Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
Ezért próbálom feltámasztani ezt a topicot, hátha valami érdemi infót megtudunk, mint pl a hárommal alattam lévő.
Nagyon bosszantó a rendőrök pofátlansága, engem utoljára a város vége táblától 3 méterre állítottak meg, olyan helyen ahol már házak sem voltak, szóval senkit nem veszélyeztettem, de ez senkit nem érdekel. Bezzeg a belvárosban a tényleges száguldozókat nem állítják meg... :(
Eddig csak olvasgattam az index fórumon a különböző topicokat, úgy érzem ezúttal hasznosat is hozzá tudok szólni. 4-5 hete használok egy amerikai gyártmányú detektort itt találjátok a leírását:
ide kattints
Tapasztalataim a következők:
X-frekvencián érkező jelzés: komolyabb riasztó rendszert érzékel a közelben (lehet autóé is), esetleg távirányítású ajtó...stb. 99,99% hogy nem radar.
K-frekvencián érkező jelzés: M.o-n általam ismert radarok 30% ezen a frekvencián működik (Pl. Budapestiek talán ismerik: Fehér kombi S.Fábia kombi is ilyen, M0-n vagy a Mercure Korona Hotelnél láttam már). Sajnos a maradék 70%-ban egyes benzinkutak vagy bevásárló központok fotocellás ajtóit mutatja.
Ka-frekvencia: Csak radar lehet ez 100% a tapasztalataim alapján (4 jelzés/4 trafi), pl. szintén M0-n, zöld S. Felicia
L-frekvencia: 99 % Lézer vagy 1% lézer fénysorompó (Egyszer egy márkakereskedőnél lézer érzékelővel ellátott sorompó volt, de csak 5 méterrel előtte jelzett.)
Előrejelzés (talán a legfontosabb):
K- vagy Ka-n dolgozó radar: 3-400 méter (takarásból vagy keresztirányból: 150-200 méter) Nekem eddig elég volt ez a távolság a fékezéshez.
L-frekvencia: 600 méterrel előtte jelezte (M0 Shell kút utáni felüljáró alatt ált a 3 lábú) itt is elég volt ez a távolság.
Sajnos nem olcsó (399 USD+postaköltség), de működik.
Egyetlen hiba róható fel, hogy a K-s frekvencián jövő jelet nem tudja megkülönböztetni mint már említettem (radar vagy fotocella), amúgy tökéletesen működik.
A lézeres mérőkütyük távolságmérés elvén működnek. Másodperecenként 4-szer mérik a befogott objektum távolságát és abból kalkulálják a sebességet. Emiatt rohadtul pontosak.
Egy apró szalmaszál amit mindenkinek érdemes tudni: ezeket e sebességmérő berendezéseket évente kell hitelesíteni és az OMH pecsétjével ellátni. Ha ez nincs akkor marha nagy szerencse esete forog fenn, ugyanis a mérés érvénytelen. Ha megállítanak mindig kérd el a hitelesítést igazoló iratokat. Rendőrségünk anyagi helyzetét ismerve nem tartom kizártnak hogy néha elfelejtkeznek erről a költségigényes dologról.
Mindjart megnezem a webszajtokat amiket irtatok de elöbb van egy kerdesem (persze lehet hogy ha megnezem a webhelyeket mar nem lesz). Szoval hogy muködik ez a lezeres meröberendezes? En mintha valami olyanra emlekeznek hogy doppler elven. Jol gondolom? Szoval pontosan kene tudni, hogy az auto melyik reszeröl verödnek vissza olyan lezersugarak, amiket a detektor (a rendör detektora) detektal. Erröl tud valaki valamit? Ahogy 905nm-t nezem az mar közel infravörös tartomany. En most csak fantazialok, de valami elnyelö bevonattal, vagy szoro bevonattal nem lehetne valamit manipulalni?
Biztosan rosszul számoltál.
Ott is nano a nano vagyis 10 a mínusz 9-en és ezzel számolva THz jön ki, méghozzá a Cowboy által megadott tartományban kivéve, hogy a ketyeréje nem 300+/-, hanem 300-375 THz tartományban műkszik.
Akit érdekel nézzen el a www.cobra.com-ra vagy a
www.radar-guys.com-ra. Kiindulónak ezek az oldalak elegek. Egyébként még számos hely van ami ezzel a kérdéssel foglalkozik.
Részemről a Beltronics-ra voksolok Bel 990 International, csak baromi drága $400+
Nemrég vettem egy Cobra ESD 9550-st. 9 hullámhosszon müködik,
X (10.520 GHz +/-50MHz), K (24.125GHz +/- 100MHz), Ka (24.7Ghz +/-1.3Ghz) 3 laser (300THz +/- 375THz)
VG2 (11.75GHz+/-0.25GHz, azokban az államokban ahol tilos használni, erre válaszol a legtöbb detektor, amit a rendörautóban lévö berebdezés érzékel és az autós lebukott), ez állitólag rejtve marad.
És két figyelmeztetö, az egyik a rendör-, tüzoltó-, mentö autók adását veszi, ami a a megkülönböztetö jelzéssel együtt kapcsolódik be és a kijelzö “Emergency vehicle”-t ir ki (és a közlekedési lámpák zöldre kapcsolnak nekik.) Néha azonban akkor is kiirja, hogy “Vonat”, amikor vasút a közelben sincs!
