Keresés

Részletes keresés

piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114911

"A repülésben ugyanaz a helyzet, az abszolút kezdők alá szerintem elég veszélyes lenne rögtön gyors sugárhajtású vagy akár csak turboprop gépet adni..."

 

Érdekességképpen:

Nem tartom jónak, de:

- a Szu-ban a vadászpilóta hallgatók is L-29 Delfinen, L-39 Albatroson kezdtek. És nem mindenkinek volt előtte motoros előképzése...

- Ha jól tudom van olyan nemzet, amelyik úgy küldi ki a növendékeit az NFTC-re, hogy nincs előtte I-es fázis, tehát azok a srácok rögtön a turboprop Harvardon kezdenek...

 

 

Előzmény: sualsidal (114879)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114910

De a másik 90 többségét is felveszik (pl. helikopterre, szállítógépre, rep. irányítónak stb.)

Előzmény: kovacsgyula44 (114884)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114909

Kb 1-et.

Nagyon változó volt minden, reptértől, klubtól függött.

És a legtöbben nem jutottak sokáig, általában B/C vizsgáig (egyedülrepülés/termikelés).

Előzmény: kovacsgyula44 (114892)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 1 114908

Petőfi laktanya, EVi. HT állományba vételi orvosi, kat. főiskola 4. évfolyam.

 

a sebész ránézésre azt mondja sz@r a gerincem, nem alkalmas.

9 év honvédség és kb 10 különböző orvosi után.

Néhány héttel azután hogy a honvédségi reporvosin gerincröntgen alapján vadászpilóta jelöltnek is alkalmasnak találták a gerincemet.

Ő meg csak úgy ránézésre...

Mondom tavaly itt voltam eje. orvosin, akkor alkalmas voltam. Lenn van biztos még a papír is, kikérjem?

Ja nem, akkor jó...

 

Akár kamuzhattam is volna..

 

Az ideggyógyász hasonló volt (aki sokak "kedvence" volt).

Ránézésre azt mondta hogy remegős a kezem, holott 2 nappal korábban a reporvosin csukott szemmel kitartva, műszerrel mérve kiváló értéket produkáltam...

 

Vajon hány egészséges ember rúgtak ki és hány "selejt" ment át?

Előzmény: fekvőrendőr (114902)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114907

DE FOLYTATUNK.

 

 

Előzmény: trizs77 (114903)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114906

A harci helikopterek nem kerültek kivonásra.

 

A szállítók fő típusa - ahogy a médiában oldalszám szerint is megjelent - a Mi-8.

 

Nem nagy különbségek, de lényegesek...

Előzmény: trizs77 (114904)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114905

a bevonulók 1%-nak ?

 

 

Előzmény: Hehe164 (114901)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114904

Azt hiszem nem hadititok: a harci helikopter zászlóalj állománya aktívan repüli a szállítót, szolgálatot is adnak...............

 

----------------

 

Nem csoda.

 

az utolsó saját gépüket is kivonták már pár éve, és ott áll egy zászlóalj (inkább század) teljes harci díszben,  eszközök nélkül.

 

Így ésszerű (de nem olcsó) volt átképezni őket MI-17-re is.

Előzmény: piratvitorla (114900)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114903

A Zlinek nagyon jól jönnének és nagyon kellenek.

 

Tökéletes alapkiképző gépek.

 

----------------------

 

 

Miközben repülő alapkiképzést  NEM  folytatunk.

Előzmény: piratvitorla (114898)
fekvőrendőr Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114902

Az összeírás után két-három évvel (közben tanultam) orvosi alkalmassági az első munkahelyemen:

- Katonának alkalmas vagy?

- Igen.

- Akkor ide is jó leszel műszerésznek.

 

Néhány hónap múlva a sorozáson, ugyan az az orvos:

- Ó, én ismerlek téged, ha a BRG-be alkalmas voltál, akkor katonának is alkalmas vagy. Alkalmas/A!

 

:-)

Hehe164 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114901

"Valamikor a '80-as évek elején megszüntették az egészet, maradt egyedül a sorozás."

 

Ez nem egészen így volt.

 

Volt kétnapos felmérés bentlakással a sorozás után egyes állománykategóriáknak.

Előzmény: trizs77 (114896)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114900

A megállapítás nem teljesen igaz.

Azt hiszem nem hadititok: a harci helikopter zászlóalj állománya aktívan repüli a szállítót, szolgálatot is adnak...

