Azt hiszem én sem állitottam azt hogy soha semmi baja. Az viszont _tény_, hogy soha nem hagyott ott. Lehet hogy ez annak köszönhető, hogy én időről-időre átnézem és ha valami nem klappol akkor megjavitom már előre és nem várom meg mig széthullik.
"Ja, ha nem tudtad volna, nemsokár jön az Alfa 1.9JTD, 140 LE-vel."
Az bezzeg elmegy majd 1M km-t! Aki mást mond az hülye! :-)
Turbos autókról: a Saab is egy nagy kaka, a 2.0 aerot 205 lóerővel sokkal drágábban árulja mint a sima 2.0T-t 150-el. Rohadt simlis svédek! :-) A volvo ugyanezt csinálja 163 és 210 lóerő között. Nahát!
Tökéletesen egyetértek Cgo-val. Én nem divatbol utálom a VW termékeit. A VW látványosan törekszik arra, hogy hogyan csapja be a vásárloit. (Ezért nem is egyszer büntette már meg az EU) Most is megoldást keres, hogy az összes Auto tipusát (értsd: Audi, VW, Seat, Skoda) minél kevesebb eltérő alkatrészből épitse. Vagyis nézzük meg, veszel egy Audi A3-ast jóval drágábban mint egy VW Golf-ot, és tulajdonképpen ugyanazon a padlolemezen nyugszik mind a 2 auto már most. Most keresi a megoldást, hogy még több közös alkatrész legyen a kocsikban. Vagyis kérdem én, ki az aki teszem fel 6 millioért akar venni egy Audi-t amiben szinte minden (!) ugyanaz mint egy 3.5 millios Golf-ban ? Én nem egy pénzbánya vagyok, akinek elsozhatnak autokat kb 1.5-szer drágábban mint a konkurrencia fullos kocsiai. Szerintem egyáltalán nem divat a VW-t fikázni, a VW szintén autokat gyárt, méghozzá ugyanolyanokat mint a többiek. És pont ez a baj, hogy ugyanolyanokat gyárt mint a többiek, kb 1.5-2* drágábban ! Miért ? Ennyire rossz a gyártási technologiájuk, hogy amit a konkurrencia jóval olcsobban tud legyártani, azt Ők csak jóval drágábban ? Egyáltalán nem gyártanak jobb minőségű autokat, mint a többiek. Tehát ez nem indokolja az árkülömbözetet. Mivel ugyanolyan átlag autokat gyárt mint a többiek, ezért szerintem nem maguk az autok miatt utálja a többség a VW-t. Az emberek utálata a VW-el szemben nem is emiatt van szerintem. Hanem a hozzáállásuk miatt. Azért, mert ha raknak a kocsiba egy pohártartóval többett, akkor a kocsi ára kapásbol 150 ezerrel többe kerül. Ráadásul ugyanaz az alkatrészek (pl. futomű) lesz benne mint a többi VW konszernbe tartozo autokban. ;( Ezzel rengeteg pénzt sporolnak meg, jóval igénytelenebbek is lesznek ettől az autok, de nekünk olcsobban adják emiatt a kocsikat ? NEM ! Na ez az amiért utálom őket ! A hasznuk az egekbe szökik mert tulárazzák a kocsiaikat, és sz*rnak a vevőikre. Hiába gyártják jóval olcsobban le a kocsit, ezzel csak a hasznuk növekszik a kocsin, és nem az ára csökken a autonak.
Nu, én csak ezért utálom a VW-t. ;) Az üzletpolitikájuk miatt.
"Másrészt meg attól, hogy a motor ugyanúgy néz ki, még nem biztos, hogy ugyanaz."
Csak 99%-ban. Ugyanaz a blokk, csak vagy van rajta turbo vagy nincs, ha van akkor kicsit más turbonyomással, más a vezérlôcsipp. Ennyi.
Az pl. nagyon király, hogy az S3 kb. ugyanazzal a motorral majd kétszer annyiba kerül, mint az A3 1.8T...
VW Lupo 3L:
Ez az egyik nagy parasztvakítás. 1részt qrva drága, úgyhogy nem sokat látsz belôle, másrészt nagyjából ennyi fogyasztott 10 évvel ezeletôtt az dízel AX, vagy nem sokkal fogyaszt többet az 1.5D Saxo...
Az újabbnál újabb PDTDI motorok pedig csak egyre nagyobb turbo nyomást tartalmaznak de alapjában ugyanazok. Egy tuti, ezek nem fognak 500.000 km-t elmenni.
Ja, ha nem tudtad volna, nemsokár jön az Alfa 1.9JTD, 140 LE-vel.
