Keresés

Részletes keresés

czy Creative Commons License 2000.11.25 0 0 360
A magyar térképpel kapcsolatos lendület megszűnt?
torban Creative Commons License 2000.11.20 0 0 359
GPS iránt érdeklődők:

Itt egy jó site, ahol rengeteg info van - talán túl sok is - legalábbis elég ömlesztve...

http://joe.mehaffey.com/

Madárember Creative Commons License 2000.11.20 0 0 358
Sajnos nem.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (357)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.11.20 0 0 357
Hát tényleg nem tud senki kölcsönzési lehetőségről?
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (348)
karfiol2000 Creative Commons License 2000.11.17 0 0 356
Sziasztok!
Még új vagyok ebben a témában, de nyáron volt alkalmam dolgozni 2 hétig egy gps-készülékkel. Ha jól emlékszem Trimble márkájú volt.Azzal hitegettek, hogy "hú de nagyon drága ez a készülék, vigyázz rá, mint a szemed fényére". Tudtok róla valamit, hogy milyen árszinten van?
TyphoonM Creative Commons License 2000.11.17 0 0 355
A legtöbb légitársaságnál azt mondják, hogy minden olyan masinát ki kell kapcsolni a repülés teljes tartama alatt, ami antennával működik, a többi kütyü a fel/leszállás kivételével működhet. Ez az antennás kikötés is csak túlbiztosítás: amelyik készülék nem ad (pl. radio scanner, GPS) az nem okozhat gubancot. Én is használnám a GPS-t a gépen, de a viták elkerülése miatt jobb titokban.
Előzmény: Madárember (353)
czy Creative Commons License 2000.11.15 0 0 354
Ez ugye arra az esetre vonatkozik, ha nem Magyarhonban vették a készüléket, illetve ha garanciális időn túl van?

üdv
c

Előzmény: sui (344)
Madárember Creative Commons License 2000.11.15 0 0 353
Szerintem ne vacakolj, használd nyugodtan. Tényleg eléggé biztos vagyok benne, hogy ez egy ártatlan eszköz. Pl. a Psion-okat és hasonló kéziszámítógépeket is mindenki használja (én is).

Egyébként olvastam egy cikket régebben arról, hogy a tiltás ellenére a repülögépeken általában több mobiltelefon is bekapcsolva marad. A Lufthansa müszeres ellenörzéseket végzett, és megállapították, hogy a tele gépeken átlag 5-6 mobil maradt bekapcsolva, pedig ez tényleg durva. Ehhez képest egészen kevés gép esik le...

torban Creative Commons License 2000.11.15 0 0 352
Köszi, Köszi !

Én is ezen izgulok...nagyon szeretném magam "követni" az utamat és alig várom, hogy a max speedet 150 km/h fölött lássam.
Azon dilemmázok, hogy
1. megkérdezem a pilotát és NEMet mond, akkor már több, mint ciki bekapcsolni
2. nem kérdezem meg - ez még cikibb

Az a baj, hogy biztos bekapcsolom..majd megirom a járatomat és, ha szerepel az esti hirekben jelentkezhettek, hogy van egy sejtésetek !

Előzmény: Madárember (351)
Madárember Creative Commons License 2000.11.15 0 0 351
Helló!

Az utóbbi idöben elég sokat repültem, de a Garmin GPS III-at csak egyszer vittem magammal, még nyáron, amikor nyaralni mentünk Tunéziába.

Határozottan meg vagyok gyözödve arról, hogy nem okozhat bajt, hiszen nem ad, csak vesz és lézeres, nagyfrekvenciás kütyü sem nagyon lehet benne.

Az egyébként nem igaz, hogy semmilyen elektronikus izét nem szabad használni. Azt szokták bemondani, hogy a felszállás és leszállás közben semmilyet, utazómagasságon mobiltelefonokat és lézeres dolgokat (pl. CD lejátszók) nem szabad. "Ha kétsége van, kérdezze meg a légiutaskíséröket".

Visszatérve a konkrét esetemre: mivel mint mondtam, szerintem nem okozhat problémát, én nem kérdeztem semmit, és feltünés nélkül bekapcsoltam a Tunis Air B737-200-asán. Senki sem vette észre, és nagyon király volt, amikor már sötétben repültünk, az ablakon át semmit sem lehetett látni, csak a nagy fekete ürességet, és mégis pontosan tudtam, hol járunk. Meg ilyen adatok a kijelzön: magasság 9546 m, sebesség 856 km/h.

