Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
Csak annyit tudok róla, hogy kb. 80 dolcsiért vettem (most (4 év elteltével) már kb. 50 dolcsi) 6 sávos és lézert is tud.
Specs:
The ESD6050 is called 6-band extra-sensory detection by the manufacturer. Here is the list of signals it detects:
1. X-Band Radar (10.525 GHz +/- 25 MHz) the oldest radar band you can get false alarms from your detector on the X-Band driving by the source of microwave radiation shopping malls, phone companies central offices, etc.
2. K-Band Radar (24.150 GHz +/- 100 MHz) the newer radar type
3. Superwide Ka-Band Radar (33.4-36.0 GHz ) the newest radar type, there are now false alarms there.
4. Laser (300 THz-375 THz) devices that measure the vehicle speed by the means of laser pulse. There are no false alarms, but if the laser hits your car (usually the license plate), it is too late.
5. Safety Alert signals (24.07, 24.11, 24.19 GHz) a useless band. It operates in the K-and and the sources are supposed to be installed on trains, emergency vehicles, and such. But they are rarely installed anywhere and thus bear no advantage.
6. VG-2 detection (11.4 GHz - 11.7 GHz) the VG-2 is a radar detector detector that police uses to detect the presence of a radar detector (since they usually leak some radiation). The ESD6050 claims to detect VG-2 and prevent them from detecting the unit. Note: the use of radar detectors is legal in the US, except several states.
Ez a spec mennyire fedi a magyar traffikat?
Volt egy Whisler-em is ami lézert is tudott és elég jól működött, kevés téves riasztással, de elajándékoztam. A Cobra sokkal diszkrétebb szebb (klassz ki csavarozott töltővezetéke van ami úgy néz ki kívülről mintha mobiltelefontöltő lenne) és tépőzárral volt felrakva a korábbi autómra. Így könnyen fel könnyen le (könnyen repült a kesztyűtartóba ha yardot láttam :-)) De miután 3 éve elkoboztak tőlem egy másik Whrisler-t (alap, lézer nélkülit) nem használtam a Cobrát sem. Egyébként nem volt sok téves riasztása, de nem volt igazán éles sem. Kétszer mentem el traffi mellett bekapcsolva de nem riasztott. Egyszer végig fennmaradt egyszer pedig levettem mert kilométerekkel előre jeleztek a cartársak. Hozzá kell tennem, hogy lehet hogy az első alkalommal nem is volt bekapcsolva a traffi mert egy nagyon unott rendőr ült az autóban és szorgosan firkált valamit.
Egyébként a németeknél és az angoloknál is lehet kapni ezt a típust.
Igazán nem sikerült még letesztelni de kiváncsi voltam hátha van valakinek itt valami tapasztalata a készülékről.
Nemigen dolgoznak, gondolom, csak próbaüzem. A déli oldalon van kettő, fehérre festett oszlopon ketrec, meg mindenféle útállapotjelző kütyü, köztük vízszintes rúdon egy trapé keresztmetszetű fekete doboz vastag kábellel. Nincs kamera, meg ilyesmi. Vszleg forgalomszámláló szerűség.
Eddíg a 2/b biztonságosnak látszott, régebben sokat jártam arra, egyszer se volt rajta trafi.
LJ.
Ma újra a 2/B-n jártam, csend honolt. A bóják is másképp álltak kicsit, vszleg nem a végleges a beállításuk.
Snooper 715: azóta találtam a neten olyan táblázatot is, melyben ez a Snooper, és a BEL550 is benne van. Olvastam véleményeket is: mind azt erősítik meg, hogy nem a BEL kategória, de az összes sávon megbízhatóan jelez. Persze zajosabb, tehát Nálatok inkább a Whistlerre hasonlít.
Azóta mászkálok vele, Bp-re befelé nem szeret nézni (zajong), utálja a Kerepesi utat, de kifelé jövet, és vidéken abszolút csend van. Ha megnyikkan, érdemes lekapni a gázt!
Ha megyek a vecsési telepünkre (jövő hét esélyes), benézek, megmutatom.
LJ
Hú de nagy csend lett...
Na de nem úgy a 2/B főúton! Itt ugyanis megjelentek a "bóják" újdonsült ketreccel, nagyfrekis valamivel (nekem itt a Snooper X sávot jelez, míg az M3-on K volt), ami ugyan nem sebességmérő, de... jól vehető. Tapasztalat?
LJ
Állj, állj, állj!
Bocseszka, külföldön voltam, és most látom mivé fajult az ártatlan érdeklődésem. Szóval:
1. én tényleg csak az ilyen készülékkel rendelkezők tapasztalatait szeretném megtudni...
