Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20555

Szerelőkről mások a meglátásaink, akikről te beszélsz, azokhoz nem hordunk autót.

Nem a márkaszervizes pár évesekről van legtöbbször szó, hanem az 5-10 év közötti korosztály pl. akiknél még rentábilis az alváz rendberakása és nem 700e egy 15 éves kisautónál.

Pont a Renault-t én 5 éves koráig nem bántanám, dehát ugye mindenki másképp, nektek meg üzlet.

Előzmény: bexxter (20550)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20554

Szűk, dodgem, nincs csomagtere. A Jazz inkább családi városi autó az 500-as két személy, meg a laptoptáska.

 

Nem hordtam szerelőhöz, csak a garancia időben, amúgy magam végeztem a karbantartást.

 

Értem.

Előzmény: feketefelhoo (20549)
bexxter Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20553

20-30cm távolságból nyugodtan mosható.

Előzmény: gauchos75 (20551)
Panzermeyer Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20552

Ez sajnos tényleg így megy.

Elvittem a kocsit szerelőhöz, mert ült a hátulja. Javította a futóművet, szilentek, ami kell, de azt nem mondta volna, hogy azért ül, mert a rozsda miatt konkrétan ketté van törve a karosszéria a bekötési pontnál...

 

Miután kihegesztettem, rögtön helyreállt.

Előzmény: bexxter (20550)
gauchos75 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20551

Az jó akkor, ha ez nem gond, végül is évente ennyi tényleg belefér. Ezen kívül sima autómosós nagynyomású mosóval nyugodtan le lehet csapatni az alját vagy vigyázni kell, nehogy megsértse a réteget? Az átlagfelhasználó ennél többet nem nagyon tud tenni.

Előzmény: bexxter (20543)
bexxter Creative Commons License 2022.02.01 0 0 20550

Általánosságban a szerelőknek nem sok közük van a karosszériához, főleg nem fiatal autók esetében egy márkaszervizben stb. Ott a munkafelvevő vagy tanácsadó kommunikál - és mivel nem végeznek ilyen tevékenységet, nem fogja ajánlani sem. 

Vannak magán szervizek ahol szólnak, hogy "rozsdás az alja, kéne rá alvázvédő" - csak ugye ez nem a jó megfogalmazás... előtt rendbe kell rakni, és utána kell megvédeni a jót. 

Szerencsére van olyan szalonvezető (pl Renault) aki felismerte ennek fontosságát és hoznak hozzánk átadás előtt autókat.. :) 

Előzmény: Garfield007 (20547)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20549

"...a Jazz után nem éreznéd jól benne magad. "  Miért ?

 

Nem hordtam szerelőhöz, csak a garancia időben, amúgy magam végeztem a karbantartást.

Előzmény: Garfield007 (20547)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20548

Mondjuk fékcső javításhoz pont van mindenem :)

Előzmény: Panzermeyer (20545)
Garfield007 Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20547

A Fiat500-zal semmi gond nincs, de a Jazz után nem éreznéd jól benne magad. 

Az autószerelőnek meg az édesanyukáját ha nem szólt, hogy pár évesen ezeknél meg kell csinálni az alvázvédőzést, mert mind elporlad.

Erre szánd is rá a 200-300-at, talán befedi, rendesen megcsinálva és távolról így a képek alapján.

Előzmény: feketefelhoo (20544)
bexxter Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20546

Ennél azért vannak sokkal rosszabbak is.

Előzmény: feketefelhoo (20544)
Panzermeyer Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20545

Hogy kapott ez műszakit? :-(

Az a fékcső is megérne egy imát, hogy ne a következő vészfékezéskor pukkanjon el :-(

Előzmény: feketefelhoo (20544)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20544

Körülnéztem milyen új autók vannak, de mind 5 millió körül indul és ezek csak a legkisebb modellek alapváltozatai. Valami 3 ajtós kis autó tökéletes lenne nekem munkába járni, de alig van ilyen. Villanyautók elérhetetlenek. Mondjuk ott a Fiat 500, de annak meg mindenféle bajai vannak.

 

Benéztem az autó alá délelőtt, kattintottam párat. Elöl még elmegy, hátul van a rettenet : 

 

 

https://photos.app.goo.gl/bY7RQ71cfGTFtxv28

 

 

 

Előzmény: gauchos75 (20539)
bexxter Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20543

Nem okoz nagy bajt a rárakódás, évente szoktuk mondani, hogy érdemes lerakni egy alvázmosásra, kitisztítjuk, átnézzük, javítjuk ha kell, mehet tovább. Sajnos örökéletű gondozásmentes dolgok nem léteznek. De ennyi azért csak belefér. 

