1.) nem tudjuk, hogy mennyire "hűl vissza" Mert ugyebár ha csak a termosztát nyitási pontjáig akkor minden rendben van.
2.) Ha mégis lejjebb akkor sem tudjuk, hogy nem a jeladó, vagy az óra a bűnös, mert állítólag egy nappal előtte ellenőrizte a szagszerviz a termosztátot és rendben találta.
Pont tegnap hoztuk vissza. Azt mondták, mindent kimértek. Direkt rákérdeztem a termosztátra, mert az lenne a logikus, de azt mondák, hogy megnézték azt is.
Ha a trafócserétől megjavul, akkor trafó baja van.... Milyen trafó lett beletéve? Ugye gyertya is cserélve lett!? Most az új trafót ne ebbe a hengerbe tedd, hanem egy eddig jóba, annak a trafóját meg a hibás helyére. Így majd kiderül, megy vagy marad a hiba abban a hengerben.
A VW Polo First (újabban 9N) 1.2 háromhengeres (BME085235 motorszámú) autómmal van egy visszatérő probléma. Már harmadszor kellett gyújtótrafót cserélni ugyan abban a hengerben egy éven belül. Mi a hiba oka? Hol keressem?
Adott egy opel Meriva 2006-os évjárat, 1,6 kb 80.000 km van az autóban (ténylegesen) A hiba, hogy a motor visszahűl, álló helyzetben melegszik, ilyenkor a klíma sem tökéletes. A termosztátot tavaly cserélték Érden a DiFer-nél. Most elvittük klímáshoz, feltöltötte, a klíma hűt rendesen szerinte más baja nincs. Az autó továbbra is visszahűl menet közben, álló helyzetben fel tud melegedni. Megint elvittük az Opel szervizbe a véleményük: a termosztát jó, az autóval minden oké, szerintük a klíma a hibás az okozza ezt, cseréltessük ki a klímahűtőt és a szárítószűrőt...
Igen, hajlamos szivárogni az olaj a generátor feletti saroknál.
Szerintem vackok a tömítések, amiben gumis betét volt, azzal mi is szívtunk mindig, most a teljesen egy anyagból készülteket tesszük bele, eddig így működnek nálunk.
Egy másik PSA szerelő barátom szerint a blokk is hajlik, amit szinte senki sem szokott síkolni, emiatt folyik az új tömítéssel is.
Mi meg szoktuk nézni élvonalzóval, eddig nem találtam görbe blokkot, de lehet, hogy nem voltam elég figyelmes és minimális eltérés is számít már.
Koszi a valaszt! Nekem elsore ugyanannak tunik a hiba. ..amiert ide irtam, hogy ugye ha konstrukcios hibas ilyen szrmszogbol akkor sem magyarazat ilyen rovid ido 1,5 honap 2000km. ..mert miutan elkeszult vele mondta ilyen meg olyan hulye modon tervezett a motorban ez az olajfurat. Ez kulonben ennyire verzos tipusu a motor?
Peugeot 206 1,4 benzin 99 es 100 ezer km alatt most volt hengerfejtomites csere 2000kmt futott azota. Letezik, hogy megint az adta meg magat? Olajcseppek az auto alatt. ..az autoszerelo velemenye szerint ez a motor ilyen teren " konstrukcios " hibas. ..
Bmw 318d automata 143le 2012evj. 130e km,,alapjáraton halk,femes surolo/csiszolo hangot ad amit csak a kocsi mogott allva lehet hallani es a szerelo szerint a kipufogo adja le hatra ami lehet vezermulanc is.
Köszi, reggel megnézem, bár gyanús, hogy nem az lesz a probléma.
Az alapstory ugyanis kicsit módosult (az asszonyból kicsit nehezen szedtem ki a részleteket): az autó beindult, felkapcsolta a világítást, bekapcsolta az övet, majd leállt a motor és utána nem indult újra.
Üdv mindenkinek egy kis segítségre lenne szükségem. 2002-es 2000 ccm td ford transit one szervopumpa szimering mérete kellene nekem. Sajnos már heti egy liter el csöpög .........Előre is köszönöm a választ.
Ammegintmáskérdés. Az off road topikban már úgyis mindég azt válaszoljuk a delikvenseknek, akik 1millióból, meg félből, vagy akármennyiből akarják megváltani a világot, hogy vegye meg azt, amelyik tetszik.
Mer úgyis hiába beszélünk akármit, hogy melyik jó terepen, melyiket szopás karbantartni, melyik drága, melyik nem, úgyis mindég azt veszik meg, amelyik piros, kék, vagy tetszik a formája. :)
Amúgy ezekből a legjobb megoldás az, hogy 8kilóval áll neki, és vesz egy nivát 3-ért, a másik 500-at meg rálocsolja. És akkor lesz egy normális nivája, ami jó terepen is.
Hát ööö izé, erről azért kérdezz meg olyanokat is, akik mentek már terepen is.
A három közül a legagilisabb a Jimny, és nagyon is kurva jó terepjáró. Merev hidak elöl hátul, tekercsrugók (lehet emelni normális módon), 100-ig kapcsolható az összkerék, van felezője is.
Terepen jobb autó, mint a samu.
A nivától meg egyszerűen a használhatósága miatt jobb sokkal, mert nem kell non stop szerelni.
Sajnos nálunk az autót nem divat karban tartani. Ennek pedig tipikusan azok a kocsik az áldozatai, amik akkor is mennek, ha lóg a belük, vagy esetleg aránytalanul nagy a rendszeres karbantartás költsége. Többek között ezért tettem fel a kérdéseimet, mert arra számítok, hogy "gondozásmentes" autóból lesz a legtöbb eladó, és hátha ki tudok szűrni pár jellegzetes hibát, esetleg pitiáner hibából alkualapot faragjak...:)
Nem gondoltam egy percig sem, hogy bármilyen másik autó fenntartási költségei összehasonlíthatóak lesznek a Swiftével. Ha jól emlékszem, ezt nem is állítottam. Gondoltam, itt olyan emberek vannak, akik "néhány" Carinával többet láttak nálam, akár szétszedve is, és lesznek olyan segítőkészek, hogy felvilágosítanak arról, hogy mire is kell odafigyelni, mik a jellemző hibái és hogy ez hozzávetőlegesen mennyibe szokott fájni. Nem azért, mert "óccsólegyen", hanem azért, mert a nagy többséggel ellentétben én nem szarom telibe a kocsimat, akkor is törődöm vele, ha éppen nincs baja. A stílusodat ellenben nem tudom, mivel érdemeltem ki, úgy gondolom, nem sértegettem senkit, ha mégis, nem volt szándékos.
A jimny a legkulturáltabb, és egyben a leggyengébb terepjáró képességű. Egészen ügyes kis autó amúgy ez is, szerintem amire akarod bőven elég. Ha a kereted engedi, és számít kicsit is az "imidzs" ezt venném. Ez a túrabakancs, a másik kettő a sáros gumicsizma.:)
Niva soha nem fog 8 litert enni, főleg földúton. Aszfalton is büntetés hosszabb távon, leüvolti a fejed és leeszi a gatyádat ha eléred a 100-as tempót. Akkor lehet nyerő ha keveset és ritkán tervezel menni: veszel valami 1.6 benzinest, abba bármikor csak belelöksz egy akksit, felnyomod az AC-t oszt megy. Rozsda a legnagyobb ellensége, az olcsók olyanok amit csak a festék tart össze.
Samurai nagyon jó terepen, és ezt sajnos túl régen és túl sokan tudják. Ahhoz képest mekkora egy vicc az egész technika szerintem nagyon túlárazott itthon mert széthordják az offroadosok.
Kicsit gondolkozz rajta mennyire gondolod a terepet komolyan, mennyire akarod másra is használni az autót. Sok meglehetősen ütésálló és könnyű terepen boldoguló személyautó van, ami kevesebbe fog eleve is kerülni, olcsóbb fenntartani és aszfalton kisujjból levernek bármilyen terepjárót. Én csumbiszedánokkal járkálok mindenhova.
Lehet kicsit OFF-os, autóvásárlás előtt állok és tanácstalan vagyok, segítségeteket szeretném kérni. Terep/telekjárót szeretnék venni. Két irányba indultam el, egyik papírozással 500ezer forintig, másik papírozással 900ezer forintig. Amire kell: földesúton horgászni és telekre járni... szóval nem kell, hogy hatalmas offroad képességekkel rendelkezzen, de azért ne jöjjön zavarba traktornyom/sár miatt (tudom gumin nagyon sok múlik). Megbízható legyen, fogyasztás annyira nem számít de azért 8tól többet ne nagyon egyen. Kényelmi igényeim csak annyi hogy 2 személy elférjen benne + horgászcuccok, télen az se baj ha nyom egy kis meleg levegőt, ne vigye a pénzemet a szerelés/alaktrészcsere. Úgy 70% földúton lenne használva 30% faluk közötti aszfalt néha 1-1 hosszabb aszfaltút. 3 féle autó jutott így hírtelen az eszembe (suzuki samurai, suzuki jimny, lada niva), bármiféle tapasztalatot, helyeslést, kritikát és egyéb autótípus ötletet elfogadok.
Renault master hidraulikus kuplungjával lenne némi probléma. Mitől lehet az, hogy menet közben véletlenszerűen, kuplungoláskor beesik a pedál? Ilyenkor fel kell pumpálni és minden oké pár napig esetleg egy két hétig is. Hogyan lehetséges ez, és mit kellene cserélni?
A Lianát irtózatos példányszámban forgalmazta a Suzuki gyakorlatilag az összes kontinensen, Észak-Amerikában 'Best Buy'-díjat is nyert, Kínában talán a mai napig gyártásban van. Parádés hozzá az alkatrészellátás.
No, azért a Carináknak se a legalját nézegetem. Nem akarom magam direktben szopatni... A vezérműszíj-csere mondjuk 30000 forintos költsége meg simán lealkudható. A kopó-fogyó alkatrészekre lennék kíváncsi, egyrészt az árukra, másrészt a beszerezhetőségükre. Tudom, hogy a Swiftre azt mondják, hogy van hozzá minden, de egyes alkatrészek vagy csak gyáriban elérhetők horror áron, vagy nagyon sok a botrányos minőségű.
