Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
egyszerűsített kazáncserével cserélném le a kazánom egy Immergas Terra 24 Plus-ra. A mostani turbós is saját kéménnyel van kivezetve függőlegesen tetőkivezetéssel 3m hosszan.
Milyen költségekkel kell számolnom a kazánon kívül a kéményrecserére, szerelésre, beüzemelésre, érintésvédelemre és az egyszerűsített kazáncsere papírozására kb?
Iszapleválasztó van.
Szeretném betervezni az idei költségvetésbe, de lövésem sincs kb milyen nagyságrenddel számolhatok.
Ha csak radiátoros a rendszer, semmiképp nem kell a másodlagos szivattyú, főleg ha CW400 van rajta! Azt ki kell szedni a rendszerből. Ellenben a 200l víz miatt egy +12 literes tág tartály kellene. ;-)
Azért azzal legyél tisztában, hogy az általad leírt 5,5 m-es magasság maximum a kazánnál tapasztalható rendszernyomásra lesz hatással, de a szivattyú emelőmagasságának köze sincs ehhez a magassághoz, illetve nem ez mondja meg, hogy milyen szivattyút kell választani.
Üdv! A kérdésem az lenne ,hogy lehet legegyszerűbben megoldani egy kazán kéthelyről - két külön körön levő( új házrész és a régi - 2 generáció) vezérlését ?
Csatlakoznék az előttem szólóhoz. Nálunk is új kazán (Bosch Condens 2500 W WBC 24-1 DE) került a régi, zárt, radiátoros rendszerre. A rendszerben 15 darab 22DK radiátor van + vastag csövek (még a régi vegyes kazánhoz méretezve), lehet benne vagy 200 liter víz (a radiátorok együtt 120 + a csövek). A kazán az alagsorban működik, a legmagasabb (tetőtéri) radiátor belépő pontja a kazán előre menő csövétől kb. 5,5 méterrel magasabban van. A régi kazán miatt volt a rendszerben egy szivattyú. A kérdés, hogy ártok-e azzal a kazánnak, ha hagyom a szivattyút a körben?
A telepítő határozott álláspontja, hogy ehhez a vízmennyiséghez és emelési magassághoz szükség van még egy szivattyúra a kazán szivattyújának a védelmében (ugyanezt gondolja a régi tágulási tartályról is).
A szabályzó egy CW400. Ez vajon tudja majd vezérelni a régi szivattyút?
Eddig volt egy sima pellet kazán, benne háromállású wilo szivattyú, mindíg a maxon pörgetett.
Vannak radiátor és padló körök, a padló köröknél saját wilo szivattyú, általában középső álláson.
Ez az alaphelyzet.
Most a kazáncsere kapcsán kondi gáz, s benne a moduláló szivattyúval.
S azzal biztatnak, hogy ami eddig ment, az esetleg nem fog (értsd: radiátor körökben nem mindbe ér majd el az a teljesítmény az új kazán szivattyúval, ha az visszafogja a teljesítményét.)
S itt jött bennem a kérdés: valóban a kazán lemodulálással párhuzamosan a szivattyú teljesítménye is csökken, ergo a rendszert vannak esetek amikor nem tudja kiszolgálni?
Nem tervezek külön kört a kazánhoz, hőcserélős / hidrováltós leválasztással. Ami eddig ment, azon a rendszeren a végpontot cserélném, s ennyi. (kazáncsere, mindkettőben szivattyú, csak azok működése eltér, s innen a kérdés)
Így, ezek után? Kellhet ide tényleg plusz szivattyú, vagy - nekem ez az érzésem - felesleges dolog, arra jó, hogy túlbonyolítsam a rendszert mind eszközökben, mind pénzben.
"Magyarul szükséges egy új kondenzációs kazán után kötni egy szivattyút? (meglévő, működő fűtési rendszer esetén)"
A feketén szedett mi jelent nálad, ezt kellene kifejteni! Ha csak radiátorok vannak, egy zárt rendszeren, direktre kötve a kazánnal, akkor a válasz az hogy NEM! Ha bonyolódik a rendszer akkor már lehet kell...
Szabályozástechnikai okokból, ha külön kell padlót, emeletet, vagy több szintet szabályozni és/vagy kicsi a kazánszivattyú teljesítménye akkor hidrováltóval kellhet több szivattyú. A rendszered ismerete nélkül ez tenyérjóslás lenne.
Magyarul szükséges egy új kondenzációs kazán után kötni egy szivattyút? (meglévő, működő fűtési rendszer esetén) Mert én az egészen meglepődtem. Eddig itt nem nagyon találkoztam hasonló észrevételekkel.
Mennyire általános, hogy nem padló körökhöz még beraknak kondezációs kazán mellé?
Üdvözlök mindenkit itt a fórumban, szeretnék meg kérdezni egy problémát ami az én kázánomon elő jött, érdeklődőm járt-e már így valaki és mi lehet a hiba? Egy BAXI Luna Duo-Tec 24 kazánom van,1-éves múlott most el kezdte azt csinálni hogy el kezd fűteni megy kb:1-2 percet és le állítja magát majd szellőztet és újra indul és ónét től tökéletesen működik, szeretném meg kérdezni járt-e már így valaki és mi lehet a probléma? Válaszokat előre is köszönöm, Jó fórumozást kívánok mindenkinek!
Kérdezném a szaGértő urakat, hogy mi a vélemény egy ilyen kijelentésről:
"a kondenzációs kazánok mivel képesek a teljesítmény visszavételére (lemodulálnak), s a bennük lévő keringtetőszivattyúk is már az újkori dinamikus modulálós fajtából valók, amik a teljesítményhez mérten változtatják az átvitt literszámot (eltérő jelleggörbék),...szóval ezekkel az okos szivattyúkkal már nem lesz elég egy eddigi radiátoros körök táplálása. Tehát egy plusz szivattyú kell csak a radiátornak majd, mert hogy a kazánban lévő a lemodulált kazánhoz igazítja magát (kisebb teljesítményre kapcsol), s emiatt nem minden (távolabbi) radiátorhoz jut majd egyenlően a melegvíz.
Meg hogy hidraulikus váltó. Meg hőcserélő....
"
Arra kérném a közönséget, hogy sportszakmailag szedjék ízekre a fentieket. Az utolsó sortól akár el is tekinthetünk.
A lényeg, hogy valóban kell plusz szivattyú egy kondis kazánnál, mert az buta mód visszafogja majd lemodulált állapotban a sajátját ??? (kétkedő fej)
- A kazán külső hőérzékelőjét használja. ( OT-n kiolvasható a szenzorok mért értéke )
- A termosztátnak van saját külső hőérzékelője.
- Internetről szedi az adatokat a Honeywell, Nest és még pár ezt csinálja ami szerintem elég gáz ha van a kazánon szenzor.
