Igen, rendbe rakom. A jozan esz ezt diktalja. Vettem a Zsombitol bronzkefeeket. Db-ja 450Ft. Tud valaki ponthegeszto kisiparost es van kolcsonben nagyteljesitmenyu pakaja? :-)
Szerencse hogy ilyen felkészült vagy, és így nem az utolsó pillanatban kellett kapkodni hogy szerezz egy másikat valahonnan :) Legalább valaki színesíti kicsit az utcaképet arrafelé. Most ezt a kiszedettet is elviszed felújíttatni?
A héten a kocsi indítómotora beintett. Egyetlen kattal elintézte az inidítást. :-) Legalább tudatta velem, hogy a bendix jó, és ennyi. Már voltak jelek, időnként már elsőre nem pörgetett, és fémes, karistolós hangot hallatott.
Ma reggel nekiálltam a cserének az utcán, kocsiemeléssel és aláfekvéssel fűszerezve. Manapság nem divat budapesti utcán bütykölni, néztek is nagyot a járókelők. Én sem voltam túl lelkes az ilyen bulihoz 55 évesen. :-)
Végül két óra alatt végeztem, persze úgy, hogy volt ilyen alkalomra már jó előre felújított indítómotorom. Bikaklábellel egy próba rajta azért előtte, hogy ne szívassam meg magam.
Nálam kissé más a motortér, mint a gyári hátulhútós motortér, kicsit zsúfoltabb. Ennek megfelelően szűkebb a tér kiemelni a "kisdisznót". Le kellett szerelnem a kiemeléshez a keresztdob konzolját, a benzinpumpát - de a benzincsöveket nem bontottam meg rajta.
A próba is megvolt, lementem a Wartival a telekre. Sok munka várt rám ott is.
De a kedvenceim a japán kétüteműek. Suzuki, Subaru, Daihatsu... Olyan alapjáratuk van, hogy órát lehet hozzá igazítani. A kedvenc példámat most nem találom, de ez is szép:
A Volga presztizs auto volt atlagos halando szamara. Allamtitkarok kaptak belole, a maradekot meg kapcsolatrendszer fuggvenyeben kiutaltak a lenti arert cserebe. :-) Sokat fogyasztott.
A Zastava azért volt drágább, mert "nyugati" autó volt, Jugoszláviából érkezett hozzánk és gondolom kemény valutával fizettek érte. A Moszkvics pedig nem volt népszerü autó.
Jikov esetén meg a pinnagószelepek (főképpen az egyes torok ) alapbeállítása. Ami ugye a beverődés hatására folyamatosan lecsökken, leszegényítve az alapjárati keveréket.
Szegenyebb keverektol nem all be a motor, legfeljebb kicsit jobban melegszik/csorog. Gyari motornal ha a gyertya sargas, akkor szegeny a keverek. Tuningoltnal mas a helyzet. Az a jo, ha feheres-sargas, mert minden karbon kieg az egesterben egy lepadlozas utan. Legalabb is, nekem ez a tapasztalatom.
Majd a motor javítása után, beállítjuk a karburátort, hogy ne legyen szegény a keverék. Mellesleg azért is gondolom , hogy szegény lehetett mert gyanúsan jó volt a fogyasztás. Teletank óta elment 360km-t és még félig volt a tank. Persze ledes a műszer, szóval fene se tudja igazából mennyi van most benne. :)