A Liana számomra azért nem szimpatikus, mert eredetileg se adták ki valami nagy példányszámban, esetlegesen problémásabb hozzá az alkatrészellátás. Motorikusan lehet, hogy jobb, mint a Carina...
Valószínűleg nem adják oda őket annyiért, mint a Carinák legalját, de azokban pl. láncos a motor, ott a vezérléscsere költsége mehet a vételárhoz, egyébként sem nyűgösek, hely meg annyi benne, mint a tenger.
A cikket olvastam, ezért kérdeztem meg a tapasztaltabbakat. Nem presztízsautót akarok venni, meg nem olyat, ami a szomszédnak tetszik, egyszerűen a csomagtartóba nem fér be a babakocsi. :). Ha meg már nagyobb, akkor legyen tényleg nagy a belseje. Alapvetően hiszek a gondos gazda általi karbantartás erejében, de egy idegen, használt öreg autónál elő fognak fordulni olyan költségek, amikre nem számít az ember. Milyen szervizköltségekre, alkatrészárakra számítsak? Pl. a vásárláskor kötelező vezérműszíj+feszítő, olajak, szűrők cseréjénél? Esetleges tipikus hibáknál?
cam ötlete alapján összébb ütöttem a gyertyahézagokat ( gyári 0,9-ről 0,7-re )
a gázüzemi rángatás megszűnt, illetve enyhe remegés szokott még előfordulni, motor ereje kb. jó
mit javasoltok ? cseréljem az ki mind a 4 trafót, vagy hagyjam így esetleges további romlásig
műszer nélkül nem tudom kiszűrni melyik trafó(k) bohóckodnak (gyári trafók 15 évesek, mikor gyertyákat cseréltem a hézagok legalább 2 centisek :-) voltak)
Talán meglepően hangzik, de ez nem tett jót neki. Elterjedt a nézet, hogy mindent kibír, ezért használták sokan igáslónak és hanyagolták el a szervizelését. Ma már a használt Carinák között (megbízhatóság/strapabíróság ide-vagy oda) reális árkategóriában nem könnyű vállalhatót találni. Már-már merészség ezt a típust keresni.
Hacsak hirtelen nincs SOKKAL több pénzed autóra, mint a kétezerutánitrabant szuzira volt, akkor nem tanácsolt.
Egyébként a(z ötajtós) swift egy relative nagy autó, beltérre, pakolhatóságra messze olyan ,mint egy 4 ajtós peugeot306 vagy a kor (nem kombi!) 3as bmw-i, ezeket pedig senki nem kisautózza le,...
(pedig ma már azok, mert most az új "kisautók" akkorák, mint valaha a felsőközép kateg alja )
Persze a komolyabb autók kivülről "nagyobbak", tekintélyesebbek, de ez hozza magával a(z akár) többszörösére megugró költségeket is.
Naiv kérdésem van a több évezrednyi tapasztalatot felhalmozó, autókkal üzemszerűen foglalkozó urakhoz.
Szükségem lesz egy nagy és megbízható relatíve olcsón fenntartható autóra, a ráfordítható keret is elég szűkös. Jelenleg egy 2000-es 8V Swiftet nyúzok, a megbízhatóságával elégedett vagyok, fenntartási és egyéb költségeivel szintén. Ha lenne belőle nagyobb, semmi gondom nem lenne.
Kiválsztottam a Toyota Carina E, 1,6- os motorral (benzin). Kérdésem: mire figyeljek, ha megnézek egyet-egyet? Vannak-e tipikus zsebbenyúlós hibái? Mekkora szopórollert néztem ki magamnak?
Koszi a valaszt! egyenlore ha nem figyelsz nagyon nem hallod de nekem eleg vajt fulem van. Foglalkozni vele mig nagyon nem hangos akkor nem erdemes? ! Okozhat ez valami varatlan szituaciot amugy? Valto mukodik szepen semmi mas rendellenesseg nem tapasztalhato.
Nem tudtam, hogy ez tipusbetegseg. Ez az 1,6os 109 lovas motor sok tipusban megtalalhato tudtommal es nem egy rossz konstrukcio. ..szivo benzin. .erotlennek sem mondhato
Kinyomócsapágynak is van ilyen hangja, vagy a váltóban bármi.
Eleve ismert betegség ezeknél a váltóknál, hogy megragad a nyelestengelyen a műanyagházas konyomócsapágy, letörnek a kis vezető fülek, és onanntól ugyan a feldatát ellátja, de összevissza támolyog, feszül, darálódik.
Enyém úgy nyikorgott már a 206-ban, mint egy rossz szekér, állt az autó, járt alapjáraton, és 20méterre hallottad a hangos nyikorgást, darálást.
Arra készültem, kivesszük és valami törmelék van a helyén, ahhoz képest csak félre volt verve és egy füle letörve.
ez épp pug. 407, de van ez a motor 206 tól 307ig mindenben, féltucatnyi citroenben is..
a 2literes ew10 is hasonló kaptafa, más a sortrafó, méretre, cikkszámra, csatalkozóra nem felcserélhető, de ugyanez az elektronikával egybeépített elromló izé
Kideríteni mi van benne, hogy működik, mi romlik el benne, és mitől.
Eleinte biztosra vettem a csavarnál van a testelése. Nem.
Kisjelű kanócok közt vezetik vissza a 25kv-ot testre vagy félméteren át.
Kimérni sem lehet a trafósort sehogyan.., 20Mohm méréshatában multiméter szakadást mutat minden lába és kivezetése közt..hibátlanul működő trafónál is...idegesít, mert ilyen nem lehetne..de van.
a tekercselő perzselővel melegíti ki az állórészt a nagyobb villanymotorokból, de ez nem az, villanysütő amin állítható a hőfok , rácsra tenni alá meg egy acéltepsit ha netán kifolyna a gyanta.
A szervíz sopronban van, többet én sem tudok, hogy az elejét minek bontották le, azt még én sem tudom, szemmel láthatóan semmit nem cseréltek, s a klíma is gyenge még mindig (ezért volt ott). Gyanítom egyébként hogy az elektronikák nem ott folytak tele vízzel, csak bontás után ugye forgatva lettek a lámpák s bemondták az unalmast....
A hét mai műtrágya, sagem OEM gyújtótrazformátor (integrált gyújtásmodul) a PSA group elképzelései szerint
(Nagyon MEGFELELŐ)...
Elektronika még nincs ötlet, hogy jön ki a műgyantából, de ki fog jönni... ha nem ebből, akkor a másik silány szemétből, amit 50ezer km-en belül "elfogyasztott" a motor. Plusz ugye egy katalizátort emiatt.
Tulaj mondja, előtte jó volt. Megnéztem minden stekkert, izzót, trafót, biztosítékot, diag alatt dolgoznak az állítómotorok is, mégsem világít egyik oldal sem, felkapcsolom a világítást, csak a helyzetjelző világít és dobja a műszerfalra a világítás hibát, fényszóró s ködlámpa van, azok normál izzószálasok...
Autó klímaszervízben volt. le volt bontva az eleje. Visszaépítés után xenon nem működik, tulaj azt mondja előtte rendben volt, diag azt mondja a lámpa nincs beállítva. Beállítás menübe nem enged...
megnövekedett üzemi zaj, meleg állapotban kuplung fogáspont körül "kerregés" , rázkódás, megnövekedett fogyasztás
........
"Ennek ellenére, úgy érzem, az erőátvitelben - a lendkerék csere ellenére - valami nagyon nincs rendben. A zavaró, fent felsorolt és korábban jelzett - megítélésem szerinti - rendellenességek továbbra is fennálnnak, illetve új jelenséggel szaporodtak:
5. és 6. fokozatban főleg 1700+ - 2000 rpm körül szokatlanul zajos, zúgó/búgó hang, ami még a motorhangot is elnyomja (az én szótáramban létezik a "tutuló" hang fogalma, ezt ezzel illetném)
3. fokozatban motorféknél 1900-1600 rpm körül hangos "csattogó" hang jobb elölről
kuplung fogáspontja körül kerregő hang, fura pedál-érzéssel
+ újabban észlelhetően:
sebességváltáskor a kuplungpedál mind a kinyomás fázisában, mind teljesen kinyomott állapotában, mind a felengedés fázisában enyhén, de érezhetően és - úgy vélem - erősödően rezeg/remeg
azon ritka alkalmakkor, amikor a kuplungpedált kb. 2 másodpercen túl (teljesen) kinyomott állapotban vagyok kénytelen tartani, halk "berregés"-szerű hang jön a motortér - oldalirányban vett - közepe felől, a műszerfalhoz közelinek azonosíthatóan.
Minden jelenséget kizárólag üzemmelegen, huzamosabb folyamatos használat alatti/utáni állapotban érzékelek."
"E jelenségek megfigyelésére bőven van mód, hisz az autót havi átlagos 3700-4000 km-en használom, nyugodt, tudatos vezetéssel, jellemzően országúton, autóúton, autópályán, az esetek nagy részében - munkabeosztásomhoz kapcsolódóan - kis forgalomban. Nincs alacsony fordulatú erőltetés, nincs túlpörgetés, nincs drasztikus nyomatékváltás, nincsenek "bakkecskés" elindulások/váltások, nincs hosszan/durván csúsztatott kuplung, a használat jellemzően 1500+ - 2250/2500 rpm közötti."
HA létezne statisztika, a 15évvel ezelőtti autók hiba-javítási költség vs járműérték átlaggörbéje hol volt, és ma hol van, azthiszem egy égbe ugró vörös rakétát látnánk 9-10-12 éves kor körül....
Természetesen te is beleteszed a szavak közé ezt, hisz akinek "régi roncsa van", érts 8 évnél idősebb xarja, sokadik (nem első!) tulajdonos, az egy csalódott, kompenzáló, riogató, ostobaságokat képzelő stb hülye.
