Teszek a csavar feje alá két műanyag alátétet hogy ne látszódjon hoy be volt szerelve. Ha nem az a baj akkor féktisztítóval bőven meglocsolva megy vissza a dobozba és a központba :)
Tudom hogy delphi való bele, de ilyen utángyártottat tudnék gyorsan olcsón hozni bele.
Nyugi, A6 elektromos "gyújtáskapcsoló" kormányzár motorját is javítottam már meg. Azt az apró kis szart, igen ami a játékautókban is volt a 90es években. TAlán azokon is Johnso Controls felirat volt :D Ilyenkor annyira nem hiszem el, hogy kettőből kettő is szar :( Pedig láttam már ilyet, de mindig szkeptikus vagyok mindennel amíg nem látom a saját szememmel, ismersz már ennyire talán :)
NEm kellett volna még akkor a másik mondeszt visszaadjam, abból kellett volna kivenni a nyomásállítót és beletenni próbára. Kössz cam. Kirendelnék egy újat, de még 45 pénz. Ha meg nem ez a baja akkor baszhatom. mindenesetre szétszedem, HA szétszedhető. (egy 1.5 dci ével próbáltam ki, ugyan az)
Kedves kollegák! Segítséget kérnék. Adott egy mondeo 3-as 2004-ből FMBA motorkód, euro 3-as verzió. Hibásan lett vásárolva, gyors diagnosztika, porlasztós. 4 porlasztó bevizsgálás, mindegyik halott. Lett bele 4 bontott, természtesen először bevizsgáltatva. 3 hibátlan, egynek magasabb a résolaja mint a megengedett, de a porlasztós szerint nagy problémát még nem okoz, ellenben a magasnyomásút le kell venni, mert valószínűleg az spénesedik. Oké, pumpa le, felújítás után össze lett rakva, új gázolajszűrő, rail cső, nyomásérzékelő, nyomócsövek, nyomásszabályzó féktisztítóval levegővel átfújva, injektorok felprogramozva az ecu számára. Szépen jár, csendes, nem füstöl, teljesítmény az egekben. Ellenben normális használat mellett mondjuk emelkedőnek felfele 1600-as fordulat környékén (de mindenképp 2000 alatt) már felépülőben lévő töltőnyomás mellett egy rántás, hibajelző sokszor motor leállás. Újraindítás után megy tovább. A problémás porlasztót kicseréltem, egy olyan autóból aminek két nappal előtte lett bevizsgálva mind a 4 csúcsa amik hibátlanok. Sajnos a másik autó euro4-es volt, és nem 501Z hanem 504Z végű porlasztóval rendelkezett, és őszinte leszek, ezt fel sem programoztam. Hibajelnség, hibakörülmény ugyan az. Nyomásszabályzót cseréltem, ugyan az. Nyomásérzékelőt többször átfújtam, ugyan az. (Mellesleg a másik mondeo is pont ugyan ezeket a hibákat produkálta, pont ugyan úgy mint ez, ott a nagynyomású pumpa javítása ugyanazon a helyen azonnali teljes sikert hozott) Újra levettem a nagynyomásút, újra elvittem bevizsgáltatni, szétszedetni. Spén nincs benne, minden újra szétszedve, újrahúzva összerakva, nem találtak rajta semmit. Hiba természetesen ugyan úgy megmaradt. A két hibakód:
-P0251 Befecskendező szivattyú üzemanyag adagolás vezérlés A
-P1211 Befecskendező vezérlő nyomás magasabb/alacsonyabb mint a kívánt (motor jár)
A két autó esetében ugyan úgy dolgoztam, ugyanazokat a mozzanatokat használtam, ugyanannál a porlasztós/magasnyamásús műhelyben javíttattam ( mellesleg mostmár 6 éve velük dolgozok, nemigen fordult még elő a munkájukkal baj)
Valakinek még ötlete? Valaki aki járt már így?! Köszönöm! (és persze a szokásos, mikor lesz már kész, pénz áll benne, mértnem jó stb stb stb....)
Sokan jártatják a szájukat, de mikor mondom nekik hogy "akkor mutasd meg haver" , elsunnyognak, vagy "nem az én dolgom megcsinálni, csak megmondani"...
Mindegy hány fős a létszám ha van egy főnök és ezt csinálja...és azért ez a nem szeretem kategória kb mindenkinél...
Az hogy Te is ugyanúgy melózol a többiekkel (amit ugye én nem tudhatok...), a fenti véleményem annulálja is :D
Váltóolajat szeretnék cserélni - hideg időben 10 fok alatt az egyest kettest nagyon nehezen veszi, van hogy nem merem jobban erőltetni félek eltörik valami, de melegben már minden oké, ezért gondoltam a hidraulika olajra is de nem változott semmit, vagy elkopott a kuplung...?
Szóval a Renault kezelési azt írja: Tranself TRJ 75W80 Api: GL5 kell bele, de ilyen már nincs csak NFJ vagy NFP 75w80 , de ez nem Api:gl5 hanem gl4+ .... Ilyenkor mi van?
utána néztem, a D3-as (163 lovas dízel) Volvókba a 6 sebességes Aisin TF-80SC (81SC) váltóját tették..
némileg rossz hír hogy ennek a váltónak kb ennyi km az élettartama (vagyis egyes alkatrészeinek)..Legalább is az Insignia fórumon panaszkodnak rá rendesen (Insigniákba is ezeket teszik a mai napig..) 150-160 ezer km-nél elkezd durvábban váltani, majd pár 10 ezer után félrekapcsol, csúszik a váltások között.. a 200 ezer km-t nem sok ilyen váltó éli meg úgy hogy ne váltson szükségfutásra..
Az Aisin váltóknál általában a szeleptömb megy tönkre (vagyis a szeleptömbben levő szolenoidok, de magát a szolenoidot szinte felesleges cserélni, mert kikoptatja a szeleptömböt is)...
Ahogy néztem a szolenoidok kapcsolásait egyes fokozatoknál, az alacsonyabb (1-2-3-as) fokozatokat 3 szolenoid kapcsolja, ebből egy az amelyik mindegyik fokozat kapcsolásában részt vesz...nagy valószínűséggel ez kophatott el... vélemény SK, garancia nincs rá!
Ha budapesti vagy, jelentkezz be egy váltószervízbe ahol egy menetteszttel egybekötött diagnosztika után megmondják a tutit...szeleptömb csere kb 250-280 ezer forint, a váltót elvileg nem kell levenni hozzá, ha friss az olajcsere akkor azt sem kell megejteni (olajat sem kell leengedni hozzá azt hiszem).A csere megvárható, általában 3-4 órás művelet...
sajna az automata váltó javítása a "nem olcsó" kategóriába esik...
160000 lesz hamarosan, 150000-nél volt olajcsere. Főleg az alacsonyabb fokozatoknál és hidegen nagyon feltűnő. Nem-igen tudom hány sebességes, de garázsban áll, látnám, ha elfolyt volna
automata váltóval kapcsolatos hiba lesz :D kicsit bővebben, km futás? váltó típusa (5-6 sebességes)? olajcsere volt e a váltóban, milyen fokozatoknál ránt, hidegen vagy melegen....
pár gyors lehetőség: váltóolaj tönkrement, olajszint alacsony, szeleptömb kopás
A vas Volvo V60, a motor D3 és 2011-es. Korábban nem tapasztalt hirtelen rántással kapcsol le és föl az automata váltó. Valaki tapasztalt már ilyet? Mitől lehet ez??