Keresés

Részletes keresés

ZöPö Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26250

OFF

 

"Egy autó kisodródik a kanyarban és a járdán elüt egy családot. Jogos-e hogy őrizetbe vegyék azt a (pláne külföldi) polgárt, aki vezetett?"

Ezt ma, Magyarországon a sofőr anyagi helyzete és a társadalmi kapcsolatai döntik el. Francis Ciarán Tobint, az ír bankárt, aki a járdán gázolta halálra az öcsém kisgyerekeit, nos őt például egyetlen percre sem kasztlizták be. Pár hét után az útlevelét is visszakapta, amivel azonnal hazautazott, azóta sem járt Magyarországon (majd hülye lesz).

 

A lengyel kamionost, aki hasonló produkciót adott elő, azt azonnal lecsukták.

 

Magyarország, XXI. század.

 

 

Előzmény: trikó (26232)
renegade Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26249
Ilyen súlyú eseménynél a belföldi állandó lakcím nélküli terhelteket automatikusan benttartják, általában amíg el nem dől, hogy gyanusítják-e ill. milyen súlyú bűncselekménnyel.

72 óra után meg lehet találni? Vagy ha meggyanúsították, akkor marad a dutyiban, ami -- ismerve a magyar "igazságszolgáltatás" tempóját -- akár több év is lehet?

Egyébként én tudok olyan esetről, amikor volt állandó lakcím, mégis bevitték 72 órára. (Nagyon off, de a szomszédos lakótelepen résnyire nyitva maradt az újszülött ikrek ajtaja, anya a konyhában végezte a dolgát. Az após malamudja bement, elharapta az ikrek torkát. A szerencsétlen anyát bevitték 72 órára. Pszichológus kellett volna neki, nem fogda.)
Előzmény: idw (26243)
narancsbukta Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26248
"Ennél azért felkészültebb módon írunk ide...................:-((("

taxxx, ha neha lejonnel az elefantcsonttoronybol, kellemesebb ember lennel.

A balesetek egy resze lehet hogy elkerulheto lenne szigorubb szabalyozassal, es szamonkerhetoseggel. De a rizikos uzemmod nem szuntetheto meg, csak ha betiltunk minden veszelyes esemenyt. A topic torzstagjai nalam sokkalta jobban tudjak, hogy egy iranyithatatlanna valt vadaszgep nem biztos hogy ugy gondolja, a "biztobnsagosabb" tavolsagra kihuzott kordonon belul illik beletaknyolni a kozonsegbe.
Mennyire huznad? hany kilometerre? Hol az a hatar, amin tul nincs veszely?

No persze mas kerdes, ha valaki tudatosan, brahibol szegi meg a szabalyokat, nem errol beszek. Abban max igazad van.

Tudom, hulye vagyok, hogy
a.) ide irok.
b.) nem tudom megallni, hogy ha alkalmam nyilik ra, ezeket a csucsgepeket a leheto legkozelebbrol szemleljem.
Tudod en vagyok az a bolond nezo, aki szive szerint ala is allna, oszt ha pottyan, egye fene, nem elunk orokke :))))))))
Viszont az is teny, ha ilyen helyre csaladdal megyek, sosem tulakodok a lanyokkal az elso sorban. Azert masok biztonsagat sosem kockaztatnam.


Előzmény: Törölt nick (26165)
ZöPö Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26247

"A klasszikus régi cb sávok (alsó,felső,közép,usb,ssb)biztos nem használhatóak már."

 

Az USB meg az SSB nem sáv, hanem a modulációs módra utal.

Előzmény: Törölt nick (26201)
renegade Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26246
Az a 3 nap kell arra, hogy a gyanusított (és nem okozó, elkövető, ahogy a sajtó tálalja, már a max. 5 évet is előlegezze.) segítsen a lefoglalt bizonyítékok rendezésében, értelmezésében.