Az élettapasztalat azonban nem ezt mutatja, a cikket a gépészmérnök autós újságíró írja, mit ér az S merci 15évesen, a cikket a mérnök képzettségű autójavító írja, akihez végső elkeseredésben fordulnak a gyárak által kiokádott márkaszervizek által is széttárt kezekkel elhajtott ipari hulladékkal, a cikket a turbójavító mondja tollba, pikáns esetekkel együtt....
Aki nem rest szétszedni az alkatrész és megnézni, miből van fillérekért összegányolva (ld motoros fojtószelep alább) az mind látja azt, amiről szó van.
Aki meg nem tudja, az idejön és kérdez, aztán kap kétféle véleményt, hisz amelyiknek akar.
Vannak ilyen nepszeru mumusok, amivel az emberek szeretik riogatni egymast, mint a CAN, a DPF, a ZMS, vagy a turbo. Altalaban ket tipus jon elo ezzel: akiknek nincs vele komolyabb uzemeltetesi tapasztalatuk, van viszont egy regi roncsuk, amit azzal kompenzalnak, hogy orulnek, hogy a fent emlitett dolgok egyike sincs az autojukban. Es akik szeretnek puposkodni a karbantartason, aztan a sajat karukon tanuljak meg, hogy barkacsaruhaz sajatmarkas olaja es a turbomotor nem igazan jo baratok (es hogy a csereperiodus sem viccbol van).
Apróságokat. Pl., hogy millió számra futnak DPF-es autók gond nélkül. Hogy az állításaidat illene egy eladott/meghibásodott statisztikával alátámasztani.
Van ügyfelünk aki 7évig és 130ekm-ig nem is tudta, hogy az autója DPF-es (azt sem, hogy mi az). Ekkor is azért derült ki, mert kiírta, hogy DPFadalékot kell tölteni bele. Azóta megint ment 60ekm-t.
Sokat szidott 1.9PD DPF Transporterben, amivel szódát fuvaroznak Budán, 150ekm környékén.
Szintén T5 busz, amit bérelhető rendezvényekre. 2.5PD. 250ekm alatt egyszer kellett kényszerregenerálni.
5-10ezres olajcsere.
Calgonnal a mosógép is tovább él.
(ha a dobozra írt mennyiséget használod, az ~5évente egy új mosógép ára...... inkább veszek új mosógépet 10évente.)
Megprobaltuk kitisztitani, hidrtoke kiszed, olajos iszap kinyomkod , osszerak, ugyanugy kopacsolt, de nekem csakalapjarat es kicsit felette utana nem hallatszott,
Hibasat nem talaltunk .
Igy is lett kesobb eladva, az AAA bevette olcso penzert, es eladtak Pesti kocsnak miskolcon, lattam itt jonni menni, aztan lealltak vele es szetbontottak, pedig rengeteg ujj alkatreszt vettem bele, sajnaltam ,kenyelmes kocsi de nem szabad 15evesen megvenni foleg ne nalad legyen ekkor mert omlik szet.
--de nembaj, amikor elromlik (mind szétmegy a pics*ba, városi rohangálóson igen hamar), az a felhasználó hibája lesz!!! elkummantott karbantartó, nem rendeltetésszerűen abuzáló abcúg mindenségit neki!--
Ja, termlészetesen a hiba senkinek "nem jó"(HAHAHAHA), ezért lesz szives az EGÉSZ TURBÓT cserélni emiatt a sírnivaló filléres hígsz@r miatt, ...
Adott kedvenc Citroënem (a későn érkezők kedvéért XM kombi 2.1TD, 1992), ami lassan 3 éve fáraszt azzal a problémával, hogy csattog benne egy vagy több hidrotőke. Több más hiba kijavítása, sok-sok extra beépítése, manuális váltóról automatára átépítés és számolaltlan[...] Bővebben!Tovább »
A legrosszabb, hogy nem folyamatosan csinálja, és nagyjából semmihez sem lehet kötni, mikor jön elő, és mitől múlik el. Van, hogy hidegen, van, hogy melegen. Van, hogy elmúlik felpörgetésre, van, hogy nem. Egyik nap egyáltalán nem csinálja, máik nap végig, harmadik nap hol szól, hol csendes.
Meg ha palyan taposod is az autot, es kozvetlenul egy autopalya-benzinkuton allsz meg, akkor is eleg neki a fekezeshez szukseges 15-20 masodperc, hogy lehuljon. Esetleg ugy lehetne kart tenni benne, hogy teljes terhelesen, a palya kozepen lefullasztod a motort es lehuzod a sarut. A turbok 99%-at a chiptuning, az eldugult/gagyi/rosszul berakott legszuro, a falsot szivo szivosor, az ocska minosegu olaj, az elkummantott karbantartas, elegtelen kenes nyirja ki, nem a kedvezotlen hasznalati profil.
Persze a gyárnak ez nem érdeke,ahogy a vezérműlánc időben történő cseréje sem.
Ennek az allitasnak legfeljebb akkor lenne ertelme, ha nem lehetne utangyartott lancot kapni, nem lehetne turbot felujitani, nem letezne bontott alkatresz, es egyetlen automarka letezne, hogy az elegedetlen fogyasztok ne tudjanak markat valtani. Egy hiban a gyar a kozhiedelemmel ellentetben sosem nyer.
Megfogja a mikrokormot, amikor már tele van, akkor beindítanak benne egy égési folyamatot az üzemanyag túladagolásával, (kicsit hasonlót ahhoz, ahogy a benzines kat. összeolvad, de ez itt tervezett) melynek során többékevésbé kiég, kitisztul a bekerült és lerakódott korom másodlagos magas hőmérsékletű égése által
Ehhez tartsóan egy olyan üzemállapot kell, amikor ez nem okoz problémát, azonban azt nem fogja tudni megjósolni a rendszer, mikor lesz megfelelő üzemállapot, és meddig áll fent..
Majd májusban (nagyszerviz 75 ekm-nél) többek között fékfolyadékot is cseréltettem.
Kérdéseim a következők:
- Egyik alkalommal sem láttam, hogy légtelenítették volna a kuplungot (a második alkalommal a féket persze igen, mind a négy keréknél). Nem kell, esetleg nem is lehet a kuplungot?
- A lendkerék cserénél a régi rögzítőcsavarokat rakták vissza (állítólag amik érkeztek, azok nem voltak jók ebbe). Úgy olvasom, hogy ezt szigorúan tilos, spéci egyszer használatos csavarokról van szó. Okozhat problémát a csavarok ki-nem-cserélése? (pedál középtáján továbbra is zajos a kuplung, illetve már enyhén remeg is huzamosabb használat, valóban meleg rendszer esetén, váltásoknál.)
Vezérlés csere után ellenőrizni kell a szinkronszöget diagkészülékkel. Ha az megfelelő értéket mutat*, akkor tök mindegy, hogy hol áll a kerék. (0°- -1°között legyen) Ez utóbbit a hobbisták többnyire feleslegesnek ítélve kihagyják, utána meg panaszkodnak a fogyasztásra.....
* ha nem, akkor értelemszerűen be kell állítani. A rögzítő szerszámok nem garantálják a megfelelő helyzetet.
Üdv! A vez. tengelyt a kis stiftel rögzítetted az nem mozdul el,csak a fogasszíj kerék, ezért is van a keréken ovális furat. A főtengelyt gondolom szintén rögzítetted a fogasíves szerszámmal. Tehát a főtengely-vez. tengely egymáshoz képest ugyan abban a pozícióban marad, mint a csere előtt. Húzd meg nyugodtan a csavarokat, csinálj mindent utasítás szerint. Indítás előtt feltétlenül forgasd át kézzel a főtengelyt!
" Csomó turbós autónál ma már meg sem említik, hogy turbó van benne, nemhogy avval terhelék a tisztelt tualjdonost, hogy kell bemelegíteni, meg visszahűteni."
Itt talán csak arról van szó, hogy dieselt (turbóst vagy anélkülit ) hidegen nem tapossuk, tempós haladás után pedig nem rántjuk ki a kulcsot, amíg kászálódunk a motor jár alapon, az olaj és (ha vizhűtése is van a turbónak), a keringő hűtővíz teszi a dolgát.
Ezt nem pótolja a kiegészítő szivattyú.
Persze én ötévesnél fiatalabb autót csak TV-ben látok :)
Vezérlést cserélek rajta, utasítás ugyibár aztmondja mielőtt felteszem az új szíjat s megfeszítem, lazítsam fel a vez kerék 3 csavarját, megtörtént, megfeszítettem de a vez kerék most nem teljesen ott áll ahol előtte, látszik hogy hol voltak előtte lehúzva a csavarok. Van ennek a néhány foknak valami jelentősége ennél a motornál?
To prevent oil deposits from burning onto the turbine shaft in the turbocharger, an auxiliary water pump runs-on for up to 15 minutes after the engine has been switched off. It transports the cooler coolant against the direction of normal flow. As it does this, coolant drawn in from the auxiliary pump flows from the radiator via the turbocharger in the engine block and back to the radiator to break down the residual heat.
Megnyugodhatsz, hogy ahol tenyleg szukseg van ra, ott van elektromos pumpa es utanfutas is.
Egy modern turbos autot nem kell a juzernek visszahuteni, ez egy nepszeru hulyeseg. Ha szukseg van ra, akkor ezt megteszi a motormenedzsment.
üdv 1997 es évjárató 1.4 es 16v opel corsa b-röl van szó,egyre többször nem akar indulni önindító hajt,ha elindul akkor is csak dadog vagyis nem épp szép hangja van gáz hoz nem nyúlok,és egyszer csak felpörög hirtelen és kb utána tudok vele elindulni.Menet közbe ritkán de belassul és nem mellesleg eléggé traktorhangja van...Lambda szonda is jelez néha,ez lehet mind az EGR-szelep től? vagy ez injektor baj ha ennyire nem akar megindulni se hidegen se melegen de néha meg semmi baja...gondolom nem gyujtáshiba mert akkor menet közbe is le le állna...
