Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412336

Egy mai kamion (de személyautó is) robotpilóta nélkül is tele van olyan hájtekk kütyükkel, amit csak igen komoly infrastrukturális háttérrel lehet gyógyítani, ha elromlik, és amik nélkül a kamion nem biztos, hogy bárhova is megy... Mégis ilyeneket vesznek, legalábbis ahol a munkaerőnek van valami ára, mert ritkán romlik el, és többet hoz a konyhára, amikor működik. Saját specialistát legfeljebb a homogén járműparkkal rendelkező nagy üzemeltetőknek éri meg tartani, de hát ugye van, aki azzal foglalkozik, hogy ilyeneket javít. Csak egy primkó példa, egy sávtartó automatika lehet, hogy drága, de olcsóbb, mint egy árokba borult kamion. Tíz éve ez is sci-fi volt, ma meg tömegcikk.

Előzmény: Törölt nick (412302)
Izsó001 Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412335

Értem én az érveket. De akkor sem látom be, hogy teszi majd fel magának a hóláncot, ha meglátja az erre felszólító táblát. Esetleg lesznek nyári kamionok és téliek plusz személyzettel? (Hólánc felelős?)

És azt sem, mi programozza át az útvonalát, ha egy rendőr értesíti, hogy le van zárva X okból az út. Egyáltalán a rendőr szóbeli (adott esetben macedón nyelvű) utasítására hogyan módosít útvonalat? Vagy megáll ott és nem mozdul? A falkájával egyetemben? Egyet még csak ki lehet kerülni, de ha sokan lesznek egy adott tranzit útvonalon, akkor sokan állnak meg és még nagyobb gubancot okoznak. Értem én, hogy költséghatékonyság, meg egyebek.....

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412334

Azt mondták: nincs fény a jelzőn, nincs LEU -ból távirat

Előzmény: Törölt nick (412333)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412333

- ÖBB "meghaladta a korát" és túl gyorsan vágott bele az ETCS-be. L1-re pályáztak, azt kellett kiépíteni. Most meg vakarják a fejüket

- GSM-R nélkül ha kell ETCS, akkor csak L1-van, így meg lehet szedegetni és rakosgatni a balizokat.

- Azt mondták: nincs fény a jelzőn, nincs LEU. Ha nem így van (a Te ismereteid szerint, akkor nem így van)

- van baliz L2-nél, de csak helymeghatározó fix táviratot sugárzó balizok. A balizok száma nagyságrendekkel kevesebb, mint L1 esetén.

- Szerintem a H-A átmenet lett volna az első itt a környéken. Az A-CZ átmenet nem tudom, hogyan van kiépítve, ha arra járok, majd megnézem

- Egy relés bizt.ber azért gondolom jelentősebb ráfordítással tehető ETCS kommunikáció alkalmassá, mint egy már eleve elektronikus.

- Az ÖBB-nél úgy döntöttek, nekik nem éri meg az L1-s szint. Nálunk meg GSM-R híján úgy sincs más lehetőség, mint azt működtetni, ami van.

 

Összehasonlításképpen:

Itthon az ETCS L1-re szánt oktatás kb. 2-3 óra volt.

A múlt héten 2x20 óra (L1+L2) elméleti + szimulátoros oktatáson vettem részt. Ez a standard.

 

A körülmények meg ilyenek voltak:

Előzmény: aruzsi (412316)
Rangun Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412332

A francokat, ebbe az irányba haladunk, fejlesztik a rendszert, csak idő kérdése, 10 éve a zsebben hordozott számítógép is elképzelhetetlen volt, sokak számára, ma majdnem mindenkinek az van a zsebében.

Előzmény: Törölt nick (412330)
hmsoft Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412331

Ha gondolod, kezdetnek az AVP oldalain nézhetsz körül, az anyagok egy része megvan angolul is. De vannak egyszerűbb rendszerek is, mint a SzUL-R. Persze mindehhez egy kicsit meg kell először ismerkedned a cirillbetűs fedélzeti biztonsági rendszerek és minden egyéb kütyü világával (pl. KLUB, SzAUT, MSzUD, ...), mert erősen ezekre épülnek rá az automata rendszerek.

 

hm

Előzmény: Törölt nick (412328)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412330

Persze. Kapható a Bugatti Veyron is. Meg még jó is. Mégsem lett népautó...

Egy csomó minden nincs a mai napig, amit előre megjósoltak, hogy még csak pár év...na ez is olyan...

Előzmény: Rangun (412329)
Rangun Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412329

Autóban 5 éven belül kapható lesz a dolog, a kamionoknál meg előbb utóbb gazdasági kényszer lesz.

Előzmény: Törölt nick (412327)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412328

Rádiótávvezérléssel? Érdekelne erről valami írás. A google nem nagyon segít.

