Szevasztok!!-készülök a lassan esedékes olajcserére.Motul SAE5W30 100% Synthetic /japán/olajocska lesz benne/2000Ft/l/összesen-14000Ft-volt a baráti ára.Ez véleményem szerint nem sok.
Szerintetek a Fiat márkakereskedéseknél lehet rendelni Chrysler alkatrészt? Sajnos mindkét motorom olaj nivópálcáján le van törve ugyanott a sárga fogantyú és lehet, hogy egy új darab tartósabb lenne, mint egy bontott..
És kulccsal a zárban nyitva tökéletesen működik? Emelcserét nem próbáltál a riasztó távirányítójában (vagy a másik távirányítóval) ? Volt már nekem is, hogy az újban is halálán volt az elem.
Szerintem lehet, hogy ez egy test- vagy kontakthiba lesz.
nah, hát már megint elkezdett sz@rakodni a szépségem :(
pedig mondtam neki, hogy ha így folytatja, veszek helyette egy toyotát...:)
Történt, hogy a központi zár nem nagyon szeretett nyitni a gyári távnyitóval. Akkor a villanyász "átfordította ", vagyis eddig a kp. zár kapcsolta a riasztót, és a gyári távirányító működtette, tehát a gyári nyitó bezárta a kocsit, és azzal együtt kapcsolta be a riasztót.
Azt mondták, hogy a gyári vevőnek van gyíkja, ezért cseréltük meg, hogy most a riasztó saját távirányítója van használatban, és az kapcsolja a központi zárat. Ez így jól is működött 2 hétig, erre most elkezdett szarozni, hogy kb minden ötödikre nyitja csak ki a kp. zárat, de a riasztó működik.
Volt már valakinek ilyesmi ? És mi lehet a megoldás ?
Na azért az enyém egy fokkal igénytelenebb lesz - ha ilyen szintűre szeretném csinálni, akkor egy év múlva sem lenne kész :-))) Nekem az is megfelel, ha 1-2 évesnek tűnik. Még ha valami hemi motor lenne benne, akkor talán rászánnám az időt ;-)..
Gratulálok a szép és alapos munkához! Az az igazság, én is ilyen megszállott vagyok, nem szeretek úgy összeszerelni valamit, hogy ne tisztogatnám, festeném le. A fiam GOLF 1,8 GTI-jét is dirib-darabra szedtük és felújítás után ilyen lett: További szép estét minden PT gazdinak!
Ha kis japó terepjáró, akkor nálam is Jimny, vagy, ha az egyerűség/fapadosság belefér, akkor Samurai - ez utóbbinak ráadásul komoly rajongói köre van szerte a világon, úgyhogy a szaktanácsadással, alkatrészbeszerzéssel biztos nem lenne gond. Ellentéptben pl. a Teriossal. De sazkértő én sem vagyok a témában, szóval ez csak az én szubjektív véleményem :D
Nagyon köszönöm az alapos tájékoztatást,levonva a tanulságokat fogok választani.Idő van,mert jelenleg egy kis Mazda 121-est használok a pöti mellett,de ő a családban tovább vándorol,/mi hoztuk be még anno ausztriából/-ezért merült fel a másik kocsi vétel.Itt elsősorban a mire kell a fontos,a márka már másodlagos.
Sajnos nem igazán vagyok nagy japán szakértő - főleg nem Daihatsu fronton - így tényleg csak szubjektiven tudok róla véleményt mondani. Egy jóbarátom szüleinek van Applause-ja és másoktól is hallottam, hogy alapvetően elég megbízható autó a Daihatsu. Viszont azt is hallottam, hogy egy idő után rohadásra hajlamosak.
Én nem mernék beleugrani egy 6-8 évnél idősebb Terios-ba, mert -például a PT Cruiserrel ellentétben- szerintem nem könnyű hozzá alkatrészt szerezni. Lehet, hogy az első 5-10 évben semmi baja nincs - de az szinte képtelenség, hogy 15-20 évig csak az olajat kell majd cserélni benne. A másik gond, hogy nehéz hozzá értő szerelőt találni.