Ehhez nem szükséges lecsukni.
Előzmény: Vgyuri (26240)
ZöPö Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26245
Ööö... Izé... Én is ott voltam, de ennél sokkal érdekesebb, hogy a Piper egyik pilótája is rendszeresen ír ide a fórumba. Úgyhogy mielőtt kitörne az anyázás, kicsit vegyetek le a hangerőből. :-)
Előzmény: Batya (26191)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26244
nagyon nagy OFF

veszélyes üzem esetén nem elég, hogy mindent megtett. A veszélyes üzem ("fokozott veszéllyel járó tevékenység") üzemeltetője mindenképp felel, hacsak nem bizonyít elháríthatatlan külső okot (vis maior). Amennyiben a károsult közrehatott (tehát pl ez esetben a gép el ugrott volna) annyiban csökken a veszélyes üzem üzembentartójának felelőssége.
Amit írtál, az a sima (Ptk. 339§ szerinti) felelősség és kimentési oka.
/bocsánat csak pont ebből államvizsgázok pénteken, hogy törne ki a bokájuk...
Előzmény: doncike (26235)
idw Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26243

Ilyen súlyú eseménynél a belföldi állandó lakcím nélküli terhelteket automatikusan benttartják, általában amíg el nem dől, hogy gyanusítják-e ill. milyen súlyú bűncselekménnyel.

 

Ha az autója műszaki hiba miatt belemegy a buszmegállóba és két ember meghal akkor is kb. ez történt volna.

 

Állandó lakcím nélkül nem hiszik el, hogy meg lehet- találni.

 

Ajánlom figyelmetekbe az rcmodell.hu fórumán zajló társalgást is.

 

De pl. tavaly mikor Érden egy úr jogosítvány nélkül belehajtott a megállóba (2 fő+)kiengedték mert volt lakcíme. Pedig nem volt neves ügyvéd, sőt igencsak a plebs-hez tartozott.

Előzmény: renegade (26238)
trikó Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26242
"27 MHz-es sávban működő CB, távvezérlő, valkitalki van dögivel, de 35 és 40 MHz-est én civil célra még nem láttam. "

A komolyabb gyerekjáték szinten tömeggyártott Nikko féle távvezérlők pl. 40MHz-en dolgoznak, de láttam már "bébifont" és riasztó távirányítót is ezen a frekin.

Aztán ajánlom megtekintésre az alábbi linkeket is csak példaként:

40/50W-os 320 csatornás CB
"gyertya" (CB-teljesítménynövelő)

A rádió ugyan nem dologzik a 35MHz-re de egy kellően fusi antennaillesztés mellett ezzel a "gyertyával" csodákra képes. A 200 Wattnak csak egy kis részét kell "mellényomni"...

A modellezőszövetség elnöke amúgy korrekt módon (bár a sajtó jóarcúi által gyakran csak felerészben idézve) azt mondta, hogy a zavart AKÁR CB-s, taxis is okozhatta, ILLETVE egy eseményen nem résztvevő modellező is. Itt pedig közvetlenül eljutottunk a modellező sávokra. A 35Mhz-et ugyan repülőmodelleknek tartják fent, viszont bárki vehet ilyen rádiót és bármiben használhatja. Egy modellautóban, vagy hogy ne legyen off: kis villanyhelikopterben a reptéren kívül akár... Nem tudom, mint mondott ma az ember, de a digitális adóvevők valóban nem hagyják, hogy más beleszólljon a vezérlésbe. Lefedni, zavarni lehet az adást. A gépet átvenni nemigen.

A rendezők pedig sokmindent megtehetnek a hülyeség ellen, de 100%-os védelem nincs.

Ahogy a felvételből látszik, néhány másodpercre maradt irányítás nélkül a gép, és ez elég volt.

Persze lehet műszaki hiba is, ezt nem is kétlem, de most a leheséges zavarásról beszéltünk...