El kell olvasni a leírást a Tied melyiket tudja!
Az OT (OpenTherm) egy szabványos buszrendszer amin keresztül kommunikál a kazánnal a termosztát és nem csak be és ki tudja kapcsolni de bizonyos üzemi paramétereket is tud szabályozni.
Ezért írtam hogy rajzold le mit akarsz. Mert én innen nem tudom neked milyen égéstermék elvezetőt kell!
Amihez az AZB 617/2 kell, ez C53. Ha ilyen kell az valóban olcsóbb Tricox-ba de lehet H-Flue-ba még olcsóbb...
Az viszont biztos, hogy ennek a kéménynek a megépítéséhez jogosultsággal rendelkező kéményes szakember kell!
Majd ő intézi a méretezést és a helyi kéményseprők felé a lejelentés. Neked ezzel nem kel foglalkozni. Egy a lényeg, minden esetbe AZB 931-el indulunk! Független attól hogy gyári vagy Tricox vagy egyéb gyártmányú a cső, ami bele fog menni!
Sajnos a Vaillant szerelők sem állnak a helyzet magaslatán. A kazánom beszerelésekor kérdeztem pár beállítási dolgot a szerelőtől, amire elég kitérő válaszokat kaptam. Szerintem nem volt a beállításokkal teljesen tisztában. Így magam kísérletezgettem, több kevesebb sikerrel (VRC700f/4)
Igen tudja szab a kazán telj-t de csak a kazán szervizmenüjében beállított értékek között.Ha ott maximalizáltak vmit pl 12kw ot akkor mondjuk 6-12kw között tud ‘okoskodni’ Persze közel sem biztos sőt valószínű hogy nem csak a termosztát a probléma okozója de a gyári Vaillant termosztát sok pluszt dobna ahhoz hogy tökéletesen működjön egy rendszer
Az is nagyon v.színű,hogy beállítási problémák is vannak Nálad ,amit azonban egy gyári termosztát sem fog megoldani.
Nagyon v.színű ,hogy mind a max teljesítmény ,mind az előremenő hőfok le lett korlátozva a kazánon.
Ezt megnézetem. Akkor ez szerelői opció lehet?
Én annyit állítottam - a használati útmutató alapján - hogy maximálisra vettem a vízhőmérskletetet - elvileg a termosztát szabályozza innentől. Valamivel melegebb. Még kipróbálom, hogy így mi a változás. A gyári termosztátban lehet valami, valószínűleg kevesebbet kapcsolgatna.
DE:
Nem gyorsan akarom, csak kipróbáltam, hogyan működik. Természetesen nem ez lenne a normál üzem. Úgy gondolom viszont, 3 óra alatt illene felfűtenie 3 fokot, amikor kint tavasz van.
A T6 tudja a kazán teljesítményét szabályozni ha OT bekötést választották és tud időjárás függő kompenzációt, az egy elég okos termosztát. Ha csak a kötelező minimumot tudja akkor is rendben kellene lennie annak a rendszernek. Szerintem itt nem termosztát probléma van.
Előre nem volt benne semmilyen leírásban, hogy nincs meg a kompatibilitás (sem a Honeywell sem a Vaillant részéről)"
Szóval a Vaillant is természetesen tud fogadni "idegen" termosztátot...működik is vele,természetesen,DE az idegen termosztátból hiányoznak azok a "részletek" ami mondjuk a gyáriban benne van.A "minőség" a részletekben lakozik.Számos olyan + fejlesztése van a Vaillantnak ami csak a gyári termosztáttal fog "előjönni" a kazánodban sok esetben úgy ,hogy felhasználóként észre sem veszel semmit.(pl ilyen a dinamikus teljesítmény illesztés )Ugyanakkor ezek sok esetben nagymértékben befolyásolják egy rendszer tökéletes működését.
És mivel a kazánod minimális teljesítménye sajnos elég magas ,feltétlen ki kellene használnod a gyári termosztát előnyeit,és amitől "talán" kevésbé lesz kapcsolgatós (gázzabáló) a rendszered.
Az is nagyon v.színű,hogy beállítási problémák is vannak Nálad ,amit azonban egy gyári termosztát sem fog megoldani.
Nagyon v.színű ,hogy mind a max teljesítmény ,mind az előremenő hőfok le lett korlátozva a kazánon.
Kondenzációs kazánnál ezt a "gyorsan" dolgot hanyagolni kéne....Nagyon azt veszem észre az írásaidból ,hogy "rögtön" azonnal"gyorsan" Persze képes rá egy kondis kazán is ,hogy 15 perc alatt forralja a vizet a radiátorokban....de nem erre van tervezve,nem ekkor működik "jól"
-15-nél a külső erzékelő szól a kazánnak, hogy dobjon rá pár lapáttal. Most ezt ne várd. Ha visszaolvasol, ez a külső érzékelő jó dolog, szinte mindenki használja. Azzal a céllal használják, hogy a kazán minél alacsonyabb hőfokkal működjön, lehetőleg kikapcsolás nélkül.
Köszi, egyelőre nincsenek ilyen számítások. Egyszerűen csak nem fűt föl a kívánt 24-25 fokra. 22 fokot kényelmesen tartja. És nem tudom, hogy mi lenne -15 foknál.
Lehet, hogy a kondenzációs kazán máshogy működik, de 25 fokot tudnia kéne (vagy a termosztátnak).
5.3.2Az előremenő fűtővíz hőmérséklet beállítása(csatlakoztatott szabályozóval)▶Ha a fűtőkészüléke időjárás-követő szabályzóval vagy szobatermosztáttal rendelkezik, akkor a készüléken a maximálisan lehetséges fűtővíz hőmérsékletet állítsa be, lásd „A fűtés előremenő hőmérsékletének beállítása(csatlakoztatott szabályozó nélkül) (→ Oldal: 9)‟.◁A fűtés tényleges előremenő hőmérsékletét ilyenkor a szabályozó automatikusan állítja be.
Erre gondolok én is. A telepítőnk közben megnézte a szerelő üzemmódban és jól működött, gyorsan felfűtött. A radiátorok mérete pedig addig nem lehet szűk keresztmetszet, amíg hideg a víz.
Előre nem volt benne semmilyen leírásban, hogy nincs meg a kompatibilitás (sem a Honeywell sem a Vaillant részéről). Furcsa, hogy ennyire "leszabályoz", 45-50 fok a 60 helyett.
Értem, hogy a Vaillant szabályozóval tökéletes, de így (HW-lel) az alapfunkciót sem látja el - ha ez a baj.
Első körben megkérdezem a HW-től.
Ha termosztát csere, Te melyiket ajánlanád? A V. Senso Home-ból úgy láttam van több típus.
