Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A blog írója és a BudapestSCenes "vezetője" jártak ott tudtommal először. Charlie21 tudja kiről van szó. :)
Mondjuk, ha tényleg komolyan el kezdjük szervezni, és mvel van itt pár hasonló ember mint a falanszter és a budapestscenes emberei, szerintem nem lenne lehetetlen.
Hajrá, én támogatnám.
U.I.
Még dolgozom a képeken, de zajza elvtársal voltam Kis-Moszkvában, pár kép addig amíg megosztom:
(azért remélem, még sokáig és sokat írtok ide !!!)
: )
És az itteni királyok - Volt tüzér, Hadsz, ex Schlumberger, Charlie21 - Ridley, Voltkatona, Zajza, KT1, és az alapító, - M62 265, és bocs ha valakit kihagytam, - jártatok már itt? Jó lenne megnézni! Szóljatok kérlek, ha készültök egy bejárásra!
A Hortobágyon? Közelebbről hol volt ez, ha nem titok?
Lehet keresgetni a műholdképen, de a "látványból" már nem valószínű, hogy megtaláljuk.
A cég viszont megtalálható az interneten. Utalnak is rá, hogy "valamikor" volt közük a honvédséghez, de ma már inkább csak bérbeadnak üres raktárakat...
"A Hortobágyon? Közelebbről hol volt ez, ha nem titok?"
Megpróbálom megkeresni, de jó 35 évvel ezelőtt volt......egy irodájuk volt Budapesten a mai "lepény" sportcsarnokkal szemben a sarkon, egy vörös téglás épületben. Sok telepe lehetett az országban, mert polgári alapanyagok is voltak "raktáron"
Mivel ismerős vagyok a környéken, és voltam is kb. 10 éve ott benn, el tudtom mondani, hogy az egy egykori M-raktár, üzemanyag tároló. Az erdő neve Rózsássy-erdő.
Lehet, hogy erről van szó: Ha, Tiszafüred felől a 33-ről lefordúlsz Etyek (Tiszacsege) felé, akkor Félhalom település végén, egy magtárszerű épület van a baloldalon. Itt mutat egy tábla szntén balra, TARTALÉK GAZDÁLKODÁSI IGAZGATÓSÁG. A leágazás: 47°36'29,60"
20°51'52,19". Ezen az úton eredj végig, és megtalálod. De a vasúton is jöhetsz Etyek felől, és a "váltónál" szintén balra a sineken is odatalálsz.
Nem tudom miért, de sajnos képet nem tudok beilleszteni. GOOGLE-n nagyon jó a felbontás. Szerintem ez üa. tároló lehet(ett), de szerintem sok minden elfér(t) még ott.
A Hortobágyon? Közelebbről hol volt ez, ha nem titok? Tiszacsegén szoktam előfordulni, jól elbántak ott is a honvéd üdülővel, az is ott rohad üresen, kifosztva...
Volt a rendszerváltás körül még egy Állami vállalat. Úgy hívták, hogy "Tartalékgazdálkodási Igazgatóság"
A Hortobágyon is volt egy telepe ahol "hegyekben" álltak a Diósgyőri vasúti sín szálak az egyéb öntvény tömbök és stratégiai fémek, anyagok. Többek között a harckocsi láctalpak gurigában meg raklapokon a darabos készlet, csapszegek, lánctagok toronykoszorúk, egyebek. A mai szemmel ( a semmihez) nézve bődületes mennyiségben felhalmozva. A katonai helyzet miatt volt mindez. De ami az elherdálásával ott történt azt lehet hazaárulásnak tekinteni?
Sajnos ez történt a vasúti kocsikkal, vagonokkal is. A MAHART uszályait szintén szétdarabolták. A mozdonyokat Záhonyban bontották. A honvédségi teherautók aluminium öntvényeit, alvázait szintén az Indiaiak vették meg bagóért az Olaszok közreműködésével.
Soroljam még, hogyan fosztották ki újra ezt az országot? Nem vagyok rá büszke, hogy részt vettem benne mint melós, de lehetett mást tenni? Talán igen, de befogták a szánkat egy üveg kőbányaival és egy pár virslivel.....
Ma már ennek pótlása lehetetlen és remény sincs rá. Nincs gazdasági potenciálja az országnak, sem emberi sem anyagi....
Úgyhogy a Magyar Honvédség megsemmisült, talán örökre.....(szomszéd topic)
Annak idején dolgoztam egy Olasz-Magyar cégnél ahol bontottak mozdonyokat, uszályokat, teherautókat és haditechnikai járműveket is. A lángvágós módszert ma már csak a "kisiparos tezsvérek" használnak. A cégünknél volt olyan berendezés ami a T-55-ös lövegtornyot úgy összetörte, összeroppantotta mint az ember a tyúktolyást mikor megmarkolja. A harckocsi teknőt kellett csak kettévágni mert nem fért bele a törőgépbe. Utána azonban mint a műanyag poharat úgy összenyomta 2x2 méteres kockába.
