Kb. 2 hónapja használok céges autóként egy Ford Focus MK3 1.6 benzines (105 LE) autót. A kocsi 2015-ös évjárat, már a ráncfelvarrott változat. A korábbi kolléga közel 300 ezret ment vele, de mivel minden szerviz időben megtörtént, teljesen jó állapotban van a kocsi. Szerintem tervezési hiba, hogy a világításkapcsoló rossz helyen van. Én is már többször belerúgtam ki- és beszállásnál. Gondolom a volt kollégám is belerúghatott térddel véletlenül, ezért eltört a világítás kapcsoló keret. Ragasztóval összetákoltam, de jobb lenne cserélni. Rendeltem Kínából 2 ezer forintért egy újat, de nem találtam videót arról, hogyan tudnám kicserélni. Csak úgy érzésre meg nem akarok nekiállni, mert könnyen eltörhetek valami más műanyagot.
Szóval ennek az alkatrésznek a cseréjéhez lenne szükségem videóra vagy fotókra esetleg (vagy egy rövid leírásra).
Igen, másnak is zörgött már a klímakompresszora, ha ez a kérdés.
és tudja e hogy egy filléres csapágy a javítás, vagy a klíma kompresszor cseréje oldja meg ezt
Hát látatlanban ezt csak a jósnő tudhatja. Amúgy arra ne vegyél mérget, hogy egy csapágycsere filléres javítás lesz, simán lehet, hogy ára ekvivalens a "klímakompresszor felújítása" c. feladattal.
Röviden tömören, szokatlan búgó hang jön a motortérből ha klímázok. Nem megjavíttatni akarom itt, csak kíváncsi vagyok, tapasztalta e már valaki, és tudja e hogy egy filléres csapágy a javítás, vagy a klíma kompresszor cseréje oldja meg ezt. (ez lenne az az pompa :/)
Hogyne tudnám, de inkább nem tennék ilyet. Kikapcsol az magától is ha úgy gondolja, 11 év után gurultam ki egy körforgóból egy péntek délutáni vásárlásból hazafele és akkor gondolta az AC pompa hogy neki elég volt a munkából...én meg ott álltam két szatyor hűtős cuccal 35 fokban várni az assistancet :)
Próbáld ki lejtőn, ott biztos sikerül, hogy tovább megy a kikapcs után :P
2005-ös a kocsi, volt-e a már cserélve az üzemanyagszivattyú? Ha nem, akkor lehet itt az ideje, az a kész csoda, hogy 19 évig bírta, de még egyszeri cserével is nagyon rendben vannak az évek.
És mindig hagyj 10-12 lityót a tankban, mert ha nagyon koppra kiüríted mindig vagy kevés tankkal használod folyamatosan, akkor azzal rövidíted az életútját az AC pumpának.
Igazából a kérdéssel is vannak gondok. A pompa jelentése: Fényes, látványos, ünnepélyes dísz, külsőség a hatalom gazdagság, előkelőség kifejezésére. Lehet, hogy pumpát akartál írni? Az o és az u messze van egymástól, de biztosan kötözködöm? Mert ha AC pumpának gondolom, akkor az az üzemanyag szivattyú, tehát valószínűleg nem arra gondoltál, mert annak annyi köze van a klímához, hogy csak járó motornál megy a klíma, más köze nincs. Tehát ha búg az AC pumpa, akkor azt ki kell cserélni, nem is nagy összeg. Ha AC pompára gondoltál, az nem tudom, hogy mi. A kuplungnak sem sok köze nincs a klímához. A kuplung a váltó és a motor főtengelyénél van, hogy megszakítsa a kapcsolatot a kettő között. A klíma kompresszorán a klíma kompresszor szabadonfutó csapágy van. Ha erre gondoltál végleg nem tudom, hogy mi köze van az állítólagos AC pompának?
De értelmezzük, hogy mit írtál:
"Sziasztok. Mk2 fókuszom AC pompa hangja menet közben zúgós, kikapcsolt állapotban nincs hangja."
