Köszönöm szépen, előre is akkor a képet. Csak azért írom mindíg, hogy mailre érdekelne a kép, mert sajnos bmp formátumba nem tudom letölteni őket innen.
***
Eredeti 072-ről van valakinek saját fotója? - Előre is köszönöm ezt is.
Valamint azt szeretném még kérni, hogy ha van valakinek bármilyen fotója az M62-064; 072 és 181 (esetleg eredeti 068) psz-ú gépekről, akkor azok érdekelnének. Ha van és módodban áll elküldeni a fenti E-mail címre, akkor azokat szívesen fogadom.
Szegény...még anno Ud-n kezdett M62-219-es psz-mal. Szerencsére kaptam régi fekete-fehér képeket róla hatalmas jégcsapokkal az oldalán egy tehervonattal. Valamint az eredeti M62-232-ről is van, a kép Dombóváron készült a 80-as évek deredán, decemberben, amikor az első vilamos mozdony által vontatott vonat ment Ud-ról Pécsre. Majd megpróbálom beszkennelni őket, és elküldhetem mailben annak akit érdekel.
Ha már Szergejekről van szó, akkor feldobnám Én is egy kis jóval a népet. Aki még nem tudna róla, az M62-235/Vmax.:80Km/h/ ősszel nekiálltak dízelmotor- és szekrényjavításának. Jelenleg a mozdony vezetőállása és géptere le van festve, kívülről mindkét eleje le van már festve sárgára/feketére, a psz. is fenn van már, csak le van takarva, mivel nemsokára megkapja meggypiros köntösét a nyaktagban. Azért 1-2 hét még eltart amíg teljesen elő lesz készítve a festésnek. DE sajnos régi motorját kapja vissza, melyben csak néhány persejt cserélnek majd. Mivel Nk-n megégették a motorját, mivel nem a megfelelő mennyiségű hűtővízzel üzemelt, ezért idővel rendesen elkezdte hordani a fémet, így minden napivizsgánál fel volt adva a kenőolajszűrő tisztítása eltömődés miatt. Ez volt a leállításának fő oka.
Ud-ra jelenleg a következő M62-esek vannak állomásítva:
M62-116(ex.:M62-068) - Vmax.:100Km/h
M62-163(ex.:M62-246) - Vmax.:100Km/h
M62-235 - Vmax.:80Km/h
M62-254 - Vmax.:80Km/h
***
Tudni már, hogy idén nyáron mely M62-esek fognak a Balatonon kövezni? (Ud-s és Nk-s kivételével)
Nem szoktam képeket feltölteni, mert ugye van a zindexnek nyilatkozata, szóval nem szeretném a megkérdezésem nélkül ezt bárhol is viszontlátni. Viszont úgy gondotam, hogy 138-as elég indok ahhoz, hogy a hosszú képtelenségemet megtörjem.
Közben eszembe jutott, hogy valószínű azért nem a 2125-öt jelölték ki, mert remotra olyan gép mehet, mely korábban nem Eurofima hitelből kapott nagyjavítást (vezig.-es embertől tudom). És mindjárt itt az ellenpélda: Sv-ről az M47-2060 bement remotra, ez lett az M47-1219, annak ellenére, hogy 97-ben Eurofima hitelből kapott C javítást.
Igen, ez a probléma, hogy odafent olyan emberek döntenek mozdonyok sorsáról, akik talán nem is látták ezeket a gépeket soha. Pedig rengeteg jelentés megy fel nekik, tudják, hogy melyik gép milyen műszaki állapotban van, mi vár főműhelyre, alkatrészre, selejtre, mibe kerülne a teljes helyreállítás és sokszor nonszensz döntéseket hoznak. Amikor pedig kijelölik a pályaszámokat és leadják a járműjavítónak, a járműjavító ragaszkodik hozzá, hogy azt a gépet küldje be a műhely. Nem tudod, hogy mi lett a 145-ös szergejjel? félreállítva láttam Sm-en.
Megtelt a postafiókod, én pedig jó szokásom szerint elküldés után azonnal kitöröltem a levelet. Mivel itt OFF lenne, a Nohabos topicon válaszolok a kérdésedre.
"Celldömölkön szeretik a pályaszámokat cserélgetni, kiváncsi vagyok, hogy a csörgőknél mikor kezdik."
Lehet, hogy mostanában. Ugyanis tavaly lett összerakva a 2184-es motorja és erre kijelölik remotra. Ahelyett, hogy a pl. dög 2125-össel tennék meg ezt. Világos nem? Teljesen logikus, hogy a működő gép menjen remotra a dög meg álljon itt dögsorban továbbra is. Persze a 2125-ös selejt várományos, de találni még dögöt eleget ami mehetne a működő helyett. A számcserét elkerülendő esetleg lehet a gépek alkatrészeit is át lehet cserélni, pl a motort megkapja egy olyan felállásra váró gép amibe beleillik, stb..... Csak ez plusz munkát jelent és a műhelyre felkészítés heteket vesz igénybe.
Nem saját képek, a Anna-forrásnál található épület egyik alagsori helyiégének kirámolásakor akadt a kezembe. Nem volt ráírva, de gyanítom, hog yK.Z-é lehet. Nála láttam hasonlót.
Ami a bordás lemezt illeti. Nagy előnye a mélyhúzott bordáknak, hogy általuk a lemez egyenes lesz, ezáltal jelentősen csökkenthető a gyártás során felhasznált gitt mennyisége:-))))
A sokat emlegetett M62 159-es egy szép nyári délutánon Badacsonyban:
Az ígért, hangtompító nélküli gépről készült fotó, valami MTI fotózás volt. A képeket egy lomtalanítás során találtam...meg van itt még valami egy nagy Szergej fannak is, hátha nem látta..még eddig:-)))