Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.17 0 0 33389

Yes, a 95-95 C° meglehetősen szűk tartomány :-D
A fagyálló forráspontra gyakorolt hatását már direkt nem írtam bele, mivel ez is eltérő. A  G11 (zöld) jellemző forráspontja 105 C°, a G12 aluprotect pedig 115-120C°.

(Légköri nyomáson)

Előzmény: Törölt nick (33388)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.17 0 0 33388

"víz forráspontja is emelkedik ugyebár"

Ráadásul itt nem is víz van. A fagyálló forráspontja a motorok hűtőrendszerében eggyébként -az általad is említett túlnyomáson- kb.125 C fok. A benzines motoroknál ventillátor 97 foknál  kapcsol be, és 92 foknál kapcsol ki. A Diesel motoroknál a bekapcsolási érték 100fok körüli.

A 95-95 fok helyett, gondolom 90-95 fokot akartál írni.

Előzmény: Törölt nick (33387)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.16 0 1 33387

A hűtőrendszerben megengedett maximum nyomás 1.4 bar. Épp múlt héten néztem, úgyhogy biztos vagyok benne.

A 95-95 C° teljesen normál üzemi hőmérséklet. Ha növeled a nyomást egy edényben, akkor az abban levő víz forráspontja is emelkedik ugyebár.

A tágulási tartályon a kupak biztonsági szelep is egyben. Ha túl magas a nyomás, akkor az bizony kinyit, annak meg nyoma van.

Ha nem túl látványosan, de hengerfejes a gép (mondjuk a tömítés nem az igazi, és csak beledolgozik a hűtőrendszerbe), az reagens folyadékkal kideríthető.

Ekkor kékről sárgásra vált a színe a hűtőfolyadékban levő CO/CO2 hatására. Árulkodó jel lehet még a minimális hűtőfolyadék fogyás is.

Előzmény: Tatkamac (33385)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.16 0 0 33386

" viz felmegy 95,...98 fokra.... és állandóan 90,,95c fok..."

És ez miért baj? Ezek normális paraméterek.

Előzmény: Tatkamac (33385)
Tatkamac Creative Commons License 2021.05.16 0 0 33385

Sziasztok 

Segítséget szeretnék kérni motorhűtés problémára ,,206,Husky,,1,4,,2002,és kocsi,,

Elozmeny,,,Az autó hutoje kilyukadt,,,

Hűtő ,elotetellenallas, termosztát,kicserelve,,,kapcsoló relé,,,alul bal oldalon cserélve ,foglalat szetrohadas miatt,feltoltve,, legtelenitve

 viz felmegy 95,...98 fokra,,,,soha még,,,,,és alacsony fokozatban ugyan de bekapcsol a ventilátor, úgy emlékszem nagy fokozattal i dúlt mindig,próba km  kb 50 km,,,hutoviz tiszta,,,olajsár nincs,,,a szelepfedelen,,,,viszont a felső hutovizcso kőkemény!!!,,és állandóan 90,,95c fok,,ventilátor ugy ahogy írtam,, elakadtam,,

Előre is köszi 

Beren Creative Commons License 2021.05.15 0 0 33384

Üdv mindenkinek!

Köszönöm az összes észrevételt. Beren fórumtárs valószínűleg nem fog nekiállni multimétert döfködni ide-oda, mert annyi köze van az autóvillamossághoz, mint az atomfizikához, de lehet, hogy utóbbihoz többet konyít... :-D :-D :-D Viszont a csatlakozókat ellenőrizni fogom, amit tapintással érzékelni tudok (nyit-e a termosztát), azt meg fogom nézni. Ha pedig olyasmi, amit nem tudok megoldani, akkor keresek egy PUG-ban járatos autóvillamosságis embert. A hiba egyébként azóta nem került elő újra, pedig asszony futkározott ide-oda, szóval egyelőre csak pillanatnyi elmebaj volt az autó részéről...

 

Beren

Előzmény: Törölt nick (33379)
nemeza Creative Commons License 2021.05.14 0 0 33383

Szerencsére annyira azért nem volt laza egyik sem.

Előzmény: Törölt nick (33382)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.14 0 0 33382

Szerencse, hogy nem előzött be a kerék :-)

Előzmény: nemeza (33381)
nemeza Creative Commons License 2021.05.14 0 0 33381

Volt mit húzni 3 keréken is. Utána kicsit mentem( Érd M6 - M0 Budatétény..), akkor jónak tűnt.

