Keresés

Részletes keresés

kz54 Creative Commons License 2021.04.04 -1 1 36928

Nyilván ha a 2000-es évek elején a MÁV is vesz ezekből a járművekből, akkor nem most, hanem csak 15 év múlva húznák ki a drótot, de végeredményben ugyanoda jutnánk.

Előzmény: riezaK (36925)
kz54 Creative Commons License 2021.04.04 -2 7 36927

Nem az a lényeg, hogy ma miből csinálom az áramot, hanem hogy 10-20 év múlva miből fogom. Míg a dízelt esélyed sincs megújuló energiából üzemeltetned, addig a villamos mozdonynál erre az elméleti lehetőséged megvan, és pl. Ausztriában a gyakorlatban is kihasználják.

Előzmény: sncf7 (36918)
kz54 Creative Commons License 2021.04.04 -1 3 36926

Pár jármű beszerzése mindennél rosszabb, hiszen bármilyen járműből csak egy rendes flottaméretet (x > 40) lehet normálisan üzemeltetni. Az oké, hogy a 29-es adott esetben elnyelt volna 10 mozdonyt, de a többi 30-at hova dugod el a hálózaton? Nem a jelenlegi Csörgő igényből kiindulva, mivel azok a legtöbb helyen most is kényszerből mennek (pl. 81). És mit csinálsz a 29-es mozdonyaival télen, amikor kényszerűen bezuhan a szükséglet?

 

És nem, nem a környezetvédelemmel indokoltam a projektet, nyilván a 71-es úthoz képest az is elenyésző szennyezés ha minden vonat 424-el menne, csupán a technológiai fejlődés irányára szerettem volna célozni.

Előzmény: General Specific (36924)
riezaK Creative Commons License 2021.04.04 -1 2 36925

egy Hercules húznap modern kocsikat, és 1:40 körül Füreden lenne. De így látványosabb...

 

Herculest rég nem gyártanak, ez az ÖBB nagy szivfájdalma is, a magánokat is megkörnyékezte a Herculeseikért de nem volt ott se eladó, a Siemens se akart továbbiakat gyártani. 

Előzmény: General Specific (36924)
General Specific Creative Commons License 2021.04.04 -1 9 36924

Valóban nem, ennél sokkal rosszabbak vannak, és itt - a 150-essel ellentétben -nem a lenyúlás volt a fő cél (persze nem baj, ha jut oda is...)

 

Ezzel együtt pár korszerű dízel mozdony, és pár hibrid motorvonat jobban megérte volna - minden költséget egybe vetve.

 

A projekt fő indoka a kivagyiság, a politikai akarat, a látszatfejlesztéséi szándék volt, pont ahogy például 2 új komphajót építenek. Minek? Van 4, a forgalommal elbír, nem modern, de 10 percre tökéletes.

 

De népbutításra mindig van pénz.

Az utasnak ugyanolyan jó lenne, ha (pl.) egy Hercules húznap modern kocsikat, és 1:40 körül Füreden lenne. De így látványosabb... (már amennyire a V43 látványos...)

 

 

 

Előzmény: superconductor (36920)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.04.04 -1 3 36923

Nem csak előváros, hanem jelentős forgalmú vonalnak lett feltüntetve, teherszállítás oldalról is, a nyári utasforgalom pedig egész évre ki lett vetítve. És lehetne sorolni. 

Előzmény: M61 021 (36922)
M61 021 Creative Commons License 2021.04.04 -1 1 36922

Ez a beruházás nem EU-s támogatással jött létre? Én úgy emlékszem, hogy elővárosi vasút villamosításaként lett megpályázva. Ugyanakkor dízelmozdonyok vásárlására meg nem ad pénzt az EU.

riezaK Creative Commons License 2021.04.04 -2 0 36921

Azért a legtöbb e,mbernek milyen (akár nagyságrendi!!!) fogalma van arról mennyibe kerül a vasútépités, milyenek a költség változások a talaj jellemzők függvényében (ezek is akár nagyságrendnyi ugrást is tudnak okozni kilométerre vetitve) ?