Előzmény: gauchos75 (20536)
nagylaci80 Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20542

Szerintem ez korrekt ár, ahhoz képest, hogy mennyi meló lehet vele. Egyébként egy ilyen felújítás, amikor kompletten leszeditek a futóművet, homokszórjátok, festitek, majd utána alváz- és üregvédőztök, tartósságban mennyivel marad el egy olyantől, amikor csak kicsit rozsdás alvázat kezeltek le (max. csiszolás, ahol kicsit rozsdás)? Láttam a fotókat arról az Avensisről, amit feltöltötteket a Facebookra. Igényes, alapos munka, az biztos. De mi a helyzet a tartóssággal? Biztos unod már ezeket a kérdéseket (visszaolvastam a topikban), de én is alaposan utána akarok járni a témának. A feleségem Yarisának is elég rozsdás az alja, de azért nem annyira csúnya, mint a videóban látható Jazz-eké. Pótolni, vágni elvileg nem kell (egy karosszériás megnézte már), olyasmi projekt lenne mint az az Avensis volt (a képek alapján). Igazából a cél az lenne, hogy ha mondjuk 4-5 év után meg kell ismételni az alváz- és üregvédő kezelést, akkor már ne kelljen megint 4-500 ezret rákölteni, tehát leszedni a hátsó futóművet, homokszórni stb.

Előzmény: bexxter (20532)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20541

Hány napig/hétig kell nélkülöznöm az autót egy ilyen felújításnál ?

Előzmény: bexxter (20532)
Panzermeyer Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20540

Tapasztalat. Ha már ragyás a vas, nincs az a csodaszer, ami hosszú távon hat.

Csak a vágókorong és a pótlás.

Előzmény: gauchos75 (20538)
gauchos75 Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20539

A Jazz-ek jó autók, de igazából semmi meglepő nincs azon, hogy ennyire rozsdás. A japán autók általában ilyen rohadványok (a Mazda különösen, de a Hondák is, a Toyota egy fokkal jobb talán). Mondom ezt úgy, hogy eddig csak japán autóim voltak.

Ez nagyon fontos, hogy első tulaj vagy és ismert az előélete. Ha egyébként megbízható, jó autó (a Jazz-ek jellemzően ilyenek), akkor anyagilag szempontból mindenképp megéri életben tartani. Új autó iszonyat ráfizetés, használt mindig rizikó (akkor is, ha alaposan átnézeted, a motorba senki nem lát bele). Soknak tűnik 500 ezret rákölteni, de ha számolgatsz, szerintem az fog kijönni, hogy olcsóbb az öreg autót megtartani. Ha használtat veszel, arra alapból rá kell költeni legalább 250 ezret akkor is, ha hibátlan (ilyen használt autó nem létezik a piacon): alvázvédelem, olajok, folyadékok, gyertyák, szíjak. 200-250 alatt semmiképp  nem úszod meg. Aztán ott van még az átírás, utánajárás, keresgélés költsége (+ idő).

Előzmény: feketefelhoo (20529)
gauchos75 Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20538

Miből gondolod, hogy 5 év múlva ugyanígy fog kinézni? Ha normálisan megcsinálják, azaz nem csak ráfújják az alvázvédőt, hanem homokszórással leszedik a rozsdát, akkor miért lenne kevésbé tartós az eredmény, mint ha egy alapból rozsdamentes felületet kezelnek le? 5 évente valószínűleg így is - úgy is újra kell alvázvédőzni (ha új autóról van szó, akkor is), de ha igényesen dolgoztak, akkor kevesebb meló lesz vele.

Előzmény: Panzermeyer (20530)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20537

Ez hasznos tanács.