A súlyosabb gépek fürgeség terhére történő mentőernyőzésével kapcsolatban egyetértünk, ahogy lejjebb is írtam....
Előzmény: Vgyuri (26237)
jim32 Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26241
Azt a srácot, aki tavaly Érden letarolt egy buszmegállót, megölt néhány embert, kórházba juttatott többeket, köztük terhes nőt is - ráadásul eléggé egyértelműen rossz műszaki állapotú autóval, gyorsan hajtva - nos őt simán hazaengedték. (Hagy aludja ki magát.) Szerintem azóta is éli világát és kb. huszadszor fellebbez vagy éppen nem veszi át az idézéseket, ahogy az nálunk lenni szokott.
Ezt a németet meg 72órára lecsukják.
Egyik esetben sem valószínű, hogy újra elkövetné ugyan azt. Én mégis elég nagy különbséget látok.
Vgyuri Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26240

Egy neves ügyvéd sem tudja egykönnyen kihozni a 3 nap alatt. Utána viszont a bíróság engedélye nélkül a rendőrség sem tudja bennt tartani.

 

Az a 3 nap kell arra, hogy a gyanusított (és nem okozó, elkövető, ahogy a sajtó tálalja, már a max. 5 évet is előlegezze.) segítsen a lefoglalt bizonyítékok rendezésében, értelmezésében.

 

Előzmény: renegade (26238)
rali Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26239
Igen, ezt emlegettem - teljesen fölösleges lecsukni, úgyse szökik el.

Előzmény: renegade (26238)
renegade Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26238
Lehet, nem kellett volna őrizetbe venni, de az őrizetbe vétel nem előzetes letartóztatás, és nem vádemelés, azt egyébként se a rendőrség tenné.

Jó, de mi értelme volt most ezt az embert őrizetbe venni? A roncs, a távirányító a rendőrségen. Levideózták (!!), mi történt, a felvétel a rendőrségen van. Tanú is van tucatszám. Tehát bizonyíték nem tűnhet el, összebeszélésnek nincs értelme. Az egyetlen ok a szökés megakadályozása lehetne. De ha az útlevél bevonása nem elég, akkor ez a szerencsétlen akár két évig is ülni fog, amíg nekiállnak tárgyalni az ügyét. Aztán majd legfeljebb felmentik... :-(

Nekem egyszerűen úgy tűnik, hogy a törvény megengedi az őrizetbe vételt, és a rendőrség ezt minden olyan esetben rutinszerűen, mérlegelés nélkül alkalmazza, amikor nem kell attól tartani, hogy egy neves ügyvéd 5 percen belül kihozza az illetőt.
Előzmény: robicsek (26230)
Vgyuri Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26237

Az az érzésem, hogy a modelezők is inkább a "magasabbra, gyorsabban"  célok irányába fejtik ki az energiájukat és nem a biztonság irányában, pedig a méregdrága makett megmentése és a szerencsére ritka balesetek elkerülése egy irányban működik.

 

A hajtóművek teljesítménynövekedése és a felhasznált anyagok súlycsökkenése lehetővé tette volna pl. a mentőernyő beépítését, de ők ezt az emelkedési és az orsózási szögsebesség növelésére használták fel.

 

Emellett össze-vissza beszélnek. Tegnap az őcsényi résztvevők tényként közölték, hogy a vezérlő csak a saját rádiójának jelét fogadja el és a balesetet a külső zaj blokkoló hatásának tulajdonították. Erre ma reggel a modellező szövetség elnöke elmondja a Napkeltében, hogy az ezt célzó PC rendszer kialakítása még csak folyamatban van.

 

Saját önvédelmük érdekében mennyibe kerülne egy magnós-szélessávúvevős rögzítő beállítása a verseny színhelyén? 3 irányérzékeny antennával akár a zavarforrás helye is meghatározható lenn. Van ilyen?