Elindítod a kalkulátort és megadod a kazánt, majd az elvezetés módját pl C33 vastagságot pl 80/125, és kidobálja milyen idomokra lehet szükséged. Ebből csak összepakolgatod a hosszúságot, meg az iránytöréshez szükséges könyök vagy 45fok idomokat és máris kijön, hogy mik kellenek hány darab, cikkszám szerint. (A pirossal jelzett idomokat nem lehet kihagyni!) A cikkszámokat beírod a google keresőbe, rákeresel az árára, és máris kijön pontosan neked mennyibe kerül a szerelt kéményed ;-)
"Elvileg tervezve kompletten Tricox pps/alu szettel van, gondolom ezért nem a Bosch indító van bent. (elvileg mondjuk dupla árú a Bosch gyári szett a Tricoxhoz képest, amit csak árnyal, hogy így kell kéményseprő szakvélemény)"
Kérdés: ha én valóban a Tricox-al kérem, ott a kazánból akkor nem a Bosch indítóval indulunk, hanem a mérőponttal, az lehetséges? (tehát közvetlenül a kazánra az tehető?)
Nem tudom ki tervez ilyet...
Vázold már fel, vagy rajzold le és fényképezd le ide nekem a kémény kialakítását légyszíves, méretekkel!
Én nem hiszem hogy szerelt kémény esetében sokkal többe kerül a Bosch mint a tricox.
Minden esetben Bosch gyári indító elemmel indul a füst elvezetés a kazántól! Csak ez tud közvetlen a kazánhoz csatlakozni! Minden kazánnak más a kialakítása/csatlakozása, a tricox, meg nem gyárt a létező összes kazánhoz indító idomot. Amúgy lényegtelen hogy utána a kémény Tricox vagy H-flue, vagy bármilyen más C6 stb...
A sorrend: gyári indító idom, utána ha egyenesen megy tovább a kémény akkor egyenes ellenőrző kell, ha lesz benne 90 fok mondjuk fél méter után, akkor nem kell az egyenes ellenőrző, hanem a könyök kell hogy ellenőrzős legyen!
De ezeken nem neked kell tudni, hanem a gázszerelőnek, vagy a kéményes szakembernek!
"Mert ugye a szerelő képtelen egy akkora méretű hőcserélőt berakni, hogy csak 2-3 fokkal keljen emelni az előremenő vízhőmérsékletet. "
Ok ebben teljesen igazad van ,de ez a megállapításod csak felületfűtésnél tud teljesülni, ahol a szekunder oldal előre és vissza közötti delta t 4-5 fok körül van .Ez felületfűtésnél teljes jó ideális ,de mi van akkor ha radiátoros fűtésed van ,ahol a szekunder oldalon az előre és vissza között delta t 10-15 fok a különbség ?? ---Berakhatsz te akármekkora hőcserélőt pl egy 24 es kazánhoz egy 140 kw os hőcserélőt akkor is kb 10-15 fokkal kell emeld a primer oldali előremenőt ,a kívánt szekunder oldali előremenőhőz viszonyítva ,nagyjából mindig annyival amennyi a delta t különbség a szekunder oldalon (Alfagáz nem mondott hűlyeséget)
Persze ha a radiátoraid delta t 5 fokkal mennek akkor ott is elég a kb 3 fokos emelés a primer előrén.
És mondjuk ellenáramban van bekötve a hőcserélő ,ahogy kell! és mondjuk lemezes hőcserélőről beszélünk.
Külső hőm.érzékelő van é rákötve a kazánra? (időjáráskövető)
Csak kérdezném ha már ennyi pénzt kiadtál a Honeywell szobatermosztátra ,miért nem vetted meg a gyárit???
Vaillant készülék CSAK Vaillant gyári szabályzóval fog működni tökéletesen.Számos olyan fejlesztése/műszaki megoldása van a Vaillantnak ami csak a gyári szabályozóval fog működni.Tulajdonképpen ez a + "agya" a készüléknek.
A napokban cseréltek nálam kondenzációs kazánt (Vaillant Ecotec Pro).
Az előremenő vízhőmérséklet 55-60 fokra van állítva. Azt szeretném kérdezni, hogy az normális, hogy bekapcsoláskor csak 40-45 fokra fűti fel a vizet? Elvileg jó, mivel egyenletesen tartja a beállított hőmérsékletet (22 fok).
Ami furcsa az az, hogy, ha felveszem a termosztátot nagyobb különbséggel (pl. 22-ről 25 fokra), akkor sem fűt fel jobban (pl. 50-55 fok a max, annak ellenére, hogy 60 fok van beállíva és ezt az értéket is lassan éri el (20 perc?)), így nem igazán tudja gyorsan megemelni a hőmérsékletet, sőt hosszabb (2 óra) üzem után is csak 23,5 a max, tovább nem melegszik a lakás. Hasonlóan reggel hosszabb idő amíg felfűt. Nekem az lenne a logikus, hogy egyenletes működés esetén hidegebb vizet keringet, mint a beállított, nagy különbség esetén azonban kihasználja a max beállított hőmérsékletet. Elvileg a használati vizet is felfűti azonnal.
Kipróbáltam még a 75 fokot, de akkor is max 60-ig ment el.
Tudom, hogy a radiátorokat a régi kazánhoz tervezték, de az a furcsa, hogy nem fűti föl a kazán a vizet a maximálisan beállított értékre, illetve lassan, elvileg lenne még benne tartalék.
Tudna valaki segíteni. Ez így normális? A kazánnal lehet valami? Vagy valamelyik beállítás rossz. Vagy termosztát (Honeywell Lyric T6).
Elvileg tervezve kompletten Tricox pps/alu szettel van, gondolom ezért nem a Bosch indító van bent. (elvileg mondjuk dupla árú a Bosch gyári szett a Tricoxhoz képest, amit csak árnyal, hogy így kell kéményseprő szakvélemény)
Kérdés: ha én valóban a Tricox-al kérem, ott a kazánból akkor nem a Bosch indítóval indulunk, hanem a mérőponttal, az lehetséges? (tehát közvetlenül a kazánra az tehető?)
"Ellenben szabvány szerint a következő idomnak tisztítónyilassal kell rendelkeznie! Tehát amit ebbe beledugsz az vagy könyök, vagy egyenes, ellenőrző nyílással kell rendelkeznie!"
Ezt a gyári indítóra írtad? Vagy a Tricoxra?
Ez a "rétegrend" lehet járható?:
könyök (pakö601c)
mérőpont (pamp60c)
kazán
Vagy a könyök és mérőpont közé kell ellenörző egyenes idom?
Nem reklámozta így, de régebben az oktatásokon mindig jól kihangsúlyozva ez jött le belőle. Én már nem vagyok benne az Unicalba kb 7-8 éve, azóta nem is tudom mi újság a márkánál.
