Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 414642

Az a kétfelé számozott 411-es nem semmi. Ilyet lehetett, hogy a szerkocsit másik mozdonyhoz csak úgy hozzásorozták?

 

1978 -ban  már nem lehetett sok 411 - es. Ez a mozdony különben is a pályaépítésen dolgozott, nem ment messzire, szóval akkoriban nem érdekelt senkit. Akit esetleg érdekelt volna, az meg nem látta.

Előzmény: gmarc (414625)
hmsoft Creative Commons License 2014.11.26 0 0 414641

Igen, őrzött, és 220-ra emlékszem ennél az útátjárónál. (A 250 csak a vonal egy részén alkalmazható, de a 220 szinte végig, kivéve a szigetszerűen elhelyezett felvételi épületű, nagyobb állomásokat, ahol a megkerülővágányokban általában 140-esek az ívek.)

 

hm

Előzmény: Törölt nick (414640)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.26 0 0 414640

És az említett 200 km/h feletti sorompó is őrzött? Nincsen ott lokális sebességkorlátozás?

Előzmény: hmsoft (414638)
M63 010 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 414639
hmsoft Creative Commons License 2014.11.26 0 0 414638

Igen, 200 km/h feletti sebességnél az adott vonalszakaszon nem lehet szintbeni útátjáró (tehát nemcsak új, hanem meglévő sem). Ez például a Szentpétervár-Helsinki vonal orosz szakaszán teljesül is, hiszen az Allegro ott "csak" 200 km/h-val közlekedhet, míg Finnországban 220 km/h-val. Nyilván mérlegre lett téve a 20 km/h miatti menettartam-nyereség, illetve a szükséges kiegészítő beruházások. És a menettartam-nyereség maradt alul.

A Szentpétervár-Moszkva vonalon viszont létezik néhány (igaz, egy kézen is könnyen megszámolható) szintbeni útátjáró, ráadásul emlékeim szerint van köztük olyan, amely 200 km/h feletti sebességű szakaszon üzemel. Igaz, hogy a fénysorompót, a motoros sorompót és az UZP-t kiegészíti egy masszív, második útsorompó (annak is van valami szép rövidítése, most fejből nem emlékszem rá), és igaz, hogy a csatlakozó közúti szakaszokba íveket iktattak be (tehát a közúti jármű nem képes nagy sebességgel megérkezni az útátjáróba), de akkor is létezik ilyen útátjáró. Szóval valahogy mégis sikerült engedélyeztetni a hatósággal. (Egyébként a második útsorompó a 200-as útátjáróknál is megvan. Az eredeti típust katonai laktanyák bejárati zsilipjeihez tervezték, és ennek a konstrukciónak egy változatát vezették be a vasúton.)

hm

Előzmény: Törölt nick (414637)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.26 0 0 414637

... illetve működtetni, bocs.

Előzmény: Törölt nick (414636)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.26 0 0 414636

A második bekezdésedhez kapcsolódóan érdekes a belinkelt szabályzatban a kitétel, hogy 200km/h-s sebességig hatályos, felette nem lehet sorompót létesíteni.

Előzmény: hmsoft (414633)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414635

Hétfőtől korlátozások a Budapest-Zágráb vasútvonalon

 

 


Pályafelújítás miatt korlátozásokra kell készülni a magyar-horvát közvetlen vasúti összeköttetésben: egy szakaszon pótlóbuszok szállítják a Budapest és Zágráb között közlekedő Agram InterCity vonatok utasait december elsejétől, több napon át.

• MTI • 2014. 11. 25.•

A Mávinform közlemény eszerint a horvát vasúti szakaszon pályafelújítást végeznek, ezért vonatpótló autóbuszok szállítják a Budapest-Déli pályaudvar és Zágráb között közlekedő Agram InterCity vonatok utasait Gyékényes és Kapronca (Koprivnica) között hétfőtől péntekig, valamint december 8-ától 12-éig.

A pótlóbuszokon érvényesek a vasúti menetjegyek, együttes elhelyezést és kerékpárszállítást viszont ebben az esetben nem tudnak vállalni a vasúttársaságok.