Egyébként, ha a sztyuvi megtiltja, mert nem tudja mi ez, és neki így egyszerübb, akkor még mindig lehet reklamálni, hogy ne ö döntse el, hanem kérdezze meg a kapitányt. Mondjuk ez már kavarás, és ha tele van a gép és sok a dolguk, akkor talán nem kéne, de hosszabb úton, ha nincs sok utas, akkor esetleg megpróbálnám.

Üdv, Me.

Előzmény: torban (350)
torban Creative Commons License 2000.11.14 0 0 350
Kedves sui !

Igen tudom, hogy nem szabad és én is ideges szoktam lenni, amikor látom felszállóágban babrálni a kedves utast a mobiljával, de a lényeg, hogy kockáztatni nem akarom se a magam se mások testi épségét. Találtam a neten is egy oldalt, amely felsorolja a légitársaságokat, hogy melyik engedi - melyik nem. Én úgy látom, hogy a "jobb híján tiltsuk meg" a legtudományosabb érv.
Szóval Te nem zuhantál le? ez azért biztató !!!

(((( várom azok jelentkezését is akik nem voltak ilyen szerencsések és bajt okozott a bekapcsolt GPS-ük !!)))) (bocs)

Előzmény: sui (349)
sui Creative Commons License 2000.11.14 0 0 349
torban:

Nemrég Angliában voltam és a repülőn folyamatosan be volt kapcsolva az eMap. Mindig látott legalább három műholdat (volt hogy hetet is) kivéve mikor közeledett a csinos kisasszony a divatos kosztümjében, mert akkor inkább eldugtam. :)

Hivatalosan semmilyen elektronikus eszközt nem lehet bekapcsolni repülőn, még tetrist vagy laptopot sem.

Előzmény: torban (347)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.11.14 0 0 348
Halihó, egy ideje be-benézegetek, de most írok először ide.

Egy megadott időpontra (nov. 24-25) szeretnék GPS-t kölcsönözni. A legósdibb is megteszi, nem kell térkép, csak a földrajzi koordinátáimat írja ki. Korábban próbáltam érdeklődni, de nem találtam ilyesmit. Tehát tudtok-e olyan helyet, ahol kölcsönözni lehet, vagy hajlandó-e valaki személyesen kölcsönözni egyet netán? (Figyelem! Eladási ajánlatok nem érdekelnek!)

torban Creative Commons License 2000.11.14 0 0 347
Sziasztok !

Repülőre vinném az eMAP-emet... Sajnos azt olvastam valahol a NETen, hogy bizonyos légitársaságok nem engedélyezik - mások igen.
Kinek van tapasztalata ? Bekapcsoltátok már repülőn ? (egyébként, szerintem ez nem GSM kategória, ez nem "ad" ill.mivel a repüléshez ajánlják elsősorban, ezért nem értem miért ez az ellenzés...Túlzott óvatosság?)
Már nagyon vártam, hogy repülőn használjam, de most egy kicsit elbizonytalanodtam.

torban

DUDE Creative Commons License 2000.11.14 0 0 346
Sziasztok!

Nem tudom, valóban ez-e a legmegfelelőbb fórum, de azt a tanácsot kaptam, itt "meghirdethetem" eladó Magellán 315-ömet. De hogy ne csak biznyákról, hanem mögöttes filozófiáról is szóljanak soraim, elárulom azt is, miért adom el: mert leginkabb biciklire kell (nem a pénz, - a GPS). Kisebbet akarok és olyat, amihez v a n g y á r i k o r m á n y s z e r e l v é n y!

Én sem gondoltam, hogy egy pár ezer forintos műanyagdarabon fog múlni a viszonyom egy ilyen high-tech berendezéshez, de ez van. Én nem ijedek meg egy kis reszelgetéstől, de már térdig állok a fűrészporban es nincs stabil rögzítésem. Plusz, ami még az idegeimre ment, az a billentyűzár hiánya. Ahányszor elővettem a zsebemből, annyiszor lepődtem, hova vándorolt el a menü.

Gondolom, az említett két problémát együttvéve sem kerülne többe gyárilag megoldani uszkve 5 dollárnál (beker áron számoltam), ilyen törekvésnek viszont nincs nyoma - így hát átállok a Garminra. Tényleg, az eTrexen ugye van billentyűzár? (Vagy legalább nem nyomódik be)

Akkor most térjünk vissza a biznyákra. Akik ismerik a 315-öt mint a tenyerüket, azok most ne figyeljenek. Többen voltak itt, akik olcsó kezdőkészülélet szeretnének, talán valamelyiküknek érdekes lehet... az előbb elmondtam, mit utáltam benne, most elmondom azt is, hogy altalanos celra nagyon jonak tartom - jobbnak, mint az eTrexet. Jó a display mérete/felbontása és a user interface, de a legjobb, hogy ismeri a világ 15,000 városát (Budaörs méretűektől felfelé) - ez a fícsör az egyébként árban messze a térképesek alatt lévő készüléket jobban használhatóvá és talán élvezetesebbé teszi.