Előzmény: vrobee (412324)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412327

Ok. Nagyjából előbb tudnál meggyőzni szinte bármi másról mint erről....

A legminimálisabb esélyt sem látok erre....

Inkább legyenek az UFO-k, szabadkőművesek, chemtrail, vagy bármi más.

Előzmény: Rangun (412326)
Rangun Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412326

Nem mehet két sofőrrel sem éjjel nappal, másrészt nem egy év alatt kell behozni a technika árát, hanem legalább 3 év lesz rá, ha nagyon sokat megy, akkor is. Csak idő kérdése a dolog, hogy 5-10 vagy 15 év múlva lesz elérhető, de mindenképp ez a jövő.

Előzmény: Törölt nick (412323)
vrobee Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412325

Egy mostani faék kamion is mehetne éjjel-nappal, csak +1 sofőr kérdése az egész....

 

És mégis csomószor az van, hogy nem megy. Hanem áll a pályamenti parkolóban. Pedig az nem olcsó dolog. De úgy látszik, a sofőr meg még drágább...

Előzmény: Törölt nick (412323)
vrobee Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412324

Meg az ezredik is...

Kötve hiszem. A hardverben semmi igazán költséges dolog nincs. A rendszer megtervezése, leprogramozása, kitesztelése, ami drága lesz.

 

Hol van ilyen?

Olyan, hogy egy mozdonyban van vezér, és a többi azt csinálja, amit az a mozdony mond? Az USA-ban már ősidők óta (egészen barkács módszerekkel kezdték), hmsoft szokott írni a "nagytestvér" hasonló megoldásairól.

Előzmény: Törölt nick (412319)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412323

Nem. Nem gondolok bele, mert hülyeség...Egy mostani faék kamion is mehetne éjjel-nappal, csak +1 sofőr kérdése az egész....

Egy sofőr költsége töredéke annak mint amibe egy önműködő kamion kerülne, minden hozzá való háttérrel együtt....

Előzmény: Rangun (412321)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412322

Na jó. Én feladom. Én még itt leszek 10 év múlva is, majd figyelmeztessek rá mekkorát tévedtem. 

Előzmény: vrobee (412320)
Rangun Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412321

Abba gondoljál bele, hogy egy kamion egy évben nem csak a sofőr bérét, és az azt terhelő adókat fogja megspórolni, hanem még lesz plusz 100 ezer euró bevétel, a többletfutás miatt, amit nem kell az útszélén a parkolóban töltenie a járműnek, így nézve már nem is lesz olyan drága a rendszer, sőt le fogják szorítani a fuvarköltséget 1 euró alá, a drága technikával, ahogy van ez ma az iparban is, hiába kerül sokkal többe egy ipari robot, mint egy munkás, mégis megéri.

Előzmény: Törölt nick (412304)
vrobee Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412320

- olcsóbb szállítás (ezért fogják bevezetni)

- kevesebb hulla (ezzel lehet eladni)

Előzmény: Törölt nick (412318)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412319

"Az első..."

 

Meg az ezredik is... 

 

"Ahol pedig tényleges gazdasági érdek teszi szükségessé, ott a 80-as évektől működnek ilyen rendszerek."

 

Hol van ilyen?

 

 

Előzmény: vrobee (412314)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412318

Igen. Számtalan előnye volt. Míg a robotkamionnak nem látom hogy mi lenne az előnye...

Előzmény: Gulper (412313)
aruzsi Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412317

Az hogy megáll egy dolog. De ez indulóban van így!

 

A jelző Z-S-sel jött meg. Ha nem lett volna kijárat Krómfalva felé, akkor S-S lett volna, ha nincs meg a fékút és akkor tényleg játszik a dinamikus jelzési kép váltás hiányosság, amit Komáromban nagy nehezen sikerült orvosolni.

 

Az sw. csere tényleg jó lenne. (diagnosztika)

Előzmény: mcg (412274)
aruzsi Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412316

Sok minden:

 

- a lassújeles probléma már akkor adva volt, amikor az L1-en csak gondolkoztak. Egyébként képes lenne feladni nem csak sebesség táviratokat is, de ezt pl. a MÁV nem kérte ...

 

- balíz felszedés. Nálunk is probléma még is üzemeltetjük (ahogy úgy)!

 

- biztos, hogy kell az izzónak világítania is? (elektronikusnál - lásd Elektra! - semmi szükség nincs már arra, hogy a jelző fények alapján adjunk menetengedélyt. Elektra 1, Hegyeshalom, ETCS szintén Alcatel. Fényáramkörből veszi az infót. Gáz. Elektra 2, Győr, ETCS Thales [Alcatel asszonyneve] X.25-ön "beszél" egymással. Számomra az lenne az ideális, ha a biztber és az ETCS központi egysége belső LAN-on megbeszélné a menetengedélyt)

Nálunk is van noLEU, de kifejezetten nem az izzókiégés miatt.