István Gyuri Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414634

November 29-én, szombaton, valamint decembertől szombaton és vasárnap egyes railjet vonatok nyolcszáz ülőhelyet biztosító dupla szerelvénnyel közlekednek, emellett Advent EuroCity néven további vonatokat indít a vasúttársaság.

http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=15474592368c1c

hmsoft Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414633

Megütötte a fülemet ez a 140 km/h és 5 perc. Utánanézve a szabályzatban (pl. itt egy 2011-es, újabbat hirtelen nem találtam), tényleg így van: az őrzött útátjárókban be kell szüntetni a közúti közlekedést 5 perccel a vonat áthaladása előtt, ha a vonat 140 km/h-nál magasabb sebességgel közlekedik (mármint menetrend szerint, nem ténylegesen). Ugyanilyen esetben az állatoknak az útátjárón való átterelését a vonat előtt 20 perccel kell beszüntetni. Mindez persze csak egy őrzött útátjáróban működik, ahol a sorompóőr kézzel is le tudja csukni a sorompókat illetve felemelni az UZP-t. Továbbá minden egyes őrzött útátjárónak saját végrehajtási utasítása van, amelyekben ezek az értékek szükség esetén felülírhatók. Bár a 20 percet gondolom nem írja felül senki, mert ha a vasút mellett valami állatfarm van, akkor majd az állatterelő szakember (és szakállat) nem az útátjárón tereli át a haszonállatokat, hanem toronyiránt, mert mégis, mekkora buli ráhajtani kétszáz marhát az Allegróra. A sorompóőrnél kell hogy legyen egy 4-6 méter hosszú vontatókötél, az elakadt járművek kivonatatása céljából - amihez persze kell egy másik, nem elakadt jármű is. (Vagy a dolgozó odaadja az elakadt autósnak, hogy csináljon vele, amit jónak lát.)

Figyelemreméltó még, hogy új szintbeni útátjáró nem létesíthető, ha a vonalon 120 km/h vagy annál nagyobb sebességű közlekedés valósul meg, vagy ha a létesítendő útátjáró IV. kategóriájúnál magasabb, vagy ha több mint 3 vágányt szel át, vagy ha rendszeres tolatómozgások történnek ott. (A 4. kategória azt jelenti, hogy ha a napi vonatmennyiség 200-nál nem több, akkor legfeljebb napi 200 közúti jármű használja átlagosan, napi 17-100 vonat esetében 201-1000 közúti jármű, és napi legfeljebb 16 vonat esetén legfeljebb napi 3000 közúti jármű. Ha ennél nagyobb számok adódnak, akkor III., II. illetve I. kategóriájú az útátjáró, valamint mindenképpen I. kategóriájú, ha 140 km/h-nál magasabb az engedélyezett legnagyobb sebesség a vasúton, vagy ha II., III. kategóriájú ugyan, de a rálátás korlátozott és egyéb (leírt) problémák adódnak.)

hm

Előzmény: Törölt nick (414626)
aruzsi Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414632

... hátha megint leszállít az osztrák kaller Hegyesben, mert rosszul ébredt. ;-)

Előzmény: trizs77 (414631)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414631
gertam Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414630

PANTOGRÁFOSAT!

 

Természetesen a QR kódot kérik.

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: gertam (414629)
gertam Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414629

PANTOGRÁFOSAT!

 

Feláras vonaton igen!

 

Jó utat!

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: sssey (414628)
sssey Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414628

Volna egy SOS kérdésem (nem találom a választ a neten):

 

A mobilon bemutatott jegyet a GYSEV is elfogadja?

 

sssey

gertam Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414627

PANTOGRÁFOSAT!

 

Tudna nekem mailben küldeni valaki egy pontos összeállítási rajzot a BZmot csavarkapocsról, és a vonóhorogról?

 

Egy gyakorlatai  -rajz és méretezési - feladathoz kellene a sulimban nekem.

Mailcímem pulikus: gertamkukacgémélpontkom

 

SOS kellene....

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv

 

- gertam -

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414626

Őrzött sorompóról oktatófilm:

Előzmény: hmsoft (414619)
gmarc Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414625

Az a kétfelé számozott 411-es nem semmi. Ilyet lehetett, hogy a szerkocsit másik mozdonyhoz csak úgy hozzásorozták?

Előzmény: GOLAZ111 (414623)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414624
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414623

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,5398294

 

Dampf, Diesel und Elektrische in Rumänien und Ungarn 1978, mit 57 Fotos

v_peti Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414622

A videót 18 éven aluliak ne nézzék meg!

 

Előzmény: v_peti (414621)
v_peti Creative Commons License 2014.11.25 0 0 414621

Na itt egy valódi Darwin-díjra jelölt.

 

Ha a hülyeség fájna!