A láctalpakat India nagy mennyiségben vásárolta meg. Ma az exkavátor ipar egyedüli beszállítója a világon láctalp és bontó karom tekintetében (azok a tüskék amik az exk. kanalán vannak...)
Jön a Hadik Terv, a cikk szerint.Ezt az uj jarmuvet teszteltek vhol Taborfalva, vagy Tapioszecso, vagy Gödöllö környeken-ott van a Gödööli Gepgyar mögötti erdo, ott van tankpalya, sokat voltunk rajta,a Currus Zrt -nek is van ott telephelye, akik harckocsi atepitessel is foglakoznak.
Egy ilyen harckocsit szetvagni langvagoval is eltart egy ideig, a lanctalpat sem egyszeru szetszedni, a sulya sem csekely:-) sok palack oxigen kell hozza az egesz tankhoz:-)+kell logisztika elszallitani mar szetvagott reszeket.A videon van egy jo kep, amikor probaljak beinditani, az orosz csodat, ott van a motorhazteto hatul, amit negyen vagy öten csuknak be, 50mm es kazanlemez legalabb, annak van sulya boven.Pont emiatt szoktak komplett elvinni trellerel, mert olyan 2 hetig el lehet szorakozni mig feldarbolja az ember.Multkor volt egy ilyen tankmegsemmisito telep a tv ban, Pro7 en, ok profik voltak, naluk mivel Start vagy nem tudom milyen fegyverzetcsokkentesi megallapodas miatt kellett az összes harckocsit a szabad eg alatt tarolni, ahol muhold lattja, naponta lefenykepzik fenntrol a telept, es ok meg dokumentaljak a fogyast hozza.Meg azert kell hozza egy daru, kiszedni a motort egyben, a valtot egyben, akna az osszes motorolaj leengedesehez.
Egyebkent igy van, itt nemetben is megjelent uj jelenseg, a korabbi lomisok atalltak a butorokrol metallra, mindent visznek, ami fem, rossz bicikli, ez annak is betudhato, hogy a kinai olimpia idejen a kinaiak hajoval vittek a femhulladekot meg innen Europabol is, mert felepitettek a stadionokat.
1kg vas most 80 ft körül van, de volt 20 ft is nem is oylan reg.Azt ha vki elvitte trellerel, mert motor nincs benne az olyan 40 tonna, 80 ft perkg aron szamolva 3 millo 200 ezer magyar forint, 20 ft per kg nal is meg 800ezer forint.Azert nincsenek mar ott.
Megneztem, hat csak be tudtak inditani nagy nehezen.Varhato volt hogy hatrafele tud majd kijonni a besullyedt földbol, ugy van nagyobb nyomatek a bolygomunel, meg olyankor a hatulhajtot t lanctalpasnal, a föld feloli lanctalpresz laza lesz,+kimozdulnak lancelemek helyben vmennyit a felso meg huzott lesz, alapallapotban a lennti a huzott, a fennti a laza, ha csak siman halad elore
Ez meg valoszinuleg elektromos inditasu lehet, de nem vagyok benne biztos 100 szazalekig..Hoztak egy kompresszort, T150 sel.gondolom volt vhol suritett levego betaplalsi pont a motorba. A harckocsik motorok legtöbbször, föleg a T sorozat motorjai suritett levegovel indulnak be, iszonyu meretuek es teljesitmenyuek egy szemelyautoval összehasonlitva.Ha bejon a minusz -20-35 foka a suritett levego akkor is be tudja inditani , mindegy mennyire dermedt le benne az olaj:-(, a pozitivum, eleg ha egy harckocsiszazadbol egy beindul, a legjobb allapotu, az majd vonoruddal, be huza a tobbit:-)masik nagy eloynuk, hogy mindenevok, gyakorlatilag mindennel elmennek, ami gyulekony.pl, petroleum, lakkbenzin, sebbenzin.A motor hengerfeje speckoan allithato+az adagolo sajat kenesu, nem ugy mint a diesel adagolo, ahol a gazolaj ken.A fogyaztas T 72 nel 100 km re oylan 200 liter.-8, de hat a 800 Le -t etetni kell vmivel.
Mi anno telen probaltunk egy SZmD-100-ast beinditani, szerencsere azon volt egy kis ketutemu motor-500-600 cm3, 1 henger, az beinditottuk eloször, a nagy motoron dekompresszor, be, utana összekapcs, sajat kis kuplungon keresztul, felpörgette a nagyot, majd dekompresszor ra, beindult a nagy, utna szetkapcs.kicsi, meg kis .motor leallit, a poen, akar fel oran at is lehetett probalkozni, addigra meg a hideg olaj is feljutott vmennyir e felulre, meg nem kellett felni hogy hamar lemerul a nagy akksi.
47° 10' 54", 17° 43' 17", illetve ettől délre 300-1000m távolságra volt többi.A közelmúltban történt rekultivációnak köszönhetően -sok más mellett - ezek sincsenek már ott...
Ha a guglin "visszatekered az időt" úgy 5-6 évet,aránylag jól látszanak.