Keresés

Részletes keresés

by-169 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 369
De az eredeti pályaszám máshol is megtalálható a mozdonyon. Pl:By-on a feljáró lépcsőjén.
Előzmény: M62-255 (368)
M62-255 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 368
Na igen,erről "beszélek". Ezek szerint a 138-as számot minimum 5 gép viselte!
Előzmény: Bárdos Imre (357)
by-169 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 367
Elirtam. Helyes pályaszám M62-262+M52-224.
Előzmény: by-169 (366)
by-169 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 366

Ilyen kép még nem volt:

 

 

Bakos Attila felvétele 1998 M62-265+M62-224 hókotró-menetben a Ferencvárosban

Törölt nick Creative Commons License 2005.02.07 0 0 365
Örülök, hogy idetaláltál, végre kaptál képet a 066-osról :) Pedig már azt hittük, nincs is.
Előzmény: baloghgabika66 (350)
vasutTOM Creative Commons License 2005.02.07 0 0 364

Debrecenben 1995-ben két hangtompító nélküli gép volt. A CD T679,1168 és az UZ M62,1084. A parádén az Ukrán gép egy "lopakodó üzemmódot" mutatott be. A vezér megállás után ovatosan, lassan indult el. Szinte alig lehetett hallani a kipufogó hangját. De a Cseh vezér tudta a dolgát! Tipikus szergejes indítást mutatott be. 1 -  homok 5 - 15! Bődületesen szép hangja volt a gépnek. Aki ott volt az halhatta a valódi szergej hangot. Amúgy a Cseh gép színezése megegyezik az eredeti MÁV-os festéssel. Annyi különbséggel, hogy a csillag helyett MÁV felírat volt. A többi ugyanaz.

 

 Az UZ M62,1084

 A CSD T679,1168

 M62,013 erdeti festéssel közvetlenül a műtanrendőri vizsga után.

by-169 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 363

Az M62-001 a világ harmadik, és az első normálnyomtávú Szergeje. Akkor ezt meg kell ünnepelni:). Ö lenne az:

 

SzolnokiGépészeti Főnökségen a két felujitott mozdony. Fotó Andor Németh 

 

 

 

Füsti 2001. július 15-e. Fotó: Jakóts Ádám

Előzmény: baloghgabika66 (345)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.07 0 0 362
Ezt LASSABBAN írd, hogy én is megértsem! :))))
Előzmény: Bárdos Imre (357)
by-169 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 361
Sziasztok ma a 101-en M62-204 dolgozott. Kép van keresétek meg a honlapomon képek->februári képek->    Pestlőrincen igen csillogo-villogo szergej lehetett nem látam belőle semmit csak nagy piros valamit:) Kb:13:50 környékén lehetett. Gyorsan mentünk el melette.
M62-227 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 360
Sziasztok!!
Hát megérkeztünk Mohácsról reggel. Rengeteg érdekességet láttunk.
Megosztok veletek egy kis történetet:
A helyszín Villánykövesd. m61019andras baratommal és még néhány emberrel egy pincesor elõtt álltunk. Azt tudni kell, hogy a pincesorról tisztán lehetett látni az állomást. Miközben tudást cseréltünk hallottuk, hogy jön a vonat. Mondom a többieknek á-biztos Bz v. Mda. és egyszer csak hirtelen megjelen egy Szergej!!!!! Kb. 10-12 tehervagonnal kemény 80-nal áthaladt Villánykövesd állomáson.
radio100jozsi Creative Commons License 2005.02.07 0 0 359

Ilyent én is akarok:-)))

A nyári Mőcsényi alagúttúrához kérnék szépen egy hasonló jármű előbukkanását, amikor a mh. peronjáról a fotómasinámat beélesítem:-)))

Előzmény: mdbz (356)
698 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 358

Üdv Mindenkinek!!