 

- L2-nél is van balíz.

 

- határátmenetben van valahol már ETCS-Lx?

 

- L1 és L2 nem a biztber milyenségén múlik. A DB még talán a MÁV-nál is vaskalapossabb. Lásd: Siemens biztber és LC berendezés kapcsolata!

 

- az "jó" hivatkozás, hogy teszt szakasz a Hegyes-Bécs. A Hegyes-Bp szintén, mégsincs lekapcsolva. Hmmmm....

Előzmény: Törölt nick (412272)
vrobee Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412315

Gondolom ez irónia volt,

az lett volna, igen :)

Előzmény: r1232 (412312)
vrobee Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412314

de akkor annyiba fog kerülni mint egy Grippen vadászépülő :-)

Az első...

 

Összehozták, működött, engedélyt soha nem adtak rá és nem is fognak.

Ahol pedig tényleges gazdasági érdek teszi szükségessé, ott a 80-as évektől működnek ilyen rendszerek.

 

Akkor ehhez képest engedjünk ki a forgalomba 40 tonnás robotokat az emberek közé?

Minden egyes kamionnal, amit nem ember vezet, hanem gép, biztonságosabb lesz a közút.

Ez tuti.

Nem a jövőben, már ma.

Jól vezetni egy kamiont géppel (minden eshetőségre felkészítve), az kunszt. Az embernél biztonságosabban vezetni nem az.

A probléma ezen túl jogi jellegű, ugye az, hogy biztonságosabb, nem jelenti azt, hogy 100%-ban biztonságos.

Előzmény: Törölt nick (412310)
Gulper Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412313

"... de akkor annyiba fog kerülni ..."

Anno a vasút is sokkal de sokkal drágább volt, mint a lovas kocsi, oszt mégis a vonat lett a nyerő.

Előzmény: Törölt nick (412310)
r1232 Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412312

Központi automata vonatirányítás sincs ugye,

 

Gondolom ez irónia volt, mert naponta közlekedünk ilyen vonalakon. :-)

Előzmény: vrobee (412308)
vrobee Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412311

tisztában vagy a demagóg szó jelentésével?

Nem alma vagy körte, ezek pontosan ugyanolyan megoldandó "kompatibilitási" kérdések (a hekkerparán kívül, amit inkább hagyjunk), mint amik a vasútnál vagy bármilyen más komplex rendszernél jelen vannak egy hosszan elhúzódó, részleges üzemmódváltás esetén. A lényeg az, hogy többnyire az ilyen súlyú problémákat meg lehet oldani, rövid konstruktív agyalás keretében szerintem a topiktársaknak is lennének ötleteik.

Előzmény: Ashi Valkoinen (412309)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412310

Ezt mondom én is. Fel lehet készíteni egy robotot a nehézségekre, de akkor annyiba fog kerülni mint egy Grippen vadászépülő :-)

Vagy nem kell annyira felkészíteni és halva születik az ötlet. Pár próbálkozás össze fog szedni annyi tapasztalatot hogy száz évre elmenjen a kedvük tőle...

 

Az ÖBB-nél kifejlesztettek egy rendszert, ami lehetővé tette hogy a toló mozdonyt a vonat élén vontató mozdonyról lehessen irányítani, rádiós távvezérléssel. Összehozták, működött, engedélyt soha nem adtak rá és nem is fognak. pedig az kötött pálya és nem személyzet nélküli...

Akkor ehhez képest engedjünk ki a forgalomba 40 tonnás robotokat az emberek közé?

Előzmény: Izsó001 (412307)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412309

Almát a körtével, elég demagóg és átlátszó módon.

Előzmény: vrobee (412308)
vrobee Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412308

Központi automata vonatirányítás sincs ugye, mert akkor

- ki állna haptákban az iroda előtt palacsintasütővel a hóna alatt (ki veszi észre, hogy a vonat szétszakadt)?

- a hekkerek már sorban állnak, hegyekben állnának a kisiklott vonatok

- ...

Előzmény: Izsó001 (412307)
Izsó001 Creative Commons License 2014.10.02 0 0 412307

Elnézést, hogy.... csak pár kérdés az automata kamionos témához:

1, Rendkívüli esetben a forgalomirányítást végző rendőr kivel kommunikál?

2, Értem, hogy felismeri a táblákat is. Még a hólánc kötelező!-t is. És aztán? 

3, Szerintem már a szervezett bűnözői köröknél elkezdődött a továbbképző tanfolyam, ahol a hackerek gőzerővel készülnek a kamionok szoftveres eltérítésére.

Ennyi, így hirtelen.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!