Én egyszer beszélgettem egy emberrel, akinek piszkált 1.9-es Cromája volt. A konkrét technikai részleteket nem tudom, csak azt, hogy a gyári adagoló volt benne más hullámtárcsával talán meg egy nagy változós turbó, stb. Az ő elmondása szerint az autóban akkor volt 700 ezer km. 400 ezer körül km-óra állásnál lett felpiszkálva a motorja, azóta úgy ment a gyári motor... neki kb 130 lóerős volt az autója. Volt már 150 lóerős is (bemérve), csak nagyon kormolt.
Ez csak egy példa, ebből nem kell messzemenő következtetéseket levonni, csak elmondtam.
A főtengelytörés leggyakrabban már köszörült tengelyeknél fordul elő, de erre is van ellenpélda. Mindenesetre azt ne várd el, mint amit egy VW 1.9 tdi elbír, azok nagyon túlméretezett motorok.
Hy. Nem jó ötlet a 2,5tdi adagoló. Csak 10-es nyomóelem van benne, és fele a befecskendezési nyomása. A főtengely törések valószínűleg a levegő kulcsos szerelések miatt vannak. Nekem pl. így volt. Levegős krovával húztam meg a főtengely csavart, mert többször lelazult. Üdv Kapi
Hy. A kérdés, hogy a piszkálgatás meddig menne pénzben, teljesítményben. Milyen beavatkozást tudsz elvégezni vagy megfizetni. Pénz nélkül is jó lehetőségek a turbó és az adagoló átállítása. Érezhető javulást eredményez. Az 1,9tdid motorhoz Bosch számozás szerint DLLA 160P171 furatos porlasztót használnak. Üdv Kapi Tel:06-20-3177542
Hy. Mivel a biztosíték táblánál ketté válik a két oldal vezetékelése, mindenképpen az előtt lesz a hiba. Leginkább a világítás kapcsoló környékén. A betápja egy vastag kék vezeték. Innen haladjatok a lámpa felé. Ha nem birtok vele előkeresem és elküldöm a rajzot. Üdv Kapi 06-20-3177542
Imádott 89-es Cromám: " Bocimobil" haldoklik. A szíve rossz. Megrepedt a blokkom ezért új motorra lenne szükségem. Ha valaki tud segíteni , az kérem hívjon.
1995 cm3 85kW-os benzines 8 szelepes motor kellene nekem. Természetesen az lenne a legjobb, ha ki tudnám próbálni , de minden megoldás érdekel.
Nagyon hozzám nőtt az autó, nagyon szeretem, nagyon sokat költöttem, rá sokszor megszopat kis apróságokkal, de nem tudom otthagyni, élnie kell még.
Hy. A Croma segéd tengelyének a mérete 62x30x20 mm. Ha nem találsz ilyen széles csapágyat berakhatsz normál szélességűt is hézagoló alátéttel. Nekem is van ilyen tengelyem amin jó a csapágy. Tel: 06-20-3177542 Üdv Kapi
Nem idegelsz, ugyanis a képeken látható karosszériaelemek nekem mind pluszban vannak, tehát nem a saját autómról szedtem le őket, hanem már régen csak arra vártak félrerakva, hogy csináljak velük valamit. Mivel magamnak csinálom, a fényezés "csak" anyagköltségbe kerül, és nekem ennyit megér, hogy szép legyen az autó.
Egy időben vadászgattam rá, hogy hátha ugyanolyan színkódú jó állapotú elemeket találok hozzá, de nem sok sikerrel.
Mivel a tetőről lepattogott a lakkozás, a hátfal összevissza van kalapálgatva vagy 5 helyen a csomagtérajtóval egyetemben, a hátsó ívek javítva voltak, minden ajtómon van legalább egy horpadás, így döntöttem amellett, hogy nem szarakodok, telibe átfújom az egészet, mivel eladni nem akarom az autót, így meg nekem bántja a szememet.
Janó! A lámpára majd visszatérünk, csak most elég nagy fába vágtam a fejszém, a lámpa még várhat egy kicsit! :)
Garett turbóim vannak,komplett motort is tudok hozni de nehéz jót kifogni,és nagyon változóak az árak,néha érdemesebb a komplett felújítást választani!
Sziasztok! Keresek Croma turbo 8v benzines alapos főtengelyt, esetleg hajtókarokat, vagyakár komplett motort is, Illetve Garrett T3-as turbót. Ha tudtok segíteni itt vagy mailban megtaláltok. Előre is köszönöm. Hy