Ha az AC pumpára gondolsz, és hangja van menet közben, akkor ki kell cserélni. Ha AC pompára, és beírom a google-ba, olyan szerinte nincs, és megint a pumpákat adja ki.
"Ha csak bekapcsolt állapotban zúg, az maga a klíma kompresszor csapágya a bűnös? " Ha külön értelmezem a mondatot az előzőtől, akkor a kompresszor csapágyának lehet hangja, és mivel ha a kompresszor nem működik, akkor nincs hangja, ezért nem a szabadonfutó.
"Ha a kuplung lenne a hibás, ki-be kapcsolt állapotban is zúgna nem? " Nem tudom mi köze a kumplungnak hozzá. Szóval ha a kuplungod rossz, mi zúg ki-be kapcsolásnál? És én a kuplungot kinyomni szoktam, nem tudom kikapcsolni.
1.6 benzin/gáz (lpg). Benzinnel indul és automatán kapcsol át gázra, viszont benzinnel rángat és elég gyakran puffog. Amikor átkapcsol gázra nem csinálja. Ha menet közben benzinre kapcsolom akkor sem csinálja.
Trafó, gyertyák, kábelek, vezérlés, okoskerekek, kuplung cserélve lettek. Mi lehet a hibás???
Végigfutottam ezeket a dolgokat, amit írtál. A garanciás felújított motor tűnik a legjobb döntésnek elméletileg. Szerintem az én blokkom is jó lehet, de persze nem látok bele. Szívesen felújítatnám, ha olyan állapotban van. Projektnek vettem, és a fiamnak szántam, de nem tudta kivárni, vett másik autót. El szeretném majd adni, de ha elkészül, akkor valószínűleg marad egy darabig, mert szeretném használni is.
Van egy másik autóm (Nissan Qasghai) amit most használok, de azt is eladnám, mert így 55 felett szeretnék mást is kipróbálni. Nem kapuzárási, azon már túl vagyok. :) Tetszik a Focus, legalábbis amit eddig menetem vele tetszett, tehát maradna egy darabig. Ha a motor elkészül, olyan lesz mint egy új autó. Szóval inkább ezt tartanám meg mint a másikat.
ezért gondolták, hogy bele kellene nézni a motorba
Van az a pont, ameddig bele lehet nézni gazdaságosan a motorba (szelepfedél, olajteknő gazdaságosan leszedhető, ami onnan látszik, az megnézhető; gyertya helyére lehet endoszkópos kamerát rakni, azzal a henger belseje megnézhető; illetve lehet végkompressziót és/vagy veszteséget mérni), más dolgokhoz viszont szét kell szedni, de a szétszedés/összerakás csak a betekintés miatt nem gazdaságos, csak akkor, ha utána fel is újítod az egészt, úgy meg nemigen áll meg a projekt 7 számjegy alatt.
Komplett motorcserén is gondolkodtam, de nem tudom az jobb e, vagy felújítani a meglevő blokkot?!
Akkor érdemes felújítani, ha
- szétszedés után egyértelműen felújítható állapotban van (repedt blokkot pl. nem biztos, hogy érdemes kétséges minőségben javítgatni, ha amúgy tonnaszám rendelkezésre áll a bontóban ugyanilyen motor)
- a felújítás után egy jó ideig szeretnéd még használni az autót (ha inkább eladnád, akkor arra számítsál, hogy a korrekt felújítás költségeit senki sem fogja neked kifizetni, és még gyanakodni is fog, hogy át akarod verni a felújított motorral - ha meg nem mondod el neki, abból garanciális gondjaid lehetnek - egy szó, mint száz: a felújítás, aztán eladás nem jó koncepció)
A bontott motor rizikó, senki nem mondja meg látatlanban, hogy milyen állapotban van, ha meg szétszedik, akkor lehet is rögtön felújítani, úgy viszont kifejezetten nagyon drága lesz a projekt, mert a felújítás árán felül még a bontott motort is ki kell fizetni. Illetve léteznek cégek, akik a bontott motorokat felújítva árulják garanciával - nyilván szabad szemmel jól látható összegért, viszont itt a legkisebb a rizikófaktor.