A detektorba épitett iránytü akkor jelzi a haladási irány szerinti égtájakat, ha semmilyen “vétel” nincs. A boltokban kb$240-be kerül, én az interneten ráadásul egyedül vagy az úton, biztosan leállit. Nem árt tudni, milyen helyeken szeretnek leállni, elrejtözködni!keresztül vettem $137 +$15 a szállitás.
Itt nem villognak egymásra az autósok, ha rendör autót látnak leselkedni. Viszont ha van CB-d a kamionosok állandóan “virágnyelven” figyelmezetetik egymást, igy már a veszélyes helyeken mindegyik a megengedett sebességgel megy.
Lehet kapni radar zavarókat is, de ezek mindenhol tiltottak, ha egyedül mész az úton és a rendör radarja nem mutat, (vagy az újabb 20MPH-el válaszol és ezt mutatja a rendörnek), biztos lehetsz, hogy utánad megy.
Természetesen ez sem véd meg a bemérés ellen, ha a rendör tartja bekapcsolva. Sokszor csak egy rövidet mér, amikor úgy látja szemmel, hogy valaki gyorsabban megy. Nem árt tudni, milyen helyeken szeretnek meglapulni. Azok közelében pedig csak a megengedettel menni.
Eddig szerencsésen megúsztam, a 8 év alatt csak kétszer kaptak el. (Akkor nem volt detektorom). Mindkétszer megúsztam figyelmezetetéssel. Elöször a rendör kolléga elött csillogtathatta német tudását (nagy “zavaromban” a magyar jogsimat mutattam meg, erre megkérdezte németül, beszélek-e németül. A pozitiv válaszra németül oktatott ki és nagyon boldog volt, hogy a kolléga tátott szájjal bámul, egy szót sem ért a beszélgetésünkböl)
Ami nekem volt régi detektorom, az a K, NewK, Ka, ill. X frekin mérő cuccok ellen volt.
Az M1-en este refivel minden kijárati táblára bejelzett, és nem emléxem, hogy egyszer is frankó radarra jelzett volna.
Hála az égnek bemértem egy kukifejnek, aki még hitt benne. Bocs, de én nem hiszek csak a szememnek, vagy ha annak se, akkor a Szent István Királyt ábrázoló névjegyemnek. :(((
Egyébként a lézer ellen SEMMI esély, a kamera optikai része a mérvadó, az amcsi teszt szerint 0,5 mile (800m !!!) a határérték. És ott a gyorshajtást kicsit komolyabban veszik.
Nos pont ezzel a temaval kapcsolatosan talalhato eleg reszletes leiras az AutoPiac nevu autosujsag mostani szamaban!! pl: mire jo a Cd?, jo -e a spray, es egyebb alcazasi trukkok!
ByE!
Szerintem a sprayt rá kell szigszalagozni a rendszám elé, a lézer ellen pedig CD- lemezt kell ugyanoda lógatni. Sokan tévedésből a tükörre lógatják, csak azzal az a baj, hogy ott nem takar :)))
Ami a detektorokat illeti, ezek között is van jobb és rosszabb. Sőt még az egyes márkákon - Bel, Uniden, Cobra, Whistler stb - belül is nagy a szórás, és az árak soxor nem tükrözik a minőséget. Tehát az olcsóbb lehet jobb, még azonos márkán belül is. Van egy cucc, azonban, ami eddig az összes általam olvsott tesztet nyerte, a Valentine One. Három hullámsáv + lézer előre hátra. Úgy emléxem, lézert több mint egy kilométerről is észervett. Egyébként kb 1000 DM, szóval éppen nem olcsó. Én is gondolkoztam rajta, de drágállom, viszont szart meg nem veszek, mert az abszolút pénzkidobás.
Amerikai újságokban reklámoznak olyan sprayt, amivel be kell fújni a rendszámot, és a fotón elmosódott lesz. Nekem ez elég nagy marhaságnak tűnik - ráadásul a lézerek videóznak - de van valakinek valami tapasztalata?
Ezt az 1MHz-et honnan vetted?
Ez a hullámhossz 3.3e14 Hz ferkvenciát jelent.
Mivel: lambda=c/f, ahol lambda a hullámhossz, c az adott közegben a fénysebesség, f pedig a frekvencia ([m] = [m/s]/[Hz]).
Egyébként hiheto a lézzerre ez a hullámhossz.
Üdv
aTOM
Lezer ellen tenyleg nehez, de nem lehetetlen:
ha tobben vannak az uton meg idejeben kiszurhatsz egy kosza lezernyalabot ami nem teged pasztazott eppen. Volt mar ra pelda, hogy megusztam igy, meg arra is, hogy nem. Egyebkent az ovatossag, szembejovo kollegak villogasa ill. a radardetektor kombinalt vedeleme eleg jol mukodik :)))
"Laser Wavelenght Detection range: 905+/-50 nm"
Ez biztosan nem stimmel. Átszámítva kb. 1 MHz adódik, ami rádiófrekvenciás tartomány. Vagy lehet, hogy az amerikaiaknál mást jelent a "nano" ? Azt tudom, hogy a milliárdot ők billiónak mondják.
Az integetes sokszor nem muxik, mert me'g az is lehet, hogy a szembejovonem veszi eszre a trafipaxot... volt mar ra pelda, ugy alltak be.
Ha eszre is veszi, nagyon sokan nem jeleznek. Sokszor nem is tudnanak, mert olyan az ut kikepzese. A Budafoki uton vagy az Irinyi uton szinte nem is tudna jelezni, pedig ott szoktak allni, es repesztenek is rendesen.