 

http://ujmavblog.info/2014/11/24/brutalis-video-egy-indiai-fiatalrol-18/

GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 414620

Előzmény: Komlósfecskés (414616)
hmsoft Creative Commons License 2014.11.24 0 0 414619

Az RZsD által üzemeltetett hálózaton 11 ezer biztosított útátjáró van. Ennek huszonegynéhány százaléka őrzött, tehát van személyzete. És körülbelül ugyanennyi a fénysorompón kívül motoros sorompóval és/vagy UZP-vel ellátottak mennyisége. (Megjegyzem, érdekes dolog az őrzött útátjáró mint olyan. Elvileg azért alkalmazzák, hogy a problémás helyeken legyen valaki, aki idejében felismer egy veszélyhelyzetet, és megkezdheti az intézkedést. És úgy gondolják, hogy a személyzet fenntartása még mindig olcsóbb, mint az így megúszott balesetek meg-nem-úszása. Igen ám, csakhogy magam is többször voltam már szemtanúja olyan esetnek, amikor az autós tudatosan kihasználta az útátjáró őrzött jellegét. Például az átjáró mögött dugó keletkezett - és az autós fogta magát, ráhajtott a sínekre, aztán nem tudott továbbmenni, mert előtte állt a sor. A sorompó lecsukódott, de az autós nem nagyon zavartatta magát, mondván, majd a sorompóőr úgyis tesz valamit. Nagy ordítozás és anyázás kerekedett, de mindenki szerencséjére váltott valahol előrébb az úton a lámpa, és tovább lehetett menni. Közben a mozdony pofikája már szépen látszódott a nem is olyan távolban.)

Az UZP elvileg bárhol felszerelhető, tehát őrzés nélküli útátjárókban is. De ezzel idáig viszonylag kevés alkalommal éltek: ha mégis, akkor állomási sorompós útátjáróban, amely ezenkívül még videomegfigyeléssel is el volt látva. Az őrzöttnél az őr felelőssége, hogy működjön az UZP, a videós-állomásinál pedig a forgalmi személyzeté. De egy nyíltvonali, őrzés nélkülinél valóban más a helyzet: nem tudod garantálni, hogy ha az UZP bármi okból működésképtelenné válik, akkor pár percen belül ott terem valaki, és legalábbis dokumentálja, hogy tényleg elromlott. Még úgy sem, hogy egyébként az UZP-ket felszerelik pár végálláskapcsolóval, amelyek segítségével üzenet megy minimum a legközelebbi állomásra (vagy kívánság szerint máshova), ha nem működik. De ezzel csak a hibalehetőségek egy része fogható meg. Be lehetne kötni a végálláskapcsolókat a vonali biztosítóberendezésbe - na ezt viszont nagyon sokan nem szeretnék, és eddig sikeresen küzdöttek ellene. Marad a jogi szabályozás, olyan jelleggel, hogy ha van UZP, de működésképtelen, és a csatt megtörténik, akkor vajon hogyan alakul a közúti résztvevő felelőssége. Én eddig nem olvastam olyat sehol, hogy ezt a szituációt külön mérlegelné valaki - de az ellenkezőjét sem. Márpedig egy határozott "igen" vagy "nem" itt csodákat művelhet, annál is inkább, mert az új UZP telepítések már egyre inkább kénytelenek feszegetni a kérdést (hiszen elfogytak az őrzött útátjárók, de jóformán az állomási, őrzés nélküliek is).

hm

Előzmény: v_peti (414615)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.11.24 0 0 414618

Köszi, na ezt nem tudtam, hogy teherrel is járkálnak. 

Előzmény: alex_86 (414617)
alex_86 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 414617
Mirel-es Szili, Szlovákiában bárhol közlekedhet (persze csak 25kV alatt), Kúty felé gyakran járnak teherrel, ha a ŽSSK Cargonak (vagy valamelyik maszek cégnek) szüksége van rá.
Előzmény: Komlósfecskés (414616)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.11.24 0 0 414616

 Napi érdekesség, legalábbis nekem. 431 232 Pozsonynádas (http://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=pzna) állomáson.

v_peti Creative Commons License 2014.11.23 0 0 414615

Ca. tízmillió forint.

 

Apropó tisztíás: Én is ezen gondolkodtam el, hogy mennyire figyelnek erre oda. Éjjel leesik a nagy hó, a karbantartók csak délelőtt 10-re érnek oda, ha nem akadnak el, addig meg szépen beakadhat a hótól a szerkentyű. Vagy van benne fűtőszál, ami kiolvasztja a havat, hogy ne ragadjon be?

Előzmény: hmsoft (414614)
hmsoft Creative Commons License 2014.11.23 0 0 414614

Lehet. És végülis nem olyan drága: utánanéztem, 1 db. UZP telepítése kb. 1,5 millió rubelbe kerül. (Amihez még természetesen hozzájön a fenntartási költség, pl. télen a lerakódó-befolyó szmötyi időnkénti kitisztítása a vályúból.) Ugyanakkor az Uralkalij jelenleg 2300 rubelért kínálja az útszóró só tonnáját.

 

hm

Előzmény: M63 010 (414613)
M63 010 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 414613

Ha itt is lett volna az a fekvőrendőr, az valószínűleg megállította volna.

 

Előzmény: hmsoft (414612)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!