Az pedig, hogy amikor megkérdezték herr Piech-t, hogy mikor fog a VW kormolásmentes dízelmotort gyártani á la PSA HDI, csak egy vállrándítás volt a válasz, a szememben megint nagyon szimpatikus hozzáállás.
De egyébként a kit mit csinált elôször topikban volt róla szó - de most lusta vagyok kikeresni -, hogy a PDTDI sem VW spanyolviasz. :)))
A Lupo 3L ilyen áron valóban nem nevezhető újításnak, volt pl. agyonegyszerűsített corsa és ax is 3 literes fogyival, csak nem volt képük 30k dm felett árulni.
A VR ill. W motorokban a kompaktságukat illetően van fantázia, A W8 pl. egy hagyományos (kb. 4 literes) V8-as blokk 70 cm-ével szemben 42 cm hosszú. Ezért tudták a passat orrába passitani :-)
Ujclio,
dizelben nem vagyok otthon, ezert ehhez csak egy megjegyzes: a 150 lovas 1.9-es TDi 320 Nm. Mellesleg 1 millioval dragabb, mint a 130 lovas. Majd par dizel fun remelem hozzaszol...
Milyen ujitas is a W motor vagy a Lupo 3L? Mitol ujitas? Mit adott az autos tarsadalomnak?
Octavia RS!
TT ne ess tulzasokba, miert mindjart V10? Arrol van csak szo, hogy legyart egy motrot es azt hasznalja mindenhol egyszer butitva, egyszer okositva. Bar ez talan a legkevesbe fajo dolog, hisz a globalizacio ellen nem tehet senki semmit.
Nem istenek de ugy viselkednek. En nem altalanositok, en a VW-t kritizalom. Autos evkonyveken, tortenelmen nottem fel, az amit csinalnak nem illik oda.
NEm abutyizessel vana baj, mert en is butykolom azAlfat. De nem is allitom, hogy soha semmi baja, hanem bevallom, hogy eltornem aszivem szerint annak a kezet, aki az elektromos rendszert tervezte.
"Hallott valaki a kek vilagitason kivul valami ujitasrol, ami a VW nevehez fuzodik? "
- a pumpe düse dízeltechnológia szerintem ott van (1,9l 2V, 150LE, 310Nm). önmagában elég beszédesek ezek az adatok, nem? odaver bármelyik common-rail motornak.
- 5 szelepes technika
- kis hengerszögű V motorok
- W motorok
- VW Lupo 3L
több most nem jut eszembe.
Másrészt meg attól, hogy a motor ugyanúgy néz ki, még nem biztos, hogy ugyanaz. A szomszéd 1,8-as Octaviáján nincs két turbó és nem 225 lovas, más a motorvezérlése és más a furóműve. Miért legyen az Octavia is 225 lovas, ha a szomszédnak nem az kell? Hanem egy családi autó, amelyik megy, ha kell, de nem sportautó.
Szerinted a TT-nak ki kellett volna fejleszteni egy V10-es F-1-es motort, hogy igazi sportautó legyen? a BMW is beleteszi a 318-as motorját a Z3-asba. A Merci SLK-ban is u.a a kétliteres motor van, mint a "fapados" C200-ban csak kompresszorral. A TT kategóriájában talán csak a Honda S2000-nek van "saját egyénisége" (mellesleg szerintem az a legjobb).
Én nem azt mondom, hogy a VW márkái istenek, de szerintem nem rosszabbak, mint az olasz vagy francia autók, mivel az ilyen általánosításnak nincs értelme. Sőt néha még az egy gyárben készült autók is lehetnek nagyon különbözőek. Lehet, hogy az egyik melós este nem kapott p**cit és zabos kedvében elcseszi a szerelést stb... Tehát ez a német precizitás duma szerintem is kamu (elég csak annyi, hogy németországban sört is lehet inni a melóhelyen)
Nekem meg volt már sok márkás cuccom, ami idő előtt tönkrement. Sajnos nincs MINDIG az elvárt minőségi külömbség, ami árban viszont megvan.
Kellene, hogy legyen, de ez nincs így.