Egy barátom pl egy japán '93-as Mitsubishi Lancerrel jár immáron 5-6 éve és azóta kétszer vitte tréler haza Pestre és jóval többet költött arra a szegény járgányra már , mint én az egy kategóriával feljebb lévő ex-Lancia Kappámra. Van is ismerőseim között olyan is, aki anyagilag bukott bele Mitsu Carismárba és Nissan Micrába is - persze a kilencvenes években gyártottra. Nem azért, mert sok nagy baja lett volna, de a "japán bontósok" és szerelők szép pénzeket tudnak elkérni. Apámnak 6-os Mazda kombija van és még egy alufelniszettet sem talál rá jó áron régóta - csak mert japán..
Én például 2005-ben a nászútunkon voltam terepjáró túrán Suzuki Samurai-al és azóta is vágyok egy olyanra vászontetővel. Nagyon meggyőző volt a terepen és hihetetlenül egyszerű szerkezet. Emellett alkatrészileg jól ellátott és olcsón fenntartható. Persze ez elsősorban fapados terepre való munkagép vagy hobbijárgány :-). De ott van még a Vitara, Jimny vagy akár egy Land Rover Freelander,(esetleg Mitsubishi Pajero) stb. Ezekkel már városban is meg lehet jelenni és legalább nem annyira drága fenntartani, mert sok fut belőlük az EU-n belül is - ellentétben a Teriossal.
:-)) ... én inkább azt mondanám, hogy nem sokan. Magam is tudom, hogy a baj az inkább én fejemben van, mert az emberek 99%-a úgy hagyná a motort és menne bele az autóba és lehet, hogy úgy is elmenne még 100e km-t gond nélkül. Engem azonban zavar, ha rozsdás (pl a vízcsövek) és zavar ha olajos - márpedig közelről megnézve úgy találtam, hogy egy vez. tengely- és egy főtengely szimering kicsit már ereszti az olajat stb. Hétvégén pl az amúgy működő önindítót szedtem szét és néztem át, majd tisztítottam, rozsdátlanitottam, lefestettem és zsíroztam. Ugyan ez vár a generátorra, szervópumpára stb.
Sajnos az én autóm soha nem látott garázst, ezért elég sok alkatrész felületi rozsdás a sózott osztrák utaktól a motortérben. Sőt a vezető oldali küszöbön egy kis részt már kaszniznom is kell majd - mert talán gyártási hiba miatt az elem illesztésénél megindult alul a rozsda.
A 270ezres motort például már teljesen belepte az olajsár és elől a fém a vízcsövek szinte porrá vannak rohadva - szóval azt azért tudomásul kell vennem, hogy egy 11 éves autót vettem és nem szalon állapotút. Ez az autó pont ilyen elvetemült veteránosoknak való, mint én :-)..
Úgy néz ki, hogy a héten begurulhatok végre a Cruiserrel a garázsba és a tavaszias időben jöhet végre a motor berakása. Időközben szétszedtem atomjaira, átnéztem és minden tömítést,szimeringet stb. cseréltem+ letisztítottam a motort kívül-belül - így már egész pofásan néz ki ;-)
Kedves PT-sek!Tegnap végre elhoztuk haza az új családtafot,megmondom őszíntén nagyon tetszik.Egy igazán kuriózumnak számító autót sikerült venni.Csatolok egy képet is.Vagyis csak csatolnék mert nem engedi,azt mondja túl nagy méret.De megpróbálok tenni valamit az ügy érdekében.További jó utat mindenkinek.
114-115-oldalon olvashatjuk-amit írtál nekem.0C alatt/ez volt rendesen idén/ már SAE 5W-30ajánlott-de ha ez nincs-akkor a SAE 5W-40 fokozatú is megfelelő.
151.oldal-B program=motor túl sokat jár alapjáraton,vezetés poros úton,futásteljesítnényének több,mint 50%-a nagy sebességgel,meleg időben 32C felett történik.-na ekkor 10 ezer km-ként.
Tehát isten óvjon attól,hogy ellentmondjak a tapasztaltabbaknak,csak én is idéztem a könyvet!!
Hát, ezt nem tudom, hol olvastad, de a PT könyv 154. oldalán egyértelműen a 10-40-es olajat írja a dieselmotorhoz. 0 és +35 fok között. Az olajcserét pedig 10 ezerre.
Ezzel az olajtémával foglalkoztak már Érden BmS-ék is (injektor.hu) - ismerem őket személyesen is és ő szokta a téma előkerülésekor mindig felhozni az álláspontját, amivel én is egyet értek logikusan végiggondolva.
Talán a Fiat konszern volt valaha aki először kitalálta ezt a 20e km-es olajcsere periódust a Selenia 20K méregdrága "csodaolajjal". Aztán utána követte őket szinte minden európai és japán nyártó - sőt túl is szárnyalták őket akár 30e-s preiódust is előírva.
