszerviz elvégezve a vásárláskor... utána 3 nap alatt 500 km lett megtéve az autóval...
Most tudtam a szüleimmel beszélni, és elmondásuk szerint változott az autó hangja amikor megálltak. Az autó péntek délutánra márkaszervizbe került de még senki nem tudott vele foglalkozni, ami érthető...
Tudom, hogy ez nem jogi fórum, és nem várom el senkitől, hogy bebiztosítson arról, hogy költségmentesen zárul ez a dolog.
Az érdekelne, hogy ennél a motornál, a korábban már említett olajszivattyú hibán kívül, van e olyan lehetőség, amely szerint pl karbantartáskor elkövetett mulasztás, vagy hiba következtében jött létre a mostani állapot?
Hogyan lehet bizonyítani egy ilyen esetet, illetve hogyan lehet kideríteni, kb 500 km után, hogy rejtett hiba fenn állt e a vásárlás pillanatában?
Tartok tőle, hogy csúnya lesz a vége ennek a kalandnak.
Ha van tapasztalat már a kenési problémákkal kapcsolatban, akkor van esetleg infó arról, mennyibe kerül egy komplett motorfelújítás?
Talán nem lesz rá szükség, de készülök a legrosszabbra...
Arra az 51mm-es görgő való. A rugós feszítés csak gyári szíjnál működik, a többinél lazára kell hagyni szíjat, különben melegen megfeszül és morogni kezd a görgő.
Sziasztok. Opel astra f 1.4-es autóm péntek este óta nem indul.Nagy fordulatszám után 2-esbe raktam és lefulladt.Azóta próbáltam a gyertyacserét,a trafó jó,a karburátor kap benzint.Ha ráadom a gyújtást egy pöfögő hangot ad a kipufogóból és mikor beindítanám akkor gyújtás van,próbálna indulni,de nem indul.Ott is pöfögő csattogó hangot ad.
vezérlést átnáztem a karburátor nagyokat robban mikor gázt adok neki és inditanám de akkor se megy erölködik de nem indul be
Ha felszerelted, megforgattad a motort, látni fogod hogy a rugó elhúzza az ivelt résnél egy kicsit a feszítőivet, vagyis végzi a dolgát. Amikor eredetit bontottam (gyári szerelésű szíj ) valóban középtájon volt a feszítés.
Ezeknél az utángyártott erősebb szíjaknál azért kérdéses hogy a rugó hogy látja el a feladatát...
Mindenesetre nem kényes a vezérlése ennek a típusnak, én kiverődőtt csapággyal, vagy nyúzott szijjal soha nem találkoztam.
De hát az a rugó ezért lenne benne hogy cserénél automatikusan feszítse be ahogy neki kell,de így funkcióját veszti a dolog,bele is nyugodtam volna ,ha nem kezdene el surogni,az nem egészséges .Nem is tudom mit csinálaj vele ,az autó meg kellene.
Így probáltam én is ,összeraktam ,minden jó,hidegen semmi hang ,mikor bemelegedett a motor(gondolom így még feszesebb lett,és jött a surlodó hang.
Nem akarom így használni nehogy szakadjon.A dolog érdekessége ,hogy néztem videokat eredetileg a feszítő csuszkán kb középen van a feszitő csapos csavarja mikor kicserélo a szíjat ,meg már végálásban ,gondolom rövidebb a szíj ,d eaz hogyan lehet ha suzukinál is azt mondták hogy a 97-es való bele.Amikor szétszedtem meg laza volt a régi szíj ,de a görgönél engedett mert kivolt a csapágy .
Arra gondolok hogy akkor is nem bele való feszitő görgőt tettek bele,mert ha a furat kicsit odébb van rajta ,akkor a görgő nem tud rendesen visszaereszteni,de háta a boltban is ezt adták hozzá.
Úgy emlékszem van egy "erősített szíj" variáció. Ez nehezebben megy fel, de én ki szoktam csavarni a rögzítőcsvart ami kicsit hátrább engedi az ívet és így felrakható a szíj.
utána a rugó, és vissza a rögzítőcsavar. (ami egyben a deklit is tartja )
Ebben a helyzetben a szíjfeszességnek jónak kell lenni.