2. a cucchoz rendes magyar és angol nyelvű leírást kaptam. Ezt a korrektség kedvéért el kell mondanom (nem úgy mint a nemrégiben vásárolt francia gyártámányú villanypásztorom csigazabálók nyelvén íródott telepítési útmutatóját..... de ez off)
3. eddig nekem csak a benzinkutakat jelezte X-en, viszont minden esetben csak a legalsó intenzitással, amit ugye a city kiiktat.
4. egyik csehszlovák autós kolléga fábiájában ugyanezt a modellt láttam, én sajna itthon hagytam, pedig szívesen kipróbáltam volna.
5. na most akkor hogy is van ez a frissítés, honnan is tudom meg, hogy az én kütyüm milyen régi modell is?
6. remélem sem most, illetve a jövőben senki nem akarja rámsütni a "reklámozó" bélyeget, mivel engem nem igazán érdekel a néha itt folyó fikatúra, vettem egy kütyüt, használom, és egyszerűen érdekelne más, ugyanilyen kütyütulajdonos tapasztalata, ennyi...
Maradok üdvözlettel
vp.
Nekem BEL 998-asom van. Nem kevés vakriasztás, leginkább K sávon, de volt lézeres is! Azért felteszem, mert a trafit is jelezte, igaz kés?n, mert nagyon trükkösen egy domboldal takarásában álltak a rend?rök.
Kenguru
Én meg a hiperérzékeny MRD vakriasztásaira lennék kiváncsi. Jelzi a villamosokat és a trolikat is? Most komolyan. Találkoztam ilyen cuccal. A City mode pedig abból állt, hogy kilökte az X-et, amitől ugyanúgy csipogott a többin..Bank,Benzinkút,nagyfeszültség,CB,akármi.
A legjobb az volt, mikor 170-nél elkezdett random büfögni a pályán. Mikor lassítottam csönd lett. Ha megint gyorsítottam megszólalt. Kerály.
Tapasztalat? Valaki? Új nickeknek nem hiszek.
T-T ennek már nagyon nyomakodó reklám íze van!
Szívesen tesztelném én is így mind az összest. De venni?
Tudod volt nekem valamikor sok éve és nagyon megutáltatta magát a sok vak sipolgatással. Kihajítottam. Jót olcsón szívesen vennék viszont.
Adok egy ingyenes üzleti tanácsot, az árának megfelelő letéti díjjal, esetleg jelképes bérleti díjért add oda tesztelésre. Ha nem hozza vissza az övé, ha vissza hozza, valamennyi bérletet fizet.
Én meg azt mondom, hogy a "másik oldal", (én inkább a törvény képviselőinek nevezném, nekem nem másik oldal) tojik a detektorokra. Van elég madár így is, lesz is.
"az összes lézernek megváltoztatták a lézersugár modulációs frekijét" - vajon hogyan, hiszen a mérőfejet készen vásárolja a VHT, az pedig nem megbontható, és nem programozható.
"Levették 0,2-re a mérés idejét" - eddig 0,3 volt, amelyet egy másodpercen belül megismételt a készülék háromszor. Jelentősen "rontották" az esélyedet...
Ha a fenti információk pontossági szintjén alapul a "lézeres bemérés elkerülésére" találmány, akkor aztán nagyon jó lehet.
("Vedd le az első rendszámod - úgy is általában előlről mérnek. Ha megállítanak akkor meg úgy is game over.")
Ha a te MRD-1000 detektorod a régi mrd szériából való, akkor kicserélem neked az új MRD-1000-re ami gyakorlatilag a régi MRD-2000 nek felel meg.
Ez egy egészen új technológiával készült termék, és rengeteg pozitív tapasztalat van a felhasználók körében. A teljes kép kedvéért meg fogom kérni azokat a felhasználókat, akiknek pozitív tapasztalatai vannak az MRD-kel hogy írják le itt, hogy ne csak a fikázás szerepeljen. Ezek közt van pölö multanova 800 méterről, vagy Horvátországban 6 traffipax előlről oldalról hátúlról, és hogy a felhasználó szavaival éljek 'mindég bőven időben jelzett'.
