A Ryanair néhány 15-16 éves B737-800 gépén repedt szárny bekötést találtak, kényszerpihenőre kerültek.
(Mondjuk az furcsa, hogy ilyen relatíve öreg gépekkel járnak, a fapadosok pár év után ki szokták forgatni a gépeiket, még az első generál felújítás előtt és új gyártásút lízingelnek?)
> Ciprustol delre nincs olyan sok zur, 200 km-n tulra nem nagyon lonek Jumbora.
Ciprustól nyugatra akartad írni szerintem? Konkrétan Ciprus belsejében esett le szír Sz200-as lérak a nyáron, miután cionista légitámadás során elijesztési céllal rálőttek egy messze a tenger felett repülő AWACS-ra.
Szóval az a 200km min. 285km, addig tuti elvisz az Sz200-as, mert annó az MN lőtt olyan messziről La-17 mizsenyt kint Asulukban. Ha fellövik, akkor mindenkinek vészsüllyedés van le földháttérbe, mert olyan, mint a Toldi malomköve, hogy nem lehet tudni, kit hogyan talál meg. Még a modern Sz400-as sem tudja azt a nagy kinematikát, ami a ösöreg Sz200-asban benne van, a most csapatpróbázó Sz500 rendszer lesz pariban vele, de olyat a szírek nem kapnak.
repterv minimum, de ez felér egy előre egyeztetős/tervezős/valamilyen engedély vagy hozzájárulás kérős menettel néhány héttel a repülés előtt, még arrafelé is.
> Ne is vegyél Suzuki autót, mert már többen meghaltak Suzuki márkájú autóban.
Ez nem vicc, hanem nagyon súlyos baj, ami CSAK a tágabb Puma helikopter típuscsaládot érinti. A hasonló méret-kategóriás amerikai Blackhawk és orosz Mi-8/17 típusokkal nem fordul elő, hogy repülés közben a komplett főrotor a szárával együtt különválik a géptől és a kabin, benne az emberekkel kőként zuhan le.
Újabb hírek szerint a koreai EC/H-225 faroktartója még a levegőben letörhetett, mert 110 méterre találták meg a roncs főtömegétől:
> Dél-koreai Airbus H225 mentőhelikopter zuhant le
Ha pedig műszaki hiba lenne az ok, az nekünk még rosszabb, mivel úgy tudom a Magyar Honvédségnek is ebből a típuscsaládból (Aerospatile Puma sokadik leszármazottja) rendeltek 24 darabot. Világszerte már több példánynak kiesett az egész főrotorja repülés közben.
Dél-koreai Airbus H225 mentőhelikopter zuhant le a Liancourt sziklaszirt közelében, nincsenek túlélők.
(Mivel Japán által aktívan vitatott területről van szó, ahol a két ország hadihajókkal szokta kergetni egymás halászhajóit, legrosszabb eset lenne ha nem baleseti lezuhanás történt, pl. elfogó vadász gázsugarával ütközött vagy ilyesmi.)
nagy cégeknél a piac fékezetten megbízható -- épp azért, mert a befektetők is számítanak a "too big to fail" hatásra, vagyishogy nemzeti érdekből inkább megmentik a céget. de még ennek is lenne korrekt módja, ami a tőkepiaci értékítéletet nem torzítaná, de ilyen kérdésekben meglepően beszari az amerikai kormány, ezért a befektetők tapasztalataik alapján joggal számíthatnak arra, hogy bármekkorát is ég a boeing nem fognak bezuhanni az árfolyamok. hiába adtak már régen közgazdasági nobeldíjat annak matematikai bizonyításáért, hogy ez (a sumákolós megmentés) több kárt okoz mint ha prudens feltőkésítéssel húznák ki a céget a szaharából.
Egy júniusi hozzászólásra válaszolt, egy márciusi cikkre hivatkozva - és mindezt október végén tette egy inkább a politikai topicokban aktív nick, akinek ebben a topicban ez az első hozzászólása. :-)