Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2023.06.10 0 0 8354

Mintha most Bp fölött felhőalapon egy ilyen közlekedne, tévedek ?

Nem láttam a lajstromjelet, csak egy "Teve" sziluettet, és hallom a jellegzetes radiál motorhangot.

Előzmény: Zsalu53 (8353)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.06.09 0 0 8353

Jelenleg a humán erőforrás hiánya a legnagyobb probléma.

Előzmény: Ep128 (8351)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.05.31 0 1 8352

Dolgozunk. :)

 

Előzmény: Ep128 (8351)
Ep128 Creative Commons License 2023.03.21 -1 0 8351

Köszönöm, várom! :-)

Előzmény: Zsalu53 (8350)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.03.16 0 0 8350

"zöld út" már "kérvényezve". Amint van engedély jelentkezem.

Előzmény: Ep128 (8349)
Ep128 Creative Commons License 2023.03.11 -1 0 8349

"Ezzel" mi a helyzet azóta, van valami remény rá, hogy idén tavasszal történik előrelépés az ügyben...?

Előzmény: Zsalu53 (8306)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.03.01 0 2 8348

Az új motor a helyén. Azért még van mit tenni.

 

Zsalu53 Creative Commons License 2023.02.05 0 0 8347

A repülőgép a HM Hadtörténeti Múzeum tulajdona, nem kereskedelmi célt szolgál, hanem a történelmet. Az anyagi kérdést ebben a tekintetben nem is vetném fel.

 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (8345)
XANTIi Creative Commons License 2023.02.05 0 1 8346

Az oldtimer repülőkben pont az eredeti állapot megőrzése a cél.

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (8345)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2023.02.04 -2 0 8345

Nem lenne egyszerűbb PT6-osokat tenni a helyükre, Turbo DC-3 módjára? Azok 6-8 ezer órát mehetnek generálozás nélkül és az üa. kérdés is könnyebb lenne.

Előzmény: Zsalu53 (8343)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.02.03 0 2 8344

A 2023-as frissített adatbázis letölthető.

AirHistory.net - Soviet Transports Data Files

 

Zsalu53 Creative Commons License 2023.02.01 0 0 8343

Téli munkák a Goldtimer alapítványnál.

A HA-LIX is a hangárban. A jobb oldali motor üzemidős cseréje van folyamatban, és persze még az esedékes éves munkák, mint például a kerekek, fékek ellenőrzése.

Itt is van róla szó.

https://www.youtube.com/watch?v=OV58KNvFleg 

  

Törölt nick Creative Commons License 2023.01.31 0 1 8342

OLDTIMER vitorlázórepülés. (ha ismertek a videók, úgy elnézést)

 

Én persze nem éltem akkor, de "szájtátva" nézem elődeink tevékenységét

 

1. Ez a "filmhiradós" oldal tele régi repülős riportfilmekkel.... itt csak 2.

 

Hefty Frici viszi a gyermeket :-)

https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=9537

 

Méray-Horváth Róbert tragikus sorsú rekorderünk,

33 órát repült egyben a HármasHatárHegyen.

Itt FarkasHegy-Belgrád útvonalra indul csúzlistarttal.

A Kranich két személyes volt, nem tudom volt -e vele utas ?

https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5086

 

 

2. Ez Rotter Lajos magángyűjteményéből van, 040 másodpercnél kezdődik a repülés.

 

A helyszín a HármasHatárHegy a két v.háború közötti időben.

Csupa magyar gyártmányú vitorlázógép (összesen kb 40 volt),

döbbenetes a nagyszámú csapatlétszám, a hatalmas aktivitás,

és ha jól látom még "lőttek ki" gépet a Duna irányába is,

tehát nem csak az ÉNy -i szeles lejtőt használták ki a Hegyen, hanem az ellenkezőjét is (?)

https://www.youtube.com/watch?v=CvMDoPpQoGY

 

 

3. Ez már 2012 -es "oldtimer", a lengyelek kilövik a Mucha -t retro gyanánt.

A létszám minimum 2x 3 csúzlis, 1 szárnyvég, 1 a svancnál és a pilcsi. Amúgy költséghatékony is :-)

(én 4 minimumot éltem meg 1x csörlésnél, 1x vontatásnál)

https://www.youtube.com/watch?v=2jSXntYuB-0

 

 

Remélem másnak is tetszett.

Törölt nick Creative Commons License 2023.01.27 0 1 8341

Bánhidi Antal " A Gerle 13 útja "

könyv le is tölthető PDF, "Download (117MB)" 

http://real-eod.mtak.hu/6904/

 

Előzmény: Zsalu53 (8340)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.01.22 0 0 8340

Február 19-én lesz 90 éve, hogy a Gerle 13 elindult Földközi-tengeri útjára.

Részleteket Zainkó Géza 10 éve megjelent cikkéből tudhatunk meg.

https://kepesrepules.wordpress.com/2013/02/19/a-gerle-13-al-a-foldkozi-tenger-korul/

viricsi Creative Commons License 2023.01.06 0 3 8339

Utolsó földi útjára kísértük az égi krónikást.
Isten veled Foltos!

Előzmény: viricsi (8329)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 8338

Igen, ez valóban rekord volt abban az időben pár hónappal a forradalom után. Ekkor még csak a MAA vehetett részt benne, mert a MAB, MAC július nyolcadikán érkezett.

Jöhetnek a képek.