Sokan nagyon rosszul latjatok a dolgot. Nekem peldaul semmi bajom a VW-vel, orulok, hogy jol megy neki. Az emberek vasaroljak a VW-t, Audit, stb. Ma mar nagyon keves kulonbseg van az autok "tudasa" kozott az azonos kategoriakban, ezert egyre fontosabb a csomagolas. Soha nem probaltam senkit meggyozni, hogy vegye azt, amit en. Mindenki lehetosegei szerint dont, de... van, akinek besegitenek. A VW konszern pl. picit hamis adatokkal (fogyasztas...). Az meg kifejezetten atveresnek erzem, hogy ua a motrot kulonbozokepp konfuguralva belerakjak mindenbe, ami mozog. Az ember megveszi a TT-t csillagaszati arert, de a motorhazat felnyitva rajon, hogy a szomszed Octaviaja eppen ua a motor. Aztan elfut par honap es az autoja kimegy a divatbol, lecsereli, mint a budos zoknit. Az autozas nem errol szol. Az en fejemben nem. A VW az en szememben egy polip, mely sorra teszi tonkre a neves markakat. A Skoda, ha penze lett volna, 10x kulonb autokat csinal, mint a VW, de a konszernen belul a masodhegedus poziciojabol ez nehez. Pedig annak idejen... Ok, valahol valamit a VW is hozzatett az autos tortelemhez (Bogar...) de amit mostanaban csinalnak az nem mas, mint a letezo 1-2 motrot az 1-2 alvazra kombinaljak 10000x varialva a dolgokat. A kozos csak az ultra nagy kerekjarat es a belevalo 20"-as kerek. Ez a VW. Miert nem marad meg azon a szinten, ahova valo? Vagy ha mar a nagyravagyasnak nincs hatara, miert nyomjak annyira intenziven a dumajukat? Hallott valaki a kek vilagitason kivul valami ujitasrol, ami a VW nevehez fuzodik? Most nem olyan dolgokra gondolok, mint a konnyufemek globalis hasznalata, mert az nem ujitas, az csak penzkerdes. Az meg ott van tokig, mert az igazi muveszi szinten ertelmezett autogyartast magasrol leszarva kozepszintu, de csomagolasa miatt jol eladhato autokat gyart. A ket haboru utan kialakult nemet precizitas kephez sem tudom mi kozuk van, ugyesen atvettek, es most a torokok a hatterben jokat rohognek, hogy ok a nemet precizitas zaloga. A konkurencianak eleg nehez a dolga ilyen meretu beivodasokkal, sorra jonnek az igenyesebbnel igenyesebb autok, a felszereltseg mar mar az eget veri egyes esetekben, hogy par szazalekkal megkozelitseg a nagy Ot, aki onnan fentrol nagyvonaluan belerakat 2 legzsakot a Golfjaba, megsem legyen full fapad, ha mar a legdragabb a kategoriaban.
UI: nincs uldozesi maniam, es annak ellenere, hogy imadom az olasz autokat, kepes vagyok elfogulatlanul gondolkodni es ertekelni. Elsosorban az autot, az Autot istenitem, csak azutan erdekel, hogy ki gyartja es milyen koritessel adja el.
"Vettél már valaha márkás ruhát? (pl. Adidas pólót)
Hidd el, egy márkátlan és egy márkás között sincs nagy minőségi ugrás. Utána nézd meg az árcédulát."
Hát ebben eléggé tévecc. Van nekem 4-5 éves Planika bakancsom, Adidas pólóm, melegítôm ezerszer mosva és teljesen viselhetô állapotban.
Volt olyan noname amelyiket elsô mosás után már csak portörlônek használhattam...
Persze van egy csomó kevésbé márkás, de jó cucc is. Csak ezeket nehezebb megtalálni.
"Nem presztizst vagy hírnevet szeretnék venni, hanem HASZNÁLATI ÉRTÉKET akarok kapni a pénzemért."
Te igen. És mindenkinek ilyen az értékítélete? Ha pedig használati értékre vágysz, akkor a Daewoo is igen jó ajánlat.
"Értékelném, hogy ha azt is feltüntetnék az ilyen hírdetésekben - azért, hogy a kis ember is lássa a dolgok hátterét - , hogy "valóban német autó, de nem biztos, hogy 1 óra mulva is ott találja ahol hagyta, és a biztosítók nagy része, csak több száz ezer forintos műholdas védelmet kell szereltetnem az autómbam, hogy egyáltalán szóba álljon velem. A havi díja pedíg annyi, mint másik 2 autónak. "
Ezt miért egyedül a VW-nek kellene megtennie? Minden autónak vannak negatív tulajdonságai. Ha ezt szeretnéd reklámban viszontlátni, akkor nagyon naív ember vagy.
"Kis eltérések vannak. De nem akkorák mint az árakban. "
Vettél már valaha márkás ruhát? (pl. Adidas pólót)
Hidd el, egy márkátlan és egy márkás között sincs nagy minőségi ugrás. Utána nézd meg az árcédulát.
Azért találtam olyant is a hozzászólásodban, amivel egyetértek:
"Egy hozzáértő ember kb 3 méter magasról szarik arra, hogy valaki azt mondja neki, hogy "de az német". "
Ez így igaz. De azért nem kell a ló másik oldalára pottyanni.