"..Bortány lenne, ha 20ezrente minden városhuszárnak aki új autót 0km-el megvette sokszázezret kellene költeni ,ezért próbálja kiégetni magát, de ha nem megy hát nem."
Mielőtt ilyen szamárságokat leírsz, legalább utána nézhetnél hogy hogyan működik, minek/miért van a DPF. :/
A többi jelentős része fantazmagória. Az ilyen hsz-ek terjedése lévén van tele a net marhaságokkal. ):-((
Ha van kieg. olajszivattyú, az is elektromos, az is utánfutással, úgy talán oké, mert olaj-vízkör hőcserélő nyilván van..
(((...amig az nem szakad össze, mer' akkor megint kuka pár év alatt az a blokk, amit egyébként nem b@sztak el máshol...onnan meg már olymindegy, hogy viz megy a kpl. kenési körbe, mit birt _volna_ a turbó))
A valóság ennél bonyolultabb, de nem véletlenül szorul visszafelé a diesel.
Csomó turbós autónál ma már meg sem említik, hogy turbó van benne, nemhogy avval terhelék a tisztelt tualjdonost, hogy kell bemelegíteni, meg visszahűteni. Olajcsere periódusról (5-10e km és nem 30e!!!) és egyebekről nem is szólva, amik egy turbó _kötelező_ velejárói..lennének..
Részecskeszűrő szerintem nem is garanciális, ~negyedmilliós kis aranyos "kopófogyó", a gyárnak csak jó, ha elájul.
Bortány lenne, ha 20ezrente minden városhuszárnak aki új autót 0km-el megvette sokszázezret kellene költeni ,ezért próbálja kiégetni magát, de ha nem megy hát nem.
Ilyen zsebkendőnyi kódushelyeken HA beviszi a pénzes újautós, elindítanak géppel a márkaszervizben is egy reg. ciklust, és valószinű lefut.
(komoly igazi világvárosban ott a sok emelt autópálya 70-80 km/h limittel, és azért vannak haladós szakaszok, időszakok, tehát nem igen dugul agyig az egész)
Ha nem viszi a szervizbe, jelzés után sem, akkor cseszi széjjel az egész blokkot, mint bármely dugult kipufogó... a gyár (kereskedő,. szerviz, stb) mossa kezeit.
CSAK városra nem szabad dieselt venni, valóban ott eszik keveset, de pl bejáráshoz, agglomerációból már meg lehet venni, a baj nem a technikával van újonan, azt a 5-8 évet, 150-200at kibírja amire tervezik.
Az igazi baj, aki ezen gondolkodik, mi eszik keveset, az a roncspiacról választ valami összetákolt, agyigtekert "garantáltkilóméter"-es roncsot.
Cég, pénzes magánszemély, akkor fog a dieselért kiadni újonan X sokmilliót, és X millióval többet, mint a benzinért, (plusz szervizköltségek!) ha országosan sokat megy, akár külföld, és kijárja üzemanyagban a különbözetet.
És arra azért vigyáz, hogy eladja mielőtt igazán elkezd szétesni, nyugaton ezek a vasak jönnek ide, a bontóba, a kukába, a 3. világba..
Nálunk meg nyomorult csórókhoz, akik első körben hanyattesnek mikor lerobban a vezérlés meg szétrobban a kettős tömegű, meg bexarik a magasnyomású/injektor...
Második körben meg begányolják a bontott, sufnijavított mindent, összehegesztik a kettőstömegűt, kiütik a szűrőket, adalékokat, és járnak olyan emisszóval, mint egy régi szívódiesel*100 egészségkárosító hatás.
Részecskeszűrő (dízel) ügyben kérnék egy kis felhomályosítást:
Minden (sok) autós cikk azzal van tele, hogy ha regeneráláskor megállok vele, akkor így, meg úgy baja lesz. Állítólag egyes tipusok (márkák) kijelzik a műszerfalon, hogy épp regenerál, akkor nem célszerű megállni vele.
Ha ez tényleg így van, akkor a manualok miért nem írják ezt?
Meg hogy kb. minden tankkal nyomjál egy 100-200 autópályát, különben bajod lesz, meg hogy csak az vegyen dízelt, aki hosszú utakra jár, stb.
Szerintem a dízel pont a városi forgalomban tudja azt a kis fogyasztást, amit a benzines nem, ótópályán a benyások is kevéssel elmennek, ha nem hajtják.
Mi ezekből az igazság, és mi az urban legend, mert azért autós cikkekben más dolgokban is olvastam már eget verő baromságot.
Bmw E46 316 ti compact 2002 es. Olyan kérdésem lenne hogy semmilyen levegö nemjön a szellözön se klima se meleg se hideg.Mit cseréljek? Elöre is köszönöm ha esetleg valaki tudna okosat mondani!
...de jo is dodonai josda modra irni..igy van felmentesem. :D
-----------------------------
inbefecskendezés fő előnye, hogy lehűti az
égéstérben az összesűrített levegőt.""
a nox viszont 2200C kornyeken kepzodik.. igy valoszinu az egeshez tobb koze van.
ami egy oxigen szegenyebb kornyezetben nehezebben valosul meg.
bar nyilvan ehez nem mindegy a kiindulasi alap, egy szivocsoben, szelepeken vegigparolgo uza > szerintem< nagyobb hoelvonassal jar, mint ugyanitt egy direkt befecsi..
Változó szelepemelésnél nem kell egr, a kipufogógáz eredetileg is bent lakik a hengerben, nem fújjuk ki -mind-onnan.
Alaphelyzetben minden arrol szól, a motor töltetcsere vezérlése minnél jobb kiöblítést biztosítson, majd ezt pofánvágjuk az egr-el, mikor visszaszivjuk a nehezen kiköpött égésterméket.
Attól függ, hogy mihez viszonyítod. Ha ugyanakkora mennyiségű benzin-levegő keverékhez, akkor igen, ha ugyanekkora mennyiséget a visszavezetett kipugázzal éred el, akkor már megeshet, hogy nem.
Törpöltem már ezen. Hol a különbség? Ok, nem csinál szívócső vákuumot, de a kicsi szelepnyíláson ugyanúgy (?) depressziót hoz létre, ergo a hengerben "vákuum" lesz, az meg nincs energia befektetés nélkül.
Ezt egy Atkinson-Miller ciklusú motorral lényegesen egyszerűbben meg lehet oldani, és azt még értem is. :D
Az arányt ebben az esetben úgy tekintsd, hogy vagy 0,5 baros tiszta keverék van ott 0,5 egységnyi, vagy 1 baros gázkeverék amiben van 0,5 egységnyi éghető keverék, meg 0,5 egységnyi inert gáz.
" .... egy hengert minel jobban feltoltesz, annal magasabb lesz az egesi csucsnyomasa. ez altal a hatasfoka. ... "
Egy pillanatra.... az égési csúcsnyomáshoz éghető gázra (vagyis Ottó motor esetében benzin/levegő keverékre) van szükség. Ha növelem az inert gáz arányát (vagyis az EGR arányt) akkor csökken az égési végnyomás.... vagy mégsem?
egy hengert minel jobban feltoltesz, annal magasabb lesz az egesi csucsnyomasa.
ez altal a hatasfoka.
a benzines, az mennyisegi szabalyzasu..
tehat a keverek minosege allando. a keverek mennyisege a -terheles -valtozo.
tehat ha alapjaraton/reszterhelesen akarsz uzemeltetni egy motort, akkor a/z allando minoseg mellett / a mennyiseget kell csokkentened.
az meg maskent nem megy, csak ha megfojtod.
erre valo a fojtoszelep.*
igy szivas utemben van egy - reszben- felesleges munkavegezesed, a szivoter vakum letrehozasa.
ami mechanikai munka, tehat olyan delej kell hozza amit meglehet sporolni.
na most egy semleges gaz, mint pl a visszaforgatott kipuff gaz.. ugy tud hengertoltest emelni, hogy a keverek kepzesbe -adott szintig- nem nagy a beleszolasa.
*mar regota van ra egr nelkuli megoldas. mini, bmw vonalon. IS .
variable valve LIFT system-nek hivjak.
magyaran a szivoszelep nyitas magassagat allitja.
(csak pelda.. alapjarat nyitas magassag 0.5 mm. aztan terheles fuggo up to 9.5 mm.
ez esetben a fojtoszelepnek gyak, nincs is jelentosege. )
" ... Benzines homogén keverékképzésű motoron nem a NOx csökkentés miatt van az EGR, hanem a fojtási veszteség csökkentés miatt. Inert gázt enged vissza részterhelésen, ami nem vesz részt ugye az égésben így nagyobb fojtószelepállás engedhető meg, ergo csökken a fojtási veszteség. ... "
Nem értem..... ha inert gázt vezetünk az égéstérbe (ami nem vesz részt a keverékképzésben) akkor mi értelme van a fojtási veszteség csökkentésének? Amit nyerünk a vámon azt bukjuk a réven.
Sziszatok, egy igen fontos kérdésem lenne amire tanácsokat szeretnék kérni, a helyzet a következő.. nem rég vásároltam egy golf 3 1.4 es benzines autót, látszólag probléma mentesen.. viszont mikor vettük száraz idő volt és nem látszódott hogy a sofőr ülés oldalán a kapcsolószekrény és vezetékek mögül valahonnan csepeg a víz voltunk szerelőnél mert cserélt vezermű szíjjat ő meg csinálta a tömitéseket a sárvédőn de álította hogy próbálta és semmi viz nem ment be... ma le mostam az autót és mégis, valakinek van valami ötlete hogy mit kellene csinálnom vele, hallotam olyan h el lehet zárni az a lejefolyót és akkor csak a jobb oldalit használná érdemes e meg csinálnom vagy van valami más ötlet? a képen piros körrel jeleztem honnan is jöhet a probléma . annak a hátától csepeg lassan de biztosan. Köszönöm a segitséget előre is
Van egy Opel Vectra B 1.6-os autóm. Olyan problémám van vele, hogy mikor kigyullad a kontroll lámpa, akkor a gázpedál benyomásra nem reagál.