 

27 MHz-es sávban működő CB, távvezérlő, valkitalki van dögivel, de 35 és 40 MHz-est én civil célra még nem láttam. Miért jhasználják még a 27 MHz-es sávot profi maketteknél? Merthogy Gipsz Jakab bemegy a boltba a gyerekének RC modellt vagy "rendőrrádiót" venni, nem kap mást. De a profik?

 

Előzmény: Bolivian Dancer (26234)
doncike Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26236
nem következett be = ne következzen be
Előzmény: doncike (26235)
doncike Creative Commons License 2006.05.15 0 0 26235

"Az meg külön gond lehet, hogy utólag a "rádiófrekvenciás zavart" (amiben nem hinnék) lehetetlen bizonyitani."

 

OFF

 

Az ügy büntetőjogi részében a vádhatóságnak kell bizonyítani, hogy valaki megsértette ennek a "szakmának" a szabályait, és ezért következett be a baleset.

 

Amennyiben az áldozatok családja polgári pert (kártérítés) indít akár a szervezők, akár a modellező ellen, akkor szerintem igen hamar oda fognak kilyukadni, hogy ez bizony veszélyes üzem, ekkor pedig a szervezőknek és/vagy a modellezőnek kell bizonyítania, hogy mindent megtett azért, hogy a baleset nem következett be.

Előzmény: Bolivian Dancer (26234)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26234

Szerintem, bár nem örömteli, sőt sajnálatos, de megérthető, hogy egy kettős haláleset lehetséges felelősét, 72 órára beviszik, (ha már bárkit ennyi időre be lehet vinni...) De ez nem vádemelés és nem előzetes. Ez egy olyan kockázat az éltünkben, aminek tudatában kell lenni, ha beülünk akárcsak az autóba. Nyilván az áldozatok és gyerekeik mellett a hapsit is nagyon sajnálom, jóérzésü embernek ez nagy lelki teher lehet élete végéig. Az meg külön gond lehet, hogy utólag a "rádiófrekvenciás zavart" (amiben nem hinnék) lehetetlen bizonyitani.

 

Vajon egy mentőernyő vagy bámilyen technikai kütyü megmentette volna a gépet a becsapódástól? Nem hiszem, a gép alacsonyról jött le, ezt egy "superhightech GPS-es lézer mühorizontos giroszkóp" sem mentette volna meg. Azt sem hiszem, hogy ilyen kütyük fejlesztése és kötelezővé tétele megoldás lenne, ennek több oka is lehet: 1., még nagy szériában is marha drága lenne 2., a modelleknél a tömeg nagyon fontos tényező, túl sokat nem lehetne beleépiteni, főleg a kisebbekbe, mondjuk a 2 kiló alattiakba, mivel ott még a szervó motorok súlya is jelentős tényező lehet. 3., milyen törvényi háttérrel lehetne kötelezővé tenni?

 

Nem osztom azt a véleményt sem, hogy ezek a termékek "meg zsebrádió alkatrészek vannak, olcsó PVC csatlakozók, olcsó vezetékek" volnának. Erre egy komoly iparág épül fel, aranyozott csatlakozókkal, hich-tech anyagokkal és komoly műszaki fejlesztésekkel, ez nem a bóvli kategória. Ahogy a rendes gépeknél, itt is bekövetkezhet mechanikai probléma, anyagfáradás vagy hiba, egy rosszul beszabályozott rudazat vagy nem eléggé figyelmesen meghúzott csavar, de ez az iparág nem bóvlit termel. Jelen esetben is inkább erre tippelnék, ami lehet elektronikai jellegü is, pl. az akkupakk egyik ponthegesztése elengedett, emiatt elment az áramellátás, vagy a csűrő rudazatában történt valami.

 

 

Vgyuri Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26233

 az ilyen méretű repülőmodellekbe bizony be kéne "szabványosítani" egy indításkor önkalibráló girós helyzetérzékelőt legalább.

