Teljesen igazad van, de tudod 100X meg kell gondolnom, mire mennyi pénzt költök és szeretek tapasztaltabb emberektől kérdezni, mint saját hülyeségem miatt fejjel a falnak menni. A kérdésem azért merült fel, mert egy barátom kérésére 50-200-at kerestem neki a K100D Super vázára. Találtam is egyet, tiszta új 30k, erre ma benyögte, hogy most mégsem kell neki, mert inkább 18-200-at vesz. Holnap kellene átvennem neki az 50-200-at, de így feleslegessé válna. Azon agyaltam, hogy milyen lenne a K20D-men, mert ha viszonylag normális, akkor lehet megtartanám. Mindenki az 55-300-at dícséri, nekem is tetszik a rajzolata, színvilága. Az 50-200-at meg a K20D-n nagyon nem dicsérik. Sőt. Az ára viszont kecsegtető. De ha nem jól muzsikálna a K20-on, akkor csak pénzkidobás lenne. Ezért dimenzionálom túl a kérdést, meg azért mert a pénz mindíg kevés....
Olyan érzésem van, hogy a vázak után (K200->K20) az objektívek (50-200->55-300) közötti különbséget is túldimenzionálod a végső cél, a "jó" fotó előállításával kapcsolatban. Ezek szerintem - extrém körülményektől eltekintve - nagyon kevés szerepet játszanak egy általad vagy mások által is jónak ítélt fotón. Gondolj utána.
Egyrészt jó reklám, másrészt ha van egy kreatív könyvelőd lényegében ingyen van az 5D Mark II, az L-es obik, és az egyéb tartozékok, ami egyébként manapság a Mac Pro és a 7-es bömös mellett minimum elvárás is "celeb" körökben;)))
Átmenetileg jó az 50-200 is, de gondolom jobban látszanak a hiányosságai a 15MPx-en.
a mai nap vicce: . gondoltam, feltöltöm az aksit hétvégére, nehogy meglepetés érjen........ úgy elkevertem, annyira régen használtam, hogy közel negyed óráig kellett keresnem, mire megtaláltam most vagy újratölti magát az aksi, esetleg visszatermeli az áramot, vagy nem hajtom eleget a gépet...........nemtom:)
Tartottam tőle :) vagy inkább :(. Az enyém nemrég múlt egy éves (kb. 2000 kép után), és még nem volt ilyen élményem, nagyon nem is szeretném. Azért kiváncsi vagyok, találsz-e rá megoldást, mert amit a Pentaxforumson írnak, aszerint különbözőek a hibák is, s a megoldások is. (Csak a típushibára kaptam fel a fejem, szerintem az inkább olyasmimint pl. a vázra szorulás AF540 FGZ vakuknál, ahol egy alkatrész szokott letörni, s ez sajnos jellemző, és elég sok darabnál előfordul. Viszont ez a példa elég könnyen megelőzhető, szemben az általad leírtakkal.)
újabb fejlemény váz-lefagyás ügyben! kicsit utána kerestem-olvasgattam, és meglepő dologra találtam: . http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-dslr-discussion/54117-poll-k20d-freeze-ups.html . tehát, nemzetközi szinten a Júzereket veri a víz rendesen, és ha "csökevényes" angol tudásomra hagyatkozom, akkor ez úgy néz ki típushiba lesz, bizonyos sorozatszámnál...... yyyyeeeEEEAAAAAAAAAAAA . útyhoty, expóra fel, és hajtsa mindenki a gépét
Gondolkodom egy K20D beszerzésén. Ha valakinek van szép állapotú, garos, 10.000 alatti expos és beszámítana egy 1 hónapos 700 expos K200D-t az kérem keressen emailben vagy telefonon. Adataim publikusak.
szÓÓÓÓgálati közlemény: tegnapi nap folyamán fotózás közben megmakkant a vázam kb. 10 percre hibajelenség: státusz lcd-én hieroglifák, úgy exponált mintha B időben lenne, a zár addig volt nyitva, míg lenyomva tartottam az expógombot, akár többször egymás után is, többszöri ki-bekapcsolás ellenére is.......... mindeközben beeső fényt, expót nem rögzített, semmiféle kezelőszervre nem reagált . a hiba többszöri aksi ki-be tevékenység után +szünt.................. NADE MEDDIG????????? . . . fókuszhoz: mielőtt belecsavarodsz, és teljesen álmatlanul hánykolódnál éjszaka saját izzadságodban, elővezetem saját tapasztalatomat: én is állítgattam ide-oda, fókuszteszt hegyek!!!!!!!!!!! vert a víz rendesen.:):):) beállítottam, húdeYO!....................MÉGSE!!!! vissza az egész........... ...aztán rá kellett jönnöm:esetek 50%-ában rossz helyre ment a fókusz, 50%-ában meg bemozdult . .
Számomra az volt a legmegdöbbentőbb, hogy bár többen is saját személyes tapasztalatból írták, hogy minden K-bajonetes obi használható bármely digi vázon, te gyakorlati ismeret nélkül megkérdőjelezted ezt, és a K20D használatijára hivatkoztál:
Szerintem pusztán csak azért, mert az 50mm-alapobjektív kapcsolat beleégett a köztudatba. De akkor már az FA 43/1,9 is lehetne etalon. A felbontása lemászik a photozone skálájáról :D Mondjuk a torzítása pont ennek a legnagyobb ebből a hármasból, és az 50-esnek a legkisebb.