Előzmény: nemeza (33364)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.14 0 1 33380

Szia,

 

Leírok egy egyszerű adásvételt:

-ez év február 11.-én vettünk az asszonynak egy 1.4-es, hdi motoros gépet, nem messziről...

Mikor oda értünk érte (kb reggel 10:00 körül) a motor már járt az udvaron...

Ami ugye baj, mert pont akkor esett a hó, hideg is volt...szerettem volna hidegen megnézni...

De már járt...

 

A tulaj nem volt otthon, csak a fia...beindította, mert  szóltunk, hogy fél óra és ott vagyunk...

 

Nézegetés, alkudozás...a gép jár...közben is...

 

Végül megegyezés, szerződés aláír, biztosítás intéz...

 

Kimegyünk -mint boldog tulajdonosok- a gép jár...a viz forr...meg STOP...meg minden...

 

Az eladó -pug kereskedő lévén- ..tel ide-oda...

 

De a hűtő meg full hideg volt...

 

Okosság jött..

 

Akku saru levesz, kis idő után felrak...minden faxa...azóta is...

 

Bár, a volt tulaj adott egy gyári gombát, gyári, bontatlan csomagolásban...de inkább vettem egy komplett termosztátot és kicseréltem még akkor...

 

Azóta -is- jó a gép...

 

Remélem, nem is jön ez elő télen...

 

De voltak itt mindjárt más bajok is...de a hideggel azok is elmúltak...

 

Ezek a vasak ilyenek...hozzá kell szokni...meg az sem árt, ha ismerjük a gép "lélektanát"

 

 

T

 

 

Előzmény: Törölt nick (33379)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.13 0 1 33379

Abban nincs közöttünk vélemény különbség, hogy egy multiméterrel sok minden kimérhető.  Persze, meglehet nézni a ventillátor reléket is. Csak előtte le kell szerelned a lökhárítót. Azután meg kiderülhet, hogy nem ott van a hiba, szerelheted vissza.  Az általad feltett képen szereplő,  hűtőbe csavarható ventillátor hőfok kapcsoló vizsgálatához meg még multiméter sem kell, elég egy próbalámpa is. Arrol nem beszélve, hogy pld. az én 206-omban ilyen már nincs is -a 106-osnál még ilyen kapcsolta a ventillátort-, itt mindent a hengerfejbe csavart  szenzor jele alapján vezérel a - BSI. Ehhez a hőfok szenzorhoz tuti, hogy nem ad kellő infót  az általad említett két magyar alkatrész forgalmazó. Az AutoData,  vagy a Service Box igen, ahhoz viszont nem mindenki fér hozzá. Azok a legkevésbé, akik azzal kezdik, hogy "hol van a hőmérséklet jeladó?"

Szóval, ha van diagnosztika, én inkább azzal kezdem a hibakeresést.

Igaz, a "Beren" fórumtársunk esetében még előtte kizártam volna a termosztát esetleges hibáját egyrészt mert az tapintással is megállapítható, másrészt a diaggal nincs kapcsolata, mivel nem elektromosan működik.

(Neki azért nem adtam tanácsot, mert a FeZ_ által leírtakkal értek egyet, ismételni meg felesleges.)

Előzmény: Törölt nick (33378)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.13 0 0 33378

Amire a multiméter és józan paraszti ész eseében gondoltam, az mondjuk megnézni a hűtővetni reléit, oxidációt, kapcsol / nem kapcsol.

A szenzorokra vonatkozóan nagyon sok esetben segítség mondjuk egy bárdi vagy unix katalógus is. AutoData szintén segít.

 

 

Igen, kell némi háttérinfó, de ha ezek közül valaki egyikkel sem rendelkezik, akkor meg szerintem ne álljon neki. Lehet barkácsolni bízva a vakszerencsében, de ez nem egzakt tudomány.

Előzmény: Törölt nick (33377)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.13 0 2 33377

"Egy időben lehetett venni egész emberi áron lexiát is"

Ma is lehet venni Lexiát -pontosabban annak klónját-, a Jófogáson többet is kínálnak, sőt "azt tudja amit a Lexia" -t is kínálnak. Hogy az ár  (23000- 49990 Ft-) "emberi"-e azt nem tudom. Gondolom, embere válogatja. Egyébként nekem is ilyen van, én is a Jófogáson vettem, és -ahogy írtad- működik. Játszogattam vele, használnom nem igen kellett eddig. 