és valóban úgy van, hogy nagyjából fogalmuk sincs, mi lehet a hiba
Én lehet, hogy keresnék egy másik szervizt. Olyat, aki diagnosztizálásban jó.
mivel már pár dolog ki lett cserélve
Nekem erről a "mi csak cserélgetni tudunk" c. klasszikus márkaszervizes hozzáállás ugrott be - igen, lehet, hogy kicsit szemét vagyok velük, mert a cserélendők egy része valószínűleg megérett a cserére, de akkor is...
Én nem voltam ott a szereléskor, de több Ford szervízben dolgozó látta és valóban úgy van, hogy nagyjából fogalmuk sincs, mi lehet a hiba. Csak mivel már pár dolog ki lett cserélve, ami szokott ilyen hangot okozni, ezért gondolták, hogy bele kellene nézni a motorba, nincs nagyon más választás.
Valószínűleg gépműhelybe kell vinni a blokkot, és érdeklődtem, hogy van e itt, vagy ismertek e specialistát, aki ilyesmivel foglalkozik.
A szervízelőélet mehet a kukába ezek után, mindegy ott mit írtak, nyílván nem volt karbantartva megfelelően.
Így vetten hibásan, nem az a probléma, vállaltam a kihívást, csak kicsit egyszerűbb esetre gondoltam.
Komplett motorcserén is gondolkodtam, de nem tudom az jobb e, vagy felújítani a meglevő blokkot?!
Nem írtad milyen szerviz előélettel vetted meg, mennyi után voltak az olajcserék.
Vezérléscsere meg volt ok rendben kicsit "csörömpöléses" hangja az okoskerekeknek lehet, ez a velejárója a változó szelepvezérléses 1.6 Ti-VcT motoroknak Focus MK2-esben nekem is volt 8 évig, de írtad, hogy cserélve lettek.
Kopogásos égés(benzin-levegő keverék előgyulladása) lehet pl. nem megfelelő üzemanyag, túl magas motorhőmérséklet, nem megfelelő gyertya okán is, ha ez a probléma egyáltalán.
Gyertya csere nem egy wasistdas a Focusoknál a gyári 3-4 ezer Ft/db körül van(3 év-60 ezer km az ajánlott csereintervallum), 100-as prémium benzin használata javallott lehet.
Ezt így olvasásból nehezn fogja bárki megítélni, egy megfelelő szervizben műszeres méréssel ki lehet deríteni az okát. Szerelő(k) mit mondtak?
Ez az a kategória, amiről fülre még a típusismerettel rendelkező, hozzáértő, tapasztalt szerelő sem mondja meg, hogy micsoda - hát még látatlanban, elmondás alapján, neten keresztül bárki...
Leírnék egy hosszabb történetet, hátha volt már ilyen valakinél, vagy van tippje.
2017-es MK3, 1,6 ti-vct, 125 LE, benzin. Céges autó volt 270 000 km.
Dízeles hanggal (úgy indult, hogy hidrotőke, de az nincs is benne, mint kiderült) vettem, de tökéletesen működött. Jól ment, nem melegedett, semmiféle folyadékot nem fogyasztott. Olajcserénél nagyon régi olaj jött le, el volt hanyagolva. Vezérlés, okoskerekek, valamiféle tányérok, alátétek a szelepeknél gyárira cserélve, valamiféle mérések alapján. Hengerfejben ezeknek a tányéroknak a fészke rendben van úgy tűnik. A kopogás mégis megmaradt, nem is igen változott. Egyes vélemények szerint a motor mélyebb helyeiről jöhet a zaj.
1000-2000 fordulat között egészen kisimul s hangja, de ez alatt és terhelésre kissé erősödik. Menet közben, feltekert ablaknál alig, szinte nem is hallani. Szerintetek mi lehet ez? Csapszeg esetleg? Volt ilyen tapasztalata valakinek? Ha igen mi volt a megoldás? Esetleg tudtok valakit aki foglalkozik ilyen motorok felújításával? Bocsánat, ha szakmailag nem vagyok pontos, de laikus vagyok! A válaszokat előre is köszönöm!