Sziasztok!Golf 5 1.6 -os benzines autóról van szó!Időnként kirakja a menetstabilizáló hibajelet az Epc -vel együtt.leállítom újra indítom,semmi baja.Ott tart,hogy már naponta többször megcsinálja de újraindítás után az EPC nem tűnik el.Egy alkalommal a chek lámpa is égve maradt újraindítást követően.Mi a bánata lehet?
Az is 97 fogas ,de azis feszes lehetett mert feszítő alaplemez végálásban volt ,és 2013 ota megette a görgöt,most nézegetem hogy a görgő ami benne volt nem olyan cikszámú mint amit irnak bele.
12810-71c0/02 volt benne most is ilyet adtak.de néztem neten hozzá,a gyári U12800-70c00.p.
Segitséget szeretnék kérni.Suzuki swift 1.3 16v 2003.cserélném a vezérműszijat de, a feszitő alaphelyzetben van és így ia alig lehet rátenni olyan veszes,görgő új, a szíj 97 fogas ,mindenhol azt mondják ez való ,de valami nem stimmel .Valakinek tapasztalat stb?
Szia s köszi, kifejezetten érdekes, amit írsz, mert 10 éves SXem van 1/4 millió kilométerrel, előírás szerint (azt hiszem, 2év/30ekm) cserélt féklével. Soha semmi rosszat nem tapasztaltam a fékkel (kivéve anno az első két garnitúra féktárcsát, amik 6000 km után kukásra hullámosodtak), megbízom benne. Lehet, nem kéne? Érdemes lenne néha nagy tempóról padlófékpróbát tartani? Ha beteg, akkor minden abs-es fékezésnél csinálja vagy csak random?
(Èpp a minap gondolkoztam rajta, hogy milyen rég kellett autópályán vészfèkeznem, szinte már nem is tudom, milyen, pedig régebben azért néha előfordult. Biztos a kor. Vagy a kór. :-) )
Ami nálam volt ilyen hibával, az tökéletesen működött normál esetben, amikor erős fékezéskor működésbe lépett (volna ) a rendszer, akkor darálta el a féket és esett be a fékpedál padlóig.
Vagyis a belső szivattyúja nem termelt nyomást.
Alattomos, veszélyes hiba. Semmi köze a fékolaj vizesedéséhez.
Mindenesetre a gyár ilyen sok meghibásodásra odafigyelhetne. Jó néhány első lengéscsillapítónak ( is ) ki kellett dőlni mire elkezdték cserélni garanciában...
Ennek ellenére nem tudom mennyire függhet össze az általad említett ék probléma az elvégzett karbantartással...
Érdekes meccsnek nézünk elébe: eladó - szerviz - tulajdonos....
Ha az a gond, akkor az ék tönkreteszi a tengelyt is, vagy elég lehet csak az éket cserélni?
Van esetleg javaslat abban a tekintetben, hogy mennyire és hol érdemes megbontani a motort, a kopás ellenőrzése miatt? Vagy meg lehet ezt úszni, esetleg?
Egy 1.7 cdti Opel Zafira a kérdés alanya. 2009-es évjárat, mesebeli 190.000 km-rel. 110 lovas.
(Belgiumból behozott, szép állapotú, de ismeretlen előéletű... mire megszólalhattam volna, megvették... egy hete, kereskedőtől... ez van. Nagyszerviz elvégezve saját költségen.)
Autópályán kb 300 km után kigyulladt az olajnyomás visszajelző. Először fel-fel villant, aztán folyamatosan világított. azonnal megálltak. Az autóval a szerviz után egy Pécs - Győr, majd egy Győr - (kb.) Paks távot tettek meg.
Van olyan ismert hiba ennél a konstrukciónál, ami miatt alaposabban is bele kell nézni a motorba?- gondolok itt olajszivattyúra például.
A kereskedő intézkedett, az autó már szervizben van, de tartok tőle, hogy átverés lesz a dologból...
Az új (nekem új, amúgy tizenéves) autóm alján valami ragacsos, kátrányszerű dolog van alvázvédőként felhorva. Mi lehet ez? Ha valahol pótolni akarom, mit vegyek? Még nem láttam ilyet, cask bitumenes alvázvédőket.