Van ami teljesen jol mukodik ugy ahogy van. Nem kell semmit tenni vele. Multiecuscan program es egy fiat kell hozza. Elobb probald ki, hatha mukodik. Ha nem csatlakozik pl. a kormányhoz 4-6 probalkozas utan, akkor ha gondolod fotozd le az aramkor mind ket oldalat, es hatha latni h mi a gond.De elobb probalni. Es a portbeallitasra oda kell figyeln a programnal.
Kösz a választ,de én is szétfeszitetem,mert nem volt senki aki válaszolt volna rá a beirásomra.
Az enyim az egyáltalán nem igy néz ki a belseje mint a berakott kép van se amit te teteél be se aminek a linkjét teted be.
Nem tudom mitöl ELM-327 es ,mert nem találtam benne se tokozott,se felület szerelt ELM chipet.
Azért invesztáltam be,elméletileg,mert mondták ezel kilehet olvasni a valós kilómétert,meg hasonlókat. Van egy régi még amit eredetileg németektöl lett véve,és az még dobozos zacskós titbe volt azt összeraktuk,abba az ELM cship tokozott volt,hogy cserélhetö,ha újab jön ki,a az csak azért volt macerás nem USB-s,és a dobozon RS 232-es csatik vannak,külön a hossszú,kábelnek ami a laptopra megy ,a másik oldalra meg az OBD-16 kábelt lehet csatlakoztatni.
Ez ami van most ezt ha rádugom a laptop USB-re akkor egy piros valami világit,és a maradék másik 4-lukon meg oda-vissza végig szalad egy világitó sor aztán csak a piros világit.Na ezért lett volna jó kis segitség.rápróbálni kocsira müködik vagy nem.
Nem túl bonyolult. Én is sajnos egy hibás elm 327-est vettem. Azt tudni kell, hogy ezek a pár ezres kütyük nem mindig csatlakoznak (legalább is az enyém) elsőre, van, hogy csak 2-3-4. próbálkozásra. A hibás is látja a motort, de semmi mást, ami a CAN hálózaton megy. Sima puntohoz elég ez is, grande-hoz kellenek kiegészítő kábelek, mivel más a lábkiosztás. (nekem eddig csak a sárga kellett, bár a készlet 3 kiegészítő kábelt tartalmaz), de ez csak grande-nál. Punto 2-2/B-nél elég az interface.
Ha a hibásból kaptál, ahhoz sem kell nagy művészet, mivel bebizonyosodott, hogy működik átkötés nélkül is. (én így használom, bár van, hogy 2-3 szor meg kell próbálni csatlakozni, de működik). Nos, a nyáklapon egyetlen egy 121 számú ellenállás van. Ezt kell lekapni, elég hozzá egy éles kés.
Itt az R14, de lehet r04-is akár, vagy más jelölésű is. A lényeg, hogy egy van, amin 121 felirat van.
Ja, és a matrica alatt van a 4 csavar. Ne törd szét, mint én. :)
Mit is kellene beszélni róla? Adapter és Multiecuscan, élő adat műszerfalról.
Összehasonlít, majd hibás cucc csere.
De nézd meg alaposabban a két képet, 10 mp alatt látom a különbséget..
Értelek és maximálisan igazad van, hogy ingyen nem segít senki a bajomon, de nem is várom el! A bontósokat azért mondtam mert az hogy egy city motorért elkér 25-30at és még vigyem a cseredarabot, de kitudja az is meddig húzza az kicsit felcseszi az agyamat! De a legkisebb bolháért is csillagászati összeget kérnek! Legalább is a környékünkön!
A lámpa akkor lehet marad az hogy veszek bontottan mondjuk 15ért és marad egy tartalék ha motor kell belőle vagy akármi!
De az elérhetőséget ha megosztanátok azt megköszönném mert egy telefont megér!
Beszéljünk már még erről a gondomról..................... :-)
Az a helyzet, hogy kétféle műszerfallal láttam piacon ilyen autókat(palio w II. vagy Albea) és az a különbség köztük, hogy a skálázas az egyiknek 200-ig a másiknak 220-ig van írva. Na most az enyém is 220-ig van, és pont azzal a 20-szal több, mint amit látok különbséget. Szép és jó, hogy többet mutat csak bosszantó hogy pályán 130-nál mutat 150-et. Ha meg óra szerint megyek 130-al, akkor valójában csak kb 110. És nem csoda, hogy levillognak az útról a többiek és ez alapján ítélik meg ezeket az autókat, hogy milyen fos, menni se bír. Pedig..................... bír az.
