Baleset, incidens, esemény - milyen kategória van még? Sokféle dologgal foglalkoznak a vizsgálók, persze. Unatkozni biztos nem unatkoznak, még ha konkrét baleset nincs is.
"Esés szünetben" lehet válaszolni az elfekvő statisztikai kimutatás kérésekre. Lehet véleményezni tervezett szabályozást. Esetleg némi okosító fejtágítókat hallgatni. Esetleg személyes tapasztalatot szerezni egy légijármű vezetésében. Csak hogy tudja miről ír.
Mit csinál egy balesetvizsgáló két baleset között? Az megvan, hogy egy vizsgálat nem két hétig tart, de ha végzett vele, és nem esik le senki, akkor van egy másik munkája?
Mivel a megtaláló egy vadász volt aki civilben orvos ezért ismerte fel a testrészeket.És szókimondóan elmondta az újságírónak is aki persze örült hogy nem neki kellett kitalálni a bulváros szöveget mert készen kapta-manapság már tutira nem írnák így le...
Nekem még megvannak az akkori helikopter balesetekről az újságcikkek,az orosházi Mi-2es balesetről kétoldalas cikk volt asszem a Mai nap újságban,több fotó is van benne a szénné égett holttestekről mindenféle kitakarás nélkül,még szerencse hogy fekete-fehér volt a lap.
Van benne bulvár gazdagon, aki novemberben este 7 után ilyen háborús körülmények közt meg tudja állapítani, hogy a fák törzsén agyvelő van szétkenve a kemény.
Nem tudom mennyire lehet hinni a Sándor István "papa" ex-nyomozónak de a tizenpár éve az olajozásról írt könyvében azt állította hogy a pilótaülés hátsó zsebében volt egy kis robbanószerkezet a Flaisznak címezve-azért zuhantak le,csak akkor ő épp nem volt a gépen csak a haverjai.
Off : fapados nagy tételben berendel mondjuk 100-150 gépet, emiatt kap baromi nagy kedvezményt, majd pár év használat után (ami repülésben nem sok) eladja piaci áron kisebb társaságoknak (nyilván hosszú időkről beszélünk, mert a gépek legyártása sem 2 hónap...) Ezzel kb ingyen van a gép, "csak" üzemeltetni kell, amit bőven fedeznek a bevételek. Ez persze csak addig működik, amíg nő a piac... Azt is el tudom képzelni, hogy már a rendelésre való opcióval is lehet bizniszelni... (hisz ki tudja, hogy egy új rendelés mennyivel drágább ha csak 1 gépre szól, ráadásul mennyit kell várni)
Így hallottam, lehet, hogy nagy baromság, de nekem logikusan hangzott
Az eredeti hozzászólás úgy lenne (talán) helyes, hogy a KÖLTSÉGEIKNEK a nagy részét a gépek adás-vétele jelenti. Persze ez is sántít a lízingelés miatt.
"a fapados társaságok bevételének jelentős részét a gépek adásvétele adja"
ezt meg hogy? ha eladok egy öreg gépet és veszek egy fiatalt, az mitől is bevétel? (nem mellesleg lízingelnek általában és nem saját tulajdonban vannak a masinák)
Nyilván nem ez a standard, de lehetnek ilyen gépek. Az sem biztos, hogy az életüket ennél a cégnél kezdték. Társaságok dőlnek be, a flottájuk újra a piacra kerül.
Inkább az érdekes, hogy sokkal a gyártó figyelmeztetése után derül erre fény.
A fapadosok üzleti modelljéhez képest furcsa egy ilyen idősebb gép. Én (is) úgy tudtam, hogy a fapados társaságok bevételének jelentős részét a gépek adásvétele adja és ebben a kontextusban fura, hogy vannak 15-16 éves gépek is.