Nem szoktam képeket feltölteni, mert ugye van a zindexnek nyilatkozata, szóval nem szeretném a megkérdezésem nélkül ezt bárhol is viszontlátni. Viszont úgy gondotam, hogy 138-as elég indok ahhoz, hogy a hosszú képtelenségemet megtörjem.
Közben eszembe jutott, hogy valószínű azért nem a 2125-öt jelölték ki, mert remotra olyan gép mehet, mely korábban nem Eurofima hitelből kapott nagyjavítást (vezig.-es embertől tudom). És mindjárt itt az ellenpélda: Sv-ről az M47-2060 bement remotra, ez lett az M47-1219, annak ellenére, hogy 97-ben Eurofima hitelből kapott C javítást.
Igen, ez a probléma, hogy odafent olyan emberek döntenek mozdonyok sorsáról, akik talán nem is látták ezeket a gépeket soha. Pedig rengeteg jelentés megy fel nekik, tudják, hogy melyik gép milyen műszaki állapotban van, mi vár főműhelyre, alkatrészre, selejtre, mibe kerülne a teljes helyreállítás és sokszor nonszensz döntéseket hoznak. Amikor pedig kijelölik a pályaszámokat és leadják a járműjavítónak, a járműjavító ragaszkodik hozzá, hogy azt a gépet küldje be a műhely. Nem tudod, hogy mi lett a 145-ös szergejjel? félreállítva láttam Sm-en.
Megtelt a postafiókod, én pedig jó szokásom szerint elküldés után azonnal kitöröltem a levelet. Mivel itt OFF lenne, a Nohabos topicon válaszolok a kérdésedre.
"Celldömölkön szeretik a pályaszámokat cserélgetni, kiváncsi vagyok, hogy a csörgőknél mikor kezdik."
Lehet, hogy mostanában. Ugyanis tavaly lett összerakva a 2184-es motorja és erre kijelölik remotra. Ahelyett, hogy a pl. dög 2125-össel tennék meg ezt. Világos nem? Teljesen logikus, hogy a működő gép menjen remotra a dög meg álljon itt dögsorban továbbra is. Persze a 2125-ös selejt várományos, de találni még dögöt eleget ami mehetne a működő helyett. A számcserét elkerülendő esetleg lehet a gépek alkatrészeit is át lehet cserélni, pl a motort megkapja egy olyan felállásra váró gép amibe beleillik, stb..... Csak ez plusz munkát jelent és a műhelyre felkészítés heteket vesz igénybe.
Nem saját képek, a Anna-forrásnál található épület egyik alagsori helyiégének kirámolásakor akadt a kezembe. Nem volt ráírva, de gyanítom, hog yK.Z-é lehet. Nála láttam hasonlót.
Ami a bordás lemezt illeti. Nagy előnye a mélyhúzott bordáknak, hogy általuk a lemez egyenes lesz, ezáltal jelentősen csökkenthető a gyártás során felhasznált gitt mennyisége:-))))
A sokat emlegetett M62 159-es egy szép nyári délutánon Badacsonyban:
Az ígért, hangtompító nélküli gépről készült fotó, valami MTI fotózás volt. A képeket egy lomtalanítás során találtam...meg van itt még valami egy nagy Szergej fannak is, hátha nem látta..még eddig:-)))
Én egy ismerős Vezértől hallottam egy infót mondjuk nem a Szergejekkel, hanem a Szilikkel kapcsolatban, de ebbe a témába vág valamelyest. Tehát azt hallottam, hogy ha ezek után valamelyik Szili sérül vagy komolyabban meghibásodik, akkor már nem javítják meg, hanem selejtezik.
"tehát akkor nem strapabírobb a szögletesebb ütköző"
Nem biztos,egyébként a törőlemez számít.A lehajtható homlokfalú pőre kocsik széria tartozéka volt a négyzetes ütköző,mivel a mozdonyon is jól mutat, általában a beo személyzet lecseréltette a kerek alakút.(A gép tisztításánál is jobb a négyzetes,valaki arra lép,hogy biztonságosabban álljon.)