Előzmény: superconductor (36920)
superconductor Creative Commons License 2021.04.04 0 1 36920

Amellett, hogy alapvetően egyetértek, azért ez a projekt túlárazásban messze nem kiemelkedő. Mint mondjuk a Bp.-Kelebia-(Belgrád) vagy a másik kedvencem a Szeged-Röszke.

És csak összehasonlításnak: a két balatoni vonal csak nyáron annyi utast elvisz, mint előbbi egész évben (tudom, bezzeg a teherforgalom). Az utóbbit le sem merem írni.

Előzmény: General Specific (36919)
General Specific Creative Commons License 2021.04.04 -1 12 36919

Elmegy a szakaszon csúcsidőben óránként 2 dízelmozdony, és 2000 személygépjármű, pluszki tudja mennyi teher.

 

Kb minden más, nyakatekertebbnél nyakatekertebbnek tűnő érvelés (menetidő, gyorsulás, zaj, stb.) is előrébb van a projekt mellett, mint a környezetvédelem...

 

Az igaz, hogy egy korszerű dízelgépet vagy hibrid motorvonatot nem lehet csak úgy feltűnés nélkül 2-3x-os áron megvenni külföldi szállítótól, mert az egységár eléggé adott és nyilvános,  míg egy építési projekt - annak összetettsége miatt - kb. mindent elbír. Nem véletlenül "szárnyal" az építőipar...

 

Az útépítő cégeknél az alvállalkozói láncban kb 3. helyen állók is megerőltetés nélkül hoznak 30-40%-os nyereség rátát, miközben felettük 2 szint is már bőven meggazdagodott.

Az adófizetők meg csak örüljenek a nyalókának, és ne foglalkozzanak azzal, hogy 10-20-50 stb. milliárdba került ez nekik... (és sajnos nem is foglalkoznak)

 

Vasútépítésre ez ugyanígy igaz.

 

 

 

 

 

Előzmény: kz54 (36905)
sncf7 Creative Commons License 2021.04.04 -1 3 36918

OK, és áramot miből csinálsz?

Előzmény: kz54 (36905)
r1232 Creative Commons License 2021.04.04 -2 5 36917

Pontosan értjük, hogy mellébeszélsz.

Előzmény: Vv66 (36915)
C50 Creative Commons License 2021.04.04 -3 2 36916

Túl van tolva ez a sötétzöldség, lásd a 36907-ben is.

 

Előzmény: kz54 (36905)
Vv66 Creative Commons License 2021.04.04 -12 0 36915

Sose fogják itt megérteni, engedd el.

Előzmény: kz54 (36911)
nememlexemki Creative Commons License 2021.04.04 0 1 36914

ez még akár igaz is lehet bizonyos típusoknál, de a villanymozdonynál üzemeltetni kell a felsővezetéket is az adott szakaszon, és könyvelésileg is

Előzmény: kz54 (36911)
r1232 Creative Commons License 2021.04.03 -3 2 36913

Erre azért nagy tételben ne fogadj.

Előzmény: kz54 (36911)
Izsó001 Creative Commons License 2021.04.03 -1 4 36912

Ez kb. olyan, mint ha egy autó fenntartási költségén az üzemanyag fogyasztását vennéd csak alapul. Ez sem változtat a tényen. ;-)

Előzmény: kz54 (36911)
kz54 Creative Commons License 2021.04.03 -4 2 36911

Ez nem változtat azon a tényen, hogy egy villanymzodony üzemeltetési költsége is töredéke egy dízelmozdonyénak.

Előzmény: V43 - 1157 (36908)
r1232 Creative Commons License 2021.04.03 0 1 36910

Éppenséggel lehet.