Egyébbként megg jól írtad hogy a körülmények miatt volt a kazánokkal baj, ugyanis minden kazánnak van valami gyengélye, általában ezek a régi fűtési rendszerekre rárakott kazánok előbb-utóbb megsínylik a dolgot. Annak is igaza van aki azt mondja hogy le kéne mindet hőcserélőzni és akkor tuti nincs baj, de akkor feljebb kell venni az előremenő hőmérsékletet 10-15 fokkal és máris oda van a kondenzáció egy része. Ha alacsony hőm rendszer van akkor semmi gáz, ha radiátorok vannak akkor más a helyzet.
De szinte mindent meg lehet oldani, csak legyen hozzá akarat meg némi kis pénz. Mint előzőleg írtam hogy arégi készülékeknek kell még 5-10 év hogy kikopjanak, vagy több vagy kevesebb de hogy minden régi ingatlan fűtési rendszere modernné váljon és illeszkedjen a kond. kazánokhoz szerintem még több idő kell neki, úgyhogy nem félek attól hogy nem lesz munkánk. ( Fűtés szezonban havi szinten akad 8-10 hőcserélő savazás, régebben a Modulexxet kemény volt megcsinálni,hidrováltó lebontás , gépet rácsatlakoztatni legalább 1 nap volt,de ez már a multté)
Feltételezem, hogy szerelt füstelevetező lesz. Ebben az esetben én gyári Bosch csövet használnék, mert az készülékkel tanúsított. Nem kell hozzá kéményseprői szakvélemény, se méretezés. A saját tanúsítványával dolgozik a tervező, és a gázszerelő a felelős/kivitelező. Természetesen a gázszerelő, felkérhet kéményes szakembert a kivitelezésre, de a felelősség az övé marad.
"A terv szerint PAMP60C Pps/Alu mérőpont van közvetlenül a kazánból kijövet tervezve."
Nem kell ilyen, mert a Bosch gyári indító idoma rendelkezik mérőpont kialakítással.
Ellenben szabvány szerint a következő idomnak tisztítónyilassal kell rendelkeznie! Tehát amit ebbe beledugsz az vagy könyök, vagy egyenes, ellenőrző nyílással kell rendelkeznie!
"A 0 % itt is állítható ,de csak felfele azaz a gyári minimum adattól felfelé ,és csak szervizesnek ,és ,hogy hogyan azt nem fogod megtalálni a kézikönyvben."
Nem tudom mennyire tűnt fel, de én gépész vagyok. Megvan a készülékszerelői végzettségem is, de ennek ellenére nem én csinálom sem a beüzemeléseket sem a karbantartásokat, mert nem vonz ez a terület... A Bosch-al elég jó a kapcsolatom. Én úgy tudom nem lehet a minimum teljesítményt fölfele állítani rajta. De hétfőn megkérdezem a Bosch kontaktomat, mert már engem is érdekel ez a dolog.
Alap(gyári) beállítás mellett a lassú gyújtás 60% tehát nem 24kW-on fog indulni.
-Kevés víztartalmú rendszernél ez sok, nálam 30-35 %.-
A kazán max teljesítménye<231> 98% körül áll gyárilag, tehát megint nem 24kW.
A 234 szintén a max fűtési teljesítményt befolyásolja (ez a venti sebesség)
Az sem mindegy milyen hőfokú a víz amikor indul a kazán, nyilván egy szoba hőmérsékletűnél, (meg még sok paraméter okán) ha több fokot kell "pótolni" nagy rössel indul.
És még vmi: Ha már említetted pl a Kon E szériát,hogy meséljem el mennyire "szar" - Megjegyezném itt sem a kazánnal volt probléma,hanem a körülményekkel. Csak nem időjárási körülmények miatt volt "szar" hazánkban hanem a nem megfelelő közmű szolgáltatás minősége miatt. Szó szerint állandóan megbolondult a kazán a nem stabil (ingadozó) gáznyomás és az ingadozó feszültség (helyenként pl 180-270V között) hatására. És ezt még sokszor megfejelte az is ,hogy a külső höm.érzékelőt nem árnyékolt kábellel kötötték be,illetőleg sok esetben nem volt leföldelve ez az árnyékolt kábel és begyüjtötte antennaként a környező rádiófrekvenciás jeleket...így teljes zavar volt a kazán számára ....
DE itt legalább a M.O.-i képviselet belátta,hogy ez a széria NEM jó hazánkban mert csak a folyamatos probléma van vele...így 2019 óta nem is lehet kapni.
A Hajdú vajon mikor fogja ezt belátni,hogy a körülmények miatt (csak itt más körülmények) esetleg nem ideális hazánkban ez a széria ,sem árfekvésben,sem teljesítményben.?
Ezt a 80 fokos előremenő hőmérsékletet nem tudom honnan szedted össze,Hát sajnos hidd el nagyon sok felhasználó nincs tisztában vele...megszokta ,hogy a régi kazánja ment 70-80 fokon és izzzott a radiátor.Majd lecseréli a kazánt kondisra ,és nem érti,hogy miért is jó az hogy csak éppen langyos legyen a radiátor ,de az folyamatosan.És nem értik,hogy miért megy ez a kazán már fél napja és ki sem kapcsol és akkor megijednek ,hogy úristen mennyi gázszámlát fogok fizetni ha ilyen sokat megy a kazán.Majd ekkor jön az ,hogy feltekerik az előremenőt maxra ,és újra boldogok,hogy izzik a radiátor 15 perc múlva....és ezt szokták meg ,ez a jó...és ilyenkor a gázmegtakarítás???? na ekkor jönnek ki azok az "alig vmi" számok amiket írtál.Illetőleg akkor ha aránylag magas min. teljesítményen a kazán a szakaszos fűtésen belül is ,nem csak szakaszonként egyszer ,hanem többször lökdösi a rendszert ..begyújt -lemodulál pl 6 kw-ra-- túllövi a beállított előremenőt ---kikapcsol....és ekkor van az ,hogy feljebb állítják megintcsak az előremenőt pl 80 fokra és akkor sok esetben elérik,hogy a termosztát lövi ki a kazánt mert elérték a megf.szobahőmérsékletet.És így szakaszonként jó esetben csak egyszer gyújt be a kazán.
Én sem fikázom a Hajdú kazánjaid ,senki nem állítja ,hogy rosszak,de mint írtad megfelelő körülmények kellenek,de ezek a megfelelő körülmények nem igazán M.O.-n vannak. A magas Tátrában ,ahol folyamatosan -10 fokok vannak ott ez egy nagyon jó kazán lehet a kb 6 kw -os min teljesítményével. De nálunk M.O-n ahol a fűtési szezonban kb 1-2 hétig van ilyen hideg ,és a többi 7 hónapban meg valahol 0 és +10 fok között kell fűteni ,itt csak egy gázzabáló kazánként tud üzemelni.