Nos, a 315-ös ma 83, a PC-szivargyújtó kábel 14, a forgatható tartó 6 ezer, az annyi mint 103, ehhez képest egyéves, hibátlan GPS-emet a jelzett tartozékokkal 50 ezerért eladnám.

És ha rabolhatom még az időtöket két gondolat erejéig:
1) ideiglenes rögzítéshez (műszerfalra stb.) használjatok BlueTac-et (kék gyurma-izé)
2.) A különböző szabványú vetületek WGS-re igazítása cool, én szeretném is megszerezni ezt a tudást tőletek, de a fő baj, hogy a magyar papírtérképekre az sincs ráírva, miben készültek, a legtöbbön meg lat/lon fokok sincsenek feltünetve. Hol lehet katonai térképekhez hozzájutni?

Udv
DUDE

PS. Legközelebb s o k k a l rövidebb leszek!!

Madárember Creative Commons License 2000.11.13 0 0 345
Kedves sui!

Kösz a gyors választ. Közben megnéztem a papírokat, és rájöttem, hogy a kütyü még nincs egy éves, a Murányinál a Mammutban vettem tavaly. Tehát még garanciális. Megpróbálok ezen a nyomon elindulni. Ha ez nehézkesnek bizonyulna, lehet hogy megkereslek.

Mégegyszer kösz,

Me.

Előzmény: sui (344)
sui Creative Commons License 2000.11.13 0 0 344
A GPS III-nál sajnos mostanában egyre gyakrabban jön elő ez a hiba. Nem tudod kicserélni a lithium elemet, mert elég speckó valami, de a Garmin-nál ismerik a hibát és ingyenesen javítják. (A múltkor az egyik kiküldött III. helyett III.Plus-t küldtek vissza... volt ám nagy öröm mikor a gazdája megkapta... :))

Hozd be a készüléket hozzánk (Navi-Gate Kft., 1131 Bp., Victor Hugo u. 18-22.) kiküldjük szervízbe. Csak a szállítási költség rád eső részét kell fizetned, ami kb. 15eFt.

Üdv: Sulyok István

Előzmény: Madárember (343)
Madárember Creative Commons License 2000.11.13 0 0 343
Sziasztok! Egy kis segítséget, tanácsot szeretnék kérni. Egy Garmin GPS III boldog tulajdonosa vagyok. Újabban arra figyelmeztet, hogy a memóriát örzö belsö elem kimerülöben van. Ennek a leírás szerint 10 évig kellen tartania, és mégis. A leírás azt is mondja, hogy szakszervizben kell kicseréltetni, de egyrészt úgy tudom, Mo.-on nincs ilyen, másrészt különben is magam szoktam megcsinálni az ilyen jellegü dolgokat.

Tényleg nagyon elronthatok valamit, ha szétszedem és megpróbálom kicserélni ezt az elemet? Milyen elem kell bele? Beszerezhetö, vagy egészen különleges? A müvelet végzésének van valami trükkje?

Ha van valakinek ismerete, tapasztalata, nagyon megköszönném.

Üdv: Me.

torban Creative Commons License 2000.11.12 0 0 342
eMap-esek figyelem ! Újabb update: 2.62 (no nagy bumm ebben sincs, de kövessük a kort...)
donvito Creative Commons License 2000.11.07 0 0 341
csatlakozok torbánhoz.
3 éve használok a Balatonon egy IIplus-t (most jelentkezet nála valmilyen hiba, de volt már eléggé kritikus helyzetkeben is) és ebben az évben 12XL-t is vettem. Csak ajánlani tudom. Dolgoztam Magellan GPS 315-ssel. Annak nagyobb a kijelzője, de nem tudd semmivel sem többet, de nem is kerül többe ... szóval jó választást.
vito
Előzmény: Vanek (338)
TyuTyu Creative Commons License 2000.11.07 0 0 340
Szerintem is eTrex. Vizallo, kicsi, olcso
Esetleg az eTrex summit, de az mar dragabb

TyuTyu

Előzmény: Vanek (338)
torban Creative Commons License 2000.11.07 0 0 339
Szerintem eTrex.
Szerintem Garmint válassz.
Előzmény: Vanek (338)
Vanek Creative Commons License 2000.11.07 0 0 338
Halihó!

