Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Klementina1 Creative Commons License 2021.10.05 0 0 150130

Ja hogy te magad akarod megcsinálni :)   Végül is ha meg tudod akkor biztos jobban jársz mint ilyen felújító kisiparosokkal.

 

A tecsőn van fent ilyen "mikrohullámú sütő trafóból hogy csináljunk házilag ponthegesztőt" videó :))

Előzmény: Sihuhu (150128)
59th_Roy Creative Commons License 2021.10.04 0 0 150129

Hello. Én is csak megforrasztottam a sajátomat, ponthegesztő lenne az igazi, de azt nemtudok sehol.

Előzmény: Sihuhu (150128)
Sihuhu Creative Commons License 2021.10.04 0 0 150128

Igen, rendbe rakom. A jozan esz ezt diktalja. Vettem a Zsombitol bronzkefeeket. Db-ja 450Ft. Tud valaki ponthegeszto kisiparost es van kolcsonben nagyteljesitmenyu pakaja? :-)

Előzmény: Klementina1 (150127)
Klementina1 Creative Commons License 2021.10.04 0 0 150127

Szerencse hogy ilyen felkészült vagy, és így nem az utolsó pillanatban kellett kapkodni hogy szerezz egy másikat valahonnan :)   Legalább valaki színesíti kicsit az utcaképet arrafelé. Most ezt a kiszedettet is elviszed felújíttatni?

Előzmény: Sihuhu (150126)
Sihuhu Creative Commons License 2021.10.03 0 3 150126

A héten a kocsi indítómotora beintett. Egyetlen kattal elintézte az inidítást. :-) Legalább tudatta velem, hogy a bendix jó, és ennyi. Már voltak jelek, időnként már elsőre nem pörgetett, és fémes, karistolós hangot hallatott.

 

Ma reggel nekiálltam a cserének az utcán, kocsiemeléssel és aláfekvéssel fűszerezve. Manapság nem divat budapesti utcán bütykölni, néztek is nagyot a járókelők. Én sem voltam túl lelkes az ilyen bulihoz 55 évesen.  :-)

 

Végül két óra alatt végeztem, persze úgy, hogy volt ilyen alkalomra már jó előre felújított indítómotorom. Bikaklábellel egy próba rajta azért előtte, hogy ne szívassam meg magam.

 

Nálam kissé más a motortér, mint a gyári hátulhútós motortér, kicsit zsúfoltabb. Ennek megfelelően szűkebb a tér kiemelni a "kisdisznót". Le kellett szerelnem a kiemeléshez a keresztdob konzolját, a benzinpumpát - de a benzincsöveket nem bontottam meg rajta.

 

A próba is megvolt, lementem a Wartival a telekre. Sok munka várt rám ott is.

 

 

Atomi Creative Commons License 2021.10.01 0 0 150125
Előzmény: dstr (150122)
Sihuhu Creative Commons License 2021.09.30 0 0 150124

Igen. :-)

 

Alapjaraton viszont annyira stabil a fordulatszama, hogy egesz biztos van benne valamilyen elogyujtas szabalyozas.

Előzmény: pizo (150123)
pizo Creative Commons License 2021.09.30 -2 0 150123

1:36-tól tiszta Barkas-hangja van.

 

Zoli

Előzmény: dstr (150122)
dstr Creative Commons License 2021.09.30 0 0 150122

De a kedvenceim a japán kétüteműek. Suzuki, Subaru, Daihatsu... Olyan alapjáratuk van, hogy órát lehet hozzá igazítani. A kedvenc példámat most nem találom, de ez is szép:

https://youtu.be/-0bKF9P6Hec?t=57

Előzmény: dstr (150121)
dstr Creative Commons License 2021.09.29 0 0 150121

Érdekesség képen betennék én is két videót. Ugyanaz az autó megszakítós gyújtással,

https://youtu.be/2jEPj1smXEY

illetve FFV gyújtással

https://youtu.be/u3wY2AhvbR4

Mintha más motor lenne.

 

Előzmény: Billzzz (150118)
Sihuhu Creative Commons License 2021.09.29 0 0 150120

A Volga presztizs auto volt atlagos halando szamara. Allamtitkarok kaptak belole, a maradekot meg kapcsolatrendszer fuggvenyeben kiutaltak a lenti arert cserebe. :-) Sokat fogyasztott.

Előzmény: F.E.K. (150119)
F.E.K. Creative Commons License 2021.09.29 0 0 150119

Azért mai szemmel egész szépen lementek az árak.. de az a volga kiugrás elég durva volt akkor is ;)

Előzmény: Sihuhu (150117)
Billzzz Creative Commons License 2021.09.29 0 0 150118
Sihuhu Creative Commons License 2021.09.28 0 0 150117

Lenyegeben a tobbiek megvalaszoltak a kerdesed. :-)

1980-ban a W 353 de luxe meg csak 85.000Ft volt, a sima 353-as pedig kb. 80.000Ft. Negy ev alatt felment jo harmadaval az ara az inflacio miatt.

