Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
czy:
Új információk a LiteWare pontvadász versenyről:
"Kedves érdeklődő!
A 30.ai pontvadász játék feltételei kiteljesedtek... A 100 db pontot ,(cöveket) leraktuk, gyakorlatilag 2 nap alatt erősen eltérő időjárási körülmények között.
A terület a Márkó és Gyulafirátót közötti katonai gyakorlótér mely délről kiegészül egy mocsaras résszel közel Gyulafirátóthoz, a vasút alatt, valamint északon izgalmas erdős részekkel.
A kitűzést 2db MAGELLÁN 315-tel végeztük wgs 84 ben mágneses északra set up-olva. A várható pontosság tiszta időben mezőn 10m sugarú kőr, erdőben, esőben ennek több mint duplája is lehet... Miután szakadó esőben is dolgoztunk, ezért mindenkit érhet meglepetés a visszakeresés során.
Néhány megszívlelendő jótanács:
- Ne akarjunk kocsival pontraállni, főleg ne erdőben. Az utolsó métereket érdemes kézbentartott GPS-sel megtenni. Ne feledjük a műszer csak folyamatos min.3-4 km/h sebesség mellett mutat irányt.
- Legyen friss az elem, sötétben backlight-tal nagyobb a fogyasztás.
- Ne vágd zsebre a GPS-t mert ha öszze vissza keres műhódat akkor az könnyen a pontosság rovására mehet, ha nagyon nem találjátok a pontot egy gyors inicializálás sokat segít.
- Ellenőrizzétek a tengerszint feletti magasságértéket nem szabad , hogy nagyon eltérjen...
- Előfordulhat , hogy egy egy pont hiányzik , ellopták ,elsűllyedt , vagy csak rosszul tűztük ki. Ne keseredjetek el van még 99 db.
Az autóknak nem kell semmi extra felkészítés mert a terepen nincs kötött mozgás mindenki arra megy amerre bír.
Ha a pont közelében mozdítható értéket (nem terepjárót) találsz akkor azt elviheted, megihatod , de ott is hagyhatod...
Ja és tessék este fél hétig befutni ,a kitöltött menetleveleket leadni mert nem lesz kegyelem !!
Sziasztok.
Van egy emap gps-em. Tud valaki hozzá kiegészitő szoftvereket?
Térképek.....számitógépen grafikus megjelenités....egyedi ikonok keszitese es feltőltése a gps-be....
Az se nagyon zavar ha nem teljesen jogtiszta a prgram,de nem lenne baj a free prg lennek.
Előre is köszönöm a segitséget.
istvan_sz@hotmail.com
Ez év végén, december 29-30.-án GPS használatra kihegyezett "LiteWare" pontvadász terepverseny lesz, melyről ismertetőt ITT olvashattok!
Akinek nincs jó gumija, nincs terepes gyakorlata, az is nyugodtan jöhet, mert a verseny nem vérre megy, ellenben a rendezők sok díjat, ajándékot osztanak szét a végén. A terep viszonylag jól járható, ha a százból csak néhány pont is van meg akkor is nagy élmény lesz!
Én vittem a Garmin eMAP-emet amszterdamon át Dublinba, míg kollégám a Magellan 315-ét Essenbe.
Sem én, sem ő nem tudtuk a GPS-t a Bud-Ams ill Bud-Düs járaton használni így csak ott kapcsoltuk be.
Az eMap pár perc (4-5) után megmutatta, hogy hol vagyok, de a kollágám Magellajának - miután beadta, hogy Esse, Germany - kellett 2 óra !
Hm, a trimble tudomásom szerint nem fehérembereknek van, annak talán már nagyon 7-8 számjegyes az áruk, ugyanis mivel spec. feladatra (földmérés, bányászat, ultrapreciziós feladatok) készítik őket.
Egyébként: www.trimble.com
Ez a -57 m speciális, azaz nem kell bepánikolni, már én is voltam -150 m-en valahol párizs közepén, stb. Egyébként ugye az abs. 0m az a balti tg. (ha jol emlekszem) szintje.
A anomália a gps-ek azon tulajdonsága miatt van, hogy nem magasságmérők, ez bennük csak egy +, amire nem kell alapozni. És különben is min. 4 db jól látott műhód kell hozzá. Ha valahol ismered a magasságodat, és beállítod (ahol kiírja, ott asszem, legalábbis GPS II+ on), akkor amíg rel. jó jelet kap, a szerint jól is müxik. Ha jó magasságot akarsz, vegyél egy altimeter-t is.
Apropó repülő, én a II+al próbáltam, max 946 kmh volt asszem, a magasságra nem emlékszem, de a gép (Párizs-Bp, Boeing 737) 250 kmhval ért földet.
Megrepültettem az eMap-emet. Nem teljesen úgy alakult, ahogy akartam, mert :
a. vagy nem voltam az ablak mellett és nem használhattam
b. a mögöttem lévő nő 1x meg bepánikolt, hogy azonnal kapcsoljam le...hiába mondtam, hogy ez nem GSM...inkább kikapcsoltam.
DE, így is sikerült 831 km/órás max speed-et regisztrálnom 10310 m-es magassággal ! Ez nagggyon jól mutat most a kicsikén !
Más. Miért lehetett az, hogy az Ír tenger partján állva -57m-en voltam ???? Egyáltalán hol a 0 m ?
Kellett volna valamin utána állítanom ?
kösz
torban
ui. Magyar térkép tesztet én is szívesen vállalok - ellenszolgáltatás nélkül :-)
Sziasztok!