 

Én is erre gondoltam a műhorizont alapon működő kütyüvel, ez természetes. Ha egy jobb GPS-be lehet egy lézergyűrüs giroszkópocska műholdfogyatkozás esetére, akkor egy ilyen rozsdáscessna-árfekvésű makettben is lehet. Pár tucattal ezelőtt itt "találtuk fel", hogy kell olcsón megcsinálni :-)

 

Előzmény: trikó (26223)
trikó Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26232
Vonatkoztassunk el a repüléstől:

Egy autó kisodródik a kanyarban és a járdán elüt egy családot. Jogos-e hogy őrizetbe vegyék azt a (pláne külföldi) polgárt, aki vezetett?
Ha a vizsgálat kideríti, hogy a márkaszervízben ablakmosót öntöttek a féktartályba, és a baleset emiatt történt, természetesen elengedik az embert.

Mi látjuk, hogy a gép irányítás nélkül "lefagyva" repült. A rendőrnek nem dolga ezt látni. Neki az a dolga, hogy az elsődleges vizsgálat idejére biztosítsa a lehetséges hanyagságot esetlegesen "elkövető" ember elérését.
Szerintem ennek az embernek most nem az őrizetesség a legnagyobb baja...
Előzmény: renegade (26229)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26231
Prejudikáltál.

Ha kiderül, hogy ártatlan, akkor se mossa már le róla senki, hogy nem az.

ez igaz.
de ez a topic azért van, mert az emberek a megtörtént tragédia után eszmét cserélnek arról ami ilyenkor történik.
prejudikálnak, ha tetszik, ha nem.
bűn előitéletesnek lenni, de nem lehet nem annak maradni, ha az ember gondolkodik.
viszont mindenkiben felmerül, hogyan lehetett volna elkerülni?
és jönnek a sémák, mert gyakran ugyanazok az okok ismétlődnek egy egy balesetnél.
és így jön a képbe az amit írtam.

a profik követik el a legnagyobb hibákat.
ez visszatérő dolog, amúgy előitélettől függetlenül ez a modellező ember élete végéig meg lesz bélyegezve, mert az ő kezében volt a készülék, fekete doboz nincs, csak egy ember, meg egy esemény és sok kérdőre vont tekintet.

Ezt a dolgot nem lehet elintézni azzal, hogy öreg, nyugodj meg, interferencia volt és kész. Röptess tovább. Lehet ez a végkövetkeztetés, de ezt sohasem fogja elfogadni igazán senki.

innentől kezdve mindig lesznek olyanok, akik a háta mögött összesúgnak, hogy nézd, itt a tömeggyilkos!
Előzmény: renegade (26227)
robicsek Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26230

tényleg tanulj jogot, legalább amatőr módon egy kicsit, jó az.

 

a németet még nem vádolják semmivel! Vádemelésről nem hallottam.

 

Lehet, nem kellett volna őrizetbe venni, de az őrizetbe vétel nem előzetes letartóztatás, és nem vádemelés, azt egyébként se a rendőrség tenné.

 

 

Előzmény: renegade (26229)
renegade Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26229
OFF

Nyugodj le.

Azaz kötelező egyetértenem az eljárással? Saját véleményem nem lehet?

Tanulj jogot.

Eszem ágában sincs.

Egyébként leírtam már az előző hozzászólásomban is, hogy nem az őrizetbe vétel intézménye ellen ágálok. Akit tetten érnek, hogy éppen feltöri az autómat -- vigyék!