A 138-ason látható kürt, (ami eredeti még ugyebár) gyönyörű hangot tud kiadni magából. Szerencsére nekem is van 1 db belőle. Már fel is szereltem a buszomra, igy egy kicsikét én is "Szergej vezérnek" érzem magam :-)

Igencsak "megáll" az élet, amikor a város közepén megszólal a kicsike.

Szerintem ez a király a dizelek közül.

Üdv: 698

Előzmény: Deaf (353)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.02.07 0 0 357

Régen is csináltal ilyet. Ezt abból gondolom, hogy az 1968-ban Mendén balesetet szenvedett M62 056-ost csak 1991.12.13.-án selejtezték Hatvanban. Viszont 1969 áprilisában Szolnokon selejtezték a szinte vadi új M62 138-ast, ami csak 1969.01.31.-én hatósági vizsgázott.  Még viszontabb többen állítják, hogy a '70-es évek elsö felében állt egy roncs Szergej az Északi Jármqjavítóban ami a mendei gép volt.  Feltételezem, hogy a 056-ost leselejtezték 138-as psz-on és a 138-as élt tovább, mint 056. Hogy ez miért volt jó így azt nem tudom. De, hogy ne legyen túl egyszerü a dolog az 506-osból 1970-ben 138II lett, majd 1973.09. hónapban ebböl csináltalk 503-ast. Viszont az igazi 503-ból 1974.01- hóban 138III lett. Ez szerintem érthetö és világos, nem?:)))

Előzmény: M62-255 (351)
mdbz Creative Commons License 2005.02.07 0 0 356

Úgy jön, mintha menne:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mdbz

2M62U-0386 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 355
Ezt a képet erről a dupla szergejről honnan szerezted?Vagy saját?
Előzmény: Deaf (354)
Deaf Creative Commons License 2005.02.07 0 0 354
Az emlegetett iker Szergej, a Szlovák testvér, és az 503.
Előzmény: Deaf (353)
Deaf Creative Commons License 2005.02.07 0 0 353

Ezt lassújel kedvéért:

Ezt meg mert jól esik :)

 

2004.06.26 FC

Előzmény: lassújel (331)
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 352

Üdv mindenkinek!

Hmsoft kérdezett hangtompitó ügyben:-

 

-a hangtompitohoz annyit hogy részben magyar találmány,de ezzel 12-13%-al csökkentik a mozdony teljesítményét

M62-255 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 351
A fényszórókat én is sajnálom! Viszont ez a pályaszám csere-könyvelés téma érthetetlen számomrA! Hogy egy gép kettő,három,négy különböző számot is viseljen...... Ez régen is (30-40 éve) is divat volt vajon?? Én a remotokat is meghagytam volna eredeti pályaszámukon!
Előzmény: baloghgabika66 (350)
baloghgabika66 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 350
Nem volt az a rács kisebb, csak kerekebb ( és szerintem sokkal szebb ) formájú. Kár érte, hogy a későbbi szériákon leváltotta a szögletes.

Meddig volt Moszkvicskormány? 200akárhánytól felfelé már az ún. "háromnegyedes" kontroller van.

A régi fényszórók is hogy eltűntek sajnos. :(
Előzmény: M62-255 (349)
M62-255 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 349
Húúúú...Ez egy kicsit bonyolult volt ! De ráteszezek eggyel! A ma 163-at viselő gép eredetileg a 246-os. Ez biztos. A 188-as ,amelyik balesetet szenvedett anno, pedig a 067-es volt. Biztos,h nincs két 163-as! Más téma: a pályasszám allatti szellőzőrács mérete, (egy kicsit nagyobb, sarkosabb formájú) mikortól változott meg? 064-en még kisebb,és az eredeti 072-ön is kisebb volt.
Előzmény: baloghgabika66 (341)
fant0mi Creative Commons License 2005.02.07 0 0 348
M62-1kep
Előzmény: baloghgabika66 (345)
baloghgabika66 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 347
A kétrészes hűtőzsalu eredetileg a 2xx as gépeken volt? Aztán a selejtezések során szórták rá a többi gépre? Mert össze-vissza vannak.

