Pontosabban: " ... az mondták a boltban ... ... DPF-es az autóm..."
Akkor Ők jobban tudták mint Te, gondolom volt egyéb infójuk is a kocsiról (alvászám?)
Ekkor még nagyon sok országba koromszűrő nélküli változatokat szállítottak. Sőt több autómárka még a koromszűrővel ellátott autóiba sem írta elő ACEA Cx-es olaj használatát sokáig. Többek között a Fiat! Akkor lett fordulat(2007), amikor a kebelbarát olajgyártó is megjelent a piacon a mid és low saps olajaival.
... de lényeg, akkor ezek szerint tudott dolog, hogy FAP van a javából a gép alatt ... happy ...
... és valóban DPF-es az autód? Még évjáratot sem írtál!
Az RHW motorral szereltek nem koromszűrősök és ezekhez a gyártó valóban SAE 10W-40-es olajat írt elő, az RHK és az RHM motorral szereltek között meg találni ilyent is, olyant is.
... ha részecskeszűrős, akkor C2-es olajat vegyél. Márkát én nem írnék.
Én nemrég vettem egy Fiat Ulyssét, igaz, 2.2-es, de én is azt olvastam a könyvében, hogy 10W-40-es olajat tölthetek bele, ami hülyeség.
A részecskeszűrős verziókhoz ACEA C2 az előírt minősítés (mert ez egyébként egy Peugeot-Citroen közös fejlesztésű motor), és azt nem fogsz találni 10W-40-esben, annál inkább 5W-30-asban. Szóval egyszerre hihetsz a gyárnak és az autósboltnak, viszont ne higgy annak, aki írta, fordította, szétosztotta a gyári könyvet, mert valaki valahol bakizott egyet, az tuti.
Mellesleg Mannolt raktam bele én is, de nekem ez mondjuk szolgálati kötelességem is, hiszen importőre vagyunk a márkának. Így ha én mondom azt, hogy igen, remek választás, akkor abszolút lehet elfogultsággal vádolni emiatt. Maradjunk annyiban, hogy BÁRMILYEN olaj, aminek van ACEA C2 minősítése, az jó lesz az autódba. Minden más csak pénztárca, hit, sznobság vagy bármi más kérdése lehet.
Viszont ebből tényleg van fémdobozos (ne zavarjon meg hogy Peugeot és Citroen van rajta, mint fent írtam, ez pont egy ilyen motor), és tényleg elég menőn néz ki - de semmiképp se ezért válaszd, ha emellett döntesz :)
Nemrégen vettem egy Fiat Ulyssét kétliteres dízelt, és azt olvastam a könyvében, hogy 10W-40-es olajat tölthetek bele - de az mondták a boltban, ahol vásárolni szoktam, hogy az nem lesz jó, mert DPF-es az autóm, ami a részecskeszűrő.
Kinek higgyek, a gyárnak vagy az autósboltosnak?
Mellesleg Manollt kínált, amiről sok jó véleményt olvastam már, és láttam fémdobozos verziót is, ami elég minőségi benyomást tett rám. Megszabad venni?
Én az olajwebshop-nál veszem most már elég régen az olajakat viszonylag sokat is amit személyesen hozok tőlük el.Nekem megbízható cégnek tűnik idáig a matricák, hologramok ami bizonyos márkáknál szokott lenni az idáig rajta volt ,számlát is mindig adják hozzá.Ennél többet én nem tudok megállapitani róluk,persze bármi lehet, de egyenlőre én maradok szerintem náluk.
a bemutatott képek alapján már értem, hogy jön össze az évi tízmillió liter hamisított olajforgalom, ami "csak" tíz százaléka az össz forgalomnak....ráadásul ez nem új üzletág, már húsz évvel ezelőtt is csinálták...az akkori új autómba is próbálkoztak, csak észrevettem a huncutságot...azóta nem járok szervizbe.(saját kocsival)
A legújabb olajhamisítási hírek után mondjatok már egy helyet Budapesten, ahol garantáltan nem hamis Mobil1 ESP 0W40-et tudok venni. (Nem webáruház). Olajwebshop, Olajforrás, Motorolajbolt?
Pont most nemrég cseréltem sógornő ugyanilyen cliojába.+pollen+légszürő cakk-pakk.Filtershopról rendelek mindig.(9990-ingyenes)ott nézd meg a Mannol olajat,renault-nissan o.e.m. minősités,5-w40 kell bele.Árban is jó,5000-a négy literes,full szinti. A régi előző gazdàs fekete olaj után simábban jár a motor.olyan volt bennt mint a szurok(főleg a szürőben)
A legújabb olajhamisítási hírek után mondjatok már egy helyet Budapesten, ahol garantáltan nem hamis Mobil1 ESP 0W40-et tudok venni. (Nem webáruház). Olajwebshop, Olajforrás, Motorolajbolt?
Amennyire jól értem a híradásokat, itt olcsó hordós (60 és 208l) olajakat töltöttek át márkás(abb) hordókba. Nekem legalábbis a képanyagból is hordós címkék és kupakok tűntek fel. Igen, láttam a hologrammos matricákat is, de nincs flakon a képeken.
Baszki, ha veszek egy qrva lejárt szaloncukrot, akkor vissza is vihetem, most meg nincs semmi info.
Ez már mekkora mocsokság a NAV-tól. Miért nem hozza nyilvánosságra, hogy mely cégek vették, adták? Szerintem így nagyobb kárt okoz a 2 látható márkának, mintha, megmondaná, kik árulták ezeket...
egyébként meg leszarom, mint mindenki más (az ország mocskait) én Total-t vettem :-)
Így van. Még homályos utalás szintjén sincs megemlítve egy márka sem. Amúgy meg itt is visszaüt, ha valami valahol olcsóbb két fillérrel, akkor onnan vesszük. És ennek még komoly vállalkozások is bedőltek. Nem lesz itt rend soha.
és jó magyar szokás szerint egy szó nincs arról hogy melyikeket hamisították, nehogy már a szegény gyártóknak rossz híre legyen. az meg hogy x ezer autós használ nyugodtan valami napolajat az előírt minőség helyett aztán majd költhet a motorra egy valag pénzt, az kit érdekel. a ligetvédők, a kopaszok meg a többi nevenincs senki vergődése, azok ám a fontos dolgok amikről mindenkinek tudni kell...