Csak alapjáraton tudok tovább menni vele. Kb. 20 perc újraindítás után rendesen üzemel, de utána újra kezdődik a probléma. Van amikor napokig, hetekig nem jön elő ez a hiba.
Ki lett cserélve a gázpedál egy bontott használtra, de akkor is pár nap múlva előjött a hiba. Vajon a gázpedállal van a baj, esetleg mással lehet a probléma?
Ibiza 1.2 12v azq. Terhelésre csörög a motor, új gyújtást raktam bele végig. Ha lehúzom a kopogásérzékelőt abbahagyja, de leustul. Mi lehet a gond? Aki ismeri a motort biztos találkozott már ezzel.
(nekunk is van, csak a nehezebb, am olcsobb fajta )
ott meg sok az olyan szitu, hogy nem csak fulit huzza be az tocsi. ..hanem meg az ajtokat is.
..megis felkerul a trelerre. :)
Kezdjük elölről:-)
A linkelt videón nem sokkal nagyobb a garázs(ajtó), mint a kocsi maga, gondolom ezért használják a parkolópilótát vagy mit, mert bent már nem lehet kiszállni, de ezen az ajtón azzal a cuccal, amit a kollega linkelt, nem fér ki a járgány, mert szélesebb, mint az ajtó.
Nagyon be se lehet menni értelmes méretű embernek a kocsi mellé, beszállni végképp nem.
Nyilván az autómentés általában nem ilyen zsebgarázsból történik, oda jó lehet a cucc, mert körben van hely.
De nekem mindegy, majd elmondod, hogy mivel csalogattad ki az elsőt, ajánlom a kockacukrot, hátha arra gerjed:-))
ABS tömb cikkszáma: Bosch 0265216732, rendszer: ABS 5.3 A szivattyú kábele kívül van vezetve. Meg lehet próbálni akksiról? Reléjét merre találom? Esetleg van valami javaslatotok?
Sziasztok!Vw golf 5, 1.6 -os benzines autóról van szó.Volt diagnosztikán az autó és semmi hibát nem találtak.Pár napja ki írta nekem a P0121 hibakódot (Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő/kapcsoló A áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba )és kigyúlt az EPC hibalámpa.Ma ráadtam a gyujtást,és kiírta a P0638 hibakódot.( Fojtószelep-mozgató beavatkozótag vezérlő tartomány/teljesítmény (1.hengersor)Beindítás után az EPC mellett a menetstabilizáló lámpa is világított.A motornak püffögő,szenved hangja volt.Ujraindításkor semmi gond nem volt.Már a 4 .autószerelő nézte meg az autót,mert ezekkel a hibákkal vittem el.A fojtószelep ki lett cserélve mielőtt vettem a kocsit,amit most az utolsó szerelő hozzátanította a golfhoz,mondván,hogy ez volt a baj biztos.Már nem tudom hova vigyem,hogy végre megszűnjön a hiba.
Ha balra lent, akkor az a légkondikompresszor. Arról a kuplungtárcsa tud leesni, anélkül lehet vele közlekedni, ha maga az ékszíjtárcsa a helyén maradt. Ha az is kóvályog, akkor vedd le róla a szíjat.
Sziaztok szeretnék érdeklödni hogy mi lelte a a ford mondeo 2002 tddi is kocsimat. hidegen indul ha melegen le állitom 15-20 percig még indul utánna csak akkor ha 60 fok alá csökkent a hömérséklete. HA légkondit használom akor is.Mint ha fölmelegedne a adagolo és letilt.Ezeket a hibakodokat produkálja. p1563 p1664 p0335 p0216 p1246 elöre is köszönöm
260 euró ezért a xarért...uramatyám...azt a járólapot amin demózzák, a harmadik gurítás után töri fel, és minden fugában mozdíthatatlanul el akar akadni.
Faja kis szerkezet, de egy olyan garázsból, ahol az autó behúzza a füleit, hogy kiférjen az ajtón, ezzel ki nem hozod, hamarabb beteszed a 10 éves kölködet(vagy a szomszédét), hogy varázsolja bele magát valahogy, meg engedje ki a kéziféket, ha egyáltalán engedi ez a fos.
Sziasztok! Gyors segítség kellene, VW Passat 1.6 benzines, 1998-as, a motornál (ha szemben állunk) bal oldalt, lent, talán a generátor(?) végén az ékszíjtárcsa elől leesett egy alkatrész(szabadonfutó?). Nos enélkül lehet közlekedni az autóval? Haza kellene jutni...(250km)
arra reflektaltam, hogy kivulrol lezart autoban minek jar a motor. :)
Namost Fater borzasztóan mezei leszek:-), ifjú és bohó koromban, amikor még jártunk télen is nyilvános szórakozóhelyre, akkor 20 perccel a buli vége előtt kimentem a parkolóba, rendszám alapján megkerestem a kint álló 3 tökegyforma fehér citroen bx közül a sajátomat, az elfogyasztott alkohol mennyiségének függvényében néha külső segítséggel, beindítottam, bekapcsoltam a fűtőventit 2-es fokozatban, kivettem a szarrá kopott gyújtáskapcsolóból a kulcsot, rázártam a járó motorú autóra az ajtót, aztán visszamentem a bárpulthoz inni:-DD, mindezt canbus, gsm, infrared key, és még sok más baromság nélkül, melyeket a mai kor fiatalja nélkülözni már nem bír:-)
Citroen xara picasso 1.8 benzin EW7J4. Kb. 3000-es fordulat felett a szelepfedélen levő kartergáz elvezetőnél folyik az olaj,és füstöl az autó. Mit lehet ezzel kezdni?
Beépítve ez 65000ft -tól indul. Nekem egy szezonban kell 15 reggelen. Egy reggel nagyvonalúan számolva elmegy 1 liter benzin. Az legyen 5000ft. Tehát több mint 10 év alatt hozza meg az árát...
Igen, kívülről is simán lezárom a távrángatóval úgy, hogy benne a kulcs és járva marad. Sőt az én lassan 26 éves autómban a kulcsot is kiveszem úgy, hogy tovább jár a motor - de azt elfogadom, hogy ez nem üzemszerű állapot. :P
De az alap probléma nem abból indult ki, hogy kívül vagy belül, hanem onnan, hogy "amikor az ajtó lezár - motor stop" Na ez erősen kétes.
nekem volt három, kettőt w210 taxikból bontottam kint, egyet meg a webastós haver hozott occón gyári felújitottat. de olyan szépen "meggyőzően" kérték a haverok hogy megváltam tőlük. :) valami vitó órakapcsolóm meg üzapumpám, kipucsövem még kallódik valahol
Ez is egy megoldás, most, hogy lett kert ahová beállok még működhet is. De ha már barkácsolok, akkor egy fűtőpatront meg egy szivattyút tennék a fűtőkörbe, a fűtő ventilátort bekapcsolnám és így még a motort is előmelegíteném.
Az első dolgom kikapcsolni a start-stop -ot ha lehet. Egyrészt idegesít másrészt szerintem intenzívebbek koptatja a motort mint az én téli rossz szokásom. Szerintem csak a károsanyag kibocsájtás miatt vezették be más értelmét nemigen látom....max az az 1dl bezin.
Lebuktam, 2 kulccsal csinálom! Mindig 2 van nálam, volt már, hogy az egyik hirtelen nem volt meg és haza kellett menni. Azóta van egy tartalék a táskámban. ( igen, benne van a pakliban, hogy egyik sem lesz meg és megszívom...!)
Amikor csak egy kulcsom volt, mert sajnos ez is előfordult akkor a távvezérlőt akasztottam le és azzal is működött, a Volvo és a Ford legalábbis nem áll le ha bezárom az ajtót a távvezérlővel vagy kulccsal.
tizensok éve vettem egy kapcsolóórás konnektort és egy fürdőszobai melegitő venti beköltözik az utastérbe télen, 20perc indulás előtt és havat sem kell kotorni.
Akkor biztosan kell a kerekagynal a kerekcsapagy is. Ennek egyuttes csereje 1 ora? ! Sajnos a 4 csavarbol az egyiknek az agyban a menete odavan ezert kell cserelni jelenleg 3 csavar ami stabil 1 meg szinte semmit nem fog. Gondolom igy nem erdemes kozlekednem. ..
Igen, érzem én is, hogy nem ez az igazi, környezetvédelmileg sem és kopásilag sem. Ha majd a most 18 éves autómat le kell cserélnem mert elkopott a motorja ígérem a következőben lesz állófűtés :-)
Egy gyors valaszt legyszi nekem amatornek nem biztos a valasz ra...kerekagy cserenel a kerekcsapagyat ha az jo kell cserelni? Munkaidoben egy szerelonek mekkora munka egyik oldalt egy kereagy csere?
" ... Autó elindít fűtés bekapcsol, visszaoson teát iszik, felöltözik, összepakol és mire beül az autó kellemesen meleg és a szélvédőt sem kell vakarni. Olcsóbb azon az évi 3db. -20 fokos napon mint egy állófűtés. .... "
Olcsóbbnak olcsóbb..... de mennyire gyorsítja fel a kopást a motor ketyegése hidegen?
persze vannak kulcs nelkuliek..de ugyremlik azoknal bizonyos tavon kivul mesz a kulcsal,. akkor le offolja a motort.
Nem. Ha meg hideg a motor, es tenyleg csak fel percre kell kiszallnom (pl bankautomatanal), en rendszeresen csinalom azt, hogy jaro motorral zarom le az autot. Nem all ott le semmi.
És az autó honnan tudja, hogy bentről vagy kintről zártad be? Sok országa van a földnek ahol jár a motor amíg vásárolnak a klíma miatt. A Testvérem ilyenben él, ez ott alap mert égési sérülést okoz egy napon hagyott tárgy pillanatok alatt.
A másik meg amit írtam a lopásgátlás.