Előzmény: trizs77 (114870)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114899

Nyugati rendszerben általában: harcászati repülőgépek: 1 gépre 1,5 személyzet, száll. rg, helikopter: 2

Minél kisebb a haderő arányaiban annál több hajózó kell a spec szolgálatok (pl. rep. biztonság, rep.kik. stb.) miatt, plusz a szolgálatok, missziók miatt...

Előzmény: trizs77 (114893)
piratvitorla Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114898

A Zlinek nagyon jól jönnének és nagyon kellenek.

Tökéletes alapkiképző gépek.

Modern műszerekkel felszerelve műszerrepülő eljárások oktatására is kiváló. Ez egyébként nagyon kemény az NFTC-ben úgyhogy jól jönne egy ilyen képesség. De a hel. vez. jelölteknek is.

Ezen kívül jók lennének a gépek célrepülésre, futár feladatokra, kalibrálásra, rep. irányítók gyakoroltatására stb.

Előzmény: trizs77 (114867)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114897
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 114896

Én szintén zenész.

De utánad majd 7 évvel.

Kecskeméten a ROVKI-n estem ki.

 

Nálam nem kellett beírni semmit a ROVKI után, mert pár hónappal előtte,  a MOM székházban/kultúrházban tartott összeíráson*** már beírtak a belső karhatalomhoz, mert közlekedési technikumba jártam.

 

Azután nem oda vittek, hanem légvédelmi rakétásnak Börgöndre.

Ugyanis közben a párt KB döntött, feloszlatják a belső karhatalmat.

 

------------------------------------------------

 

Fiataloknak :

 

*** = összeírás = A sorozás előtt minimum.fél évvel, de inkább 1-2 évvel előbb  tartott, amolyan sorvány felmérő foglalkozás volt vagy 80-90 éven át.

Csak abban különbözött a sorozástól, hogy nem volt annyira részletes az orvosi vizsgálat, viszont sokkal részletesebb volt az adminisztrációs kikérdezés.

A fiúk 17. életév betöltése után, rövid idővel kerültek összeírásra.

Kb. 4-5 órás, délelőtti foglalkozás volt.

Előre kellett készülni rá otthon az adatok felirásával.

Amin a többség elbukott (nem tudta) hiába készült rá :

 - dédszülő születési ideje, helye, leánykori neve,

 - nagyszülők születési ideje, helye, leánykori nevük.

 

Valamikor a '80-as évek elején megszüntették az egészet, maradt egyedül a sorozás.

 

 

 

 

Előzmény: kovacsgyula44 (114895)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2016.01.27 0 1 114895

62-ben én is részt vettem az orvosin, a forgó szék után kicsit hánytam, meg a szemem se volt jó. Maga reptechnikus lesz, mondták, de a jelentkezési lapra még két lehetőséget be kell írni, formaság, ezzel a tanulmányi eredménnyel úgyis reptechnikus lesz. Beírhatjuk még hogy felderítő, meg tüzér? Be. Behívó: Cegléd tüzérezred. November 29-én vonultam be, december 5-én már adogattam a 122-es malacot a Maderspach Viktor kilátónál közvetlen irányzású lövészeten, így reklamációra nem maradt időm, hogy mé' nem reptechnikus.

Előzmény: trizs77 (114894)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114894

Abba a csúnya átkos rendszerben évente kb. 800-1200 fő, inkább 1200 körüli  jelentkezett vadászpilótának.

 

Az orvosi és más szűrések után felvettek évente 30-40 főt.

4 év múlva közülük végzett kb. 25-32 fő.

 

Tehát az eredetileg jelentkező kb. 1200 főből 25-30 fől kb. 2,0-2,5% lett vadászpilóta.

 

A létszámok változnak de az arányok ugyan azok.

 

 

Előzmény: kovacsgyula44 (114892)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114893

Gyula bátyám !

 

Egy vadászgépre ideális esetben 4 pilótát, szűk létszámnál 3 pilótát számolj.

 

Szállító gépeknél szintén 4/3 ekvipázs a norma.

 

Helikoptereknél nem tudom de szerintem ott is 2-3 ekvipázst kell számolni egy gépre.

 

 

Előzmény: kovacsgyula44 (114891)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114892

Van egy MHSZ-es ezredes ismerősöm, majd megkérdezem tőle, hogy anno egy 10 fős tanfolyamra hány Góbét használtak.

