Mennyiségét tekintve meg lett tervezve. Csak a toldás terén merült fel bennem a kérdés a vásárlás után. Kevesebb darabból nem lehetne kialakítani, mint amennyit vettem.
pedig nem közömbös. hacsak nem 100 méter persze. de ha már megvetted, mindegy. az ember előre megtervezi hogy hogyan lesz szabva, toldva, ebből kijön hogy hány darab kell, és utánna veszi meg.
"a) hosszában rakod. mivel 60 centis csíkot nem tudsz vágni, egy felet fogsz toldani, 45cm lesz az átfedés"
ezt nem értem.
Miért nem tudnék 60cm-est vágni?
És mi az, hogy egy felet fogok toldani?
:))
Már megvettem a 3*1,5m-eset. A 2,15m-est (ami 5m hosszú) csak távolabbról tudtam volna hozatni fuvarköltséggel. A fuvarköltségen 3-4 tábla 3*1,5m-est tudtam volna venni saccra. Szóval ez kiesett.
Hát ez nagyon dühítő! Hogy szintezte be ez a kontár? Szemre?
Az ajtó megemelése nem lehet alternatíva?
Amúgy hívd vissza ezt a kontárt és mutast/mondd meg neki, hogy ez így nem jó. És saját költségén bontsa el és építse meg jól, vagy adja oda a pénzt erre a munkára. Tudom, nem egyszerű behajtani ilyet, de ne te szívjál a kontársága miatt.
Az a baj, hogy sok a kontár. Minap láttam egy villanyszerelő munkáját. Hát egy rettenet volt.
Egy kőművessel terasz betonozást készítettem, és sikerült úgy elhúznia a betont, hogy majdnem az egész teraszról a bejárati ajtó felé lejt a beton. Oké, hogy fedett terasz lesz, de oldalról beverhet az eső, szóval ez nekem sehogy sem tetszik.
További probléma, hogy emelni nem lehet a bejárati ajtónál a szinten mivel csak annyi hézag maradt, hogy egy burkolással pont a küszöbig érne a szint.
Utólag mit lehet tenni ezzel a betonnal? Valahogy le kellene szedni belőle 1-2 centit bizonyos helyeken. Van erre valami eszköz?
Eretnekség egy 7,5x6 méteres garázst felhúzni 20-as téglából? Kapna felül egy 30 cm magas koszorút (ez szolgálná egyben az áthidalók szerepét is). Rajta hagyományos nyeregtető, 35 fokos hajlásszöggel, fogópárokkal. Szarufahossz 4 méter.
Gipszkarton mögé pl. dugaljak, kötő dobozok stb. stabil rögzítésére, a karton merevitésének érdekében 12-es, vagy 15- ös OSB lapot szoktam nagyobb felületen sok helyen csavarozva felrögzíteni.
Van 44 cm-es pincefalazó tégla is. Mindenek előtt a pince vízszigetelését kell eldönteni. Vagyis szigetelés TARTÓ vagy szigetelés VÉDŐ fal (vagy fólia) lesz. Ha a védő megoldás készül akkor a munkagödörnek akkorának kell lennie, hogy kívülről lehessen a falon dolgozni. Ebben az esetben a rétegek alulról fölfelé:
homokos-kavics vagy zúzottkő
aljzatbeton
vízszigetelés
szigetelésvédő beton ami szerelőbeton is egyben
vb. lemezalap
Szigetelésvédő (szerelőbeton) helyett szoktak tenni védőfóliát, de ez nem annyival olcsóbb amennyivel bizonytalanabb.
A vízszintes és függőleges szigetelés csatlakozását meg kéne tervezni, de legalább olyan csinálja aki ért is hozzá. (nem aki azt mondja, hogy a szomszédnál is jó volt)
Ha belül van a szigetelés akkor is kell egy szigetelésvédő fal és a vb. alaplemezre egy szigetelésvédő beton. Ez a beton lehet a padló is.
Ha nem lesz szigetelve a pince akkor jóval egyszerűbb az alapozás, de a pince fölötti azaz fszt-i födémet és a felmenő falakat és ha van pincelépcső akkor azt is szigetelni kell.
Bocs, de a szerelőbeton az a vasalatlan beton amin a vasbeton lemezalapozás vasalását szerelik. Szerelőbeton, másnéven aljzatbeton az 5-6 cm vastag. A vb. lemezalap méretezés szerint.
Igazság szerint a talajmechanikai vizsgálatot azért végzik, hogy az alapot meghatározzák. tehát röviden: talajfüggő a (sáv)alap méretezése.
A kép nem lett csatolva.
Én 60*60cm keresztmetszerű sávalapot csinálnék. Arra menne lemezalap (szerelőbeton) 15cm vastagságban. És arra falaznék.
Zsalukövezésen mit értesz? A pince falazását? Én 30-asnál kisebbet nem tennék. ha jól tudom, előírás, hogy teherviselő falazat nem lehet keskenyebb 25 cm-nél, tehát ez a minimumérték. Érdemes megjegyezni, hogy pincefalazatot lehet más anyagból is építeni, zsalukővel ritkán rakják ahogy megfigyeltem, mert munkaigényes. Téglával falaznak inkább pinceszinten. Egy bevasalt, kibetonozott zsalukő fal azért sokkal erősebb, az oldalirányú földnyomásnak is jobban ellenáll.
Kiemelt útszegélykővekből raktam egy ívet. Mivel kell kihézagolni a keletkezett réseket? Jó lenne, ha valamennyire fagyálló lenne, ne kelljen évente újracsinálni. Egyelőre nem találok a neten leírást.
Amire gondoltam: apró kavicsos homokból készítek földnedves betont, oldalról "zsaluzom" a köveket és jól megtömködöm a réseket. Működhet?
Egyik oldalról föld feltöltés lesz a tetejéig, másik oldalról térkő.
Lenne alapozással, pincézéssel kapcsolatban pár szakmai kérdésem.
Mondjuk ha valaki építene egy 10x10méteres 100m2 tetőteres házat és azt teljesen alápincézné akkor mekkora alapozást (sávalapozás) kéne csinálni a pincének? Illetve erre az alapozásra mekkora zsalukövet szoktak rakni?
Illetve a pincében mennyi lenne a legnagyobb szélesség amit betongerendával még át lehetne hidalni?
Egyszer már próbálkoztam, akkor nem volt senkinek ötlete, hát megpróbálom újra. Laminált padlónk egyik blokkja alatt sajnos nem lett rendesen kiszintezve az alapzat és most erősen behajlik rálépéskor. Attól félek, hogy hosszútávon a hozzá kapcsolódó elemekkel közös nútja széttörik. Nincs valami tippetek mivel lehetne segíteni a helyzeten? (Bár nagyon nem szeretnék roncsolni, de azon gondolkoztam, hogy megfúrom és vmi anyagot aláfecskendezek.)
Üdv ! Szép zsalugáteres fa ablak(tokkal) fixen is lehet rögzítve(leakasztani) ,de szép zsanérral is akár nyíthatóvá is megoldva ! Szimpatikus lazurral lekezelve !:)