Nekem a szép piros Tango pasztás doboz volt a kedvencem, jól gurult. :)

 

 

Előzmény: altset (8337)
altset Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8337

1957-ben állítólag május 31-én kezdődött a BNV, a kiállításon lehetett megvenni a 10 perces sétajegyeket. Június 4-én már olyan hosszú sorok álltak a jegypénztár előtt, hogy a tervezett 40 helyett aznap 70 (!) járatot indítottak részben Il-14-essel is. Egyrészt többen fértek bele, másrészt jó volt a személyzetnek (landing) gyakorlásra, és persze reklám is volt egy kicsit. A nagy érdeklődés kapcsán a BNV után döntöttek arról, hogy szombatonként személyenként 100 Ft-ért ötfogásos ferihegyi vacsorával egybekötött, éjszakai sétarepüléseket is indítanak, szintén Il-14-essel. Bár ekkor talán még csak a MAA volt. Ha hinni lehet a korabeli sajtónak, ezek is telt házzal mentek. A személyzetek hiába vizsgáztak le (kaptak szakszót), kellett a gyakorlat is, így végül mindenki jól járt. Valami csoda folytán maradt erről pár újságcikkem, de most lusta vagyok fotózni vagy szkennelni. Majd egyszer átküldöm privátban, ha tényleg érdekel. Nyilván a korabeli sajtót is óvatosan kell kezelni (mint hiteles forrást), de talán ekkorát nem mertek hazudni. Speciel ebben az időben én még VIM-es dobozt tologattam a porban, és berregtem hozzá. Az aviatika csak jóval később jött…:-)

Előzmény: Zsalu53 (8332)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8336

Személyesen Rogallóst senkit nem ismertem, persze O.Mártonról tudtunk.

Opitz Nándi, akire alaposan felnéztünk, A Legenda, egyszer kiharcolt egy startot magának,

és rögtön tört Ő is, a gép is, szerencsére nem volt súlyos. 

(a nick nevem kényszer, egy "m" -mel szerettem volna, de az már foglalt volt)

 

Üdv

Előzmény: XANTIi (8335)
XANTIi Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8335

OFF

A nick nevedről eszembe jutott egy szeretett régi barátom, aki maga is a hazai sárkányosokkal kezdett, szintén a HHH-n.

A világ legjobb embere volt és csodálatosan rajzolt ráadásul. Hemike, Hemmert Laci. Mindig emberi barátsággal gondolok rá. A műhelyem közelében lakott, sokat járt nálunk. Sajnos jó pár éve örökre elszállt az égi termikek közé......

Előzmény: Törölt nick (8334)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.03 0 1 8334

Aug. 20 -án akkoriban reptilalom volt a sportreptereken, de a Rogallósok ügyesen

repkedtek a fű alatt, ment a kiképzés a Vöröskővárról (Buló), mi meg néztük,

(majd megünnepeltük 1-2 korsó sörrel lent az 56 -os villamos végállomásnál).

Egyszer a Lejtőn egyikük hátulról beleszaladt egy Góbéba felgyűrve annak oldalkormányát,

a pilcsi észnél volt, ügyesen megoldva egyenesből leszállt. A PK a teljes rakéta készletet

elhasználta dühében szegény Rogallósra, aki jó messze szállt le biztos ami biztos.

Vendég voltam a Hegyen, ott 5 óráztam termikben, de többször lejtőztem is max 40 percet

kb 8-10 vitorla között, de előfordult, hogy fölöttem vigyorogva elsuhant 1-1 bakancs is  :-)

A szakszóvizsga repülésünk FaHegyen volt, de ott (Szekrényes...) nem láttam ilyesmit.

A Pirátból a Mátra fölött már csak siklóernyősöket láttam odalent, az "ős" Rogalló eltűnt.

Előzmény: XANTIi (8302)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8333

Pedig biztos vagyok benne, bár nagyon kicsi voltam és csak emlékképeim

vannak, (nem volt fényképezőgép), de utólag könnyű volt azonosítani a típust.

Az esemény a BNV -hez kötődött, tömeges volt az érdeklődés, és valószínűleg

az igények miatt állítottak hirtelen csatasorba egy IL-14 -est. Mellette ott volt egy Li-2 is,

elég egyértelmű volt, hogy mi az orrkerekes gépbe szálltunk be és nem a farokfutósba,

(amibe egyébként előzőleg egy családtagom bekerült és "összehasonlítottuk" a 2 típust..hi)

 

Előzmény: Zsalu53 (8332)
Zsalu53 Creative Commons License 2023.01.03 0 0 8332

Ez érdekes. Nincs tudomásom arról, hogy Il-14-es is „sétált” volna a város felett 1961 augusztusáig, a katasztrófa miatti séták beszüntetéséig. 19 Li-2 volt erre a célra, a korszerűbb repülőgépeket a nemzetközi útvonalakra tartották. Esetleg egy kép, vagy valami más erről a repülésről?

Előzmény: Törölt nick (8331)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.02 0 0 8331

Az IL-14 volt az első "amivel" repültem ... mint utas persze.

A LI-2 mellett a másik típus volt ami ment Ferihegy - BNV és vissza úton.

Szüleim "préseltek" bele, a második (valódi) felszállásom már egy Góbé első ülésében talált,

hátul SINYA, a feladat 1/1 .... Nyugi, nem folytatom az életrajzomat  :-) Jó Leszállást !

Előzmény: Zsalu53 (8304)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 8330
viricsi Creative Commons License 2022.12.23 -1 0 8329

Zsalu53 Creative Commons License 2022.12.22 0 0 8328

Hétvégénkén a felajánlás az Aeropark boltjában is megtehető.

Előzmény: Zsalu53 (8322)
viricsi Creative Commons License 2022.12.20 0 0 8325
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2022.12.19 0 0 8324

Köszi, tényleg Klemm 35!

 

Egyéb: HA-LIX motorja

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-MW9abVNaeTJGcmFTSCtnVzNkMlB4UT09

mindenev Creative Commons License 2022.12.17 0 0 8323

Klemm KI-35

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (8316)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!