Én inkább télen csinálom. Autó elindít fűtés bekapcsol, visszaoson teát iszik, felöltözik, összepakol és mire beül az autó kellemesen meleg és a szélvédőt sem kell vakarni. Olcsóbb azon az évi 3db. -20 fokos napon mint egy állófűtés.
Nem szükséges gyárinak lennie. Az utólagos is amikor zár azt tudni fogja a comp, mert a jeladó a gyári zárban van. Namármost, ha az utólagos zár és éppen kanyarodok ki a parkolóhelyről (mondjuk 30 mp a zárásidő) és nekem leáll a motor akkor szentségelni fogok.
Köszönöm! Tegyük fel, nincs ott az első mondat. Úgy tartalmasabb választ is tudsz adni? A fórumbejegyzésem célja az információgyűjtés, eszem ágában sincs magamtól megcsinálni rajta bármit is. Azonban, ha itt már tud valaki néhány hasznos megjegyzést fűzni a tapasztalataimhoz, akkor az autószerelővel én is könnyebben fogok tudni kommunikálni a tényleges problémától függetlenül.
szvsz a Te táskádat még nem kapták ki a hátsó ülésről! Így az első mozdulat, hogy a motor beindítása után lezárom az ajtókat! Jobb/drágább autóknál ez automatikus és 15km/h felett lezár.
Ha a légzsák nyílik akkor meg automatikusan kinyit...
Ha gyújtásle/ajtó-ra tiltana, az sokkal drágábban lenne kivitelezhető.""
ne bassz mar.
evtizedek ota mukodik az , hogy gyujtas kapcsbol kulcs ki, amire leall a motor.
zarni meg csak ezzel tudsz.. szvsz ha jar a motor nem zarsz.
ennyi .. problem solved.
csak igy ugye nem lehet tulhajpolni a fejlesztoi szakma fontossagat..
ne haragudj. can controlled horntol agyfaszt kapok.
Az emberek többsége űrhajót vezet...""
no igen.
itt folyamatossan azon uvoltok a kocsibol kifel, hogy hogy a jo anyjaba kapott jogsit az a barom aki kormanyt nem tudja forgatni.. de elvarja a seggmasszast a kocsitol .
szvsz nem az a baj hogy van urhajo..
hanem hogy egy nagy sebessegel mozgo, nagy tomeget mozgato kozegbe joforman mindenki bekerul a vakon kivul.
bazmg.. 2 tonnas targoncara mik a vizsga kovetelmenyek ?
kb 10km utan ahogy be zsirsprayztem fordultam meg parat a varosban es nem csinalja mar abszolut.
koszonom szepen a segitseged!
az 1900-as fordulatig valo teljes erotlenseget sem hagyom annyiban hiaba mondjak a vw-be hogy hibatlan-gyari normalis ez igy.
Ez nem lehet.
Tovabbra is hidegen az elso 5-10km-n bivalyeros mar 1000-es fordulattol is,es ahogy eleri az uzemi hofokot hirtelen mar csak 1900-tol van ero,addig csak kinlodik mint regen a simsonok mikor bezabaltak,abszolut erotlen.Ugy keptelenseg huzatgatni,h csak 1900-ig essen vissza a fordulat,igy meg valtasok utan 3-4-5masodpecig nulla a gyorsulas ami nagyon zavaro.
Elo adatban a levego mennyiseg mero csak a 40%-ot tudta a gyarinak,kicsereltem gyari uj bosch-ra es detto ugyanazt csinalja tovabbra is.
Nem tudnad esetleg megnezni ezz a dolgot ha elmennek hozzad?(egy heten 2-3 napokat pesten vagyok )
ha te nem,akkor ITT barkinek nagyon megkoszonnem ha szanna ra idot es elvalallna ezt kideriteni,,termeszetesen barhova elmegyek)
Hello! Előre bocsátom, hogy egyáltalán nem értek az autókhoz és a környezetemben nincs is igazán senki aki segíteni tudna.
'98-as Audi A4-es (1.6, benzin) autómban nem működik megfelelően a sebességmutató. Ha gyorsulok felmegy valameddig, de aztán lassulásnál nem megy vissza; többnyire kimaxolja magát 140 körül és ott marad amíg le nem állítom a motort, rendszerint ekkor visszazuhan 0-ra (bár volt már, hogy nem). A fordulatszámmérő működik. Lehet valamit tenni, nagyon zavaró?
Ugyan ebben az autónál egész télen semmi gond nem volt a hűtővízzel. Ahogy bejött a jó idő, kb. hetente 2× is utána kell töltenem, mert ürül a tartályból. Persze az évszakokhoz valószínű semmi köze, de ez jelezhet komolyabb problémát? Érdemes vele szerelőhöz fordulni, vagy törődjek bele és pótolgassam a vizet? Az olajat nem eszi.
Időnként menet közben nagyon furán viselkedik az autó: nevezetesen pl. gázt adok és nem akar gyorsulni. Hiába nyomom néhány pillanatig semmi, majd utána zötykölődve elindul és már húz is rendesen. Minden sebességfokozatban tapasztalom ezt. Nem állandóan csak időnként, teljesen rendszertelenül! Olyan is volt már, hogy nyomni akartam a gázt, olyan érzésem volt, mintha a pedál bezuhant volna padlóig és valami kint koppant egy nagyot (ezt nyilván csak hallottam) és olyan érzés volt, mintha egy pillanatra leállt volna a motor, de 1-2 másodperc múlva már gyorsult is.
Borzasztóan idegesítő, hogy néha kis gázfröccsre is úgy megy mint az álom, simán; néha meg döcög, rángat még, ha csak néhány másodpercre is. Ez pl. egy kereszteződésnél való kilövésnél elég szar dolog, hogy azt hiszed a kocsi menni fog, majd zötykölődik egy kicsit a kereszteződés közepén... Nem tudom sajnos ennél jobban körülírni a problémát, remélem valakinek eszébe jut majd valami használható!
Hát pedig ez a hivatalos oka. Ha gyújtásle/ajtó-ra tiltana, az sokkal drágábban lenne kivitelezhető. Vagy ha tiltás alatt moror leállításra gondolsz, akkor meg megfőne a kutya klíma nélkül.
Ne abból indulj ki, hogy tudod hogyan működik egy autó és következetesen használod. Egy nasa űrhajót 10 percen belül felrobbantanál.
pl. ha megszorul valamitől a pedál és az ember úgy használja tartósan 2x annyi üzemanyagot kap terheletlenül... Vagy lezárt kocsiban ráfekszik a kutya a szupermarket parkolóban és mire kiér a tulaj szétforog a motor.
Nem mentegetőzés, csak néha érdemes a másik szemszögből is vizsgálni a dolgokat. Mindenre fel kell készülni, mert a konzumidióták javára dönt a bíróság.
vagy lehet h maskent kene kukodnie a funkcionak(alapjarat diag) csak ez nem tunt fel senkinek a fejlesztes soran... (vagy igen, de tul kesön...) vagy mar eleve tudtak, csak a rendes megoldas sokkal idö vagy HW-igenyesebb lett volna.
Meg is lepődtem mert,valamelyik nap az automata kapcsolgatta a fényszórót össze vissza fényviszonyoktól függetlenül,megmozgattam a fényszórókapcsolót azt elmúlt.
Pár nappal később néztem diagon tárolta átmeneti hibának a kapcsolót.
Meg minden kis rendellenességet is észlel,erre meg ki tudja mióta nincs a helyén egy csalatkozó és meg se nyikkan.
Bizonyára vannak helyek ahol működik még az "ennyi pízért mi akarsz ecsém?!"
szemlélet de oda inkább a kerékpáromat sem vinném.
Időközben egy márkatárstól kaptam egy FELE összegű árajánlatot a komplett történetre,végül lehet nekem lesz igazam,dehát ezt is gáz lenne már bevallani... :-)
A szétoffolás és személyeskedésbe fordulás megelőzésére én lezártnak tekintem a témát,és mégegyszer megköszönöm a tanácsokat és javaslatokat mindenkinek.
Ma levettem a motor felső műanyag burkolatát ,mert egy kis csatlakozó végének a sarka kilógott alóla.
Előtte lévő nap néztem PP2200 diag-al méréseket ezt azt semmi hibakód semmi szokatlan.
Erre levettem a burkolatot és egy csatlakozó nem volt a helyén ,aztán vissza dugtam .Az autó se előtte se utána nem hisztizett hogy a csatlakozó nem volt a helyén vagy a helyén van .
Néztem megint egy diagot semmi hibakód.
Mellékeltem képeket ahoz kérem a segítségeteket hogy ez mi lehet.
Mit mér vagy mihez mi köze ,hogy az autó meg sem nyikkant hogy nem volt csatlakoztatva?
Bejelöltem piros nyillal miről van szó:
Vissza dugtam a helyére:
Ha valamit mér hogy hogy nem hiányolta a BSI és nem szólt hogy gáz van??
Szinte már vártam a "miért nem csinálod magad" kérdést.
Azért mert sem felszerelésem,sem időm nincs rá.Meglepő ugye??
A garancia nem összeg függvénye,a 3e Ft-ért elvégzett munkámra is ugyolyan garanciát vállalok
mint a 33e Ft-osra.
Az éttermi példa pedig picit sántít,ott ahol 5000Ft-ért adnak egy ránott szeletet be sem megyek,mikor tudom,hogy kényelmesen kijön 1500-ból is...OFF vége..
A képen látod azt a kábelt ami megy az ELV egységre. Mögötte látsz egy kardán csuklót. Oda kellene fújni, hogy a spray lefelé folyjon a csúszkába. Forgasd úgy a kormány kereket, hogy beláss oda. A képen a kábel gége cső pont kitakarja azt a részt ahova fújni kell. Az se baj ha megemeled a kocsit, hogy könnyen tudd forgatni a kormányt. Néhányszor át kell tekerni jobbra balra és közben fújkálni.
Kormány oszlop hosszcsúszkát fújjátok be zsírspray-vel. A gyári javítási utasításban is benne van. Kormánykerék tekerésnél pattogó ropogó hang. elég sokszor megoldotta a problémát.