Előzmény: F.E.K. (150112)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2021.09.27 0 3 150116

Biatorbágy:

Oldjawás Creative Commons License 2021.09.27 0 0 150115

A Zastava azért volt drágább, mert "nyugati" autó volt, Jugoszláviából érkezett hozzánk és gondolom kemény valutával fizettek érte. A Moszkvics pedig nem volt népszerü autó.

Előzmény: Klementina1 (150113)
Oldjawás Creative Commons License 2021.09.27 0 0 150114

A Volga volt annó a NAGY autó. Leginkább a hivatalok, cégek, pártfunkcionáriusok használták. Magán kézbe csak használtan került leadás után.

Előzmény: F.E.K. (150112)
Klementina1 Creative Commons License 2021.09.27 0 0 150113

Szerintem az már önmagában indokolja az árat, hogy fizikailag jóval nagyobb mint az összes többi a felsoroltak közül.

 

Nekem inkább a Zastava tűnik indokolatlanul drágának, a Moszkvics meg nagyon olcsó ahhoz képest hogy milyen paraméterekkel rendelkezik.

Előzmény: F.E.K. (150112)
F.E.K. Creative Commons License 2021.09.27 0 0 150112

A volga ennyivel jobb volt, vagy csak a presztízse volt nagyobb?

Előzmény: Sihuhu (150111)
Sihuhu Creative Commons License 2021.09.25 0 0 150111

Autok es arak 1984-bol a Magyar Autoklub 1900-2000 c. konyvbol.

Billzzz Creative Commons License 2021.09.23 0 1 150110

Ahogy mondod. Nem mondtam, hogy szegényedik. Azt írtam, hogy a megfelelő működéshez az is kell.

Lehet rosszul értettem, azt hittem a pontos beállítás/működés a lényeg.

Előzmény: Atomi (150108)
Sihuhu Creative Commons License 2021.09.22 0 1 150109

Gazadasra lefullad, alapjarat viszont marad.

Előzmény: Atomi (150108)
Atomi Creative Commons License 2021.09.22 0 1 150108

Ha az nincs, akkor túldúsul, nem szegényedik.

Előzmény: Billzzz (150107)
Billzzz Creative Commons License 2021.09.21 0 0 150107

Plusz Jikovnál még az úszáház szellőztető cső megléte és kiszakadásmentessége is fontos.

Előzmény: noszkovonye (150105)
Atomi Creative Commons License 2021.09.20 0 0 150106

Jikov esetén meg a pinnagószelepek (főképpen az egyes torok ) alapbeállítása. Ami ugye a beverődés hatására folyamatosan lecsökken, leszegényítve az alapjárati keveréket.

Előzmény: noszkovonye (150105)
noszkovonye Creative Commons License 2021.09.20 0 0 150105

Gondolom alap esetben (ha gyáriak a fúvókák) csak az úszó magassága befolyásolja a benzinszintet, ugye? Ha az is jó, akkor nem lehetett szegény. (?)

Előzmény: 59th_Roy (150101)
Sihuhu Creative Commons License 2021.09.19 0 0 150104

OK, koszi. Jo referencia lesz.

Előzmény: Billzzz (150099)
Sihuhu Creative Commons License 2021.09.19 0 0 150103

Szegenyebb keverektol nem all be a motor, legfeljebb kicsit jobban melegszik/csorog. Gyari motornal ha a gyertya sargas, akkor szegeny a keverek. Tuningoltnal mas a helyzet. Az a jo, ha feheres-sargas, mert minden karbon kieg az egesterben egy lepadlozas utan. Legalabb is, nekem ez a tapasztalatom.

Előzmény: 59th_Roy (150101)
Sihuhu Creative Commons License 2021.09.19 0 0 150102

Hajokar felso tugorgo-csapagyazas tud szorodni. Az alsok nem szorodnak, ha jol tudom. Inkabb osszesulnek mozdithatatlanna teve a fotengot.

Előzmény: 59th_Roy (150100)
59th_Roy Creative Commons License 2021.09.19 0 0 150101

Majd a motor javítása után, beállítjuk a karburátort, hogy ne legyen szegény a keverék. Mellesleg azért is gondolom , hogy szegény lehetett mert gyanúsan jó volt a fogyasztás. Teletank óta elment 360km-t és még félig volt a tank. Persze ledes a műszer, szóval fene se tudja igazából mennyi van most benne. :)

Előzmény: Billzzz (150098)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!