A repülőgép a HM Hadtörténeti Múzeum tulajdona, nem kereskedelmi célt szolgál, hanem a történelmet. Az anyagi kérdést ebben a tekintetben nem is vetném fel.
Nem lenne egyszerűbb PT6-osokat tenni a helyükre, Turbo DC-3 módjára? Azok 6-8 ezer órát mehetnek generálozás nélkül és az üa. kérdés is könnyebb lenne.
A HA-LIX is a hangárban. A jobb oldali motor üzemidős cseréje van folyamatban, és persze még az esedékes éves munkák, mint például a kerekek, fékek ellenőrzése.
Igen, ez valóban rekord volt abban az időben pár hónappal a forradalom után. Ekkor még csak a MAA vehetett részt benne, mert a MAB, MAC július nyolcadikán érkezett.
Jöhetnek a képek.
Nekem a szép piros Tango pasztás doboz volt a kedvencem, jól gurult. :)
1957-ben állítólag május 31-én kezdődött a BNV, a kiállításon lehetett megvenni a 10 perces sétajegyeket. Június 4-én már olyan hosszú sorok álltak a jegypénztár előtt, hogy a tervezett 40 helyett aznap 70 (!) járatot indítottak részben Il-14-essel is. Egyrészt többen fértek bele, másrészt jó volt a személyzetnek (landing) gyakorlásra, és persze reklám is volt egy kicsit. A nagy érdeklődés kapcsán a BNV után döntöttek arról, hogy szombatonként személyenként 100 Ft-ért ötfogásos ferihegyi vacsorával egybekötött, éjszakai sétarepüléseket is indítanak, szintén Il-14-essel. Bár ekkor talán még csak a MAA volt. Ha hinni lehet a korabeli sajtónak, ezek is telt házzal mentek. A személyzetek hiába vizsgáztak le (kaptak szakszót), kellett a gyakorlat is, így végül mindenki jól járt. Valami csoda folytán maradt erről pár újságcikkem, de most lusta vagyok fotózni vagy szkennelni. Majd egyszer átküldöm privátban, ha tényleg érdekel. Nyilván a korabeli sajtót is óvatosan kell kezelni (mint hiteles forrást), de talán ekkorát nem mertek hazudni. Speciel ebben az időben én még VIM-es dobozt tologattam a porban, és berregtem hozzá. Az aviatika csak jóval később jött…:-)
A nick nevedről eszembe jutott egy szeretett régi barátom, aki maga is a hazai sárkányosokkal kezdett, szintén a HHH-n.
A világ legjobb embere volt és csodálatosan rajzolt ráadásul. Hemike, Hemmert Laci. Mindig emberi barátsággal gondolok rá. A műhelyem közelében lakott, sokat járt nálunk. Sajnos jó pár éve örökre elszállt az égi termikek közé......
Ez érdekes. Nincs tudomásom arról, hogy Il-14-es is „sétált” volna a város felett 1961 augusztusáig, a katasztrófa miatti séták beszüntetéséig. 19 Li-2 volt erre a célra, a korszerűbb repülőgépeket a nemzetközi útvonalakra tartották. Esetleg egy kép, vagy valami más erről a repülésről?