Szerelőkről mások a meglátásaink, akikről te beszélsz, azokhoz nem hordunk autót.
Nem a márkaszervizes pár évesekről van legtöbbször szó, hanem az 5-10 év közötti korosztály pl. akiknél még rentábilis az alváz rendberakása és nem 700e egy 15 éves kisautónál.
Pont a Renault-t én 5 éves koráig nem bántanám, dehát ugye mindenki másképp, nektek meg üzlet.
Elvittem a kocsit szerelőhöz, mert ült a hátulja. Javította a futóművet, szilentek, ami kell, de azt nem mondta volna, hogy azért ül, mert a rozsda miatt konkrétan ketté van törve a karosszéria a bekötési pontnál...
Az jó akkor, ha ez nem gond, végül is évente ennyi tényleg belefér. Ezen kívül sima autómosós nagynyomású mosóval nyugodtan le lehet csapatni az alját vagy vigyázni kell, nehogy megsértse a réteget? Az átlagfelhasználó ennél többet nem nagyon tud tenni.
Általánosságban a szerelőknek nem sok közük van a karosszériához, főleg nem fiatal autók esetében egy márkaszervizben stb. Ott a munkafelvevő vagy tanácsadó kommunikál - és mivel nem végeznek ilyen tevékenységet, nem fogja ajánlani sem.
Vannak magán szervizek ahol szólnak, hogy "rozsdás az alja, kéne rá alvázvédő" - csak ugye ez nem a jó megfogalmazás... előtt rendbe kell rakni, és utána kell megvédeni a jót.
Szerencsére van olyan szalonvezető (pl Renault) aki felismerte ennek fontosságát és hoznak hozzánk átadás előtt autókat.. :)
Körülnéztem milyen új autók vannak, de mind 5 millió körül indul és ezek csak a legkisebb modellek alapváltozatai. Valami 3 ajtós kis autó tökéletes lenne nekem munkába járni, de alig van ilyen. Villanyautók elérhetetlenek. Mondjuk ott a Fiat 500, de annak meg mindenféle bajai vannak.
Benéztem az autó alá délelőtt, kattintottam párat. Elöl még elmegy, hátul van a rettenet :
Nem okoz nagy bajt a rárakódás, évente szoktuk mondani, hogy érdemes lerakni egy alvázmosásra, kitisztítjuk, átnézzük, javítjuk ha kell, mehet tovább. Sajnos örökéletű gondozásmentes dolgok nem léteznek. De ennyi azért csak belefér.
Szerintem ez korrekt ár, ahhoz képest, hogy mennyi meló lehet vele. Egyébként egy ilyen felújítás, amikor kompletten leszeditek a futóművet, homokszórjátok, festitek, majd utána alváz- és üregvédőztök, tartósságban mennyivel marad el egy olyantől, amikor csak kicsit rozsdás alvázat kezeltek le (max. csiszolás, ahol kicsit rozsdás)? Láttam a fotókat arról az Avensisről, amit feltöltötteket a Facebookra. Igényes, alapos munka, az biztos. De mi a helyzet a tartóssággal? Biztos unod már ezeket a kérdéseket (visszaolvastam a topikban), de én is alaposan utána akarok járni a témának. A feleségem Yarisának is elég rozsdás az alja, de azért nem annyira csúnya, mint a videóban látható Jazz-eké. Pótolni, vágni elvileg nem kell (egy karosszériás megnézte már), olyasmi projekt lenne mint az az Avensis volt (a képek alapján). Igazából a cél az lenne, hogy ha mondjuk 4-5 év után meg kell ismételni az alváz- és üregvédő kezelést, akkor már ne kelljen megint 4-500 ezret rákölteni, tehát leszedni a hátsó futóművet, homokszórni stb.
A Jazz-ek jó autók, de igazából semmi meglepő nincs azon, hogy ennyire rozsdás. A japán autók általában ilyen rohadványok (a Mazda különösen, de a Hondák is, a Toyota egy fokkal jobb talán). Mondom ezt úgy, hogy eddig csak japán autóim voltak.
Ez nagyon fontos, hogy első tulaj vagy és ismert az előélete. Ha egyébként megbízható, jó autó (a Jazz-ek jellemzően ilyenek), akkor anyagilag szempontból mindenképp megéri életben tartani. Új autó iszonyat ráfizetés, használt mindig rizikó (akkor is, ha alaposan átnézeted, a motorba senki nem lát bele). Soknak tűnik 500 ezret rákölteni, de ha számolgatsz, szerintem az fog kijönni, hogy olcsóbb az öreg autót megtartani. Ha használtat veszel, arra alapból rá kell költeni legalább 250 ezret akkor is, ha hibátlan (ilyen használt autó nem létezik a piacon): alvázvédelem, olajok, folyadékok, gyertyák, szíjak. 200-250 alatt semmiképp nem úszod meg. Aztán ott van még az átírás, utánajárás, keresgélés költsége (+ idő).
Miből gondolod, hogy 5 év múlva ugyanígy fog kinézni? Ha normálisan megcsinálják, azaz nem csak ráfújják az alvázvédőt, hanem homokszórással leszedik a rozsdát, akkor miért lenne kevésbé tartós az eredmény, mint ha egy alapból rozsdamentes felületet kezelnek le? 5 évente valószínűleg így is - úgy is újra kell alvázvédőzni (ha új autóról van szó, akkor is), de ha igényesen dolgoztak, akkor kevesebb meló lesz vele.
Igazad van, valóban nem néztem utána ennyire alaposan (mondjuk ez amúgy is FF-es marketinganyag, nem is derül ki belőle a többi anyag mi is valójában). Egyébként én egy olyan tesztre lennék kíváncsi, amelyben hosszabb távon tartóstesztnek vetik alá az alvázvédőket. Pl. Fluid Film, Mike Sanders, Dinitrol stb. Biztos megoldható lenne. A só, sár, hatását tesztelni laboratóriumi körülmények között. Továbbá, apró kavicsokkal "bombázni" (persze csak olyan erővel, ami kavicsfelverődés esetén éri az autót), ezáltal a sérülésállóságot is tesztelni lehetne. Így lehetne a legjobban össehasonlítani őket. A hétvégén épp egy kollégám autóját néztem meg, amely Fluid Film-es kezelést kapott még december elején. Ami nem tetszett, az, hogy eléggé rakodik rá a homok. Az átlagnál alacsonyabban van az alja, de elmondása szerint csak 100 métert ment homokos úton azóta (egyébként csak aszfalton használja).
Mondjuk ezekben az árakban a legtöbb esetben benne van a futóművek felújitása szilent, festés csapágy stb szóval szokásosan pontosat csak az autót látva, igényeket hallva lehet mondani..
2-300 nem vészes, annyit még rá is tudnék áldozni. Én vagyok az első tulajdonosa, így ismerem az egész "életét". Soha, semmi baja nem volt, csak a kötelezőket cseréltem évente, meg néha izzókat.
Kicsit hezitálok, hogy megcsináljam és megtartsam vagy üljek bele valami újba.
Szerintem 200-300 között megúszod, de amikor már benne van az anyagban a rozsda, akkor csak pár évet lehet nyerni az ilyen kezeléssel, hamar újra át fog ütni rajta.
Azt ugye tudod, hogy ez a teszt a sókamrában töltött időt jelenti és nem a normáls időjárási körülményeket ?! Láthatóan a legjobban védő termék a képen.. Jó lenne nem téveszméket terjeszteni.