Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
Mai tapasztalatok a Snooperről (_Gabesz detektora nálam kötött ki)
Ma végigautóztam nyugat-Mo-t. Bp-en sok zavarforrás van, de rendben lehet a szelektivitás is, mert időnként meglepő helyeken is csendben van.
Kinn az országúton/autópályán hangját sem hallani, csak ha baj van. Én nem tapasztaltam a nagyfesz vezeték-zavart!
Viszont fogott három radart: egyik az M7-en a szembe jövőket mérték, már a "fogó embereknél" is jelzett, nemcsak a radarnál!
M1-M7 közös szakaszon domb mögött Multanova: a domb előtt jelzett! Nem tudom, hogy' csinálta, azt hittem fals, de nem! A dombtetőn is jelzett, de onnan már láttam a zöld Skodát.
A 2/a-n szemből jött egy mozgó mérőautó (nem minket mértek), de egyértelműen jelezte!
Kezelni egyszerű, beszélni nem tud, de különböző hanghatásokkal rájöhetsz, mi a baj (pl. a Multanovát egészen furcsa dudálással jelezte!)
LJ
Na, ha senkinek nem kell a BEL Vectorom, akkor megpróbálom gengszter stílusban ajánlani hátha ez a marketing hatásosabb:))
Figyejjetek má ruppótlanok, vegyétek má meg az enyémet ócsóóó, ne csak dumájjatok, meg kérdezzetek hüjeségeket.. tuttok mindent.. mááá... nem is irom meg hogyé adom, mer csak a szátok jár..esküszöm el sem adon nektek.. de megpróbálhatjátok:)))
Köszönöm. Gondolom ma már nem tudok érte menni, de kedden 'meglátogatlak'.
Természetesen leírom a tapasztalataimat, és bízom benne, hogy a hétvégét megúszom drága fénykép nélkül.
Kellemes Húsvétot Mindenkinek!
Z.
Végig olvastam az egész fórumot, de ennek ellenére az sem egyértelmű, hogy melyik országot kellene beállítanom, ami legközelebb áll szeretett Hazánk trafipaxos paramétereihez.
Köszi
Z.
Üdvözlet minden sorstársnak.
Az elmúlt napokban 'hozzájutottam' egy BEL 550 Euro típúsú készülékhez. Hurrááá!!
Leírást viszont a net-en csak idegen nyelven találtam hozzá. Tudna nekem valaki küldeni magyar nyelvű használati utasítást. Nem szeretném, ha elszúrnám a beállítását és emiatt szaladnék össze a 'szerv'-vel.
Valaki elmondaná, hogy miben különbözik a 'City' és a 'City All' mód?
Előre is köszönöm.
Ma nekem is volt egy olyan gondolatom, hogy mivel az érzékenység nem változik a City All üzemmódban, csak a kijelzés módja, így nyugodtan lehet használni minden helyzetben.
Nem hiszem, hogy az OMV-kút mellett ólálkodó trafit nem szúrná ki:
1. Ha ugyanazon-, vagy közel azon a frekvencián dolgozna mint a kút ajtónyitója, akkor lehet, hogy zavarnák egymást, de a detektor mindenképpen csipákolna, jóval erősebben, mintha csak egy jelforrás lenne.
2. Ha más radaros frekvenciájú trafi-t állítanak oda, akkor is jelezné a detektor, mert tapasztalatom szerint igen gyorsan vált egyik freki figyeléséről a másikra, akár másodpercenként többször is. A változó hangból rögtön kiszúrnád, hogy nem csak az OMV-s jelről van szó.
3. Ha lézert támasztanak a kút oldalának, akkor a helyzet ugyanaz, mint a 2. pontban, nem lehet eltéveszteni.
Köszi a korrekt választ! Így már abszolut nem érdekel a V1, mert a garancia megléte minimum feltétel egy ilyen készüléknél, ugyanis, ha az ember egyszer kiad egy komolyabb összeget, akkor nem mindegy, hogy mi történik, ha esetleg valami baj van a termékkel.
És ez az árkülönbözet az 550-es és a V1 között tényleg durva!
Köszi az infót! Tájékozatlan vagyok (illetve már csak voltam) amcsi-áfa ügyben :-)
És most, hogy kezdek itt a topicban visszafelé olvasni, úgy látom, hogy a V1-es kérdésről, amit az előbb írtam (mármint e modell nem-forgalmazásának okáról), régebben T-T már nyilatkozott, így bocsi mindenkitől (nem ártana előbb visszaolvasnom, és csak utána írogatni :)
bajosan ott ugyanis nincs ÁFA :-) Ami van az a sales tax, államonként más (ugy 5-10% kb), de nem ugy muxik mint az europai ÁFA (VAT, Mwst, stb), azaz nem csak az értéktöbblet után kell fizetni, hanem mindig, és nem a szövetségi budzsébe megy be hanem az adott államé. Érdekes modon viszont MINDIG netto árak vannak kiirva, azaz ha látod hogy a detektorod 399.95$ akkor az mondjuk 430...