Az autós példádról meg csak annyit: A magas Tátrába mész kirándulni a kicsi műa.motoros autóddal... és nem fogja bírni.....de ez a kirándulás egy hétvége ,v 1 hét.....a maradék 150 napban meg városban használod főként . A Tátrában kell a 6 ezres fordulat,hogy felmenjen az emelkedőre.....de a többi napon is csak ez a minimum ford.számod ,tehát a vároban a lámpák között is min 6 ezres ford.számon megy az autód....na ekkor a fogyasztás,/élettartam???
És ,hogy jó e modulex v.a kon e, hibásak e?? lehet,hogy igen,van,volt velük probléma,miért ne lenne?...Ezek szerint szerinted csak az a jó kazán amivel nincs probléma(Hajdú?) ,de az,hogy 30-40% al több gázt eszik a konkurenseknél az nem baj ugye? Az 15 év alatt ,hány új kazán ára???
A Homor úr meg egy érdekes megosztó "jelenség" -hozzáteszem vannak nagyon jó gondolatai,de sok a baromság is a mondandójában,ez tény.
Ezt a 80 fokos előremenő hőmérsékletet nem tudom honnan szedted össze, de a legjobb módszer kinyirni a kondenz kazánokat.
Egy kazánt se fikázok pedig lehetne, de írhatnál a nagyközönségnek a régebbi Modulex kazánok hibáiról is, meg a CON-E első sorozatról, pedig Homor Úr úgy adta elő mint a mosópor reklámokban szokták, ez a jó a többi meg mind szar.
Olyat én sem írtam hogy lefelé lehet állítani a minimum teljesítményt, de felfelé lehet, ha a helyzet úgy kívánja. Néha nagyon ritka esetben előfordult hogy minden OK és mégis fejebb kellett venni mert nem tudott lefutni a kalibráció, és nagyon érdekes hogy nem volt kimondottan hosszú a kémény. Amikor jó lett minden mérés tökéletes volt.
0-100%ig lehet állítani a teljes teljesítményt, -otthon házilag valóban a kazán szervízmenüjében a felhasználónak.
de azt hogy meddig moduláljon le, az gyári adat. Az nem állítható.- A 0 % itt is állítható ,de csak felfele azaz a gyári minimum adattól felfelé ,és csak szervizesnek ,és ,hogy hogyan azt nem fogod megtalálni a kézikönyvben.
Nagyon kevés olyan kazángyártó van ahol a gyári minimális teljesítményt ,lefele irányban(azaz még kisebbre )lehet állítani ,amennyiben elég kicsi a kémény ellenállása az adott helyszínen (konkrétan az Unicalon kívül nem is ismerek ilyen kazánt ami ezt tudja)
Igen de itt az indulási telj.ről volt szó... A Bosch sem 3kw ról indul indulásnál ,hanem100% ig felpörgeti a ventillátort ,így ellenőrzi,hogy a kémény átjárható e majd füst szempontból,majd hagyja lassulni a ventillátort és valafol fél úton kb 50 % nál (egyébként IG paraméter) -nél gyújt és utána egyből lemegy a minimumra majd onnan valóban lassan emeli -emeli a teljesítményt felfelé. Mindegyik Bosch így indul ,tök mindegy melyik széria.
A Vitodens nem nulláról indul és amikor stabilizálódik a láng azonnal visszaszabályoz annyira -ha tud- hogy a kívánt előremenő előálljon. Többnyire elég gyorsan, hogy ne kapcsoljon le.
"Másik fontos szempont a kémény, hiába van 2,5 kw- ra lemoduláló kazánom ha a kéményem a társasházban mondjuk 14 m hosszú, meg van benne 3 db könyök az is 6 m hossznak számít, akkor jön az hogy fel kell emelni a minimum teljesítmény százalékot ami a legjobb kazánoknál kb 1500 rpm fordulatszámot jelent a legalacsonyabb teljesítményen. És ezt minden kondenz készüléken be lehet állítani, hiába hiszed hogy van egy szuper készüléked ha a szerelő felvette a minimum teljesítményt 6-8 kw-ra, mert a körülmények miatt így működik tökéletesen."
A kazánon a minimum teljesítményt nem lehet állítani, legalábbis az általam ismert legtöbb kondis kazánnál biztos nem. 0-100%ig lehet állítani a teljes teljesítményt, de azt hogy meddig moduláljon le, az gyári adat. Az nem állítható. Lehet hogy a Hajdunál igen, de pl egy Bosch-nál nem. Ebből kifolyólag teljesen lényegtelen a kémény hossz, vagy idomi ellenállások is mert külön a ventilátor sebességét nem te állítod hanem az elektronika. Ráteszed a füstgáz elemzőt, beállítod a paramétereket a gázszelepen ha kell, és saját magát idomítja a kéményhez a kazán. Bosch-nál 100% hogy így van a többinél nem esküszöm meg, de szinte mind egy kaptafa.
Soha nem indul 100%-ról. De még olyan sem volt, hogy ezen érték közelébe került volna bármilyen körülmény között. Hmv-ben tud 131%-ot is, de ezt sem indításához használja....
A kazángyártóknak is az igényekhez kell alakítani a kínálatot . Léteznek kazánok amik már tudják az alacsony szintre való modulációt , csak lehet , hogy M.o.-on nincs képviseletük . Régebben már említettem a cseheket , nekik is van 1,8kW-ig lemoduláló 18kW-os kazánuk , ami van fütö és fütö+HMV készítö is , NOx6-os .
"tudnék pár érdekességet írni a valóságról, hogy mennyi is igaz egy új kondenzkazán cseréje után a tényleges fogyasztás csökkenés"
Ajajaj----Hát persze ,hogy nem sok ,ha érdemnem nem sok változás történik a csere során,azaz ha egy régi bármilyen márkájú és kb 8-10 kw min teljesítményű kazán helyett felteszel egy Hajdút a kb majdnem ugyanannyi min teljesítményével akkor csak a kondenz technika tényleges kb 6-7-8 % os megtakaritására számíthatsz a gázfogyasztás terén.Persze ehhez azt is el kéne mondani a delikvensnek,hogy nem 80 fokos előremenővel kéne fűteni ,mint a régi kazánjával.mert sokan ezt teszik ,aztán csodálkoznak
A valódi tényleges megtakarítás nem ebből (a kondenzációból) van,hanem a ki-be kapcsolások számának DRASZTIKUS csökkentéséből adódik ,amit nyilván többek között úgy tudsz elérni,ha minél kisebb teljesítményre le tud modulálni a kazán. Ilyen esetben akár 40-45% os megtakarítást is el tudsz érni összességében,persze ez nagyban függ a rendszer milyenségétől .
Egyre több "régi " lakást szigetelnek, nem tessék lássék módon, hanem a mostani előírásoknak megfelelően.