Ők viszont műszerrel szoktak nézegetni olajokat 15-20-30km után és a valóság az, hogy márkától függetlenül a mai "csoda"olajok alig jobbak a régebib társaiknál, 15e km-nél már ezek is elhasználtak valójában. A 20-30ezres csereperiódus inkább egy marketingfogás, hiszen az egyéni - de főleg a céges flottás - vásárlók számára jól hangzik, ha az olajcsere nem 5-10ezrenként jelent kiadást. A gyártók manapság jellemzően 200-250ezres futásteljesítményre tervezik a motorokat. Mivel ma már nem divat az örökkévalóságnak autót gyártani, ezért megengedhetik maguknak azt, hogy belőjék úgy az olajcserét, hogy a gyári tesztek során futtatott motorok kopásértékei még egy elfogadható szinten belül maradjanak a motor tervezett élettartamának végére.
Nyilván az első 100 ezer km során még 20-30ezres csereperiódusnál sem lesz vészes a motor kopottsága, de nekem az az elvem, hogy ha hosszú távra szánom az autót magamnak és több km van benne, akkor inkább cserélem 10e km-enként az olajat. Ezzel egyébként nem vagyok egyedül - rengeteg ismerősöm hasonlóan áll hozzá. Kb ez az a szint, amikor még nem szirupszerű koromfekete trutyi szokott kijönni belőle.
A Chrysler PT Cruiser benzineseire azért van 5-10e-s olajcsere periódus megadva, mert nem marketingesek írták a kezelésit - bár az 5ezret azért én kicsit is túlzásnak tartom extrém helyzetek kivételével. Ez meg is látszik mindkét 2000-es blokkomon - nagyon minimális a kopás rajtuk ás semmi vállasodás nincs a hengerfalon.
A CRD Cruiserekre pedig valószinűleg azért van ritkább periódus megadva, mert a Mercedes gyári ajánlásait vették át copy-paste módszerrel. Ettől még nem biztos, hogy csodamotor. Az autóvásárlás előtt kikértem az említett szervíz vezetőjének véleményét is és azt mondta, hogy ezek a régebbi 8V CR diesel merci motorok alapvetően nem rosszak, de nem is mondaná jobbnak az átlag gyártók CR dieseleinél a tapasztalataik alapján. Igaz, hogy nem Chryslerben- de Mercedesből rendszeresen fordulnak meg náluk ügyfelek zsebbenyúlós hibákkal ugyanilyen CRD motorral. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy egy rossz konstrukció, de arra próbált célozni, hogy ne dőljek be annak, hogy ez "Mercedes" és épp ezért jó. Azt mondta amúgy, hogy a tapasztalataik alapján a fiatalabb 16V-s verzió már kiforrottabb és tényleg kevés is a gond vele. Én pont emiatt akartam eredetlieg kevés km-es CRD-t venni, mert jellemzően a Common Rail diesel motorok elektronikája 200e környékétől kezdi megadni magát a tapasztalataik szerint.
Hát, én a régi idők rockzenésze vagyok, és azt vallom, amit még az öreg mercikkel tanultam, miszerint : olajcsere dízelnél 10.000 km-enként.
Én is olvasom, hogy a mai hiperszuper f@szom-b@szom olajokkal simán elmegy 15-20 ezret.
Hát persze biztos, de azért nézd meg 10 ezernél, milyen fekete az olajad, és hallgasd meg, mennyivel másabb a motor hangja a friss olajjal.
Így aztán én a normális minőségű és árú (Castrol 10-40-es félszintetikus) olajjal járok, 10ezrenként cserélem, és minden második olajcserénél a szűrőt.
Miért lenne elképzelhetetlen,hogy rajtam kívűl van még egy Pöti-tulaj aki ennyire vigyáz a gépére??enyémben-/márciusban lesz 7 éves a drága!/nincs még hetvenezer.Persze-engem kivéve-lehetnek hazudósok is!!
Sziasztok, köszönöm a segítséget mindenkinek, sajnos bebizonyosodott, hogy az akkumulátor ment ismét tönkre, vagyis eleve hibás lehetett. A lényeg, hogy csere és ma már ismét a régi, megmutatom a kulcsot és indul a drága. Sima utat és kék eget Nektek!
Ui: a kicsi dinamika nagyon tetszett !