Bjl crafternek mi lehet hogy olyat erzek a kormanyon mintha kis kalapaccsal kocogtatna idonkent valaki a rudazatot?pici tompa hangot is ad de inkabb magan a kormanykereken erezni a kis uteseket.
Total egyenesen nem csinalja csak ha korrigalni kell jobbra-balra vagy fordulni stb..
Én két éve vettem új szívó benzines autót. Nem volt elöírás az ezres szerviz, de kapott új olajat és az elöírt 20.000-es intervallumot is feleztem. Ártani biztos nem árt, sokba nem kerül.
" ... Egy új, szívó benzines autónál indokoltnak tartjátok a (amúgy a gép könyvben nem említett) olajcserét 1-2e km-nél? ... "
Szvsz alapvetően két okból sem tartom indokoltnak az idő előtti első olajcserét:
a motorokat ma már olyan korszerű technológiával gyártják amelynél az alkatrészek első pár ezer kilométer alatti "összekopása" minimális mértékű vagyis távolról sem képződik olyan mennyiségű kopadék amely egy ilyen soron kívüli olajcserét indokolna.
valamikor régen a bejáratás felgyorsítása érdekében szokás volt az első feltöltéshez minimálisan adalékolt vagy épp adalékolatlan ásványi olajat használni amelyben nem volt semmiféle diszpergens adalék de napjainkban már erre a célra is a későbbiekre előírt minőségű ("normálisan" adalékolt) olajat használják.
Egy új, szívó benzines autónál indokoltnak tartjátok a (amúgy a gép könyvben nem említett) olajcserét 1-2e km-nél? Van ennek értelme vagy csak "álnyugalmat" ad?
Chrysler Le Baron, 90 évj, EFA moci. Rejtett lámpás, és a lámpatakaró nem nyílik. Tud valaki némi infót erről a szerkezetről? Csatiban nincs áram, csak test.
Igen,a történet itt véget is ér.Az autó egyébként rendben működik.Gyertya+10 csőkulcs a kesztyűtartóba,ha esetleg útközben kiköhögné :-) A novemberi fagyok meg majd eldöntik mennyire hisztizik 1 gyertya hiánya miatt... Köszönöm az eddigi tanácsokat és ötleteket.További jó munkát mindenkinek.
Koszonom az otletet. Nekem azt mondtak, hogy kozepen ami van az fix, a tamponokat lehet allitani, de nagyon minimalisat, igy nem hiszi hogy ez lehet a baj, mert csak akkor csinalja amikor a kormanyt szinte teljesen elotorom menet kozben. Tehat ha felig van megtorve a kormany akkor semmi gaz nincs, csak ha egesszen. Csutortokon viszem egy probakorre egy valakivel. Lassan az egessz varos az en automon ''dolgozik'' :) Sokakat idegesitt, hogy nem jonnek ra, hogy mi baja lehet mivel hogy nincs olyan, hogy a semmitol csinalja. De mindenki mast es mast mond es azert szetszedni az autot epp ennyiert nem akarom :)
Hf tömítés már van 8e-től,csavargarnitúrát 6700-ért találtam a legdrágábban.Vezérlés néhányezer km ezelőtt volt cserélve a szíj gyak. új.Fagyállót viszek amennyi kell,az izzítógyertyákat pedig már megvettem.Ok legyen még benne egy síkoltatás ha már lent van,munkadíj meg 2óra le 2 föl és akkor kényelmesen számoltam...
Tömítések 12-20e. Csavargarnitúra 10e. Fagyállo 5e. Ha szíjas, akkor új szíj 10e. 4 új gyertya 12-16e. Csak erősen kb. árak. Elkerültük az 50e-t, és nem jött még közbe semmi plusz alkatrész, és nem számoltunk munkadíjat. Hamar megvan a 100e.
(bar inkabb kezi fele hajlok... es arban a regi 1.8T olcsobb es kevesebb a sallang is rajta (EGR, DPF stb) es ha gondolom az is HW-ileg u mint a 180le-s. (max hianyzik az egyik oldalrol az IC mint a 143le-s dizelnel). LPG-vel km-ktg ugyanott van
Csak műkedvelőként kérdezem. Olyan lehetőség nincs, hogy a két szelepet kitámasztani, egyiken benézni egy kamárával, a másikon meg egy endoszkóppal kiszedni a beütött gyertyadarabot?
A leírt 2. verziód áll fent.A törött gyertyát kivettem,a törött kis pöcsrész ott van a furat alján beékelődve.(kellett egy szúrófényú kis lámpát szereznem,mert nem lehet belelátni)Gondolom vmikor próbálták már kivenni,aztán így visszatették.Az indítsuk be és kilöki verzióra rá se baszik.Gyorsan körbeérdekelődtem a javítás illetően,tokkal vonóval 100 alatt nem nagyon beszélgettek... :-)Miután a röhögőgörcsöm elmúlt úgydöntöttem egyenlőre így marad.A törött gyertyát nem teszem vissza ,ha mégis meggondolná magát,kifele tud jönni.Esetleg csavarlazítós,féktisztítós áztatás érhet vmit??,vagy törödjek bele,hogy benyalókáztam...
"Egy ekkora hibás széria hogyan kerülhetett ki, hogy juthatott át mindenféle ellenőrzésen, na az érdekelne."
van par tucat C63 es E63 AMG SLS vezermutengellyel. Mahle rossz datamatrix kodot nyomott ra. Akkor derult i amikor az SLS-k elkezdek hibakodot dobalni a C/E63 veztengellyel. SLS-k javitva lettek. a C es E nem
A próféta szóljon belőled. :-) Igazából a rejtélyessége idegesít a dolognak.Azt sem értem,hogy a fejrész hogyan törik le mikor beszerelt állapotban a "levegőbe lóg",nem olyan mint egy berohadt menetrész..
Köztudott vagy sem, a piac nem így működik. Amíg újdonságnak számít tartja az árát. A jelentős értékcsökkenést a kor(8+) és az állapot romlása okozza, mikor már úgy néznek ki mint egy szigetes mobilwc a 7. napon.
Lehet neked belefér, hogy egy 5 éves autóval random lerohadsz külföldön és a kesztyűtartóban be van készítve az autó értékének 20%-ka erre az esetre. De sokaknak ez nem csak anyagilag, de morálisan sem megengedhető.
Senki nem cserélt százezer de még ezer számra se motort.(luxus és sportautók nem ide tartoznak) Gazdaságilag, logisztikailag és időben is kivitelezhetetlen lenne.
Japán márkáknál is fennáll, csak lényegesen kisebb arányban. Ennek is csak az az oka, hogy ragaszkodnak a 15-20 éves megoldásaikhoz.
Ami újabb fejlesztés az ott is megadja magát. Az alkatrészköltségeig pedig egyenesen nevetségesek.
Igen,még a régieket tettem vissza,holnap jön meg a 4 új.Mondjuk érdekes,hogy 4 halott izzítógyertyával,hogyan indul hidegen is pöccre?Az a furcsa,hogy kiszerelésnél-bár nehezen jöttek,törésre,roppanásra utaló érzés nem volt,lehet vmi barom vmikor így tette volna vissza??
Nem tudom.Az autó hangján semmi változás nincs,a bejegyzésem óta már volt egy 30km utam is.
Nem vagyok szakmabeli(csak műkedvelő)de ha egy ilyen méretű idegentest fizikailag ott van az égéstében annak masszívan hangja kellene,hogy legyen.Javíts ki ha tévedek.
A mostani másodpercre kiszámított megmunkálási idők miatt nincs rendes minőség,mert nem jut rá gépidő.
Vannak olyan alkatrészek, mint pl. a lánckerék is, ahol nem lehet DE, mert a spórolásból iszonyat szívás lesz*.
Nem is ez a dolog érdekes része, hanem az, hogy miért nem vette észre senki, hogy többezer/tízezer alkatrész eltér a rajztól, mert ugye azt feltételezzük, hogy tervezési hiba nincsen.Ergo amit a cnc-be beprogramoztak, annak kell kijönnie a másik végén, tűrésen kívüli munkadarabok meg mennek a kukába.
Egy ekkora hibás széria hogyan kerülhetett ki, hogy juthatott át mindenféle ellenőrzésen, na az érdekelne.
*alig "várom" már, hogy pl. egy hibás kerékcsavarszéria miatt emberek haljanak meg, a beszállító meg széttegye a kezét, hogy "bocsi, nem jutott rá gépidő", igaz, hogy csavart többszázéve gyártunk, nem számít
Ez egy vicc B+, semmirevaló sosehasznált exrákat el tudnak adni a gyártók többezer eurókért, egy rendes lánckerékre meg nincs 20 eurocent(nem csak a bmw-nél nincs).
Sziasztok! Van egy 1999-es 1.6-os benzines Opel B Vectránk. Télen elsőre indul, viszont amint melegszik az idő, bizonyos idejű használat után már nem indul el. Napi első indításnál még nincs vele gond, de ha megyünk vele, aztán leállítjuk, és min. 10 perc eltelik, utána már nem indul el, csak min. fél óra várakozás után. Trafósor már cserélve lett, és mindig van benne elegendő üzemanyag. Szerelőnél mindig elindul, így nem tud hibakódot kiolvasni. Van ötletetek, hogy mi lehet a gond?
CSak egy kérdés: Jöttem haza ma és előttem ment egy fiat szerű kiskocsi.
Fehér (talánKékes) füst dőlt a kipufogóból és iszonyat égett szag terjengett mögötte. Én leparkoltam de még vagy 3 percig ez a tömény füst terjengett az utcán
Mi lehetett a baja? Nem fog kigyulladni, vagy a vezető ezt nem észleli?