Előzmény: benbe (36909)
benbe Creative Commons License 2021.04.03 -1 0 36909

Mivel nem épült másik alállomás, így nem lehet több fázishatár.

Előzmény: V43 - 1157 (36891)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.04.03 -1 3 36908

Korábban volt róla szó, hogy a dízel vontatás szennyezése ezrelékben mérhető mindössze, ha a közút szennyezéséhez mérjük. De természetesen ez egy rendkívül hangzatos indok volt a villamosítás mellett.

Előzmény: kz54 (36905)
riezaK Creative Commons License 2021.04.03 -13 5 36907
riezaK Creative Commons License 2021.04.03 -4 4 36906

 de a 2021-ben

 

 

ettől az érveléstől én mindig sugárban hányok.

Előzmény: kz54 (36905)
kz54 Creative Commons License 2021.04.03 -8 5 36905

Természetesen nem, de a 2021-ben, amikor az EU-s és világszintű célkitűzés a klímasemlegesség, nem új dízeljárműveket kell venni, hanem villamítani kell, vagy hibrid járműveket kell beszerezni (és igen, a Pannonia és a Helikon IR pl. tökéletes hibrid viszonylat lehetne holnaptól, ha lenne jármű). Nem is csoda, hogy a járműgyártók is leálltak a dízel járművek fejlesztésekor. Értem én, hogy szeretjük a dízel gépek duruzsolását, de nem ebben van a jövő.

Előzmény: riezaK (36904)
riezaK Creative Commons License 2021.04.03 -5 0 36904

Tényleg, az nem gond, hogy Ukk és Szombathely között a nem korszerű dízelgép is drót alatt megy? :)

 

Van itt olyan aki szerint Győr-Gyárvárosból kéne a dizeles vonatoknak indulni, hogy ne menjenek drót alatt. De még az is határeset mert a deltán van drót :D 

Előzmény: mcg (36902)
mcg Creative Commons License 2021.04.03 -3 0 36903

az északi parton a buliba járásnak autós hagyományai vannak főleg. nyilván ez visszavezethető a vasúti/tömegközlekedési szolgáltatás minőségére is.

Előzmény: V43 - 1157 (36899)
mcg Creative Commons License 2021.04.03 -4 6 36902

Hát normális társaságoknál figyelembe szokták venni a költségeket is, mindent, életciklusra (vagy feltételezhetjük, hogy máshol tök hülyék a vasútvállalatok...). Tudjuk azt is, hogy a máv-csoportnál ez nem így van, hiszen max bólogatás megy a külsős beruházásokra érdemi vita és koncepció helyett...:)

 

Tényleg, az nem gond, hogy Ukk és Szombathely között a nem korszerű dízelgép is drót alatt megy? :)

Vagy a dezsők a Helikon és Pannonia IR-eken? :D

(kb. a projekt 40%ából ki lehetett volna hozni járműbeszerzés + a szilikhez képest(?) többlet dízel üzemeltetési költséggel a dolgot a drót helyett, akkor egyúttal a vonal Füreden túli részének is gyorsabb lett volna az eljutása. ez már értelemszerűen elúszott, majd a hidrid-motorvonatbeszerzés fog talán javítani az eredményen...talán...)

Előzmény: kz54 (36897)
nidsz Creative Commons License 2021.04.02 -1 1 36901

ki

bulihely már nem lett több, sőt azóta inkább jóval kevesebb, csak a bulizó ember, meg a fesztiválok lettek többen.

be

 

 

Előzmény: V43 - 1157 (36899)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.02 -2 0 36900

Milyen bagolyvonat sűrítés lesz?  Naponta fognak menni?

Előzmény: kz54 (36896)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.04.02 -2 1 36899

Csakhogy a déli parton ez azért alakult ki, mert egyre több lett a bulihely, és botrányos állapotok voltak az utolsó/első személyvonatokon. Nem fértek fel rájuk, stb...

Előzmény: kz54 (36896)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!