Mégegy kérdés: az első szállítású szergejeknek 2-2 kürtje volt? Mert a régi fényképeken az ős-szergejeken a vezetőállás mögött van egymás mellett kettő , meg ha jól látom, akkor a másik végükön is.
fant0mi Creative Commons License 2005.02.07 0 0 346
" A gép homlokrészén nincsenek meg a kapaszkodók a fényszórók felett a kocsirendezők részére (212-től volt), viszont a fékrendszer át lett alakítva (utánfékező jelleg). "

Nekem az elso ami feltunt a vezetoallason, az a vezetoasztal lemezei voltak, a legbeomlo nyilasoknal. Nem kopoltyuzott megoldasu, hanem olyasfele "szovott" volt. Ekkor kezdtem gyanakodni, majd utanajarni az eloeletenek. :)
Előzmény: v431184 (337)
baloghgabika66 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 345
Az M62-001 a világ harmadik, és az első normálnyomtávú Szergeje. A gyári száma ugyan 0001, de volt két igen ocsmány proto gép, amit szerencsére kikalapáltak a Luganszkiak. Ezeknek a pályaszámuk M62-1, és M62-2 volt asszem.

Egy nagy kérés: az első szériáknak ( asszem 052- ig ) nem volt még az a gomba alakú szellőző a tetejükön, hanem a "szabályos oldalon" ( az az oldala a gépnek, ahol az ajtók mindkét végén ugyanott vannak ) a géptér felett a levehető tető ferde részén volt egy szellőzőrács, ami igen veszélyes helyen volt, ugyanis a fődinamó volt alatta. Ezt később behegesztették, majd jött a "gomba".

Lenne esetleg valakinek olyan képe, amin ez a rács jól látszik? Mert nekem csak olyanok vannak, amin ép-hogy :D

Előre is köszi.
m61019andras Creative Commons License 2005.02.07 0 0 344
De akkor végülis a két nullszériáson kívül tényleg Ő az első? Mert ha jól értelmezem, akkor normálnyomközűben Ő a No.1.
Előzmény: orangutan (343)
orangutan Creative Commons License 2005.02.07 0 0 343

... leszámítva a 2 nullszériás darabot, amik széles nyomtávval készültek, és soha nem jártak Magyarországon.

 

A tényleg legelső Szentpéterváron van kiállítva.

 

Előzmény: m61019andras (339)
m61019andras Creative Commons License 2005.02.07 0 0 342

Márpedig ezt hallottam és ha nem igaz akkor engem is félre informáltak. Meg hát magamban meg is erősített a gyári táblán található No.1 jelölés.

De akkor ezek szerint ez nem igaz tényleg?

Előzmény: Törölt nick (340)
baloghgabika66 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 341
Sziasztok! Nagyon szuper ez a topic. Úgymond: hiánypótló munka! Köszönet Matiznak a levélért, amiben a 066-osról linkelte be a két képet. Így akadtam a topicra.

Az össze-vissza való számozás témája:

A legdurvább: Elméletileg két 163-as Szergej van ( Hajtó Bálint állománylistájából néztem ). Az ex188 ból lett a Szombathelyi M62-163, de van az M62-160 ból lett 188 ból lett 163 ( illetve következő pályaszáma lesz 163 ) , ami Celldömölki.

Időközben rájöttem, hogy ez ugyanaz a gép, de meghagyom az elmélkedésemet. :D

Aztán van a 260 as, ami tulajdonképpen a 060-as Szergej, ami időközben 199-es lett. Az eredeti 260-as meg 199-es számon ment a bontóba 1998-ban.

lassan lehetne írni Brazil tévéfilmsorozatot, ahol a "ki kinek a kije" kérdéskörbe Szergejeket helyettesítenénk :D
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.07 0 0 340
Ez persze nem igaz, de elnézzük Neked :)
Előzmény: m61019andras (339)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!