Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Egy lomha rendszerre nyilván felesleges. Erre rájöttél te is
haladunk, haladunk.
számolni megint nekem kell.
4,5m3 gáz az legyen 45kWh.
osztva 22 órával, lesz 2kW igény óránként.
ezt kéne biztosítani 2,5kW teljesítménnyel.
ha csak napi 1 kapcsolást akar a sensys, akkor 18 órát járatja, 6-ot áll.
nem hinném, hogy ezt csinálja, lévén ez még egy lusta rendszeren is 2 tizedet okoz, bár nekem teljesen jó lenne, az már nem, hogy duplája az üzemidő mint kéne.
na akkor mit fog csinálni a sensys?
neked van.
áruld el nálad mit csinál hasonló körülmények között, hogy ingadozás se legyen, meg kapcsolgatás se.
hőleadó jelen esetben mindegy mi, nem attól függ a hőigény.
az se számít, hogy 1 napot vagy 1 hetet veszek alapul, ha mindennap ennyi a hőigény 1 hétig, az mit befolyásol?
Nagyon hasonlóan látom ezeket a dolgokat én is. Nekem mondjuk szezontól függően inkább 10-20 napi fűtési ciklusom van, de ezzel már eléggé egyenletesen langyosak a radiátorok.
Komfortom rendben, üzemi viszonyok rendben, ehhez szükséges manuális állítgatás rendben, nincs kedvem próbából egy buszos vezérlővel szarakodni úgy, hogy nem látom garantáltnak a jobb eredményeket Ariston vezérlővel sem.
jól ki lett vesézve a kézi vs busz vezérlés, akinek busz van az is jó, akinek kézi van az is jó.
most szembejött egy példa, hogy modulációs határ alatt hiába van buszod, kapcsolgat meg tekeri a vizet 0/24-ben, feleslegesen.
szerintem modulációs határ felett sincs sok értelme, nem okoz elviselhetetlen hőingást a hiánya, főleg ha jól belőtt külső érzékelő is van az on-off mellett, de nagy tehetetlenségű rendszerekre az se kell, spórolni meg kábé annyit se spórol, amit a plusz villany elvisz.
de ez az én véleményem, ki hogy akarja, én nem járatnám szeptembertől áprilisig a szivattyút cserébe azért, hogy a két tized hőingásból 1 tized legyen.
mellékelt topikot meghagynám annak, akinek nincs kézzelfogható kerekded forma a közelében, részemről tárgytalan:-)
Már az is nagy segítség, hogy felvetettétek, hogy ki lehet kapcsolni talán, átállítani másra, így már van miért nekiindulni, és megkeresni. Nagyon köszi!
Sajna kicsi faluban lakok, ez az agyament szerelő van csak, de lehet ha nagyon nem jutok semmire, ősszel kihívok valaki szakszerelőt. (Ez a zakkant kötötte be, majd utána közölte, hogy jah gari így nincs rajta, de ezzel sosincs baj. Azt hittem felrobbanok, direkt ő kérte ezt a modellt.... értem én, hogy falun spórolni szokás, de én "bevándorló" vagyok, szóval maradtam volna a jól bevált garis és kifizetem a drágább árát módszernél, ha tudom, hogy úgy a hivatalos, de amíg nem végzett egy szót nem szólt... hihetetlen mik nincsenek)
Elolvastam, sokkal okosabb nem lettem:-), van beltéri hőmérséklet moduláció be-ki, talán azt kell kikapcsolni, de inkább várj meg valakit, akinek ilyenje van, többet tud majd mint én.
:D :D Igen, vállalható :) A régi termosztátom fél fokonként tudott mutatni azt is túléltem valahogy :)
Amúgy érdekes, de azt hittem, ezzel a termosztáttal nem fog inogni, de ugyanúgy fölé fűt icipicit meg alá engedi, szóval a 2-3 tized most is simán benne van.
Itt van a termosztát leírása, abban is kronotermosztátot ír (4. pont alatt) ami szerintem igazából a tanulást jelentheti, szóval amit írtál is, hogy okos. Mondjuk ez a végtelen okosság nem tűnt eddig fel :)
Köszönöm a tippet, majd egyszer próbálok rájönni hogy is lehet átállítani, és megnézem.