Akkor oda kéne fejlődni a kazángyártásnak.
Sokkal szélesebb réteget lehet elérni ha lemodulál 2Kw-ra mint csak a régi házakhoz gyártani. És ha esetleg régi házba teszik, akkor tud menni ha kell 8 kw-on is.
Az a baj ezzel a kikapcsolással, hogy a sok kapcsolgatás rövidíti az élettartamot. Na meg növeli a fogyasztást. Talán neked nem kellene bemutatnom, hogy gyújtáskor a kazán teljesítménye 100%, onnan modulál vissza. Minden gyújtásnál. Akkor is ha ezt 10 percenként teszi meg.
Nem kell leírnod mennyi a fogyasztáscsökkenés, egy kondenzációs gázkazánnál. úgyse hinném el.
Ezért is próbáltam ki. Nálam 30%. Pedig mikor felraktam azt mondtam, ha hoz 20%-ot már elégedett leszek.
Kurvára nem érdekel mennyi alkatrészből áll, legyen korszerű, üzembiztos, és a legjobb hatásfokú.
Ne sajnáld mert simán ki lehet fordítani a váltószelepből ha kihúztad a villát, és alatta a mási U alakú villa tartja a váltószelep betétet. Ha még nem volt cserélve akkor érdemes kiszedni megtisztítani és a tengely átzsírozni szilikonzsírral. Ritka amelyik túléli az 5 évet. De szerencsére lehet kapni.
Igazad van, gyártanak is kisebb teljasítményű kazánokat amivel én még üzletben nem találkoztam, gondolom rendelni lehet. De elsősorban a teljesítményeket a régebbi lakásokhoz igazíthatják. Meg ugyebár nem mindegy az sem hogy mennyibe kerül egy gázadaptív szabályzásos kazán legyártása, van is némelyikkel elég baj de a tecnika fejlődik állandóan, a szervíznek meg az a dolga hogy megcsinálja gariban.
Ezeket nem azért gyártják hogy dicsekedni lehessen egymás között hogy az enyém lemodulál 2 kw-ra a tied meg nem, ezt megelőzi az 1992 KIOTÓI nemzetközi egyezmény, és még sok más nemzetközi energiaügyi szabályozás.
És ebbe belefér 2- akár 8 kw-ra moduláló kazán is, a jelenleg forgalomban lévő nyílt égésterű kazánok is.
De még az az ember nem született meg aki ki tudná számolni két év atlagfogasztásából hogy melyik készülék fogyasztott kevesebbet persze ugyanolyan épület, rendszer és hőmérsékleti viszonyok mellett.
Ezt azért írtam mert a modulációs százalék miatt nem lesz kevesebb a gázfogyasztás kimutathatóan, ha eléri a kívánt hőmérsékletet a készülék akkor kikapcsol és feleslegesennem fog fűteni, akár vízhőmérsékletre vagy helyiséghőmérsékletre. (szerintem sok esetben a legjobb fogyasztások Open therm termosztáttal és külső érzékelővel működő kazánoknál van.)
Az elmúlt évtizedben több száz kazáncserén túl tudnék pár érdekességet írni a valóságról, hogy mennyi is igaz egy új kondenzkazán cseréje után a tényleges fogyasztás csökkenés, de nem merem leírni mert a gyártók még beperelnének.
Szóval mindenki abban hisz ami neki megfelelő, de a marketing szöveg az nagy úr, és ezt sokan bekajálják.
Mára elég ennyi, jön a hideg mennem kell mert ma csak 2 újszerű kazán ált meg.
Találós Kérdés: Kondenzkazán amely 11 db fő alkatrészből áll, tud üzemelni kombi vagy fűtő, és indirekt tárolóval is, nincs benne váltószelep, több mint 10 éve árulják magyarországon, sosem dugul el, nem garanciális feltétel az iszapszűrő, nincs benne műanyag, főleg aluminium és réz, és nem utolsósorban ami a legfontosabb 100-ból 1% alatt van a meghibásodás. Üdv mindenkinek!
Persze. De az volt az érv, hogy kombinál átfolyós mlegvízhez kell a 24 Kw. Ami korrekt, csak akkor gyárthatna 8 kw-os fűtő kazánt féláron. És akkor az lemodulálna 2Kw-ra a most sápítozók akkor azt vennék.
"A könyökegyenérték meg valójában ki tudja mennyi, ugyanis van tervező, aki egy 90 fokost 1 méternek vesz, és van aki 2 méternek."
Na ez egy baromi érdekes kérdés(probléma) .Elméletileg gyártótól függ (az iv nagyságától),más értékű a gyári(kazángyártó specifikus) más értékű pl a H-Flue system ,más a Trikox és ahány gyártó annyi féle. Pl egy érdekesség az Unical gyári füstelvezető rendszerében a gyári 80 as átmérőjű könyök(90fok) 3 méternek felel meg,de ha két könyök van rögtön egymás után akkor az már nem 3+3 méter hanem 9!! méter illetőleg ha 80 cm-en belül van iránytörés akkor szintén nem 3 méter egy 90 fokos könyök hanem több.
Igazából az is fura,hogy pl a gyári adatok alapján (konkrétan egy Bosch) nem lett volna alkalmas egy társasházba ,de a kéménytervező szoftverrel kiszámolták, hogy DEHOGYNEM alkalmas.És nem kellett a minimumot nagyobbra állítgani,hozta a gyári min értéket a kazán...
Gyakorlatilag teljes káosz és érthetetlen ez az egész "egyenértékű" kémény "hossz" történet
ROSSZ KAZÁN NINCS, csak nem megfelelő tipus, kw, és fűtési rendszer,valamint rossz beszabályozás.
Érdekes ez a mondatod. Mintha én is pont ezt írtam volna, amikor a milyen rendszerkörülményekhez javaslod kérdést feltettem.
A kéményszükséglet is jó kérdés, de az általad boncolgatott nagyon hosszú kémény sem általános. Ez egyedi, magasházak problémája, de ott viszont kapásból más kéménybélelési problémákkal nézne szembe a tulaj. A könyökegyenérték meg valójában ki tudja mennyi, ugyanis van tervező, aki egy 90 fokost 1 méternek vesz, és van aki 2 méternek.
A hmv készítés sem biztos hogy úgy működik ahogy levezetted. Egy 24kW-os kazán 120 literes indirektet 10-20 perc alatt felfúj 60 fokra. Na most ha csak 12 kW-os a kazán, akkor lesz fél óra. Mi lesz a probléma ha csak ennyivel később lesz megint 60fok a hmv? Egy hajdu villanybojler 3 óra alatt fűti fel a vizet, mégse halt még ki az emberiség.
De még mindig tartom hogy egy normál családi házba alacsony hőmérsékletű fűtésre a hajdu rossz választás.