Viszont szerintem alaposan meg kellene gondolni, mielőtt valakit leültetnek egy hasonló szituációban. Számtalan emberről derült már ki, hogy ártatlan volt abban, amivel vádolták. Ebben az esetben meg aztán pláne nem lehet biztosra menni. Mi van akkor, ha a német ártatlan? Ja, bocs, így jártál, legalább lesz mit mesélned az unokáidnak?
Előzmény: Törölt nick (26216)
trikó Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26228
Ez abban az esetben lehet alternatíva, ha a technikát hanyagul készítette elő. Amennyiben modellcégek berepülőpilótája volt az ember. erre kisebb esélyt adnék, de persze van esély erre is. A repülésből látszik, hogy az irányítás megszűnt. A kérdés az, hogy miért. Ez nagyon úgy tűnik, hogy nem egy rosszul sikerült "bátor" brahifigura volt, hanem technikai gáz.
Előzmény: Allesmor Obranna (26226)
renegade Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26227
Sajnálom az áldozatokat, még az okozót is, valahol ő most saját maga áldozata, nem csak hogy számára ismeretleneket ölt meg, illetve tett tönkre, hanem saját magát is.

Prejudikáltál.

Ha kiderül, hogy ártatlan, akkor se mossa már le róla senki, hogy nem az.
Előzmény: Allesmor Obranna (26226)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26226
Ami sajnos engem rosszmájú ganéként tütet fel, az az amit most írok:
Az ártatlanság vélelme szent dolog, de sajna most is mindenki a német illető profizmusából indul ki.
Innen aztán hajkurásszuk a különféle interferenciákat, az ezekre érzékeny CB-ket és nem érzékeny digitális rendszereket, egyebeket.

Ez itt a repülőszerencsétlenség topic.
Szerintem sokaknak feltűnt az a tény, hogy a nézőhalálos repesemények okozói majd mindig profik voltak.
Talán, mert nézők előtt majd mindig profik repülnek, illetve reptetnek.
De majd mindig kiderül, hogy valami kezdőkre jellemző bénázás az ami a tragédiát okozza.
A lembergi Szu-27-es, a pápai 04-es MiG-23-as katasztrófája, ahol máig nem érteni, hogy az őrnagy úr miért csinált annyi mindent olyan rosszul, a kecskeméti MiG-29-es, ahol szintén bejött egy hirtelen hibázás, és itt is LEHET ok egy profi pillanatnyi kihagyása.

Na jó, ezt majd a vizsgálat.
Sajnálom az áldozatokat, még az okozót is, valahol ő most saját maga áldozata, nem csak hogy számára ismeretleneket ölt meg, illetve tett tönkre, hanem saját magát is.
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26225
Tömeg X sebesség felett gondoltam.
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26224

Egy adott tömeg/sebesség felett a technikai/biztonsági megoldásoknak az igazi gépeknek kellene, hogy megfeleljen. Úgy a felhasznált anyagok eredetéről, minőségéről, mint pl. mentőernyőröl lenne szó.

Több országban pl. UL nem repülhet rakétás mentőernyő nélkül.

Egy ekkora modell már elbírná talán.

Előzmény: trikó (26223)
trikó Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26223
A vadászgép "tudja", hol a fent és a lent. Egy modell nem.
Szvsz az ilyen méretű repülőmodellekbe bizony be kéne "szabványosítani" egy indításkor önkalibráló girós helyzetérzékelőt legalább. Tömeges gyártásban nem hiszem, hogy drága lenne.
Előzmény: Vgyuri (26222)
Vgyuri Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26222

Nem, itt meg kell valahol húzni a határt. Pl. 1 mp-ig tartja az előző kormányállást (rövid kimaradás, zavar) utána programozott kivezető manőver, mint a vadászgépeken a "Húzz ki a sz...ból" gomb.

 

Előzmény: trikó (26221)
trikó Creative Commons License 2006.05.14 0 0 26221
Ismerem a girós stabilizátorokat heliken. Repülő kamerák miatt foglalkoztam velük.
A kérdés ott is a magasságtartás hosszabb kiesés esetére. Az a baj, hogy hiába tart bármilyen kormányállást, ha előtte (mint itt is) figurát repült a modell.
Előzmény: Törölt nick (26213)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!