 

"Egy-egy szenzort kimérni multiméterrel nem lehetetlen"  Valóban nem, de itt azért a "józan paraszti ész" nem elég. És legtöbbször az eljárás nem is egyszerű. Tudni kell hozzá, hogy amit mérsz, mit jelent. Pld.: Ki akarod mérni a hőfok szenzort. Ehhez  ki kell szerelni, egy edényben vizet kell melegíteni, kell hozzá megfelelő hőmérő és végül de nem utolsó sorban tudni kell -és valljuk be ezek az adatok nem könnyen hozzáférhetők- hogy milyen feszültség, vagy ellenállás  értékek tartoznak az adott folyadék hőmérséklet értékekhez. Ezért aztán úgy gondolom, hogy ha van valamiféle diagnosztikai eszköz, érdemes azzal kezdeni. A mai autók túl bonyolultak ahhoz, hogy a hagyományos vizsgálati eljárások mindenesetben gyorsan eredményt adnának. Erre találták ki a rendszerek öntdiagnosztikáját, öntesztjét, illetve a diagnosztikai kimeneteket. 

A "józan paraszti ész" nem alternatívája a diagnosztikának, hanem kiegészítője. Már, ha van diagnosztikája az illetőnek. Ha nincs, marad a józan paraszti ész (már ha van :-) ), de azért némi alapismeret ilyenkor sem árt.

Előzmény: Törölt nick (33375)
fireolto1 Creative Commons License 2021.05.13 0 0 33376

Okés, megpróbálom!

Előzmény: Törölt nick (33371)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.12 0 0 33375

ELM327 pl. az alap dolgokat kiolvassa, a semminél több.

Egy időben lehetett venni egész emberi áron lexiát is, nem mondom, hogy eredeti volt, de működött. Én az ilyen eszközök beszerzését már hanyagolom, pláne külföldről.

Hiába vásárolod "jóhiszeműen" elverik rajtad a port, ha valakinek szemet szúr. Az tuti mind másolat, valami lopott szoftverrel.

Magyar apróhirdetési oldalakon még esetleg érdemes körülnézni, biztosan van fent, kíváncsiságból rákerestem.

Ehhez persze tudni kell, hogy mit is kezdj a kiolvasott adatokkal. Sokszor a józan paraszti ész használata többet segít hibakeresésnél.

Egy-egy szenzort kimérni multiméterrel nem lehetetlen, a hűtőradiátor előtti ventilátort megmérni, mellette egy műanyagfedeles dobozban van emlékeim szerint 2 db relé.

Ezek lábai szeretnek elrohadni, saruval együtt. Ha nem kapcsol a venti, attól is lehet ilyen jelenséged. Műszerfal hátulján a csatlakozó(ka)t lehúzni, egy kis WD40, stb.

Ezek olyan alapvető dolgok, amiket érdemes szerintem bármilyen műszeres diagnosztika és "elméletgyártás" előtt elvégezni.

Előzmény: Beren (33374)
Beren Creative Commons License 2021.05.12 0 0 33374

Üdv!

Kösz a választ. A "diag" ebben az esetben valami spéci cucc, vagy elég, ha rádugok az OBD-re valami kínai vackot? Azért a kérdés, mert utóbbi van itthon (az én tizenéves Lacettimmel simán működik). :-)

 

Beren

Előzmény: FeZ_ (33373)
FeZ_ Creative Commons License 2021.05.12 0 0 33373

" Én mit csekkoljak? Vízhőfok jeladó? Termosztát? Másvalami?"

 

Ha nincsen diagod, akkor kb. ilyen sorrendben ezeket. :-)

Ha nem az első kettő, akkor a hűtőventilátor áramköri hibája miatt is tud ilyet produkálni. A termosztát hibánál, ha nem nyit, a kiskör (fűtéskör) hőmérséklete eléggé magas lenne (forró fűtéscső), miközben a hűtő meg hűvös. 

Diaggal azt is lehetne tetsztelni, hogy a ventilátor minden fokozata elindul-e.

 

Előzmény: Beren (33372)
Beren Creative Commons License 2021.05.12 0 0 33372

Üdv mindenkinek!