Sajnos a Hajdu nem tud gyúrni a kazánjain mert Hollandból hozzák, ott vannak már újabb fejlesztések is de azokat a tipusokat nem tudnák sokan megfizetni. Ha valakit érdekel Holland vagy Angol honlapokon megtekinthetők, pl: www.intergasheating.co.uk
Tisztelt kommentelők! Látom hogy beindultak a nagy vélemény nyilvánítások, mindenki nagyon okosakat ír, főleg minenhonnan összeszedett infókra támaszkodva.
Elsőként a lakás hőigénye és a kazán minimum teljesítménye nem igazán van összefüggésben egymással. Ugyanis ha kombi átfolyós készüléket üzemeltetünk akkor 24 kw teljesítmény kell a melegvíz előállításhoz, ez a minimum max 11- 13 l/perc. Ebből következik az hogy a minimum teljesítmény is véges, ugyanez egy 18 kw fűtő készüléknél már alacsonabb lesz.
Másik fontos szempont a kémény, hiába van 2,5 kw- ra lemoduláló kazánom ha a kéményem a társasházban mondjuk 14 m hosszú, meg van benne 3 db könyök az is 6 m hossznak számít, akkor jön az hogy fel kell emelni a minimum teljesítmény százalékot ami a legjobb kazánoknál kb 1500 rpm fordulatszámot jelent a legalacsonyabb teljesítményen. És ezt minden kondenz készüléken be lehet állítani, hiába hiszed hogy van egy szuper készüléked ha a szerelő felvette a minimum teljesítményt 6-8 kw-ra, mert a körülmények miatt így működik tökéletesen. ROSSZ KAZÁN NINCS, csak nem megfelelő tipus, kw, és fűtési rendszer,valamint rossz beszabályozás. Ezt még lehetne ragozni sokféleképpen, de minden a helyszini adottságoktól függ.
Aki esetleg nem érti annak egy hasonlat: adott egy modern 3 hengeres műanyag motoros szuper kisautó amivel elmegy a család kirándulni a magas tátrába és csodálkozik hogy nem bír felmenni a hegyre, akkor visszavált 1-2 fokozatot és magas fodulattal megbirkózik a megnövekedett ellenállással, jobb esetben( remélem ide most nem kapcsolódnak be fórumokon diplomázott autószakértők). A készülék teljesítményét nem a 5,5 kw hőigényű házakhoz igazítják hanem a HMV készítéshez főleg. Ha nekem is ennyire jó hőigényű házam lenne már gondolkodnék másféle fűtési alternatívában is, nem biztos hogy gázkazánt vennék.
Szóval a kazán választás azért kell jól körbe járni hogy ki tudja mindenki választani a lakásához és a fűtési rendszeréhez megfelelő készüléket.
SENKIT NEM AKAROK KIOKOSÍTANI, de ha van müszaki kérdés segítek.
Ha valaki kazánvásárlás előtt van állítólag áprilistól megint emelik az árakat, sajnos!
Melyik tipusú Aristonból nem tudod kivenni a váltószelep motort? 2007-2017-ig gyártott tipusoknál ki kell húzni egy rögzítő villát, a 2017 07. utáni ONE sorozatnál elfordítható az aluminium rögzítő csavar, vagy nem tudom mi a neve. De ha ettől régebbi írd meg hogy milyen tipus.
" Szóval a lényeg az hogy a kazánok élettartama jelentősen függ a megfelelő karbantartásoktól, ezt majd mindenki eldönti vagy megtapasztalja hogy mi a jó neki. De ez sajnos mindenféle műszaki cuccra ráillik."
Mondjuk más az ápolás és más a karbantartás
Hűtőszekrényeimet ápolom/tisztítom, de szerelő egynél sem volt soha sem.
Tv készülékek.
Az elmúlt 55 évben volt vagy 6 -7, de javítva csak a fekete-fehér volt ... PCL cső cserélve 2 x, egyet pedig kocsival a szervízbe vittem. A 6 -7 mosógép szintén ápolva volt javítva minimális... talán szivattyú csere. mosogató gépeimet nem szervizeltem, mikor tönkre ment kidobtam... sajnos úgy 5 -6 év alatt kapút.
Mi van még ? sok, de legtöbbet javítani kell a szervizelés egyszerűen értelmetlen.
Vissza a hajdúra és rád.... 6 eft ért már ki sem jönnek. De konkrétan, mit is kell szervizelni a hadúnál, hogy tovább tartson ? Ha valaki valamit forszíroz, fejtse is. Tehát jó lenne tudni ,hogy mi az a megfelelő karbantartás ?? ki.
" ha nincsen szakszerűen beszabályozva " az eleve kötelező az átadáskor.
Persze akadnak akik az átadást egy pecsét lenyomásával elintézettnek tartják.
Az érdekelne ebben a nagy hajdu ajánlgatásban, hogy miért válasszam a hajdút?
A jelenlegi házépítési hőátbocsátási szabványok szerint még a 2kW-os minimumon üzemelő kazán is sok a ház kifűtéséhez. Nálam a szigeteletlen házban (180 m2) is max 5kW-on fűt -10 fokos külső hőmérsékletnél a kazánom. Te pedig egy olyan kazánt ajánlasz, ami 5,7 kW-os minimumot tud.
Tisztában vagyok hogy mindenki a saját lovát dicséri, de azért ezt kicsit körbe kéne járni abból a szempontból is hogy hova, milyen rendszerre ajánlod. Egy jól szigetelt házba alacsony hőmérsékletű rendszerre ez a kazán az ágyúval verébre kategória.
Üdv! A jó szervizesről csak röviden annyit hogy, ismeri azokat a tipusú kazánokat amelyet szervizel és javít.
Nem a kizavarom a pókot a burkolat alól 6 ezerért kategória. Főleg a márkaszervízekre gondolok, de sajnos ott is van kivétel. A modern kazánokat nem lehet hasonlítani a régi hagyományos készülékekhez, nem fognak elmenni 20-25 évet, ez már csak történelem marad.
A kondenzációs kazánok karbantartás nélkül 1-2 év után úgyis megállnak valamilyen hibával, sőt ha nincsen szakszerűen beszabályozva és karbantartva akkor pár év múlva csere lesz belőle. Itt most nem térek ki semmilyen márkára, de a régi közmondás itt is igaz néha: olcsó húsnak......
A Hajdú kondenz kazánról még annyit hogy sajnos nem Magyar, ( valamilyen okok miatt nem tudunk gyártani)
az eredeti neve Intergas, Made In Hollandia, hát azért annyira jó. Már 1988-ban volt nekik kondenzációs kazánjuk.