Előzmény: hobby 66 (20534)
gauchos75 Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20536

Igazad van, valóban nem néztem utána ennyire alaposan (mondjuk ez amúgy is FF-es marketinganyag, nem is derül ki belőle a többi anyag mi is valójában). Egyébként én egy olyan tesztre lennék kíváncsi, amelyben hosszabb távon tartóstesztnek vetik alá az alvázvédőket. Pl. Fluid Film, Mike Sanders, Dinitrol stb. Biztos megoldható lenne. A só, sár, hatását tesztelni laboratóriumi körülmények között. Továbbá, apró kavicsokkal "bombázni" (persze csak olyan erővel, ami kavicsfelverődés esetén éri az autót), ezáltal a sérülésállóságot is tesztelni lehetne. Így lehetne a legjobban össehasonlítani őket. A hétvégén épp egy kollégám autóját néztem meg, amely Fluid Film-es kezelést kapott még december elején. Ami nem tetszett, az, hogy eléggé rakodik rá a homok. Az átlagnál alacsonyabban van az alja, de elmondása szerint csak 100 métert ment homokos úton azóta (egyébként csak aszfalton használja).

Előzmény: bexxter (20526)
bexxter Creative Commons License 2022.01.31 0 0 20535

Mondjuk ezekben az árakban a legtöbb esetben benne van a futóművek felújitása szilent, festés csapágy stb szóval szokásosan pontosat csak az autót látva, igényeket hallva lehet mondani..

Előzmény: bexxter (20532)
hobby 66 Creative Commons License 2022.01.30 0 1 20534

Új autókat szinte fillérekért alvázvédőznek, akkor kellett volna megcsináltatni.

Előzmény: feketefelhoo (20529)
bexxter Creative Commons License 2022.01.30 0 0 20533

Nem tudom mi fog látszódni, ez egy Cherokke WK előtte-utána

Előzmény: bexxter (20532)
bexxter Creative Commons License 2022.01.30 0 0 20532

Átlagosan 4-700 között. Mondjuk a csiszolgatás helyett már inkább homokszórunk vagy gyöngy stb. 

Ez egy Jazz, nincs a befejezés a videón
https://www.youtube.com/watch?v=4ciJAQt_igw

 

vagy

Egy Honda Insight pár képből videoban 

https://www.facebook.com/watch/?v=1155815748147278

Előzmény: feketefelhoo (20527)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.01.30 0 0 20531

3,5M volt az új ára 2007-ben. 

Előzmény: Panzermeyer (20530)
Panzermeyer Creative Commons License 2022.01.30 0 0 20530

Ha bele tudsz ülni újba, én elengedném. Persze ha tényleg úgy néz ki, mint ahogy a videón a másik.

Ezek a japánok ilyenek, jó mechanika, rozsdás karosszéria. A Mazda 6-osok tudnának még mesélni.

 

Én azt mondom, ha szeretnéd ezt a kocsit 20 éves koráig hajtani, akkor csináltasd meg a kezelést. De 5 év múlva ugyanitt fogsz tartani.

 

Sajnálatos, hogy 130 ezer kilométerért bukik az ember 5 milliót (kb ennyi lehetett az új ára).

Előzmény: feketefelhoo (20529)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.01.30 0 0 20529

2-300 nem vészes, annyit még rá is tudnék áldozni. Én vagyok az első tulajdonosa, így ismerem az egész "életét". Soha, semmi baja nem volt, csak a kötelezőket cseréltem évente, meg néha izzókat.

 

Kicsit hezitálok, hogy megcsináljam és megtartsam vagy üljek bele valami újba.

Előzmény: Panzermeyer (20528)
Panzermeyer Creative Commons License 2022.01.30 0 0 20528

Borzalmas, 15 évesen :-(

Szerintem 200-300 között megúszod, de amikor már benne van az anyagban a rozsda, akkor csak pár évet lehet nyerni az ilyen kezeléssel, hamar újra át fog ütni rajta.

Előzmény: feketefelhoo (20527)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.01.30 0 0 20527

Kérdezném azoktól, aki ezzel foglalkoznak : a videón láthatóhoz hasonló "teli" alvázkezelés mennyibe kerülhet ? 

 

Konkrétan pont a 15. évébe lépő Jazz-emről lenne szó. 130.000 km-t hajtottam bele, mechanikusan hibátlan az autó, "csak" korrodál.

 

Nagyjából így néz ki az alja mint ez, csak az ezt megelőző szériából való.

 

https://youtu.be/ecG4PZIYZoo

bexxter Creative Commons License 2022.01.30 0 0 20526

Azt ugye tudod, hogy ez a teszt a sókamrában töltött időt jelenti és nem a normáls időjárási körülményeket ?! Láthatóan a legjobban védő termék a képen.. Jó lenne nem téveszméket terjeszteni.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Salt_spray_test

Előzmény: gauchos75 (20525)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!