Egy 3 ajtós, benzines 1.4-es, hetvenegynéhány lóerős 206-ossal akad egy kis gondom.

 

Amikor tegnap asszony hazaért, kiderült, hogy bent maradt a kulcsa a munkahelyén. Elég fáradt volt, úgyhogy bevittem a kocsival. A táv durván 35 kilométer. Amikor beértünk, leparkoltam, leállítottam a motort. Ő bement a kulcsért, kb. 10 perc múlva jött ki. Indítottam, majd kb. 10 méter megtétele után villogó STOP felirat és a vízhőfok mutató majd' kiütötte a szélvédőt. Azonnal félreálltam, motor le. Mondtam asszonynak, hozzon ugorjon vissza, hozzon egy kis vizet, hátha kell. Amíg visszaért, időnként elfordítottam a kulcsot és csekkoltam a dolgokat, a mutató továbbra is az egekben. Asszony visszaért, motorháztető fel, de semmi gond, a víz jóformán hideg. Amikor megint elfordítottam a kulcsot, akkor a mutató maradt az alsó állásban. Ekkor elindultunk hazafelé, közben erősen figyeltem a mutatót - az hol felment 90-100 fok körülre, hol meg leesett a legalsó állásba. Amíg hazaértünk, nem ment fel újra a maxra, viszont a motorháztető szokatlanul melegnek tűnt, szóval nem tudom...

 

Ahogy itt utánaolvastam, láttam, hogy más is küzdött már a vándorló mutatóval, de mindenkinek más jellegű volt a problémája. Én mit csekkoljak? Vízhőfok jeladó? Termosztát? Másvalami?

 

A válaszokat előre is köszönöm!

 

Beren

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.11 0 0 33371

Vagy leveszed a mztatót, fél fordulatt odébb vusszarakod, kézzel finoman le nullára, és gyújtás.

Ekkor más tartományban megy, esetleg talán nem akad meg, vagy nem ott...

Előzmény: fireolto1 (33370)
fireolto1 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 33370

Köszi a videókat.. Nem is tudom.. Nekem a mutató szépen jár, gondolom akkor a kis tengely nincs letörve.. Egyszerűen csak elfelejti a nullát.

De találtam kalibrálási videót is. Azt is kipróbálom. Ha nem jön össze akkor marad az évenkénti mutató beállítás.

Előzmény: Törölt nick (33368)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.10 0 0 33369

Nem írtam, de ma állt össze a verda, megejtettük a nagyszervízt, bár hamarabb, mint terveztem, mert kicsit hengerfejes lett szegénykém, egy megfáradt csövet is eldurrantott.

Szóval hengerfej le, nyomáspróba hidegen, melegen, síkolás. Teljes szelepsor csere, ülékmarás, szelepvezető, szelepszár szimering csere, hengerfej tömítés, hengerfej csavarszett,

vezérműszíj, vízpumpa, termosztát, feszítőgörgő, főtengely szimering, elől nagy vízhűtő, blokk-fűtőradiátor közötti vízcsövek, tágulási tartály, üzemanyagszűrő, olajcsere, levegőszűrő csere,

meg ilyen apróságok, amik ehhez kellenek (szívósor tömítés, kipufogósor tömítés, egy marék bilincs) :-D

 

A fűtőradiátort még ki kell vennem, egyelőre a műszerfal megbontáshoz nem volt kedvem...

Kivettem a webasto kályhát, mert nem tudtam olyan normális gumicsövet venni, ami méretre / formára passzolt, meg a kályhát is szét kell szednem, lehet az is megsínylette a hengerfejes sztorit.

 

A blokkban olyan hihetetlen sárga trutymó volt, hogy az nem igaz... Ezért is voltam úgy, hogy hűtőradiátor csere, mert nem tudom, a mosogatással mit érek el. A blokk járataiból is elég volt kivakarni az iszapot.

Remélem, a hengerfej tömítés csere elég lesz, mert a hüvelykiállás sem az igazi. Nem akarnám újra megbontani. Egyelőre szépen jár, bár még nem mentem vele, csak az udvaron járt.

A hűtőrendszert ma megint 4x-5x átmostuk, ami sárga lé jön az még a fűtőradiátorból jöhet, de az is cserés úgyis. Utána megint átmosom, nem is rakok bele addig fagyállót.