"Bp-en non-stop be-be csippan még City All üzemmódban is"
persze hogy.
Az érzékenysége ilyenkor se kisebb, de csak eccer csipog ha nem változik a jelszint, csak villog ha talál valamit. Ha valtozik a szint, csipog. Én igy használom autopalyan is.
Egyébként az M0-s ismert helyen állo lézert igen jo előre jelezte.
(egyébként ha én rendőr lennék csak OMV kutnál mérnék mert azokat állandoan jelzi és az ember hajlamos nem komolyan venni :-)
Nagynehezen idetaláltam erre a fórumra, úgyhogy mindjárt lenne is egy kérdésem T-T-hez! Nemrég leveleztünk, és akkor eldöntöttem, hogy én is benevezek kb. júniusban egy BEL 550-esre. Eddig én is Valentine 1-t szerettem volna, de itthoni forgalmazó hiányában (= rizikós szállítás, garancia-problémák, stb), illetve a BEL tudását átböngészve döntöttem az 550-es mellett.
Viszont: mennyibe kerülne a V1? És miért drágább, mint a BEL, hiszen a V1 honlapja szerint 400 USD az ára. Tudom, hogy erre még vám + áfa + szállítás + haszonkulcs, de ha jól tudom, akkor az amcsi áfa visszaigényelhető (termék elhagyja az országot), és feltételezem, hogy Te, mint magyarországi forgalmazó kapnál viszonteladói kedvezményt is rá, valamint, ha raktárra is rendelnél, akkor a több készülék egyidejű szállítása miatt csökken az egy db-ra jutó szállítási költség is...
Amúgy V1-es és BEL 550-es tapasztalatokat szívesen olvasnék, tehát ilyen kütyük tulajai, ne kíméljetek! :)
Sajna ma nem volt időm visszavinni, erre már csak a jövő héten kerül majd sor.
A hét hátralevő részében még tesztelem egy kicsit, megpróbálom kitalálni, hogy mikor jön elő a "? LO1 Call Markers" felirat.
Ma egyébként az M3 befelé vezető szakaszán a Szerencs utca után pár száz méterrel a gyalogos felüljáró alatt tanyáztak a jómadarak. Ismertem ezt a helyet, elképesztően gonosz, csak akkor láthatod, ha már megvan a fénykép rólad. A szerkezet már vagy 100 méterről jelezte őket, pedig tele volt az út autókkal, én pedig a belső sávban haladtam.
Gyöngyös környékén, ahol az M3 mellett Bp-felé jobb oldalon nagyfeszültségű kábelek mennek, folyamatosan egy-két kilométeren keresztül Ku-sávban csipákol. Máshol, ahol nagyobb feszültségű kábelek találhatók, ráadásul az út felett, nem szólal meg.
Egy biztos, hozzá kell szokni a használatához. Bp-en non-stop be-be csippan még City All üzemmódban is.
Valamelyik nap Misklolc felé az M30-as végén a 80-as, majd 60-as tábla után méregettek lézeresen. A készülék City All üzemmódban maradt (Bp-től), de már vagy fél km-ről jelezte a yardot. Nagyon megnyugtató volt, mosolyogva mentem 10km/h-val alatta mindenhol a megengedett sebességnek. Akik szélsebesen elmentek mellettem, mire odaértem, már ott álltak az út szélén a karók között, hosszú tömött sorban. Nagy kaszálás volt. Azon gondolkodtam, hogy detektor nélkül megúsztam volna-e a dolgot. Arra jutottam, hogy a 130-as résznél biztosan gyorsabban mentem volna, a 80-as résznél bár már észrevettem volna a mérést, de még mindig túl gyors lettem volna ahhoz, hogy megússzam.
Vett már valaki innen Gengsztertől detektort? Ha igen milyenek a tapasztalatok?
A honlapon már csak egy típust lehet rövid határidövel átvenni!
Szétkapkodtátok?