Nekem amúgy a régi kazán sokkal jobban bejött, annyira nem hatott meg az a pici hőingás, viszont amikor fűtött, akkor lehetett érezni, és nekidőlni a forró radiátornak. Ez az élmény most teljesen eltűnt, ezzel a 30 fok körüli vízzel sosincs igazán meleg radiátor, ami olyan jólesne néha 1-1 hidegebb téli napon csak mint feeling is.
ha tartja a termosztáton beállított hőfokot, akkor ez a rendszer maga a megvalósult tökély, a buszos szabályzás netovábbja, amiről a topic 4 hete szól:-))
fordítsuk komolyra.
a kronotermosztátot a google sem ismeri, de gondolom a saját opentherm okostermosztátjáról beszélünk.
a rendszer valószínűleg így működik, amíg van fűtésigény, a víz kering, a kazán minimum teljesítménnyel ráfűtöget, a hőfok odabent stabil(a ház hőigénye alatta marad a kazán minimum 3,5kW teljesítményének)
ha lebutítod on-off üzeműre, akkor hőfok elérése után le fogja állítani a szivattyút szerintem, mivel fűtésigény megszűnik.
de ezzel be fogsz vinni 2 tized celsius hőingadozást, kérdés hogy nektek ez vállalható-e:-)
Nem feltétlen árban sok, hanem csodálkoztam hogy ennyit a nagy hűtőm + a nagy fagyasztószekrényem együtt nem fogyaszt.
Inkább az ami fura, hogy normális-e, hogy 24 órából 20-ban megy a szivattyúja, még amikor relatív meleg volt és alig kellett ráfűtenie is a napokban (szigetelt ház, jó ablakokkal, az éves gázszámlám a használati melegvízzel együtt van kb 100.000 huf körül összesen). Szóval a gázt alig használja, de mégis naphosszat forgatja a 27-32 fokos vizet, nekem ez a furcsa ebben, erre mondta egy ismerős hogy szerinte ez nem normális.
Tehát inkább a használati oldala az érdekes (elhasználódása, túlzott igénybevétele a szivattyúnak), hogy ez az alap, vagy nem, nem kifejezetten a pénzbeli érték. Csak ott bukott ki, hogy hirtelen nem fértem bele a 200kW-ba havi szinten ami eddig télen 170 körül volt a régi kazánnal, és akkor kezdtük el keresni, mi a jó ég fogyaszt télen ennyit.
BAXI Luna Duo-Tec E 1.24 ERP fali kondenzációs fűtőkazán 24 kW -om van. A problémám az, hogy mióta beszerelték, arányaiban nagyon sokat fogyaszt. Van rajta most egy okos konnektor, aszerint 48-58W a pillanatnyi fogyasztása amikor megy a szivattyú, ami még nem is lenne sok, viszont naponta 1.1 kW fölött megeszik, szóval olyan, mintha napi 20 órát menne. Ez egy ismerősöm szerint nem normális. Valóban nem?
Annyival nem fogyaszt kevesebbet, mint a régi hagyományosom fogyasztott gázból, viszont cserébe áramot sokkal többet zabál.
Van rajta saját BAXI vezeték nélküli kronotermosztát, valaint külső hőérzékelő is rá van kötve.
Nagyjából 32 fokig melegíti a vizet ahogy néztem (40-re van maximalizálva, azt mondta anno a szerelő az elég, de addig sose tolja fel), és kb 27 fok környékén fűt rá megint.
De szinte akármikor járok arra, egyfolytában hallom, hogy megy a szivattyú és forgatja a vizet.
Jelenleg 20 fokra van állítva a termosztát, szóval nincs túlfűtve a ház. Azt hittem, ha melegedik az idő, meglátom majd a fogyasztáson, de nem nagyon csökkent az elmúlt napokban sem a napi fogyasztás, szóval továbbra is 20 órákat forgatja a 28-30 fokos vizet.
Ez valóban normális, vagy lehet rajta programozni? A szerelő direkt kérte Baxit vegyek, gondoltam ért hozzá de mikor meglátta a kronotermosztátot dobott egy hátast, azt is én párosítottam már stb.
nem igazán tudom elképzelni, hogy ehhez képest egy fix 22,5-ön álló rendszer olyan nagyon sokat tudna megspórolni.