Valamelyik nap megejtem azt is. Lehet megbontom a műszerfalat, én nem akarok elvágni semmit a műszerfal aljában, nem gányolok.

 

A fent írt művelet~130k huf környéke lehet a hengerfej felújítással együtt, bár még nem számoltam össze mindent.

(A teljes hengerfej felújítás műhelydíja minden alkatrésszel együtt 45k huf volt, így van rá garancia. Közönséges 8 szelep, nincs hidrotőke, így baráti a dolog :-))

Nincs mese, 21 év az 21 év. Szerintem egy újabb autón a fenti mutatvány nem ennyibe került volna...

 

Már csak küszöböt kéne cserélni :-(

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.10 0 0 33368

Nem rakétatudomány, viszont néhány apróság:

Az üzemanyag és vízhőfok mutatókat nem kell leszedni, így nem fog hülyeséget mutatni, elég a sebsség / fordulatszám mutatót, és úgy kivenni hátulról a két szervót.

Arra kell csak vigyázni, hogy mikor lefordítod a kiszedett panelt, valami legyen alatta, ne a mutatókon támaszkodjon

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.10 0 1 33367

Előkerestem őket, itt az egyik videó:

https://www.youtube.com/watch?v=c3vr26v5Jyw

 

 

Itt meg a másik:

https://www.youtube.com/watch?v=MHdX1q4B-J8

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.10 0 1 33366

Én szétszedtem az ominózus motorokat. A műanyag fogaskerekek tengelye szeret megkopni, ettől akad az egész szerkezet. Én a műanyag tengelyt levágtam, fogaskerék átfúr, és kapott fém tengelyt.

Ehhez persze nem árt, ha van valmi forgácsolóműhelyed, kiseszterga, hogy a tengely az tényleg központos legyen. Biztos megcsinálható anélkül is, de nekem így egyszerűbb volt.

Ettől lehet, hogy majd a műanyagház kopik jobban, de biztosan nem ugrál el a mutató. Ha veszel egy bontott óracsoportot, jó eséllyel abban is lehet ilyen hiba. A kettő óracsoportból lehet egyet csinálni.

Maguk a motorok, amik a mutatókat meghajtják, egyesével is cserélhetők amúgy. Youtube-on van róla részletes videó, hogy kell úgy szétszedni, hogy ne sérüljön semmi, ha esetleg van kedved barkácsolni.

A sebességmérő nyilván kevesebbet megy a fordulatszámmérőhöz képest, így egy donor óracsoportból első körben azt tenném át a fordulatszámmérő helyére, ha épp van.

 

Előzmény: fireolto1 (33359)
Petör Creative Commons License 2021.05.10 0 0 33365

Hello

 

olvass utána szeritnem a topicban - típushiba. Nekem 17 éve van meg az autó, 3x javították kompletten, most megint kezdi. Legutóbbi etap már csak 5 kHUF volt - most már nem izgat.

Előzmény: fireolto1 (33359)
nemeza Creative Commons License 2021.05.09 0 0 33364

A gumicsere után mentünk akkor jó volt.

Akkor külön lehúzták még mindet, de jó tipp, megnézem (ki volt írva "apróbetűssel", hogy 50km után ellenőrizendő.

Azon párszor már túl vagyunk..

Előzmény: Törölt nick (33363)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.09 0 0 33363

Én a gumicsere környékén keresném -első helyen- a magyarázatot. A rosszul feltett súly le is eshet. Olyan csacska kérdést fel sem merek tenni, hogy kerékcsavarok megvannak húzva rendesen?

Előzmény: nemeza (33362)
nemeza Creative Commons License 2021.05.09 0 0 33362

1 hónapja lett feltéve új nyári gumi nekem új alufelnikre, gumisok kicentírozták.

Mentünk azóta pályán hosszabban (Bp-Almádi), akkor nem volt gond.

Előzmény: Törölt nick (33361)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.09 0 0 33361

Kerék kiegyensúlyozás?

Előzmény: nemeza (33360)
nemeza Creative Commons License 2021.05.09 0 0 33360

Sziasztok!

120km/h környékén elkezdett rázni a kormány, ha lassítottam elmúlt. Csere érettek a gömbcsuklók? Sok vacak úton megyünk..

Pünkösdkor lesz egy hosszabb utunk és jó lenne addigra helyrehozni.

Köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!