Laser
Receiver type: Pulsed Laser Signal Receiver
Detector type: Digital Signal Processed Pulse Width Discriminator
Opto sensor: Dual Convex Condenser Lens and High Speed Photo Diode Detector
Spectral Response: 800-1100 nm
General
Temperature Range: 4 to 158 F (-20 to 70 C)
Power Requirements: 12-16 V DC, 310mA (Negative Ground)
Dimensions (HWD): 29mm*75mm*120mm
Weight: 119gms
szg307,
Az ajtónyitókat ez is veszi, de ha be van állitva az Auto Mute (igy hivja a kézik. amit irtam múltkor) akkor nem zavaró.
City üzemmódból ebben csak 1 van.
A Bel550 is kivétel nélkül jelzi az összes ajtónyitót, de a "City All" üzemmódban csak rácsippan, és figyeli továbbra is azt a frekvenciát; ha jelnövekedés van, akkor bejelez.
T-T,
Nem tudom milyenek a mostani Whistlerek ezért nem is hasonlitanám hozzájuk.
Ezt mikor megvettem, nekem ez tűnt a legjobb ár/érték arányú készüléknek, a másik szempont pedig az volt, hogy ez egy európai cég terméke, ezáltal nem az amerikai radarokra van "hangolva" hanem azokra amiket itthon is használnak. Előtte volt pár amerikai készülékem is, de azok elég reménytelenek voltak (volt amelyik az összes ajtónyitót vette, a radar mellet meg meg se szólalt).
Amit kicsit nehezebben vesz észre az a kúpos elejű (Multanova talán?), de azt is kiszúrja, csak nem olyan messziről mint a többit. Legtöbbször a Nagykörösi útnál vettem hasznát, ott ha a felüljáró alatt álltak (legtöbbször takarásban, az 50-es tábla után), akkor általában a temető környékén már rendesen radarként jelezte (sűrűbben csipogott) a vett jelet. Aki ismeri a helyet az tudhatja, hogy ez olyan 150-200 méter körüli távolság lehet.
Országúton a 2/A úton "próbáltam" és ott messzebbről is jelezte a mérőautót (valószinű mert nem tudtak annyira elbújni). Lézerrel nincs tapasztalatom.
A funkciók közt van egy CITY mód egy kijelző sötétités (DARK) és egy némitás (MUTE). Tud még egy olyat, hogy ha a jel nem erősödik (pl. ajtónyitóknál, erősáramú kábeleknél, stb.) akkor elöször 2-3 csipogással jelzi, hogy milyen sávban vette a zavart majd a hangerőt leveszi és csendesebb hangon jelez +a LED is jelez ha nincs sötétitve. A kézikönyvében ezek mind le vannak irva részletesen és kitérnek a radarok/lézerek működésére is.
Ha valamire kiváncsi vagy még, kérdezz nyugodtan.
Volna egy eladó Snooper SD715is detektorom. Van hozzá angol nyelvű használati utasitás és egy tapadókorongos rögzitő a szélvédőhöz (a napellenzős csiptetője sajnos eltört, de ha kell megkeresem). Veszi az X, K, Ka, Ku sávokat és a 800-1100nm-es lézer spektrumot. A jellemzőiről bővebben itt lehet olvasni.
Én 2 évvel ezelött szereztem 200GBP-ért (megvan róla a számla is) és egy jó párszor már hasznát is vettem.
Ára: 40E HUF
PALMos detektor: nem vagyok benne biztos, hogy terjedni fog. Egy radardetektoron nincs annyi kijelezni való, mint GPS-nél. A PALM csak néhány LED, meg egy fütyülő funkcióját venné át...
Ellenben el tudok képzelni olyan detektort, ami értelmes (digitális) módon kiadja magából a riasztást, amit fel lehet dolgozni GPS-es PALM-al.
Szokások: valóban változnak a rendőrségi szokások! Saját tapasztalat: a minap egy Auchan parkolóban figyelték a közlekedést négyen(!) (fekvő társaik mellett), és büntették a rosszul kanyarodókat. Én emberemlékezet óta nem tudok ilyen parkolókban bekövetkezett balesetekről - tehát közlekedési szempontból nem kritikus helyek -, míg a községben két baleset volt, és két házat feltörtek ezidő alatt. Valami itt nem kerek...
"bevételt kell generálni ezért úton-útfélen ellenőrizni fognak"
Ezt csak megerősíteni tudom. Ma pécs felé több rendőrt láttam egy nap alatt mint eddig fél év alatt összesen amerre jártam.
Kaposvár felé a török emlékmű után kint voltak (épp egy teherautóst szivattak), Szigetváron a kamionosokat állítgatták meg, pécstől pár km-re a 6-oson egy rendőr egy piros opellal álldogált egy "mellékúton" egymagában (valakit nagyon várt mert figyelte rendesen a pécs felé tartókat) ill. pécsen találkoztam még egy fehér (mozgó) skoda trafival...