Egy kis gyors sgítséget szeretnék kérni tőletek!
Szeretnénk meglepni atyámat a szülinapjára egy GPS-sel, de pénzünk az csak igen korlátozott.
Elsősorban balatoni vitorlázáshoz kellene, tehát semmi extra igény mindenféle szoftverre, csak kb 50-100 fix pont eltárolása, irány mutatása, tájoló funkció. Ami fontosabb lenne, az a viszonylag nagyobb méretű kijelző és az időjárásálló(bb) kivitel.
Milyen típust tudnátok ajánlani, és hol lehet kapni ilyet?

czy Creative Commons License 2000.11.04 0 0 337
Van a magyar térkép magyar előállítására esély? POI nélkül.
TyuTyu Creative Commons License 2000.10.31 0 0 336
Lessetek meg: pfranc.com
Itt csatlakozokat lehet talalni Garminokhoz.
Van Mo-i partner is. Nekem is van most csatlakozom, es tenyleg jok....
TyuTyu
torban Creative Commons License 2000.10.26 0 0 335
eMap-esek ! Új sw letölthető ! 2.61

www.garmin.com

TyphoonM Creative Commons License 2000.10.21 0 0 334
Viszont a routeolás nem igazán működik ezzel a verzióval. Ha jól olvastam ennek a sorbarakott waypointokon kéne végigvezetni úgy, hogy ha elértünk egyet akkor automagikusan a következőre ugrik. Ezt nem teszi meg, hiába arriving destination, ugyanarra a waypointra mutat az iránytűje (Rendesen elindítottam a follow route-tal).
Előzmény: sui (333)
sui Creative Commons License 2000.10.20 0 0 333
A "Project" funkció azonos a hajózási GPS-eknél megtalálható "Ref" funkcióval. A lényege az, hogy úgy tudjunk létrehozni egy új útpontot, hogy kiindulási (referencia) pontként egy már meglévő útpontunkat használjuk fel. Ilyenkor a már meglévő ponthoz képest megadhatjuk, hogy a létrehozni kívánt új útpont ahhoz képest milyen irányszögben és mekkora távolságra legyen.
Valóban nem egy sűrűn használatos funkció, de esetenként (pl. hajókázás) paraktikus lehet az alkalmazása.
Az eTrex Summitban is találunk ilyen funkciót, de az már igazából kifejezetten a tájolást segítheti. Egy adott ponton állva, meghatározhatok egy bizonyos irányszöget (akár egy bemért objektum, vagy egy előre meghatározott szög is lehet), majd megadhatom az elérni kívánt pont hozzám viszonyított távolságát. Ugyanitt választható egy másik praktikus funkció is, amikor nem egy adott iráynszögben és távolságban elhelyezkedő pont elérése a cél, hanem egy bizonyos irányszög tartása. Ilyenkor elég a készülékkel meghatároznom a kívánt szöget, majd elindítva a funkciót a készülék a navigáció megszakításáig a kívánt irányszögön tart bennünket. Nem tudom mennyire ismeritek az eTrex Summitot, de itt a hagyományos, kompassz segítségével történő navigációnál a célpont hozzám viszonyított irányát mutató nyíl három részből áll. A középen látható egyenes elmozdulhat jobbra, illteve balra is, ezzel jelezve az optimális iránytól való eltérést (Off Course), így láthatjuk azt is, hogy az adott útvonalról milyen irányban és kb. mekkora távolsággal tértünk el.
Előzmény: TyphoonM (332)
TyphoonM Creative Commons License 2000.10.12 0 0 332
Az Etrex 2.1-es sw verziojat is erdemes lehet letolteni. A Garmin oldalon leirjak, hogy a regi satellite view mellett lehet valasztani az advanced satellite view-t, ami a keszulek regi hianyossagat potolja, ti. hogy nem lehetett latni a muholdak egen valo helyzetet. Egy kor alaku terulet jelzi az egboltot, az Etrex altal foghato holdakra pedig ezen berajzolt szamokkal hivatkozik. Ezen kivul van meg egy uj opcio a waypoints menuben, errol nem esik szo a homepage-en, a Project, ahol tavolsagot es iranyszoget megadva lehet uj waypointot a mostanihoz viszonyitva kijelolni. Gyakorlatban nem tudom hol lehet hasznalni ("menni akarok 45 fok iranyban 10 kilometert"), de azert van ilyen.
Előzmény: torban (325)
czy Creative Commons License 2000.10.12 0 0 331
Nagyszerű, köszönöm :-)
Előzmény: csillag (330)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!