Kb már 5 éve hogy csak ezeket lehet beszerelni, mármint a kondenzációs kazánokat, de még 5-10 év is eltellik hogy lecserélődnek a régi készülékek. A 2005 és 2010 közötti kondenzkazánokból is sokat lecseréltek már.
Szóval a lényeg az hogy a kazánok élettartama jelentősen függ a megfelelő karbantartásoktól, ezt majd mindenki eldönti vagy megtapasztalja hogy mi a jó neki. De ez sajnos mindenféle műszaki cuccra ráillik.
Mindenki jól járja körbe mielőtt kazánt választ, ne higgyél a boltosnak hogy ez a legjobb kazán mert az előző héten még lehet hogy egy festékbolban dolgozott!
A hajdú egyéb berendezéseket ismerem és elégedett is vagyok velük. Van vagy 5 -6 bojlerem. Nyomásos és árfolyásos is. És szabadkifolyású is.
Nos most jönne majd egy kazán, csak fűtő, de ha olyan nincs lehet meleg víz tárolós is. 10 év az a minimum... fég kazánjaim 20 ill. 15 évig bírták. A csere inkább a megunás miatt volt.
"és egy jó szervizese aki karbantartja," miért a gyenge szervízes nem tudja karban tartani ??
Egyáltalán ha már propagálod a hajdút, mit is csinálnak karbantartás címén ??
Az , hogy meg nézik, az nem karbantartás, a tisztogatás talán.
Másfajta kazánjaimnál majd mindig azzal kezdte a szervizes, hogy porszívót kért, aztán más semmi.
Természetesen más, ha elromlik akkor cserélni kell a meghibásodott alkarrészt.
Nálam volt szivattyú csere, termoelem csere 2 x is, egyszer hőcserélő, ennyi.
A bojlerekről : az egyik 120 literes összesen kétszer volt karban tartva. Akkor vízkőtlenítés és anód csere ... kelltt volna más is ?? tényleg 29 évig tartottam és akkor is más szempont miatt cseréltem.
Teszem fel ha bedőlők a tanácsnak és 2 évente karbantartom kifizetek 10 x 25 eft -ot tovább tart ??
A gépek készülékek azért nem élő szervezetek.. na azokat kell karbantartani. A készülék ha elromlik vagy kijavíttatjuk vagy kidobjuk.
A bojlereknél ha tartály lukadás van az kidobás.
És a kazánnál mit csinál az ügyes, a jó szervizes ?? Csak van valami protokol ??
Bocs tévedtem..... egyszer úgy 25 éve egy 5 éves fégnél a szervízes szétszedte, ki a hőcserélő, slaggal kimosva, szárítva és még kályha ezüsttel is lefestve.
Ez a kazán tartott vagy 22 évig.
Mondjuk a jó szervizes olyan aki nem veri át az embert, nem kér lehetetlenül nagy pénzt. Ja és a megrendelő nem a világ végéről hívja. Én pl. a szerelőimet mindig a közelből hívom, sőt olyanokat, akik nem csak mobilon elérhetőek... hanem van műhelyük... telephelyük címük... ez is a korrektséghez tartozik.
Nos a hajdúk, a kazánok milyen karbantartást igényelnek ?????
Most tervezek egy BoschCondens 2300 24/30 C 23 típusú kazánt venni. Fontos számomra, hogy gyorsan adjon meleg vizet és távolról telefonon is kezelni lehessen. Sajnos nem találok olyan műszaki leírást amiben írnának erről. Megtisztelnél, ha mint hozzáértő tudnál nekem erről információt adni. Ha privátban megadod a telefonszámod, a beüzemelést is rád bíznám. Köszönettel: F.T.
Üdv! Mindenkinek. Kazáncserével kapcsolatban tudom ajánlani a HAJDU kondenzácíós kazánokat, legalább 10 évig szinte semmi probléma nincsen vele. Fűtő, átfolyós vízmelegítő, kombi, és tárolótartályos üzemmódra egyaránt beköthető. Akinek ilyen kazánja van és egy jó szervizese aki karbantartja, annak eggyel kevesebb a gondja. Nem reklám csak egy jó tanács !!! Ha esetleg valakinek van kérdése szivesen válaszolok (12. éve szervizelem)
Kezdem kapisgálni, mi a problémád. Nincs eco felirat a kazánon, de mégse melegíti elő a hőcserélőt?! Mert ezt ugye eddig nem írtad így le! Jó a gondolkozás meneted amúgy. Az a lényeg időjáráskövető módban azért nem érzed hatását a komfort üzemmódnak, mert a kazán nem fogja "felrúgni" az időjárás követést csak azért, hogy neked előbb legyen meleg vized, mert ehhez a váltószelepnek mindig át kellene váltani... Ha rányitsz a melegviz fele tekerve a csapra, (akár 2mp-re is) akkor az előnykapcsoló úgyis indítja a kazánt, és elkezdi felfűteni a hőcserélőt. Mivel fűtesz is így valóban nem annyira alacsony hőfokról kell felfűtenie hőcserélőt, mintha nyár lenne.
Helló. Négy hónapja üzemel rendszer nálam időjáráskövető beállítással teljesen jól. Gondoltam kipróbálom a hmv komfort beállítást. Mint ahogy többször leirtam fűtés módban nem működik. Én úgy gondolom utólag azért mert fűtéskor a primer hőcserélő bizonyos hőfokon van nem nulláról indul mint nyári üzemben és a csap nyitás zárásával elérhető hogy hamarabb legyen melegviz. Nyári üzemben hideg a primer hőcserélő és a komfort üzemben melegen tartja mindkét hőcserélőt így hamarabb lesz melegviz. De az is lehet hogy rosszul logikázok. Nekem kicsit messzebbről jön a melegviz.
Annyit néztem meg, h valóban nincs a CW400 menüjében eco/comfort opció a 2300-as kazánra csatlakoztatva, egyik fűtési módban sem, sőt, ha kikapcsoltam rajta a fűtést, akkor sem. De ez nyilván csak annyit jelent, h a 2300 nem engedi ezt állítani a buszon keresztül, ezért nem jeleníti meg a termosztát (aminek a leírása persze ettől még tartalmazza, hiszen más kazán esetén megjelenhet az opció). Sok egyéb menüpontot is említ a CW400 leírása, ami a 2300-ra kötve nem jelenik meg.
A kazánon ettől még állítható az eco/comfort mód a Sony által említett gombnyomással.
Ha azt mondond, h ennek nincs hatása (ezzel már nem kísérletezgetek, nekem jó az eco mód), akkor viszont még mindig kérdés, milyen fűtési módban használod, mert érthető lenne, ha az időjáráskövető szabályozást (márpedig gondolom azt használod, mert az a CW400 fő erőssége) nem szakítgatja meg ilyen HMV fölfűtésekkel, és csak a hagyományos, szoba-alapú mód szüneteiben fűtené elő vizet?