Még új vagyok ebben a témában, de nyáron volt alkalmam dolgozni 2 hétig egy gps-készülékkel. Ha jól emlékszem Trimble márkájú volt.Azzal hitegettek, hogy "hú de nagyon drága ez a készülék, vigyázz rá, mint a szemed fényére". Tudtok róla valamit, hogy milyen árszinten van?
A legtöbb légitársaságnál azt mondják, hogy minden olyan masinát ki kell kapcsolni a repülés teljes tartama alatt, ami antennával működik, a többi kütyü a fel/leszállás kivételével működhet. Ez az antennás kikötés is csak túlbiztosítás: amelyik készülék nem ad (pl. radio scanner, GPS) az nem okozhat gubancot. Én is használnám a GPS-t a gépen, de a viták elkerülése miatt jobb titokban.
Szerintem ne vacakolj, használd nyugodtan. Tényleg eléggé biztos vagyok benne, hogy ez egy ártatlan eszköz. Pl. a Psion-okat és hasonló kéziszámítógépeket is mindenki használja (én is).
Egyébként olvastam egy cikket régebben arról, hogy a tiltás ellenére a repülögépeken általában több mobiltelefon is bekapcsolva marad. A Lufthansa müszeres ellenörzéseket végzett, és megállapították, hogy a tele gépeken átlag 5-6 mobil maradt bekapcsolva, pedig ez tényleg durva. Ehhez képest egészen kevés gép esik le...
Én is ezen izgulok...nagyon szeretném magam "követni" az utamat és alig várom, hogy a max speedet 150 km/h fölött lássam.
Azon dilemmázok, hogy
1. megkérdezem a pilotát és NEMet mond, akkor már több, mint ciki bekapcsolni
2. nem kérdezem meg - ez még cikibb
Az a baj, hogy biztos bekapcsolom..majd megirom a járatomat és, ha szerepel az esti hirekben jelentkezhettek, hogy van egy sejtésetek !
Az utóbbi idöben elég sokat repültem, de a Garmin GPS III-at csak egyszer vittem magammal, még nyáron, amikor nyaralni mentünk Tunéziába.
Határozottan meg vagyok gyözödve arról, hogy nem okozhat bajt, hiszen nem ad, csak vesz és lézeres, nagyfrekvenciás kütyü sem nagyon lehet benne.
Az egyébként nem igaz, hogy semmilyen elektronikus izét nem szabad használni. Azt szokták bemondani, hogy a felszállás és leszállás közben semmilyet, utazómagasságon mobiltelefonokat és lézeres dolgokat (pl. CD lejátszók) nem szabad. "Ha kétsége van, kérdezze meg a légiutaskíséröket".
Visszatérve a konkrét esetemre: mivel mint mondtam, szerintem nem okozhat problémát, én nem kérdeztem semmit, és feltünés nélkül bekapcsoltam a Tunis Air B737-200-asán. Senki sem vette észre, és nagyon király volt, amikor már sötétben repültünk, az ablakon át semmit sem lehetett látni, csak a nagy fekete ürességet, és mégis pontosan tudtam, hol járunk. Meg ilyen adatok a kijelzön: magasság 9546 m, sebesség 856 km/h.
Egyébként, ha a sztyuvi megtiltja, mert nem tudja mi ez, és neki így egyszerübb, akkor még mindig lehet reklamálni, hogy ne ö döntse el, hanem kérdezze meg a kapitányt. Mondjuk ez már kavarás, és ha tele van a gép és sok a dolguk, akkor talán nem kéne, de hosszabb úton, ha nincs sok utas, akkor esetleg megpróbálnám.
Igen tudom, hogy nem szabad és én is ideges szoktam lenni, amikor látom felszállóágban babrálni a kedves utast a mobiljával, de a lényeg, hogy kockáztatni nem akarom se a magam se mások testi épségét. Találtam a neten is egy oldalt, amely felsorolja a légitársaságokat, hogy melyik engedi - melyik nem. Én úgy látom, hogy a "jobb híján tiltsuk meg" a legtudományosabb érv.
Szóval Te nem zuhantál le? ez azért biztató !!!
(((( várom azok jelentkezését is akik nem voltak ilyen szerencsések és bajt okozott a bekapcsolt GPS-ük !!)))) (bocs)
Nemrég Angliában voltam és a repülőn folyamatosan be volt kapcsolva az eMap. Mindig látott legalább három műholdat (volt hogy hetet is) kivéve mikor közeledett a csinos kisasszony a divatos kosztümjében, mert akkor inkább eldugtam. :)
Hivatalosan semmilyen elektronikus eszközt nem lehet bekapcsolni repülőn, még tetrist vagy laptopot sem.
Halihó, egy ideje be-benézegetek, de most írok először ide.
Egy megadott időpontra (nov. 24-25) szeretnék GPS-t kölcsönözni. A legósdibb is megteszi, nem kell térkép, csak a földrajzi koordinátáimat írja ki. Korábban próbáltam érdeklődni, de nem találtam ilyesmit. Tehát tudtok-e olyan helyet, ahol kölcsönözni lehet, vagy hajlandó-e valaki személyesen kölcsönözni egyet netán? (Figyelem! Eladási ajánlatok nem érdekelnek!)
Repülőre vinném az eMAP-emet... Sajnos azt olvastam valahol a NETen, hogy bizonyos légitársaságok nem engedélyezik - mások igen.
Kinek van tapasztalata ? Bekapcsoltátok már repülőn ? (egyébként, szerintem ez nem GSM kategória, ez nem "ad" ill.mivel a repüléshez ajánlják elsősorban, ezért nem értem miért ez az ellenzés...Túlzott óvatosság?)
Már nagyon vártam, hogy repülőn használjam, de most egy kicsit elbizonytalanodtam.