BMW E38 (410ezer km) .Egy kis segítségre lenne szükségem.A gépet rátették az autóra és az EGR szelep hibáját jelezte. Az EGR szelep meghibásodása okozhatja, hogy indításkor (hidegen) nem megy minden henger és eléggé füstöl is?(amikor már meleg akkor nincs ilyen baj) Vagy ez már az előjele az adagoló problémának... Köszönöm
Akkor megnezem en is magmnak es megpucolgatom, hatha. Am nekem teli acelfelnivel is csinalta, 16os, es a nyari alu felnimmel is csinalja, de egy probat meger. Halasam koszonom neked is a tippet, utletet :)
Az én autómon (Nissan Primera) is volt ilyen jelenség, mikor a gumis (akihez többet nem megyek ...) téli gumikat rakott fel, azután. A porvédő lemez feszült (??), vagy valami hasonló volt, nyomot nem láttam - leszedtem a kereket, tárcsát, és visszapakoltam úgy, ahogy én jónak láttam, letisztogatva, stb. Ezután a hang eltűnt. Megjegyzem, nem minden esetben, kb. 10 esetből 7-8-szor, a kormányt majdnem teljesen betekerve jött a súrlódó lemezre utaló hang.
A hibakeresés a visszajelző lámpánál keződött(nem világított izzócsere után sem),ezután kezdtük átnézni a gyerytákat,úgy néz ki mind a 4 hulla.1 pontosan ilyen volt mint a képen amit beszúrtál,viszont ezek "kerámia'" végesek mind,nem fém.Az újak nincsennek benne egyenlőre,nemrég rendeltem meg az autósboltban.A kis pöcs ha beleesett a hengerbe annak hallható jele kellene hogy legyen nem?A hf-et fölöslegesen nem szertném leszedetni..
En nem szidtalak sem teged sem senkit, csak unom hogy virtualisan mindenki nagy arc de egy csepp jo indulat kesves emberben van. Akiben meg van es nem tudja a valaszt ertelme szeruen csendben van es akiben nincs az minden marhasagot beszol meg ugyis h halvany lila fingja nincs az egesszrol.Tisztelet a kivetelnek.
Lassd, kaptam maris ket tippet. Honnan tudod h nem ezek a lehetseges gondjaim ? De a te elved hogy csak olyan kerdest tegyunk fel amire biztos valaszt is kapunk.
Kettővel találkoztam. Mindkettő megúszta 16db himba és szelepemelő cserével. Nyakban eltörnek a himbák, szelepek nem görbülnek. Mondjuk ezek alacsony fordulaton történtek, de az egyiket próbálták behúzni is, de még így is túlélte. (arra figyelj, a magasnyomásút jelre kell tenni, minden látszat ellenére is)
Nem. Én szerintem ha valaki olyat mond ami neked nem tetszik, és ahelyett, hogy elgondolkodnál a dolgon a hozzászólót kezded el szidni az sok mindent elmond.
Te szerinted a vilagon csak nekem van ez a gond az autommal igaz ?!
Nezzd, ez egy forum. Az ember probal informalodni, meg akkor is ha a szereloje nem tudott segitteni neki, hisz barki masnak lehet meg ez a gondja , vagy talan egy kedves szerelo aki mar tapasztalt ilyen erre jar es elmondja..akar.
Te biztos csak olyan kerdest teszel fel, hogy miert ereszkedik az autodnak a gumija, amire minden ember tudja a valaszt , meg te is, csak 100%osan meg akarsz gyozodni magadban.
De ha ez a forum csak ilyen kerdeseknek lett ki talalva, amire mindenki tudja a valaszt akkor en kerek elnezest.
Ha azok a szerelők, akik helyszínen úgy, hogy látják és mérhetik nem találtak semmit, akkor miből gondolod, hogy innen online egy konkrét és helyes választ fogsz kapni?
Igen, valoszinu, de mi ? Mi tud ilyen terheles alatt ( csak balra kanyarnal ) erintkezni ?
A rázopad nem mutat semmit se. Allo helyzetben sem veheto semmi erintkezes eszre, meg ha a kormanyt balra fordittom teljesen meg ugysem.
Tudtommal ez a forum kerdeseknek lett ki talalva, nem de ? Es en egy normalis, valaszra varo kerdest tettem fel. Akkor meg milyen rejtvenyrol beszelsz te itt nekem ?
Majd nem lenne 4-5M hanem csak 2.5-3. Mert _köztudott_ lenne, hogy van egy ilyen baj. Ez beemelne egy értékvesztés lépcsőt a történetbe és kész.
Írod, ez csőd a tulajnak is(?), nem is értem, miért lenne csőd, aki elbukott egy szalonautón 7 milliót 8év alatt mondjuk, van a 11millás akárminek 4 millió piaci maradványértéke, nem fér neki bele még félmillió?
Írod, csőd a gyárnak, na ez végképp nem kóser, semmiféle csőd, nem emberek haltak meg a fék-légzsák, stb miatt, van egy nagyobb motorsorozatot érintő probléma. Volt már ilyen, sőt rosszabb, ld kénkorrózió az első alumotorokban. Százezer, milliószám cseréltek garanciában motort, nem mentek csődbe.
Arrol beszélgettünk, műszakilag milyen hibák, beépített aknák vannak MINDEN márka minden járművében, 2010 utántól, legalábbis valami ilyesmi kijelentést tettél.
Kíváncsian visszakérdeztem, ezt így japán autóra is tartod, erre közlöd, más a vásárlóközönség.
Végülis reagálátál, igen. Megkérdeztem kényelmes-e a szék, erre leirtad, esik kint az eső.
Sziasztok ! Van egy autom, melyben az utobbi ket honapban elol a kereknel ki volt cserelve minden. Féltengely (jobb felol ) , csapagyak, nyuszifulek, osszekotok,diok stb. Minden ! Meg a fek tarcsat-pofakat is ! Megis, van egy adott pont balra kanyaradasnal CSAK ,amikor egy bizonyos surolasi hangot ad ki az autom, amely JOBBROL jon. Tehat balra kanyarodom es jobbrol jon a hang.Forditva ( jobbra kanyarnal ) minden rendben.
Olyan mint amikor a kerek eri a sarvedot pl, es kisse rezeg az egessz auto. Valaki találkozott vagy hallott ehez hasonlot ? A szerelom szerint mar csak a kapcsoloszekrenyben feszulhet valami ami kanyarodasnal bezavar. Ez mennyire lehetseges ? Ha tudnam biztora hogy az, akkor bele is nyugodnek, de senki sem tud biztosat mondani. Ugy kezdodott h "biztos s diok, biztos a tengely s igy tovabb amig tenyleg mindent ki nem csereltettem.. De a kapcsoloszekreny mar nem kis penz sajnos. Esetleg mas milyen problema lehet ?
Ne mondja senki hogy valoban surol a sarvedo vagy valami mas mert ha ennyire elszantan ki csereltettem mindent akkor ne gondoljatok h nem ez volt az elso amit leellenoriztettem.
Elore is koszonom a segittsegetek, remelem jutunk valamire. Minden otlet hasznos lehet ! :)
Csak nekem mondjuk nem lenne mindegy, hogy 80 ezerből, vagy 800-ból áll meg a 4-5m ft-os használtautón olyan javítás, aminek meg sem szabadna történnie.
Távolkeleti autókat felesleges hasonlítgatni, más a vásárlóközönsége.
Ha, amikor a hibát "észrevették", javították volna a főtengelyt is, és bizonyos ponttól már a jót építenék be, felülírná a cikkszám a régit, aztán eldöntené a tulaj, mit lép, blokk ki és másik tengely, vagy csak láncot cserél, aztán karistol- ameddig.
Japán márkák sem vállalhatóak? Ja, drágább, és nem is mind olyan már, mint valaha, de ha nem robban a pofámba a motor 200e-nél, már megéri a -használtan- vételnél is többet költeni.
Éspersze, amit soha nem szabadott volna, és tűzzelvassal irtani, az a 30ezer km olajcsere történet.
Azért ez nem mindegy se a gyártónak, sem a kisembernek aki pl. bmw-t szeretne venni.
Ha egy egyszerű lánccserével megoldható lenne a dolog, akkor senki sem aggódna.
De sajnos a főtengely lánckerék a probléma okozója. A valódi gyógyír gazdasági totálkárt jelentene a gyárnak és a tulajoknak is.
Inkább terveztek új láncot ami optimális esetben 2x annyít bír mint az előzők, így a fontosabb piacokon visszaszorították a botrányokat.
Csak az ilyen évek óta tartó műhiba sorozatoknak az lett az eredménye, hogy a használt autóra szorulók 2008-2015 évjárat között nem találnak olyan vállalható márkát amiben ne kegyegne legalább egy, de inkább három időzített bomba.
Láttam már pár csupaszon 1-2 mostanihoz hasonló zivataros hónapra ereszalatt kinthagyott blokkot, ahol az aljában lényegében telivolt a forgattyúsház esővízzel.
Nyilván más a viszkozitása, és az olaj az lepergetni igyekszik, amig van a hengerfalon, de azért ha pl nyomatja a slaggal, miközben csodálkozik, jé, miért van ez igy elduggulva, jé, ....na nyomom még kicsiit...
így elég hamar lemegy az.
Nekem mindegy, tettem már tönkre elég motort saját káromra, mire meg is tudom javítani, ki-ki ahogy érzi.
Turbós autónál különösen hamar vége a történetnek, ha a legkevesebb víz is körbeszalad a kenési körben, a turbóban rögtön gőzzé válik, és pápá.
Köszönöm a jó tanácsokat!A turbót is persze átfújattam kompresszorral,nem maradt benne víz .Az izzító gyertya nem jutott eszembe ,kicsit azért megijedtem.Összeraktam a gépet és már meg is tettem vele néhány kilométert,úgy tűnik ,rendben van.Nagy kő esett le a szívemről.
Egy-kéthónapja feltettem egy képet törött Rocky főtngelyről.A autó előtte volt adagoló javításon.A hiba utána kb.1 hétre következett be.Kollegám hívta fel a figyelmemet,hogy NAGYON jól állítsam az előtöltést főtengelycsere után mert szerinte a nagy előtöltéstől el tud törni.Nem tudom csak kérdezem...