Ez itt a Fortepan kulcsszavazók, címkézők, tárgyszavazók beszélgetős fóruma.
Szülőatyánk, a "FortePan megfejtések" amott lakik:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9204653
A 95190-es képen a jobboldali vívó fehyvere lapnak látszik, amit naívul tán, de kardnak vélek. A baloldali, szúró vívó fegyvere nyilván éllel van a kép felé, ezért nem látszik a kiterjedése. A vívók, főleg a tőr- és párbajtőr vívók rendszeresen kirándulnak a másik fegyvernembe (még az öttusázók is), de Kamuti Jenő érdemi eredményei tán kivétel nélkül tőrvívásban születtek.
Én sem, úgyhogy akár igazad is lehet. Az elsőt még mindig tőrnek nézem, de a párbajtőrt felesleges volt belekevernem, annak ellenére, hogy Kamuti Jenő mindkét fegyvernemben versenyzett.
A lóverseny, úgy is mint lósport különbözik a lovassporttól. A lovassport (díjugratás, díjlovaglás, military, fogathajtás stb) az embersport kategóriába tartozik, a lovas ember versenyez X.Y. n.l. (nevű lován). A lósport vagy lóverseny, legyen akár galopp vagy ügető, síkverseny vagy ugrósport a lovak versenye, ahol a győzelmet a ló szerzi meg (lovagolta/hajtotta X.Y.). Szemre legkönnyebb megkülönböztetés, hogy a lovassportban egyesével indulnak a résztvevők, a lósportban viszont együtt versenyeznek.
Hogy mi van a képen, ahhoz én kevés vagyok, pláne jó 100 év távlatából, tán military terepverseny (mintha épített akadályok volnának), esetleg korabeli díjugratás. Hátha jön valaki szakértő.
Rákos mezeje kétségtelenül nem volt repülőtér; ugyanakkor az adott korban nem volt "repülőterebb" terület Magyarországon... Még hangár is épült ott. De nem erőltetem egyáltalán, csak a dilemmámat jeleztem.
Nem kifejezetten ez után kutakodva, de két elgondolkodtató adatot azért találtam az a téma fölötti további hümmögéshez. :-)
"Az első repülőtér a fővárosban 1909 és 1914 között, majd 1919-ben rövid ideig Rákosmezőn (Kerepesi út–Fehér út–Keresztúri út) működött, a MAEFORT innen indította el 1920. november 7-én az első hazai postajáratot Szombathely és Szeged felé. (...) Itt rendezték meg az első Budapesti Nemzetközi Repülőversenyt a Magyar Aëro Szövetség szervezésében, amelyhez már 40 repülőgép elhelyezésére alkalmas új hangár, korabeli kifejezéssel élve a „hangárváros” és az igazgatósági épület is felépült."
(A fortepanos képek ugyebár 1910-ból, épp az említett versenyről valók.)
"A Tanácsköztársaság alatt a rákosmezei repülőtér parancsnoka lett, s emiatt később börtönbüntetést is kapott."
Azért ha Kvasz András (még börtönben is ült amiatt, hogy) a Rákosmezei repülőtér parancsnoka volt, akkor számomra elgondolkodtató, hogy a rákosmezei repülőtér nem volt-e mégis repülőtér... :-)
A LÉGIPARÁDÉ megoldással egyetértek, kerestem a megfelelő általánosabb szót, de nem találtam; szerintem ez az!
Rákos mezeje kétségtelenül nem volt repülőtér; ugyanakkor az adott korban nem volt "repülőterebb" terület Magyarországon... Még hangár is épült ott. De nem erőltetem egyáltalán, csak a dilemmámat jeleztem.