2 tized fokról beszélünk, ráadásul ez a beltéri levegő hőmérséklete, ez az épület határoló szerkezeteinek külső hőmérsékletén(ami az épület hőveszteségét meghatározza) szerintem nem mérhető változást okoz.
de ha van valakinek hőkamerás felvétele, ami időben átfogja azt, amíg a lakás naponta 3-szor 2 tizedet melegszik/hűl, és ennek látható nyoma van kívülről, akkor hajrá elő vele:-))
az hogy fixen megy 24 órát a kazán, vagy naponta ötször kapcsol ki-be, az megint mérhetetlen különbség, kapcsolásonként elfogy 1 liter pluszba? napi 5, évi 1m3 gáz? azmárigen:-D
be van húzva a vezeték a külső érzékelőnek, csak rá kéne tennem egyet, de minek?
33 fokos víznél 2,5kW-on megy a kazán, 37 fokon már 6-7kW, 4 fok eltérésnél több mint 2,5X teljesítmény változás van, azért hogy folyamatosan menjen a kazán kétszer ennyi üzemórával ugyanilyen komfort mellett, én nem látom értelmét(2,5kW 22 órán át az 55kWh, ~5,5m3 gáz, ha ettől kisebb a hőigény kapcsolgatni fog, márpedig soxor kisebb).
de ez padlófűtés. radiátornál, mivel gyorsabban reagál, fontosabb lehet a hőigényhez passzoló előremenő beállítása, könnyebben túlszalad(hat).
mondjuk én ott is belőném a kazán minimum teljesítmény fölé az előremenőt, ne kapcsolgasson, aztán ugyanígy +-0,1 fokkal próbálnám, mit tud, mennyire hullámzik, milyen külső hőmérsékletig tudja tartani a beállítottat, mikor kell növelni az előremenőn, és mennyit.
aztán eldönteni, hogy kell-e ezt automatizálni, ha kell mennyire.
az is lehet, hogy -5ig elegendő előremenővel(ami értelemszerűen nagyobb, mint a minimum teljesítmény) szépen elketyeg átmeneti időben is, nem lesz túllendülés, arra az évi 10 napra meg kézzel feljebbveszed 3-5 fokot, aztán kész.
ebben a szezonban nekem nem kellett felvenni, annyira nem volt hideg, hogy elég volt a 35 is.
családon belül van, akinek a telepítés óta 45 fokon megy a radiátora, most szigetelés után 20 percet megy a kazán, 3 órát áll, hőmérséklet 22-re állítva, 21,9-22,3 a valós. "hát furcsa, amikor nem megy olyan mintha hidegebb volna, pedig tudjuk hogy nincs" hát vedd lejjebb az előremenőt, amíg nem kezd el kapcsolgatni a kazán. 3 hét múlva találkozok vele, kérdem mi változott, "ja el is felejtettem", gratulálok bazze:-)), akkor nagyon zavarhat a hőingás.
Totál nem vágom mire jók ezek az eszmefuttatások. Hol méred a hőingást , mivel, és miért ott? Pölö legtöbb digitális hőmérőben a kijelzett érték léptéke 0.5C. Tehát méréstechnikai alapok szerint két ugyanolyan tipusú digitális hőmérő egymés mellet 1 C különbséget is mutathat...
Tipikus amerikaikonyhás házban a referenciapontot a konyha , bevilágítás és a lúzerek 1 C-t simán rángatják rövidtávon is. (TV már nemigen :))
Tipikus kádárkockában a sarki kisszoba hidegebb 1 C vel.
Ha egy rendszert magas előremenővel megküldöd-na az okoz hőingást. Ezért jó az alacsony előremenő :)
Azért az alacsony hőingás nem csak a komfortról, hanem az erőforrások takarékos felhasználásáról is szól.
Egy alkalmankénti fél fokos ingás viszont teljesen vállalható. Nincs az a vezérlés szerintem, főleg egy tehetetlen rendszernél, ami ennek elébe tudna menni.
Nincsen tapasztalatom padlófűtéssel; érdekes hallani, hogy kábé a létező legegyszerűbb vezérlés is ilyen jól működik.