Lásd a fotókon a különbséget, a bal oldali a saját :
Elszomorítani nem akarlak, de ne gondold, hogy a két szép szemedért fog bárki segíteni a problémádon............ Ha a bontott lámpa árát sokallod, akkor lehet, hogy érdemes lenne újat venni. Mondjuk újból az utángyártott lámpa kifizethető(de ez mindig rizikós a minőségét tekintve), a gyári még drágább. Ingyen, meg fillérekért senki nem fog lámpát polírozni......... Ezt tartsd észben, saját érdekedben. Mert sokszor fog így csalódás érni. Vagy csináld magad mozgalom.................. :-) Sokan vagyunk így a fórumon.
Általában 4-6 e Ft körül szoktak lámpát polírozni darabonként
Most vettem egy Fiat Punto 1.2-es 2000es évjáratút!
És lenne egy két gond vele ezekhez kérném tanácsotokat!
Nem működik a szervó világít a kontról lámpa, motor vagy vezérlő a gyakori probléma? Érdemes csináltatni vagy bontottan venni? Illetve a két első lámpa el van vakulva, de csak a búra van lemattulva arra van valami recept vagy csak a csere, külön a búrát lehet cserélni?
Esetleg Miskolc közelében tudtok bontót vagy valaki magánszemély nem bont mert kéne egy két apróság hozzá, de némelyik bontós el van tévedve az árakkal!
Szia, beállítani nem tudod, csak megnézni, az óra milyen értéket ad jármű sebességnek. Abból látni, hogy a mutató vezérlése a rossz, vagy rosszat kap, egyéb ok miatt. Van ilyenre tarcsi órám, csak fel kell dugni, és látni..
Nem a megtett távval van a bajom, hanem a pillanatnyi sebességgel. A mutató kb 20-szal mutat többet a valós GPS-es adatnál. HMMMMM? Ezt akarnám beállítani, ha megy a dolog diagnosztikán keresztül.
Természetesen ez lesz a következő művelet az autón az elkövetkező hetekben, de nem a tisztítás óta ilyen - hanem már a vásárlás óta. Sajnos nagyon sokat állt korábban, viszont az ára és felszereltsége miatt mégis megérte elhozni. Motorokódoztatva lett az importkor - legrosszabb esetben kap egy másik motort.
Miért akarod kalibrálni? A kérdés az, diagnosztika mit ad rá élő adatban, például motor hőfok 50 foknál indul el, és 80 ig mutat. 101 foknál megy tovább..
Kalibrálni nem lehet házilag csak óra állást feltekerni, de számolja, és jegyzi honnan tekerték.
Van nem csak program hanem hivatalos diag kábelek is. Bpesten a Városligetnél lakom.Hivjál fel ha gondolod,a reglapon megtalálod a számot,napközbe bármikor hivhatsz.
A tiszító adalék feloldotta a lerakódott dzsuvát aztán belemosta az olajzócsatornába a hengerfejen belül. Szar ügy.
Ha nem csináljátok meg, ugye akkor előbb vagy utóbb meg fog halni a motor......
Mint nálunk embereknél.................. az infarktus................... a vérhígító feloldja a rögöket az erünk belső falán, aztán máris bent van a szívben...Ajaj
Volna még egy Punto-s jelenség - valakinek nincs esetleg tippje rá?
Egy ismerős 1.2 16V cabrioja erős szelephangot ad - azon kívül nincs más hibajelenség. Úgy vette 110e km-el, hogy 20-30ezer km-el korábbig vezetett márkaszervizes szervizfüzete volt. Utána viszont nagyon sokat állt és az sem biztos, hogy olajat cseréltek benne azóta. Ő természetesen mindjárt cserélt benne, illetve tisztító adalékkal eresztette le a régit a hang miatt és azóta is van benne hidrotőketisztító adalék - sajnos hatástalanul.
A szelephang viszont nem hidegen jön, hanem először hidegen tökéletesen normális hangja van a motornak és hirtelen indul el a csattogás a melegedő motornál és melegen csattog tovább.
Még egy hónapja voltam egy PII 1.8 HGT motort újíttatni valakinek a Szakálmetálnál és ott beszélgettem a műhelyfőnökkel. Szerinte nem hidrotőke - de azt mondta, hogy ezeknél az 1.2 16V motoroknál tipikus hiba az olajozó járat eltömődése és esetleg nézzük meg azt. Máshonnan is hallottam már, hogy a melegen csattogás a motoroknál sokszor az eltömődött HF olajozás tünete.
Nekem csak az a fura, hogy hirtelen egy pillanat alatt kezdi el. Valakinek tippje,ötlete, hasonló tapasztalata esetleg?
Közben vettem már vezérlésrögzítő készletet is a motorhoz - így hamarosan megbontjuk majd. Azt viszont néztem a robbantott ábrákon, hogy ez a Fiat 1.2 16V motor olyan, hogy a szelepfedélben van benne a két vez.tengely. Van benne vajon valami leszedhető olajozó cső a tengelyeknél a szelepfedélben vagy az öntvény része a kenőrendszer ?