Előzmény: kovacsgyula44 (114891)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114891

Nem tudtam, hogy a belgák minden évben kiképeznek 130 pilótát. A 68 db F16-ra 15 év szolgálati idővel számolva évente 6-7 pilótát kell képezni, ez bőven ad lehetőséget a lemorzsolódásra. Ettől talán már nem sötétül el annyira Belgium ege. :-)

Előzmény: tuzer (114889)
tuzer Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114890

Nem kéne elszakadni a valóságtól. A világon mindenhol MINDEN katona így kezdi, lévén a katonai fegyelem alapja az alaki fegyelem.

 

Persze, a jamesbondok nem biztos...

Előzmény: kószák egyike (114883)
tuzer Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114889

Figyu:  "" a Wikipédiából, belga légierő:

Repülők, helikopterek:

Ez durván 130 pilóta. Elképzelem, ahogy Belgium felett 13000 vitorlázógép néma csendben suhan....

És akkor csak egy személyzet, vagy annyi se....

Előzmény: kovacsgyula44 (114884)
FOMA Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114888

"Szakasz, pihenj!"

 

A szakasz többi tagjának qrva jó az álcaruhája.:-)

 

Előzmény: kószák egyike (114883)
Hiryu-reload Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114887

http://444.hu/2016/01/26/lehet-ennel-nagyvonalubb-egy-allam-a-hatarait-vedo-rendorokkel

 

...azért a határra vezényelt rendőröknek nem kell lógatniuk az orrukat, mert Pintér azt is megírta, hogy a méltányosság jegyében

"a részletfizetés lehetősége minden esetben biztosított az állomány érintett tagjának kérelmére. A tévesen kifizetett juttatások visszakövetelése érdekében ez idáig jogi eljárások nem indultak."

Hiryu-reload Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114886

(Na... van egy menetelős éneklős egyenruhás video, amitől mindig kiráz a hideg....

 

Mondjuk az IDF  női díszegynruhája tényleg borzalmas...)

Előzmény: kovacsgyula44 (114885)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114885

Tel- Avívban ma az ISIS grasszálna, ha az IDF is ilyen fontos dolgokkal bíbelődne.

Előzmény: kószák egyike (114883)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114884

A belga F 16-os képzésről olvastam vagy 20 éve, hogy kiválasztanak 100 16 évest vitorlázónak egy évre. Közülük kiválasztanak 10 17 évest motorosra. A 10-ből kiválasztanak egy 18 évest vadászpilótának. A gépen 35 éves korig lehet repülni, a pilótának addigra kell megszerezni azt a tudást, amivel vagy a haderőben, vagy a versenyszférában el tudja tartani magát.

Előzmény: trizs77 (114880)
kószák egyike Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114883

Azt hiszem ehhez sok kommentár nem kell. Nem az az a videó amiről nem régen beszéltünk?

Lószart Mama helikopáter! Most mán meg vagyunk mentődve! Az ég irgalmazzon ennek a seregnek! 

 

http://444.hu/2016/01/26/a-honvedseg-elkeszitette-a-videot-ami-egyetlen-percben-tokeletesen-bebizonyitja-hogy-miert-kellett-eltorolni-a-sorkatonasagot

 

 

Miocsó Creative Commons License 2016.01.26 0 0 114882

Üdv

Bocsáss meg hogy beleszólok!

Az angolszász tudományos világban az ebédlőben a technikustól kezdve a főmérnökig mindenki mindenkivel megtárgyalhatta a dolgokat, jól megoldották a felmerült problémákat.

Az US hadseregben a háború kitörésekor különböző cégek tök civil vezető szakemberinek adta szó nélkül még ezredesi rendfokozatot is -főleg logisztika területén- és elég jól intézték a dolgaikat a háború alatt.

Szóval azok véleményén, ajánlatain is érdemes elgondolkodni akik egy kicsit kívül állóknak tűnnek, mert a jó megoldás nem a hivatásosok vagy vastagabb vállaposok hitbizománya.

Az főleg nem lehet ok az elutasításra véleményem szerint,hogy sok mindennel nincsennek tisztában. Gyakran annál jobb, mivel nem veszik figyelembe "uram/bátyám, tbk-úr, stb" véleményét, hanem hatásos megoldást keresnek, találnak.

Tisztelettel!

Előzmény: piratvitorla (114849)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!