Apámnak bejött a VW Bora és a másfél éveset lecserélte egy vadiújra. Volt vele pedig egy-két bosszantó hiba is(csomartér nyitó elektromotor leégett, elektromos tükör megragadt, az indításgátló a soxor leejtett kulcs miatt nem szuperált, bal hátulról nyekegő hang hallatszott), de mégis adott 4.7-et egy jobban felszereltért. Minden hibát készségesen kijavítottak, gyorsan, vélhetőleg szakszerűen is. Neki ez jött be, a vállalatnál is Passatokat hajtanak(1.9PDTDI 130Le) és nem nagyon gondolkoznak VW konszernen kívüli tipusokban. Most mondjam azt, hogy az egész bagázs nem normális? De azt mondta, hogy fiatalkori vágya mindig is egy Ford capri(mivel szerinte jócskán megelőzte a korát) vagy egy VW volt. Maga mossa kívül belül, folt nem lehet rajta és elküld a sunyiba, ha ecsetelem neki a jobbnál-jobb ajánlatokat azért a pénzért, amiből a Borát vette.
akit érdekel ez a téma nézze meg ezt az oldalt (bocs, de nem tudok még linkelni.) a VW márkék hazai eladási eredményei.
"Nahát ennyi hülye embert, egyre többen vesznek VW terméket!!! mit képzelnek ezek, hiszen az összes egy nagy fos!!!! vesznek egy adag marketinget!!! de én okos vagyok, saját készítésű szappant használok és hamuval mosok fogat."
Szerintem csak magadnak okozol fejfájást, ha ilyen szűklátókörű egyénekkel vitatkozol! Ő nem hiszi el a azt, amit mi mondunk neki a VW -ről. Neki bele van égetve az EPROM-jába, hogy "if owncar=FIAT than VW fikázás on"! Én asszem be is szüntetem a beírásaimat ebbe a topikba (olvasni még fogok, és persze majd nagyokat röhögök mások hülyeségein!), mert ilyen emberekkel kár vitatkozni. Én eddig tökéletesen meg voltam elégedve az általam hesznált VW-kel és nem hiszem, hogy ezek után mást vennék, ha csak nem kiderülne, hogy egy darab szarban ülök!
Na pá,
AtomAnti
ui: Jah, észrevetted, hogy ebben a topikban már ő a második ISTEN??:))
ui2: A meglátásom az, hogyha valakinek problémája van egy márkával, akkor valós adatokon alapuló tényekkel megtámogatott érvekkel győzze meg az ismerőseit, barátait, rokonait, stb... DE NE FIKÁZZA!!!!
teljesen egyetértek abban, hogy attól nem lesz jó egy autó, hogy német (pláne, hogy nem is mindig ott csinálják).
az emberek preferenciasorrendeje más. szerintem a legnagyobb f@szság lebarmozni valaki azért, mert tetszik neki a VW-ek bizonyos tulajdonsága és ezt hajlandó busásan megfizetni. tolerancia emberek!
azt elfogadom, hogyha valakinek kellemetlen élménye volt egy Vw autóval kapcsolatban és leszólja. oka van rá. de, hogy azért csak simán leszarozni egy autót, mert német és mert a VW csoport nem szimpi, szerintem korlátoltság.
igenis minden márka annyi imidzs ártöbbletet tesz az autójára, amennyit az emberek megfizetnek. a VW tudja, hogya még ennyiért is el tudja adni az autóit, tehát ennyiért kínálja. kihasználja a nevéhez kötődő vélt vagy valós pozitív képzeteket. ez üzlet, még jó, hogy így csinálja. senki sem csinálná másképpen, mindenki annyiért árulja az autóját, amennyiért megveszik. a proton krva olcsó és mégsem kell senkinek (pedig biztosan nem olyan rossz). ez kérem a marketing.
nem akarom elhinni mongoose komám, hogy te még nem döltél be egyetlen marketing trükknek sem és csak az ár érték arány figyelembevételével hozod meg vásárlási döntéseidet (nem vettél még signal fogkérmet?). ha igen, akkor valszeg te vagy az egyetlen és egy kivételes jellem vagy.
hadd döntsenek az emberek. nyissa fel mindenki a saját szemét.
most én ha egy renault fikázó topikban olvastam volna egy, a tiédhez hasonló véleményt az új clioról, akkor lehet, hogy elestem volna életem eddigi legjobb választásától. most bánhatnám.
egyébként meg akik értenek az autókhoz, azok tudják, hogy a VW-knek is -csakúgy, mint minden autónak- vannak jó tulajdonságaik is. csak éppen néhány ember nem látja meg a szubjektivitás ködén keresztül.