A lézerekről csak annyit tudok mondani, hogy vannak bizonyos fizikai tényezők, konkrétan a lézersugár szétnyilása adott távolságon, amely befolyásolja hogy eljut-e az optikai szenzorig a jel. Sajnos a rendőrők sem hülyék annyira mint azt sokan gondolják, és például az autóba szerelt VHT Muvitas-okkal egészen rövid távra mérnek, úgy hogy effektíve nem is állítják a szerkezetet. 80-100 méteren sajnos a lézersugár szétterülése mindössze 30-40 cm, és ha figyelembe veszem hogy a fő 'célpont' a rendszámtábla, könnyen kiszámolható, hogy hacsak nincs valami csodával határos reflektálódás valahonnan, jó eséllyel még csak jelzést sem fogsz kapni, ezért én azt javaslom mindenkinek hogy a lehető legalacsonyabb magasságon, közvetlenül az ablaktörlő lapátok sikja fölé szerelje a készüléket. Jelenleg a gyártó egy 'wireless remote external laser' opciót fejleszt a készülékhez, amely 'drót' nélkül kapcsolódik az MRD-k hez, és a rendszámtábla környékére szerelve megszünteti ezt a jelenséget. Megjegyzem egyetlen kompakt radar/lézerdetektor sem jelezne ebben a helyzetben. Jelenleg a rendőrségnél nagy technikai szervezkedés folyik a detektorok 'hatástalanítására', amelyben első lépésben az összes típusból vásároltak, és ezzel rohangálva 'tesztelik' a lehetőségeket. Ezt onnan tudom hogy aki nállam járt vásárolni , mivel én korrekten tájékoztattam a detektor tulajdonságairól, cserébe elmondta hogy ő a másik 'oldalról' érkezett és már minden típusból vásároltak, valamint jelenleg folyik a kiiktatási lehetőségek keresése. Elmondta továbbá hogy az összes lézernek megváltoztatták a lézersugár modulációs frekijét, valamint levették a mérés idejét 0,2 sec-ra. Nos, 0,2 sec alatt ha kapsz jelzést, ha nem, nincs esélyed visszalassítani, így továbbra is nyitva kell tartanod a szemed, és bíznod valami 'mennyei' reflektálódásban, ami folytán mégis előbb szerezhetsz jelzést, mint a mérés megtörténne.
Kaptam még továbba tippet a lézeres bemérés elkerülésére de azt most itt nem publikálom, viszont az MRD vásárlók 'grátisz' megkapják:-), valamint folyik a fejlesztés egy nagyon alacsony árú lézerzavaró készülékre.
Más:
Nemrégiben vettem egy MRD-1000 -est. Esetleg akinek régebben van, megoszthatná a működési tapasztalatait. Nekem eddig a rövid idő alatt két éles "bevetésen" esett át, az első egy Speedophot volt, amit kb 50m-ről eléggé halványlilán jelezgetett, kb mint egy tesco ajtónyitót, viszont az M7-en egy Famalight III -ra kb. 500-tól 0 méterig meg sem nyikkant...
vp.
a román políciát ne szidd, mert mostanában kaptak egy vagon VW-t hifitorony szerű modern lézercuccokkal (nem röhögni, laikus vagyok...), szóval 4 éve járok ki, persze felvéve a kinti tempót, és ezalatt az idő alatt összesen 1 db kókadt pisztolyszerű alkalmatossággal akartak lelőni egy dákia mellől. Oszt most jött a bummm, és 600km-ről úgy levideóztak, hogy nem győztem magam visszanézni a tévén, milyen szép is vagyok vezetés közben :)) ja, mennyivel, persze, hogy százzal, lakott településen... Még szerencse, hogy a kinti tarifa ilyenkor kemény 3k huf, ha másnap befizetem. Na ennyi romanyeszkáról.
Minap jártunk egy kicsit Tunéziában. Ott jól megoldják a sebességtúllépés mérését: "ha a rendőr azt mondja, akkor az úgy van. Állítólag láttak már mérőberendezéseket is" mondta a rezidensünk. Mi persze a biztonságos buszon ültünk... :-)))
A 2/2001 29. par. 1/b-ben a "közlemény" fogalma szerepel. Ez a paragrafus ennek illetéktelen felhasználásáról szól. Milyen "közleményt" küld egy sebességmérő radar? Legfeljebb a saját adás azonosításához használt modulációt, azt meg nem demoduláljuk (tudtommal) a detektorban.
Mi a helyzet az X és K sávos ajtónyitókkal? Azokhoz is MHH engedély kellene...
Ez pontosan így van, régen csak a "nagyfrekvenciás jelet előállító berendezés" volt az engedélyköteles.
Most ez van sajnos,de nem tudom hogy EU szinten meddig lesz így.
Nálunk eddig sem volt kultúrája a scannelésnek, ezek után nem is lesz.
Fiúk!
Súlyos tévedés azt hinni, hogy a MHH-nak /volt HIF/ semmi köze a detektorhoz! A Hírközlési törvény szerint a vevő is RÁDIÓBERENDEZÉS. Ha nem a felhasználó céljára sugárzott adás vételére /műsorszóró adás/ készült, ENGEDÉLYHEZ kötött. Ezért tilos a scanner is. Papíron. A lézer zavaró esetleg a rendőr munkájának szándékos akadályozása is lehet. Olvassátok el a 2/2001 MeHVM rendelet 29§/1/b pontját végre.
No jó GHz-eket.